DISKUZE K ČLÁNKU FIA odpovídá týmům, proč došlo k tajné dohodě s "podezřelým" Ferrari

Mezinárodní automobilová federace (FIA) vydává v návaznosti na včerejší společnou výtku další prohlášení, moc konkrétních informací či zajímavých detailů v něm ale nečekejte - ty i nadále odmítá zveřejnit.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA odpovídá týmům, proč došlo k tajné dohodě s "podezřelým" Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 212, poslední 10.03.2020 15:51 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovalo 6 lidí) 06.03.2020 12:57
To je problém jen proto protože FIA dala přednost… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 05.03.2020 22:39
Ono jak může být diskuze věcná když je tak… »
» Kaša (Hlasovali 4 lidé) 05.03.2020 14:23
Teď ses teda ukázal chytráku. Takže mezi slepými… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • kakaa

    kakaa

    46.135.14.XXX
    Fia: kolik mate natankovano paliva na zavod?
    Ferrari: 500litru
    Mereni v cili: zustaly vam 2litry tj 498litru na 305kilometru
    Ferrari: a kde je problem?
    Fia: nevime, kde se ztratilo tech cca 200litru, nam senzory ukazujou ze vam to nezere vic jak 100na100
    Ferrari: takze vse v poradku?
    Fia: samozrejme
    Ferrari: napresrok budeme jezdit s pridavnou cisternou, je v tom problem?
    Fia: jak by mohl byt?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Alain Prost

    Alain Prost

    185.138.46.XXX
    Tady je hon na Ferrari, stejní lidé jako na Seba. Těch kontrol za poslední dva roky, různých senzorů, měřičů, to nikdy nikdo neměl. Takový Mercedes nikdo neřeší, měli od roku 2014 obrovský náskok (historii nemá cenu znovu opakovat, ale přesto – vývoj PJ o 6 let dříve, než ostatní, párty mód, tajné testy s pneumatikami, pneu na míru na tři závody, pak na celou sezónu, pak na další, když je někdo v něčem dožene, už křičí), také vše nebylo v pořádku (např. spalování oleje) a takové kontroly a hon na čarodějnice nebyl. To samé prohýbání křídel u Red Bullu, neustálé zpřísňování pravidel, až jim to zatrhli. Mercedes nic. Kdyby měl kdokoliv jiný DAS, je zakázán ihned, jako např. ohebná křídla.
    Jsem přesvědčen, že Ferrari je v šedé zóně, po tolika kontrolách a FIA nemá nic, čím by zakročila. Já si naopak myslím, že průtokoměr neobchází, spíše šikovně dokáže dostávat palivo i když ho nepotřebuje a někde se za průtokoměrem hromadí, např. se může nějaké potrubí roztáhnout, což by bylo dle pravidel v pořádku.
    A obviňovat FIA je velice jednoduché až dětinské, nevím kolik má lidí, ale proti nim stojí možná 9.000 inženýrů a techniků z 10 stájí. Určitě jedni z nejlepších odborníků na světě. Navíc na pravidlech se podíleli všichni motoráři, tak komplexní PJ nepsala pouze FIA.
    Pokud mají něco, co voní např. po jahodách, tak tam můžou mít klidně něco, co si vůbec neumíme ani představit. Pokud do toho dávají všichni tolik peněz, tak vymyslet nějaké vychytávky nebude asi problém, možná, by jsme se i divili.

    + 3 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Roman

    Roman

    188.175.112.XXX
    Probíhalo to asi nějak takhle 04 : FIA zkoumá motor Ferrari a povídá" tady je dírka po nějakém šroubku a přerušená hadička, co tady bylo? Ferrari odpoví" tady jsme měli naistalovaný vlastní měřič paliva". A "vy jste tedy podváděli"? "NE, to by jste nám museli dokázat, pouze jsme měřili.".....není mrtvola, není vrah. 03

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Roman

    Roman

    188.175.112.XXX
    Takže tady už nejde ostatním motorářum o to, jestli Ferrari podvádělo, nebo ne. To už se nikdy nedokáže, ale jim jde hlavně o to, zjistit na co u Ferrari přišli. To je pro ně to nejdůležitější. Z toho můžou mít profit, protože to v jiné formě můžou nasadit do svých motorů.

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • dannak

      dannak

      88.146.255.XXX
      Dost mozna a to jim FIA prave rict nesmi, protoze by nejspis provalila know-how Ferrari a sama se tak vystavila riziku zaloby ze strany Ferrari. A to by byl konec, jaky kredit by mohla mit soutez, pokud regulator, u ktereho se sbihaji technicke detaily vsech vozu, nedokaze know-how bezpecne uhlidat? To by byl megaprusvih a dost mozna s presahem i do jinych soutezi nez jen F1.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.213.XXX
    Pokud je stanoven průtok a ty ho nedodržíš- obejdeš tak to nemůže být šedá zóna.
    Zloděj když krade je zlodějem i když ho nechytí.....

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      90.182.169.XXX
      Podle oficiálního měření průtokoměru bylo všechno v pořádku a FIA pravděpodobně nedokázala, že Ferrari měření přímo ovlivňuje/snaží obejít. To je ten problém.

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        88.102.38.XXX
        To je problém jen proto protože FIA dala přednost se tajně dohodnout než podstoupit soudní řízení. Ostatním týmům tím bylo znemožněno dosáhnout spravedlnosti i z jejich strany, a proti tomu se silně postavili a já se jim ani za mák nedivím. Každý kdo nechce jen krýt případného podvodníka by tajná dohoda měla štvát a proti takovému paktu zbrojit.

        + 6 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • daaviid23

          daaviid23

          90.182.169.XXX
          Viz můj příspěvek dole. V reálném životě se dokazuje vinna a né nevinna, takže tohle může být ten problém proč FIA nešla do soudního sporu když neměla nic proti Ferrari.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            88.102.38.XXX
            Kdyby neměla nic proti Ferrari tak by vůbec nebylo o čem mluvit, disciplinární řízení FIA přece mluví o něčem jiném. Něco tam je, tajná dohoda kde FIA nedosáhne žádné spravedlnosti pro ostatní soutěžící je z jejich pohledu zcela k ničemu. Cokoliv jiného z jejich pohledu je lepší než tohle.

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • daaviid23

              daaviid23

              90.182.169.XXX
              Však jak říkáš, FIA má na Ferrari to, že Ferrari nedokázalo zcela dokázat svojí nevinu.
              FIA by chtěla Ferrari potrestat. Ferrari pohrozilo soudem kde by byl výsledek nejistý, protože FIA něco v ruce má ale asi né dost. Proto obě strany raději dospěly k dohodě s motivacího toho, že chtějí ukončit tenhle přehnaný hon na čarodějnice bez ještě většího vyhrocení situace.

              Pěkně jsem si to vycucal z prstu, ale to tady dělá spousta lidí dost často 11

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                88.102.38.XXX
                Tohle by se dalo pochopit, ale vyhandlování dohody, byť třeba i tajné, by mělo vzít i v potaz ostatní týmy které pochopitelně žádají spravedlnost. Pokud jim vše zatajíš a dohodou nic nezískají, dokonce je ani neubezpečí že nebude již možné nadále používat to s čím nebyli plně spokojeni, jediný kdo si tam něco vyhandluje je FIA, tak tohle prostě nechtěj a já taky ne. Jen to smrdí nějakým paktem, to si teda nechte a suďte se. Padni komu padni.

                + 3 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • daaviid23

                  daaviid23

                  90.182.169.XXX
                  Více transparentní to asi být mohlo. Ale i tohle bylo nejspíše součástí dohody, spíše teda určitě

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Situs

                    Situs

                    88.102.38.XXX
                    Nechtěj to, nic z toho ostatní týmy nemaj, žádné spravedlnosti z jejich pohledu nebylo dosaženo. Vzkaz odporu je buďto nám něco taky vyhandluj a ukažte že pracujete i v našem zájmu, nebo se raději suďte.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                • dannak

                  dannak

                  88.146.255.XXX
                  Jenze co je spravedlnost? Jak ji definujes? Tak, ze kdyz nekdo podvadi, dostane trest? V poradku, jenze to tomu akterovi domnely podvod musis dokazat, abys mohl vynaset soudy. Pocity a moralka nestaci a zadny objektivni dukaz tedy zrejme nemaji, proto nemuzou trestat, jakkoli by zrejme radi.

                  Ostatni na to pravdepodobne koukaji prave tou moralni optikou, ze F melo nefer vyhodu a da se chapat nejake rozhorceni.

                  Pokud je ale pravda, co jsem cetl, tj. ze prutokomer meril jen v nejakych intervalech, tak se obavam, ze FIA neni a nebude schopna dokazat, ze v tu dobu dochazelo k vyssimu prutoku a tedy poruseni pravidel. Zbyde tedy jen podezreni, coz vsak samo o sobe nestaci.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Situs

                    Situs

                    88.102.38.XXX
                    Hele teď jsem se dočetl že týmy by prý možná, zdůraznily to možná, dokázaly pochopit kdyby se k takové tajné dohodě dostala FIA s týmem kterého by začala vyšetřovat přímo od sebe na svůj popud, ale tady se prý sešli s ostatními týmy už v srpnu loňského roku a byli iniciátory. To oni se to snažili vyřešit a byli aktivní. Mimo jiné se třeba chtěli odvolat proti rozsudku jak dostalo Ferrari v Abu Dhabi finanční pokutu 50k ohledně rozporu uvedeného množství paliva oproti skutečnému množství a FIA je od toho odradila. Přesvědčila týmy že má vyšetřování palivového systému pevně v ruce. I proto byl tajný závěr bez postihu naprostým šokem.

                    + 2 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • dannak

                      dannak

                      88.146.255.XXX
                      Hele, sice fandim Ferrari, ale zaroven nerikam, ze tu neco nesmrdi. Avsak, zatim jde jen o podezreni nebo nesrovnalosti. Aby ale FIA mohla nekoho potrestat, nebo dokonce hnat pred soud, musi si byt zatracene jista silou svych argumentu a dukazu. Zrejme si tedy sami vyhodnotili, ze v takove pozici nejsou.

                      Nevim, co zmuze ze tymy neco iniciuji, faktem ale je, ze nikdo oficialni protest nepodal. FIA tedy vysetrovala na zaklade nejakych svych zjisteni, podezreni a pozorovanych nesrovnalosti, ze kterych ale zrejme nevydestilovala jasny dukaz o poruseni pravidel. Co tedy udelat, aby neztratili tvar ? Neni to lehka pozice

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
            • dannak

              dannak

              88.146.255.XXX
              Ta dohoda je tajna, protoze ma krejt obe strany.
              1) Ferrari nechce punc podovnika, i kdyby z toho nejak vyklouzli treba pro nedostatek dukazu
              2) FIA nechce nalepku tech, ktere zas a opet nekdo prechytracil v ramci jejich vlastnich pravidel

              Navic, FIA nemuze uvolnovat moc informaci, aby nahodou neprozradila know-how o PJ Ferrari, coz by ji nejspis taky mohlo stat soud.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                88.102.38.XXX
                A ostatní týmy na tohle kašlou a chtěj transparentnost a spravedlnost. Zejména když z toho něco pro ně kouká. Ale mít soutěž kde je kontrolní orgán který má respekt a důvěru znamená hodně, čistě jen tento aspekt bych vůbec nepodceňoval a FIA dělá hodně pro to aby ten pocit nebyl.

                + 3 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama