DISKUZE K ČLÁNKU Brawn porovnává Schumachera s Hamiltonem. V čem se lišila jejich doba?

Dvě velké osobnosti Formule 1. Dvě různé doby a jedno jméno, které je spojuje. Tak by se dal popsat vztah Michaela, Schumachera, Lewise Hamiltona, potažmo Rosse Brawna. Právě Brawn se nyní snaží oba své bývalé svěřence porovnat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Brawn porovnává Schumachera s Hamiltonem. V čem se lišila jejich doba?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 88, poslední 24.02.2020 17:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovali 5 lidé) 13.02.2020 14:24
Krásná pohádka. A proč Schumi prohrál s… »
» odin (Hlasovali 4 lidé) 15.02.2020 08:41
Podívej Manselle_fan, já podíl Schumiho na práci… »
» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 13.02.2020 09:08
jinde jsem četl, že schumacher nastavil za svého… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

odin

odin

77.240.103.XXX
Podívej Manselle_fan, já podíl Schumiho na práci pro Ferrari nijak nerozporuji. Kdybys četl, co jsem napsal výše a trošku přemýšlel, mohl ses dovtípit. Na druhou stranu Ferrari o rok dříve získalo s Bergerem a Alesim 73 bodů a rok na to se Schumacherem 70 bodů. Já tam tedy Bůh ví jaký pokrok nevidím. Ani bych si netoufl tvrdit, že se Farrari náhle příchodem Schumachera přeměnilo z průměrného vozu na nadprůměrný, potažmo špičkový, o čemž tu psal jumpman. Ty bodové zisky jsou snad dostatečně vypovídající, jenom ty body pokaždé získávala jiná sestava a jiná kvalita pilotů.
Kdyby jumpman nepsal nesmysly o Schumiho zásluhách na Hamiltonových titulech, tak bych ani nereagoval. Bohužel sekta uctívačů Schumacherových hrdinských skutků si většinou nevidí do úst a píší výmysly a nesmysly. Todt po návštěvě Schumiho prohlásil (víceméně ze slušnosti, kamarádství a aby se vyhnul odpovědi, jak na tom Schumi opravdu je), že "jeho působení u Mercedesu v té stáji zanechalo stopu" a oni z toho hned udělají slova Brawna a podíl na Hamiltonových (Rosberga, ale ten je tolik neštve) titulech.
To, že se ohrazuji proti nehoráznostem, není hejtění. To že připomínám také druhou stránku hrdinských činů Michaela, též není hejtění, i když se to lidem, se zaujatým a jednostraným názorem, tak může zdát.

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

37.188.138.XXX
Přál bych si to samé, ale vidím to bledě. Hamiltonovi se nedá nic vytknout, dělá svoji práci fantasticky. Tím kdo by měl pomoc "bránit" rekordy svého nejúspěšnějšího jezdce je tým Ferrari, ale ti to spíš Hamiltonovi ještě ulehčují 05

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

37.188.138.XXX
Brawn, Byrne a ostatní z Benettonu přešli do Ferrari až v roce 1997. Druhé místo za Williamsem v roce 1996 je čistě Schumiho zásluha, když s tou příšernou plečkou F310 bez přítlaku a bez spolehlivosti získal tři vítězství. Ze 70 bodů Ferrari jich získal 59. V německých médiích tehdy otiskovali vtip jak Schumi přijde domů po Velké ceně Francie (proč zrovna po ní si zkus dohledat) a říká manželce že má dvě zprávy, dobrou a špatnou. Ta dobrá je že dostane nové auto a ta špatná že je to zase ferrari.
A pro doplnění, lidi z Benettonu se nepodíleli ani na stavbě F310B z následujícího roku a Schumi se stal málem mistrem světa.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Nevím, kdo z nás hejtí? Já tedy v článku četl, že Brawn mluvil o Schumacherovu citu pro detail a chování vozu. Žádné tvé výmysly o nastavování procesů uvnitř týmu tam nic není!!! To si fakt myslíš, že Schumacher byl tím, kdo dal dohromady závodní tým Mercedes a jeho inženýry. Ten, kdo inženýrům zadával práci. Ten, kdo určoval zodpovědnost za splnění jednotlivých úkolů atd, atd??? To snad ne?! Protože to je stejná pitomost, jako kdybych tu já tvrdil, že Mercedes k titulům vytáhl Hamilton. A rozhodně bych měl pro toto tvrzení více hmatatelných důkazů. Podle mne byl Schumacher s Rosbergem v Mercedesu do jisté míry z reklamních důvodů. (Nemyslím to zle, že by na to už neměl, protože kdyby si myslel, že na to nemá, určitě by tam nešel. Spíše to myslím tak, že to byl nový tým německá automobilka, s německými piloty a sedminásobným mistrem světa navíc).
Ono záleží, kam chodíš na ty bludy a zda jim chceš uvěřit. Já například četl jiné tvrzení od Laudy. Že po Schumacherovi zůstala v Mercedesu akorát veliká díra, kterou budou muset všichni společnými silami zacelit. A myslím, že se jim to povedlo zacelit hodně dobře.
Týmovou režii můžeš zpochybňovat jak chceš, ale fakt, že Ferrari se Schumacherem ji zneužívali tak nestoudným způsobem, že donutili FIA týmovou režii zakázat, nemáš jak vyvrátit. A klidně piš, že lžu, protože relevantní argumenty nemáš a lidé, kteří tu dobu pamatují a nejsou zaujatí, jako ty a pár zdejších nalhávačů vědí, jak to bylo a jak dalece já lžu.
Jak postupně Hamilton přepisuje další a další Schumiho rekordy, musíte se vy, jeho uctívači, uchylovat k čím dál trapnějším argumentacím, když chcete zachovávat jeho glorifikaci. A tak berete za vděk i srovnávání kvalifikací s jeho týmovými kolegy. Už nějak zapomínáte dodávat, jaké že to měl kolegy. A vrchol je odkazovat se na Sennu u McLarenu, když soupeřil s Prostem. (To jsi fakt myslel vážně??? No cosi to o tobě vypovídá.)

Senna seděl v Tolemanu v roce 1984. Schumacher získal titul s Benettonem v roce 1994. To jako fakt chceš srovnávat stáje s desetiletým odstupem? Když jsem tu kdysi psal o mistrovské stáji Brawn a v následujícím roce nástupnickém Mercedesu se Schumacherem a jejich "pádu" z prvního na čtvrté místo, byl jsi jedním z těch, kteří toto srovnávání zpochybňovali. A teď ti desetiletí nevadí a klidně mě nařkneš z hejtování? Opět to cosi o tobě vypovídá.
Před příchodem Schumiho k Ferrari bylo Ferko (94,95)třetí. Po jeho příchodu bylo druhé. (Dost možná, že jen kvůli tomu, že z Benettonu přešli klíčoví lidé k Ferrari a tak Benetton klesl a Ferko se o příčku posunulo na jeho úkor.) Já v tom rozhodující podíl Schumiho fakt nevidím. (Přiznávám Schumimu pracovitost a spoluzásluhu na pozdějších titulech, ale ty přišly až za pět sezón).
První Schumacherův titul byl sice posledním Cosworthu, ale také velice, velice pofidérní. Já jsem přesvědčen o nelegálnosti auta se kterým získal do půlky sezóny rozhodující náskok a navíc nepotrestaná prasárna, které se dopustil v posledním závodě, celou pofidérnost titulu jen umocnila.
S posledními šesti řádky souhlasím, přičemž bych výčet rozdílů v neprospěch Schumiho u Merglu ještě doplnil o spoustu dalších věcí, které by se ti ale nelíbily.03

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
jestli někdo vykládá pohádky, jsi to ty.
Že netušíš o čem mluvím, tě neomlouvá v tom, že tady hejtíš. O nastavených procesech mluvil přímo brawn, nebavím se o jednom autě, ale o způsobu práce celé garáže. Schumacher to požadoval a fungujou tak do teď.
S tou týmovou režijí si lžeš poměrně hodně do kapsy. Jasně, za schumachera byla týmová režije, ale nikdy nikdo nenutil žádného z jezdců nechat se porážet v kvalifikaci a právě tam nad nimi schumacher dominoval dosud nevídaným a rozhodně nikým nepřekonaným způsobem. Ani senna nedokázal své kolegy drtit stejným způsobem a to byl sakra kvalifikační specialista. To co se potom dělo v závodech je věc jiná, ale ruku na srdce, kolikrát reálně ferrari sáhlo k TR? Jestli to bylo za celou dobu 5-6x tak je to moc, protože těch závodů, kdy byl schumacherův týmový kolega reálně rychlejší moc nebylo a to, že dostával přednostně novou techniku a auto se stavělo dle jeho preferencí, no i prost by mohl vykládat, jak to bylo v mcl když tam byl se sennou a že to byl jeden z hlavních důvodů proč mcl opustil. Takže TR v F1 byla, je a bude a mi s tím nic nenaděláme, jen je to dnes víc vidět, když si během VC můžeš poslechnout (dle uvážení režiséra) rádio mezi týmem a jezdcem.
A k těm týmům, benneton byl bývalý toleman, v něm seděl senna, sice zajel několik super závodů, ale nějak si nepamatuju, že by v tomhle týmu slavil titul. Schumacher to dokázal. Jasně že si auto nestaví pilot, ale podle brawna to byl jeho styl práce a to jak dokázal motivovat svoji stranu garáže co je dokázalo dostat na vrchol. Uvědom si, že první schumacherův titul je poslední titul motoru cosworth DFV, poslední titul V8 oproti V10 renaultu, za kterým zaostával o pořádný stádečko koní. A když se schumacher přestěhoval k ferrari? Já pamatuju ty sezony před i po. V té době bylo ferrari na špici středu pole, ale vítězství slavilo sotva 1x za sezonu. Schumacher to dokázal zvrátit i tím, že si vydupal příchod techniků se kterými pracoval u bennetonu. Myslíš, že by to dokázal jiný pilot? Proč např. nešel Newey za vettelem? Proč senna tak stál o williams? Protože to jsou holt piloti, kteří dokáží sednout do top auta a zajet super výsledek, ale když se nedaří (lo) tak to s jejich motivací není moc slavné.
A ta jeho epizoda u mercedesu, uvědom si kolik mu v té době bylo, vše se změnilo. Navíc co on začal dělat a měl v tom výhodu (práce s týmem, jeho příprava apod.) v té době bylo standartem a to potom už těžko chytal mladého vlčáka rosberga...

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jelda92

Jelda92

37.188.173.XXX
Velká škoda, že se nemohlo testovat mezi roky 2010-2012. Jak výkony Mercedesu, tak i samotného Schumiho by byly lepší. To jak tady někdo tvrdí, že Schumiho dvojky museli jezdit pomaleji je naprostá kravina. Nezpochybňuju týmovou režii, která byla občas v závodě. Ale nevěřím tomu, že by při každé kvalifikaci někdo sundal úmyslně nohu z plynu kvůli TR. Tohle žádný závodník nikdy neudělá. Důkazem toho je Barrichello za dob u Ferrari. Tvrdil, že jediný způsob jak porazit v závodě Schumiho bylo ho porazit v kvalifikaci a hledal proto pořád všechny možné způsoby v nastavení vozu atd.. Pak měl šanci v závodě.

Schumacher měl velmi dobrou rychlost i v letech u Mercedesu. Dá se ale říct, že se vrátil do ,,pro něho,, špatné doby F1. Kdyby ještě do roku 2012 platila pravidla z roku 2008, tak by to byla úplná jiná písnička. Vrátil by se do F1, z které odcházel a mohlo se testovat. Nevím, jestli by vyhrál ještě další titul, ale rozhodně by vyhrál ještě nějaké závody. Ty pravidla jaká tehdy byla, to je ten největší důvod proč ty výsledky nebyly takové jaké všichni čekali.

Nicméně Brawnova zpětná analýza přes telemetrii z roku 2012 jasně tvrdila, že Schumacher i tak dokázal jezdit SKORO stejně dobře jako za dob u Ferrari. A výsledkově vycházel velmi dobře i v té sezóně s Rosbergem. Samozřejmě hateři budou nesmyslně předhazovat jenom bodové skóre, ale to že Schumacher nedokončil mnohem víc závodů než Rosberg už nevidí a nebo to schválně přehlíží. Takoví babišovci. Opakuji, že mluvím o roce 2012. V předchozích dvou sezónách byl ten rychlejší Rosberg.

Moc bych si přál aby v dalších letech vyhrávali tituly jiní jezdci než Hamilton. Aby těch 7 titulů bylo pořád nejvíc a jen u Michaela. 01

+ 4 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Schumi si s technikou opravdu dost rozuměl. Nejvíce mu sedělo tohle
https://www.youtube.com/watch?v=7AME4v3qZkc
v Benettonu.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
jumpmane, to jsou zase pohádky ovčí babičky. Co Schumacher nastavoval v Mercedesu??? A co dostalo Hamiltona k titulům? Vždyť Hamilton vítězí s naprosto jiným autem, které je postaveno okolo naprosto odlišné pohonné jednotky (hybrid a turbo). S naprosto odlišnou filozofií vozu, než ve kterém jezdil Schumacher. Tohle jsou ty nesmysly, proti kterým se neustále ohražuji. Ale budiž připusťme, že bych tomu chtěl uvěřit. Pak ale nechápu, proč to Ross nezmínil, nechápu jak mohl nastavovat něco pro Hamiltona o kterém ani nevěděl, že tam bude jezdit. Já takové věci považuji za bláboly a nesmysly. Podle mne tajný test pneumatik dal pro pokrok k boji o titul Mercedesu více, než tříleté působení Schumachera v tomto týmu.
Co se týče Schmiho týmových kolegů a jejich vzájemných soubojů. Trošku tuším, proč tohle Brawn nezmínil. Moc dobře si je vědom, že ho týmoví kolegové porážet nesměli. Tak tvrdá týmová režie u Ferrari nebyla nikdy před Schumacherem a nikdy po. Už jsem to tu kdysi zmínil, že díky Schumimu, Ferrari a jejich TR byla v F1 týmová režie zakázána. A jakmile mu týmová dvojka začala šlapat na paty, nebo měla vyšší ambice, okamžitě byla nahrazena a Schumi měl v těchto čachrech též prsty. Tak že tento aspekt bych raději nezmiňoval.

A pro upřesnění. Schumacher závodil v době, kdy díky Ferrariho soukromému testovacímu okruhu, mohl tajně natestovat prakticky neomezené množství času. Zatímco ostatní si museli pronajímat okruhy ve Francii, nebo Anglii a soupeři mohli špehovat. Dnes se také může testovat, ale všichni společně a každý hned ví, jak na tom soupeři jsou, co mají jiného na svých autech, co vyvíjí atd. Tak že to mohou okopírovat ještě dříve, než se to soupeřům povede vyladit. Pneumatiky měl šité na míru, zatímco soupeři dostávali standard. Což byl také důvod, proč Williams a McLaren odešli od Bridgestone k Michelinu.
Nenalhávej si, že Schumi získával tituly v průměrných autech. To není pravda. Benetton patřil v době Schumiho titulů k top týmům a to i díky (ne)legálnosti jejich auta. A u Ferrari své tituly také získal až když měl top materiál. Jak vypadaly jeho sezóny s průměrným autem, bylo vidět, když byl u Mercedesu. Souhlasím s jeho pracovitostí a houževnatostí jimiž převyšoval své soupeře. Do jisté míry souhlasím s jeho podílem na vytažení Ferrari z průměru na top auto, ale to je tak vše z jeho glorioly, která se okolo něho traduje.

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Věděl do čeho jde a nikdo ho nenutil. Prostě se sám rozhodl jít do tohoto rizika a prohrál.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
vrátil se do úplně jiné serie než byl zvyklý. Kdyby si můj příspěvek přečetl, tak to tam píšu - nemohl testovat, pneumatiky absolutně nevyhovovaly jeho jízdnímu stylu, auto bylo velice svázané pravidly, nemohl si nechat svůj oblíbený přetáčivý nestabilní vůz... stačí? A věk je samozřejmě také důvod

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
To už se asi nedovíme. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Závodění mu chybělo určitě. Ale nemyslím si, že se bavil zrovna moc dobře, když když stále dostával od Rosberga kartáč.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Jak se to vezme. Statistiky a reputaci si poškodil. Na druhou stranu,jestli se přitom dobře bavil, tak proč ne. Kdyby zůstal dýl, třeba by se nenudil někde v Alpách na lyžích. Kdyby člověk vždycky věděl, co ho čeká....

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Návratem si hodně ublížil.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Tak když zaostáváš a snažíš se to "dohnat", nutně začneš skákat soupeřům na záda. Stejně jako teď Vettel či předtím Hamilton.
Prostě byl starý na to, aby se naučil jezdit jinak. Starýho psa.... 03

+ 0 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Změnilo se toho hodně. Gumy, šetření paliva, ale hlavně volanty se spoustou čudlíků ze kterých šla Schumimu hlava kolem a když se jal něco štelovat, tak nedával pozor kolem sebe a skákal soupeřům na záda.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Orginál můžeš najít pod názvem ....
Speciál k titulům Brawnu

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Protože už byl starý, místo na pneumatikách jezdil na hadrech, co se musely šetřit a protože zpětnou vazbu nahradily počítače. 03

+ 1 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
ok

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Nee, je to skutečně z října 09 kdy Ross porovnával se Schumim Jensona.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama