DISKUZE K ČLÁNKU Brawn porovnává Schumachera s Hamiltonem. V čem se lišila jejich doba?

Dvě velké osobnosti Formule 1. Dvě různé doby a jedno jméno, které je spojuje. Tak by se dal popsat vztah Michaela, Schumachera, Lewise Hamiltona, potažmo Rosse Brawna. Právě Brawn se nyní snaží oba své bývalé svěřence porovnat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Brawn porovnává Schumachera s Hamiltonem. V čem se lišila jejich doba?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 88, poslední 24.02.2020 17:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovali 5 lidé) 13.02.2020 14:24
Krásná pohádka. A proč Schumi prohrál s… »
» odin (Hlasovali 4 lidé) 15.02.2020 08:41
Podívej Manselle_fan, já podíl Schumiho na práci… »
» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 13.02.2020 09:08
jinde jsem četl, že schumacher nastavil za svého… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

odin

odin

77.240.103.XXX
Miku, opět se snažíš spatlat dohromady jablka s hruškami, třešněmi a Bůh ví s čím ještě, aby z toho vznikl pěkně spatlaný kompot všeho možného a tobě se lépe bagatelizovalo a separovalo to, co se ti hodí.
Předně by sis měl uvědomit, že sejmutí Hilla se událo v sezóně, kdy auta ještě nebyla natolik bezpečná, aby pilotům neublížil náraz i v menší rychlosti. (Ostatně dvě oběti z Imoly hovoří za vše). Srovnávat to s incidenty, kdy nedošlo ani ke kontaktu, popřípadě jen minimálnímu, v sezónách kdy bylo naprosto běžné, že piloti rozbili vůz na cimrcampr a vylezli nezraněni, je tvým běžným trikem.
Dále vymýšlet si něco, co se nestalo, je též tvůj běžný způsob argumentace. (Kdy někdo někoho natlačil do zdi tak, aby se dotyčný rozbil)??? Já vím o úmyslném natláčení do zdi, kdy se ovšem nikomu nic nestalo. A shodou podivných okolností se opět jednalo o Sennu, který natláčel do zdi Prosta (tuším že v Portugalsku) a Schumachera, který natláčel do zdi Barika (tuším že v Maďarsku). Miku,Miku, chceš utéct od tématu "sejmutí" vymyslíš téma "natlačení do zdi" a ono se ti to vrátí se stejným obsazením... 18 18 18 Tak to se ti hrubě nepovedlo. Co tam máš dál...

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Ale klidně si použij Giovanazziho. Jen jsem poukázal na to, že porazit Giovannaziho nemusí být to samé, jako porazit mistra světa. O čemž by Kimi mohl vyprávět celé story, protože od 2 kolegů mistrů světa dostal 5x (vždy!!!) slušný výprask, ale na poražení Grosjeana s Giovanazzim měl.
Ale když už chceš slovíčkařit, tak jsem psal po čtyřícítce!!! Když už zanedbáš, že Schumimu bylo 41-43 let (ne 40), tak Kimi ještě po 40-cítce nikoho v sezoně neporazil (jel pouze 4 závody). Jestli se mu to podaří letos, ozvi se. 03
Tolik asi k tomu, kdo tu ze sebe dělá hlupáka. 03
A k té hlouposti, že nikdo nesměl Schumiho porazit ( asi záhada proč Rosberg mohl se stejným šéfem, jako měl ve Ferrari) dodám jen tolik, že to samé jsi tvrdil o Vettelovi jak u Kimiho, tak u Marka. A vůbec ti přitom nevadilo, že oba Vettela poráželi a Webber měl dokonce titul naprosto ve svých rukou a nikdo tomu evidentně nebránil. 13

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Ty jsi předpokládal, že nikdo z pilotů, kteří jezdili v druhé kariéře se Schumim, jezdit nebude a když, tak budou dostávat čočku od mladých, jako ji dostával Schumacher. A pokud vím, tak jsi jmenoval konkrétně tyto tři. Žádná jiná upřesnění jsi tehdá nepřipojil. Mohl jsi napsat, že se to nebude týkat mladého Giovannaziho, nebo že to nebude platit, pokud Kimi prohraje předešlé sezóny s kolegou a já bych o Kimim pomlčel. 13

Jednou si zahraješ na proroka a hned ze sebe uděláš hlupáka, co?
P.S. když vám nedpřipadá trapné vyzdvihovat Schumiho vítězství nad mnohem slabšími týmovými dvojkami, které navíc nesměli Schumiho porážet, proč bych já nemohl stejnou měrou argumentovat v případě Kimiho??? 18 18 18 A to Giovannazi Kimiho porážet mohl a může. Dokonce by to pro něho měla být povinnost, pokud chce jít do lepších týmů. 13

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Odine, ale já to četl pozorně. Je to jen o výkladu slova sejmout. Za mne, když pilot druhého vytlačí z dráhy a ten se roztříská na kousky o zeď, je přesně někoho "sejmout". Je to pro mne mnohem víc "sejmout", než že ťuknu do soupeře a ten si v klidu dojede závod do cíle. To, že se to v Monze (Bahrajnu, Kanadě, Barceloně...) nestalo (v Barceloně stalo) není "zásluhou" agresora, ale zásluhou hlavně štěstí a umění oběti.
Tedy jestli si "potrpíš" na to, že Schumi je hajzl, protože někoho ohrozil na zdraví, tak jsem ti dal jasné příklady dalších, které zdraví konkurentů ohrozili nesrovnatelně horším způsobem. Jestliže měl Schumi (1997 a 1994) dostat distanc na další závody, uvedení páni měli dostat minimálně celou další sezonu. Ohrožení zdraví a životů není větší v posledním závodě. Takže buď tento argument nepoužívej, nebo přistupuj stejně k jiným. Ale chápu, že přirovnat Alonsa k Schumimu se ti nechce, navzdory tomu, že má na triku stejné prasárny. 03
Tolik k bláboům.

Ano, Suzuku 1990 beru. Tam máš pravdu. Tam skutečně mohlo jít o život.

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
-Ano, na Lewise si musíme ještě 6 let počkat
-Alonso je už druhý rok mimo a žádný slušný tým o něj nemá zájem. A 40 mu ještě není.
-Kimi? Stejného věku, ve kterém Schumi ZAČÍNAL tu "druhou kariéru" bude až po skončení letošní sezony. Ale když vynechám ten drobné detail, tak bych připomněl, že porazil Giovannaziho v Sauberu (průměrném týmu, protože z Ferrari dostal padáka). Ne mistra světa. A že v předchozích 5-ti letech v ŘADĚ dostal od kolegů nakládačku a to poměrně velkou. A to měl do 40-ti fakt daleko. Takže Kimiho bych fakt, ale fakt nevytahoval, jako srovnání. ;)
Nemám žádný problém s tím, že Hamilton jeho rekordy prolomí. Kromě titulů ani nevím, jak daleko od nich je. Asi tak moc jsem na jehlách. 03

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
No zdá se, že kluci mají ten pocit, že BMW, Renault nebo Mclaren neměli na benzín pro 1 auto. 03

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
No to je tak, když nadsazené vysvětlení (nadsazené proto, aby oponent pochopil princip), proč něco obecně neplatí, zaměníš s tím, že ty 2 situace jsou stejné.
Bingo? 03

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Promiň, ale sám jsi napsal, že se dobrý pilot má adaptovat na vše. Zmínka o rally (klidně jen na asfaltu) je jen extrémním příkladem toho, co jsi napsal. V žádném případě jsem neřekl, že ten rozdíl je stejný. Jen, že tvá úvaha obecně neplatí. Je známo, že každý pilot preferuje jiné vlastnosti vozu. Pokud má vůz vlastnosti jiné, ztrácí na úkor konkurentů, kterým zrovna takové sedí. Ikdyž uznávám, že někteří piloti můžou být flexibilnější. Nevím, proč je tento názor ubohý. Flexibilita nutně nemusí ukazovat na kvalitu.
Milion natestovaných kilometrů mohl mít minimálně každý konkurent špičkového týmu. Jestli měl Schumi víc, je otázka, jestli konkurenti neměli tu možnost, nebo to prostě měli za zbytečné. Neříkaj, že v té době Mclaren nebo Williams neměli peníze na benzín. 03
Gumy měli jeho největší konkurenti povětšinou jiné firmy (Michelin), takže těžko využívali ty jeho. Jen by mne zajímalo, co specifického si Schumi na Bridgestonech poručil. Výrobce se samozřejmě zajímal o jeho názor, ale nikde jsem neslyšel, že by on byl jedjiný, koho se Bridgestone ptal a nějak spolupracoval s chemiky, jakou látku mají dát do směsi, aby seděla Ferrari a ne ostatním. Sorry, ale jestli těmto nesmyslům věříš...
Já Schumiho za Boha nemám. Ani nevím, jestli byl nebo nebyl lepší než Hamilton. Ale mám za jisté, že byl vyjímečným pilotem, jedním z mála těch nejlepších. Nejen tím, jak jezdil, ale tím co dělal mezi tím. A evidentně to není jen názor můj, ale všech, kdo se kolem Ferrari tehdy točili. Možná, že jsme hlouí všichni. Uvidíme, koho Hamilton rozseká ve 40-ti letech. Ale pokud si vzpomínám, tak jednu sezonu Rosberga nerozsekal ani on. A to mu nebylo zdaleka 40. 03

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Ok. Jen se mi líbí, že jsi stanovil kritérium pro slabou sezonu 4-té místo a níž. Ty, který věčně zdůrazňuje, jak je důležité auto. A nelíbí se ti srovnání s kolegy, kteří měli auto stejné.
Jen tě trochu opravím. V roce 2005 byl 3-tí.
Nevím, proč jsi chtěl TAKTNĚ pomlčet o začátku kariéry? To jsi chtěl zmínit, že v jeho první nekompletní sezoně skončil až 13-tý, hlavně proto, že jel jen 6 závodů?
Hned v té druhé totiž skončil za oběma, v té době bezkonkurenčními Williamsy, porazil Sennu a svého zkušeného kolegu 53:38. To se mi nezdá zas tak špatný na první celou sezonu. Uznávám, Hamík byl v tomto lepší.
A přesně jak napsal Brawn, on mohl mít vliv i na tituly Hamiltona, přestože pak byl v komatu. On to samé řekl i sám Hamilton. Ale je možné, že byl zrovna taky v komatu, když to říkal.
A nakonec pokud napíšeš "byste neměli lhát", tak ten výraz zahrnuje i mne. Pokud tedy u mne lež nevidíš, napiš příště "...by neměli lhát". 03

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

37.188.160.XXX
Každý mohl testovat tak jako Ferrari. To že tak někteří nečinili, a to mluvíme o světových automobilkách s miliardovými rozpočty, byl čistě jejich problém. A to je další věc na kterou se zapomíná. Ferrari a Schumi dominovali v éře kdy F1 byla plná špičkových továrních týmů světových automobilových značek. Dnešní konkurence Mercedesu jsou horkotěžko dva týmy, zbytek je spíše F2.

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Před pár lety jsi Schumiho obhajoval srovnáváním s jinými piloty. A doslova jsi napsal, " jsem zvědavý jak budou jezdit Alonso, Kimi, nebo Hamolton ve 40 letech, pokud ještě vůbec jezdit budou..." Tak Alonso v F1 nejezdí, ale také mu ještě není 40 let. Kimi ve 40 letech porazil svého kolegu, na rozdíl od Schumiho. A na Hamíka si ještě musíme chvíli počkat. Ale věřím, že během toho čekání, budete mít vy uctívači Schumiho, zadek jako na jehlách, aby Schumimu alespoň nějaké rekordy zůstaly. 03

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
"...Je od tebe ubohe, ze davas na stejnou rovinu vuz F1 2006 vs F1 2010 a vuz F1 vs vuz Rally vcetne typu okruhu atp. Spise to jen dokazuje, ze vlastne nemas zadne skutecne argumenty..."
BINGO!!!
Mikovi17 ve většině diskuzí opravdu chybí argumenty a tak se vždycky snaží odvést diskuzi jinam. 03 18

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Přečti si laskavě psaný text (raději 5x) a pak se ho snaž pochopit (nespěchej, jdi slovo od slova, klidně nad tím dumej několik hodin, nebo i dnů). Tak co? Už jsi pochopil rozdíl mezi sejmout a vytlačit?
Na mysli jsem měl samozřejmě Suzuku 1990. Vy uctívači Schumiho, máte jedno společné. Rádi vkládáte druhým do úst vaše doměnky, respektive výmysly. Sennovi za vinu Suzuku 1989 nedávám. Prost tehdá jasně řekl, že už mu uhýbat nebude, když mu strčí čumák do zatáčky, která je jeho.
Dál už píšeš jen bláboly...

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

212.96.178.XXX
Pneumatiky se setrily i v dobe, kdy Schumi ziskaval jeden titul za druhym. Jezdit na doraz vyhovuje mnoha pilotum, vcetne Hamiltona, ale ten se dokazal narozdil od Schumiho adaptovat i na podminky, ktere jizde na doraz po cely zavod nepreji.
Je od tebe ubohe, ze davas na stejnou rovinu vuz F1 2006 vs F1 2010 a vuz F1 vs vuz Rally vcetne typu okruhu atp. Spise to jen dokazuje, ze vlastne nemas zadne skutecne argumenty.
Miliony natestovanych kilometru mit kazdy nemohl, jinak by tomu tak bylo.
Ano, gumy mely vsichni stejne, ale ony byly udelany presne pro Schumiho a ostatni si jaksi nemohli diktovat jake by chtely gumy a museli se adaptovat na ty, ktere si porucil Schumacher. Pokud nechapes ten rozdil, tak potes koste....
Ano bylo mu 40, ale kdyby byl jen z desetiny takovy buh, jak o nem kde kdo basni, tak by musel i tak Rosberga rozsekat....

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Jestliže považuješ moji reakci na slova Brawna, že příliš srovnání neposkytl, jako podrážděné, pak spolu opět nemáme o čem mluvit.
Slabé sezóny. Vměšuješ se do cizí diskuze a nebereš absolutně na zřetel oč v diskuzi jde. jumpman napsal, že Hamilton se Sennou potřebovali posadit do vítězného auta, aby vyhrávali. A nejspíše byl přesvědčen, že Schumi slabou sezónu za svoji kariéru neměl, tak chtěl po mně, vyhledat jeho slabší sezónu. Taktně jsem přehlédl začátek kariéry a posuzoval až sezóny, kdy se dle mne v F1 etabloval. Srovnávám jeho sezóny s vítězy a pokud získal výrazně málo bodů, či se umístil od čtvrtého místa níže, nepovažuji tyto sezóny za silné. Čili jsou slabší, či slabé. Co je na tom nepochopitelného?
Kde jsem konkrétně tebe obvinil ze lži? Napsal jsem, že pro mnohé (nikoliv pouze pro Mika17) to bůh je. A jen byste neměli tolik lhát. Nikoliv Mike17 by neměl lhát. Kapišto??? Měli byste si uvědomit, že Schumi byl pilot, nikoliv šéf stáje Mercedes a neurčoval co, kdo jak má dělat. A především, když byl v kómatu, těžko měl vliv na Hamiltonovy tituly.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Nesouhlasím. To by jsme mohli aplikovat klidně tak, že špičkový pilot by měl sednout do WRC a vyhrát klidně každou rally.
Každý umí něco jiného a Schumimu prostě sedělo jezdit nadoraz. Kdyby byla soutěž o nejúspornější jízdu, možná by byl nejlepší na světě Lojza z Dolní Prdýlky. F1 byla za jeho éry o rychlosti. Po jeho návratu především o šetření. Vyžadovalo to úplně jiný styl jízdy.
Schumi měl miliony natestovaných kilometrů, ale to samé mohl mít téměř kdokoliv. A gumy měl také stejné, jako všechny stáje používající stejnou značku. Třeba v letech 2005-2006 měl lepší gumy někdo jiný.
Samozřejmě že mu bylo 40 let hrálo svou roli. Ale jo, nedokázal si poradit s Rosbergem. To je holý fakt. 03

+ 0 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

212.96.178.XXX
Podminky ale byly stejne pro vsechny piloty. Schumi nemel zadne extra podminky. Ty mel za dob u Ferrarri a proto taky mohl tak dominovat. Ale to ty zcela ignorujes a naopak se ho snazis omlouvat jeho totalni selhani pri jeho navratu, kdy vsechny sezony prohral s tymovym kolegou.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

212.96.178.XXX
Spickovy pilot se pozna podle toho, ze dokaze z auta vymackonout maximum, ikdyz mu uplne nesedi. Schumi si bez miliony testovacich kilometru a pneumatikami delanymi obecne a nikoli na jeho jezdecky styl nedokazal poradit ani s Rosbergem. To je holy fakt.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

212.96.178.XXX
v prumernem tymu by titul neudelal nikdo, vcetne Schumiho. Shumi by mohl testovat, kolik by chtel, ale napr. se soucasnou force Indii, ci Mclaranem by titul neudelal.
A narozdil od Shumiho si Hamilton nemohl poroucet, jake chce penumatiky a firma je delala ciste na jeho jezdecky styl a ostatni se museli adaptovat a nikdo se jich na jezdecky styl pri vyrobe pneu neptal. To same plati o aute, kdy Hamilton jezdil v tymech, ktere pred sezonou nemely jednicku a dvojku a delali auto vhodne pro oba piloty, takze to auto bylo vzdy nejakym kompromisem.
Kdyby meli stejne podminky jako Schumi ostatni spickovi jezdci, tak by vuci svym tymovym kolegum dosahli bez problemu stejne dominance, protoze ty benefity, ktere mel Schumi oproti ostatnim mu davali k dobru nekolik desetin na kolo.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

212.96.178.XXX
Dvojky u Rudych to v dobach Schumiho mely tezsi v tom, ze cele auto vcetne pneu byly delany pro jezdecke potreby Schumiho a ostatni jezdci a tymy pouzivajici stejne pneumatiky se musely adaptovat. Navic nikdo nenajezdil pri testovani tolik kilometru, jako Schumi, takze dalsi nefer vyhoda. Schumi byl urcite vyjimecny piliot, ale nedelejte z nej Boha. Jakmile mel stejne podminky, jako ostatni, tak dostal na prdel i od tymoveho kolegy.
A kdo vi kolik by mel Schumi titulu, kdyby jeho nejvetsi konkurenti meli stejne vyhody jako on.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama