DISKUZE K ČLÁNKU Brawn porovnává Schumachera s Hamiltonem. V čem se lišila jejich doba?

Dvě velké osobnosti Formule 1. Dvě různé doby a jedno jméno, které je spojuje. Tak by se dal popsat vztah Michaela, Schumachera, Lewise Hamiltona, potažmo Rosse Brawna. Právě Brawn se nyní snaží oba své bývalé svěřence porovnat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Brawn porovnává Schumachera s Hamiltonem. V čem se lišila jejich doba?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 88, poslední 24.02.2020 17:06 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Toho srovnání obou pilotů Brawn příliš neposkytl. Jen mě zarazila jedna maličkost. Nezapomněl autor náhodou při výčtu týmů, kde Schumi spolupracoval s Rossem, ještě také na Mercedes??? Řekl bych, že v jeho druhé kariéře se v Merglu spolu potkali opět.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      jinde jsem četl, že schumacher nastavil za svého působení v mercedesu všechny procesy, které nakonec dostali k titulům hamiltona.
      Pokud je chce srovnávat, tak by měl hlavně zmínit fakt, že schumachera za jeho "první" kariéry nedokázal porazit žádný týmový kolega, dokonce v kvalifikacích byl za celou dobu poražen svým kolegou pouze 8x což nedokázal ani senna. Hamiltona si dal jak rosberg tak button a ani v kvalifikacích nad kolegou takhle nedominuje. Další věcí ale je to, že schumacher závodil v době, kdy si mohl natestovat co chtěl, auto posunout směrem co vyhovovalo jemu, pneumatiky si nechal ušít na míru svým potřebám. To dnes nejde a bylo to vidět i po jeho návratu, kdy zkrátka pirellky při jeho stylu jízdy byly po 2 kolech v háji a on nemohl využít svůj styl. Nemohl testovat a tím se sžít s vozem jak byl zvyklý a bylo to znát na výsledcích.
      Někde jsem četl i srovnání schumachera se sennou a hovořili o tom, že senna byl mnohem talentovanější, ale schumacher dokázal svojí houževnatostí a pracovním nasazením tuhle sennovu přednost vykompenzovat. Schumacher dokázal získat titul s průměrným bennetonem, dokázal vytáhnout na vrchol průměrné ferrari a podle slov brawna nastartoval i mercedes na cestu kde je nyní. Senna i hamilton pouze dokáží sednout do mistrovského auta, ale v průměrném týmu by titul nikdy nedali.

      + 4 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        01

        + 1 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Krásná pohádka.
        A proč Schumi prohrál s Rosbergem všechny tři sezóny, když byl tak dokonalý nastavovač a ladič? Že by byl pouze jenom mizerným šoférem?

        + 5 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Protože už byl starý, místo na pneumatikách jezdil na hadrech, co se musely šetřit a protože zpětnou vazbu nahradily počítače. 03

          + 1 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Změnilo se toho hodně. Gumy, šetření paliva, ale hlavně volanty se spoustou čudlíků ze kterých šla Schumimu hlava kolem a když se jal něco štelovat, tak nedával pozor kolem sebe a skákal soupeřům na záda.

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Tak když zaostáváš a snažíš se to "dohnat", nutně začneš skákat soupeřům na záda. Stejně jako teď Vettel či předtím Hamilton.
              Prostě byl starý na to, aby se naučil jezdit jinak. Starýho psa.... 03

              + 0 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Návratem si hodně ublížil.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Jak se to vezme. Statistiky a reputaci si poškodil. Na druhou stranu,jestli se přitom dobře bavil, tak proč ne. Kdyby zůstal dýl, třeba by se nenudil někde v Alpách na lyžích. Kdyby člověk vždycky věděl, co ho čeká....

                  + 0 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          vrátil se do úplně jiné serie než byl zvyklý. Kdyby si můj příspěvek přečetl, tak to tam píšu - nemohl testovat, pneumatiky absolutně nevyhovovaly jeho jízdnímu stylu, auto bylo velice svázané pravidly, nemohl si nechat svůj oblíbený přetáčivý nestabilní vůz... stačí? A věk je samozřejmě také důvod

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Věděl do čeho jde a nikdo ho nenutil. Prostě se sám rozhodl jít do tohoto rizika a prohrál.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        jumpmane, to jsou zase pohádky ovčí babičky. Co Schumacher nastavoval v Mercedesu??? A co dostalo Hamiltona k titulům? Vždyť Hamilton vítězí s naprosto jiným autem, které je postaveno okolo naprosto odlišné pohonné jednotky (hybrid a turbo). S naprosto odlišnou filozofií vozu, než ve kterém jezdil Schumacher. Tohle jsou ty nesmysly, proti kterým se neustále ohražuji. Ale budiž připusťme, že bych tomu chtěl uvěřit. Pak ale nechápu, proč to Ross nezmínil, nechápu jak mohl nastavovat něco pro Hamiltona o kterém ani nevěděl, že tam bude jezdit. Já takové věci považuji za bláboly a nesmysly. Podle mne tajný test pneumatik dal pro pokrok k boji o titul Mercedesu více, než tříleté působení Schumachera v tomto týmu.
        Co se týče Schmiho týmových kolegů a jejich vzájemných soubojů. Trošku tuším, proč tohle Brawn nezmínil. Moc dobře si je vědom, že ho týmoví kolegové porážet nesměli. Tak tvrdá týmová režie u Ferrari nebyla nikdy před Schumacherem a nikdy po. Už jsem to tu kdysi zmínil, že díky Schumimu, Ferrari a jejich TR byla v F1 týmová režie zakázána. A jakmile mu týmová dvojka začala šlapat na paty, nebo měla vyšší ambice, okamžitě byla nahrazena a Schumi měl v těchto čachrech též prsty. Tak že tento aspekt bych raději nezmiňoval.

        A pro upřesnění. Schumacher závodil v době, kdy díky Ferrariho soukromému testovacímu okruhu, mohl tajně natestovat prakticky neomezené množství času. Zatímco ostatní si museli pronajímat okruhy ve Francii, nebo Anglii a soupeři mohli špehovat. Dnes se také může testovat, ale všichni společně a každý hned ví, jak na tom soupeři jsou, co mají jiného na svých autech, co vyvíjí atd. Tak že to mohou okopírovat ještě dříve, než se to soupeřům povede vyladit. Pneumatiky měl šité na míru, zatímco soupeři dostávali standard. Což byl také důvod, proč Williams a McLaren odešli od Bridgestone k Michelinu.
        Nenalhávej si, že Schumi získával tituly v průměrných autech. To není pravda. Benetton patřil v době Schumiho titulů k top týmům a to i díky (ne)legálnosti jejich auta. A u Ferrari své tituly také získal až když měl top materiál. Jak vypadaly jeho sezóny s průměrným autem, bylo vidět, když byl u Mercedesu. Souhlasím s jeho pracovitostí a houževnatostí jimiž převyšoval své soupeře. Do jisté míry souhlasím s jeho podílem na vytažení Ferrari z průměru na top auto, ale to je tak vše z jeho glorioly, která se okolo něho traduje.

        + 4 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          jestli někdo vykládá pohádky, jsi to ty.
          Že netušíš o čem mluvím, tě neomlouvá v tom, že tady hejtíš. O nastavených procesech mluvil přímo brawn, nebavím se o jednom autě, ale o způsobu práce celé garáže. Schumacher to požadoval a fungujou tak do teď.
          S tou týmovou režijí si lžeš poměrně hodně do kapsy. Jasně, za schumachera byla týmová režije, ale nikdy nikdo nenutil žádného z jezdců nechat se porážet v kvalifikaci a právě tam nad nimi schumacher dominoval dosud nevídaným a rozhodně nikým nepřekonaným způsobem. Ani senna nedokázal své kolegy drtit stejným způsobem a to byl sakra kvalifikační specialista. To co se potom dělo v závodech je věc jiná, ale ruku na srdce, kolikrát reálně ferrari sáhlo k TR? Jestli to bylo za celou dobu 5-6x tak je to moc, protože těch závodů, kdy byl schumacherův týmový kolega reálně rychlejší moc nebylo a to, že dostával přednostně novou techniku a auto se stavělo dle jeho preferencí, no i prost by mohl vykládat, jak to bylo v mcl když tam byl se sennou a že to byl jeden z hlavních důvodů proč mcl opustil. Takže TR v F1 byla, je a bude a mi s tím nic nenaděláme, jen je to dnes víc vidět, když si během VC můžeš poslechnout (dle uvážení režiséra) rádio mezi týmem a jezdcem.
          A k těm týmům, benneton byl bývalý toleman, v něm seděl senna, sice zajel několik super závodů, ale nějak si nepamatuju, že by v tomhle týmu slavil titul. Schumacher to dokázal. Jasně že si auto nestaví pilot, ale podle brawna to byl jeho styl práce a to jak dokázal motivovat svoji stranu garáže co je dokázalo dostat na vrchol. Uvědom si, že první schumacherův titul je poslední titul motoru cosworth DFV, poslední titul V8 oproti V10 renaultu, za kterým zaostával o pořádný stádečko koní. A když se schumacher přestěhoval k ferrari? Já pamatuju ty sezony před i po. V té době bylo ferrari na špici středu pole, ale vítězství slavilo sotva 1x za sezonu. Schumacher to dokázal zvrátit i tím, že si vydupal příchod techniků se kterými pracoval u bennetonu. Myslíš, že by to dokázal jiný pilot? Proč např. nešel Newey za vettelem? Proč senna tak stál o williams? Protože to jsou holt piloti, kteří dokáží sednout do top auta a zajet super výsledek, ale když se nedaří (lo) tak to s jejich motivací není moc slavné.
          A ta jeho epizoda u mercedesu, uvědom si kolik mu v té době bylo, vše se změnilo. Navíc co on začal dělat a měl v tom výhodu (práce s týmem, jeho příprava apod.) v té době bylo standartem a to potom už těžko chytal mladého vlčáka rosberga...

          + 2 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Nevím, kdo z nás hejtí? Já tedy v článku četl, že Brawn mluvil o Schumacherovu citu pro detail a chování vozu. Žádné tvé výmysly o nastavování procesů uvnitř týmu tam nic není!!! To si fakt myslíš, že Schumacher byl tím, kdo dal dohromady závodní tým Mercedes a jeho inženýry. Ten, kdo inženýrům zadával práci. Ten, kdo určoval zodpovědnost za splnění jednotlivých úkolů atd, atd??? To snad ne?! Protože to je stejná pitomost, jako kdybych tu já tvrdil, že Mercedes k titulům vytáhl Hamilton. A rozhodně bych měl pro toto tvrzení více hmatatelných důkazů. Podle mne byl Schumacher s Rosbergem v Mercedesu do jisté míry z reklamních důvodů. (Nemyslím to zle, že by na to už neměl, protože kdyby si myslel, že na to nemá, určitě by tam nešel. Spíše to myslím tak, že to byl nový tým německá automobilka, s německými piloty a sedminásobným mistrem světa navíc).
            Ono záleží, kam chodíš na ty bludy a zda jim chceš uvěřit. Já například četl jiné tvrzení od Laudy. Že po Schumacherovi zůstala v Mercedesu akorát veliká díra, kterou budou muset všichni společnými silami zacelit. A myslím, že se jim to povedlo zacelit hodně dobře.
            Týmovou režii můžeš zpochybňovat jak chceš, ale fakt, že Ferrari se Schumacherem ji zneužívali tak nestoudným způsobem, že donutili FIA týmovou režii zakázat, nemáš jak vyvrátit. A klidně piš, že lžu, protože relevantní argumenty nemáš a lidé, kteří tu dobu pamatují a nejsou zaujatí, jako ty a pár zdejších nalhávačů vědí, jak to bylo a jak dalece já lžu.
            Jak postupně Hamilton přepisuje další a další Schumiho rekordy, musíte se vy, jeho uctívači, uchylovat k čím dál trapnějším argumentacím, když chcete zachovávat jeho glorifikaci. A tak berete za vděk i srovnávání kvalifikací s jeho týmovými kolegy. Už nějak zapomínáte dodávat, jaké že to měl kolegy. A vrchol je odkazovat se na Sennu u McLarenu, když soupeřil s Prostem. (To jsi fakt myslel vážně??? No cosi to o tobě vypovídá.)

            Senna seděl v Tolemanu v roce 1984. Schumacher získal titul s Benettonem v roce 1994. To jako fakt chceš srovnávat stáje s desetiletým odstupem? Když jsem tu kdysi psal o mistrovské stáji Brawn a v následujícím roce nástupnickém Mercedesu se Schumacherem a jejich "pádu" z prvního na čtvrté místo, byl jsi jedním z těch, kteří toto srovnávání zpochybňovali. A teď ti desetiletí nevadí a klidně mě nařkneš z hejtování? Opět to cosi o tobě vypovídá.
            Před příchodem Schumiho k Ferrari bylo Ferko (94,95)třetí. Po jeho příchodu bylo druhé. (Dost možná, že jen kvůli tomu, že z Benettonu přešli klíčoví lidé k Ferrari a tak Benetton klesl a Ferko se o příčku posunulo na jeho úkor.) Já v tom rozhodující podíl Schumiho fakt nevidím. (Přiznávám Schumimu pracovitost a spoluzásluhu na pozdějších titulech, ale ty přišly až za pět sezón).
            První Schumacherův titul byl sice posledním Cosworthu, ale také velice, velice pofidérní. Já jsem přesvědčen o nelegálnosti auta se kterým získal do půlky sezóny rozhodující náskok a navíc nepotrestaná prasárna, které se dopustil v posledním závodě, celou pofidérnost titulu jen umocnila.
            S posledními šesti řádky souhlasím, přičemž bych výčet rozdílů v neprospěch Schumiho u Merglu ještě doplnil o spoustu dalších věcí, které by se ti ale nelíbily.03

            + 3 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mansell_fan

              Mansell_fan

              37.188.138.XXX
              Brawn, Byrne a ostatní z Benettonu přešli do Ferrari až v roce 1997. Druhé místo za Williamsem v roce 1996 je čistě Schumiho zásluha, když s tou příšernou plečkou F310 bez přítlaku a bez spolehlivosti získal tři vítězství. Ze 70 bodů Ferrari jich získal 59. V německých médiích tehdy otiskovali vtip jak Schumi přijde domů po Velké ceně Francie (proč zrovna po ní si zkus dohledat) a říká manželce že má dvě zprávy, dobrou a špatnou. Ta dobrá je že dostane nové auto a ta špatná že je to zase ferrari.
              A pro doplnění, lidi z Benettonu se nepodíleli ani na stavbě F310B z následujícího roku a Schumi se stal málem mistrem světa.

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                Podívej Manselle_fan, já podíl Schumiho na práci pro Ferrari nijak nerozporuji. Kdybys četl, co jsem napsal výše a trošku přemýšlel, mohl ses dovtípit. Na druhou stranu Ferrari o rok dříve získalo s Bergerem a Alesim 73 bodů a rok na to se Schumacherem 70 bodů. Já tam tedy Bůh ví jaký pokrok nevidím. Ani bych si netoufl tvrdit, že se Farrari náhle příchodem Schumachera přeměnilo z průměrného vozu na nadprůměrný, potažmo špičkový, o čemž tu psal jumpman. Ty bodové zisky jsou snad dostatečně vypovídající, jenom ty body pokaždé získávala jiná sestava a jiná kvalita pilotů.
                Kdyby jumpman nepsal nesmysly o Schumiho zásluhách na Hamiltonových titulech, tak bych ani nereagoval. Bohužel sekta uctívačů Schumacherových hrdinských skutků si většinou nevidí do úst a píší výmysly a nesmysly. Todt po návštěvě Schumiho prohlásil (víceméně ze slušnosti, kamarádství a aby se vyhnul odpovědi, jak na tom Schumi opravdu je), že "jeho působení u Mercedesu v té stáji zanechalo stopu" a oni z toho hned udělají slova Brawna a podíl na Hamiltonových (Rosberga, ale ten je tolik neštve) titulech.
                To, že se ohrazuji proti nehoráznostem, není hejtění. To že připomínám také druhou stránku hrdinských činů Michaela, též není hejtění, i když se to lidem, se zaujatým a jednostraným názorem, tak může zdát.

                + 4 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mansell_fan

                  Mansell_fan

                  37.188.240.XXX
                  No napsal jsi že Ferrari bylo druhé dost možná jen kvůli tomu že tam přešli klíčoví lidé z Benettonu. Což pro rok 96 neplatí. Ani pro stavbu vozu F310B. Vývoj během roku 1997 a strategie, ano na tom už se Brawn a jeho tým podíleli a bylo to sakra znát, to nepopírám.
                  Takže jen takové malé upřesnění
                  03

                  + 2 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.103.XXX
                    Uznávám, že jsem to napsal nešikovně. V reakci na jumpmana jsem měl spíš na mysli období vývoje a posouvání Ferrari až na TOP auto. Čili delší období, než jeden rok. Druhak mi přišlo dost laciné prohlásit Ferrari za vedoucí tým středu pole. Je to stejné jako dnes prohlásit RedBull za vedoucí tým středu pole. Podle mne potenciál i ambice jsou dnes u RBR stejně jako byly tehdá u Ferrari. Berger s Alesim byli zkušení dobří piloti, kteří s Ferrari získali rok před 73 bodů. Ale když tam přišel Schumi, museli se oba pakovat a Ferko vzalo průměrného Irvina. Já nepochybuji o tom, že Schumi byl lepším pilotem, než Alesi, či Berger, ale jsem přesvědčen, že by ani jednoho tak drtivě neporazil. Jinými slovy, příjde mi opět laciné až trapné a především účelové, vyzdvihovat jeho bodové zisky v poměru k jeho týmovým dvojkám. Zvláště, když je veřejným tajemstvím, že jeho týmové dvojky byly vybírány tak, aby neohrožovali jedničku a pro jistotu to měli i ve smouvách zakotveno.
                    Jinak, vše co jsi psal je pravda a já s tím nemám zásadní problém. 03

                    + 3 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mansell_fan

                      Mansell_fan

                      37.188.254.XXX
                      Tak Berger a Alesi jezdili v roce 1996 dost pravděpodobně v lepším autě než Schumacher a stejně jim nedal čuchnout 03
                      Jako fakt F310 byla neskutečná popelnice, Eddie Irvine kdysi v rozhovoru s Jamesem Allenem řekl že to bylo druhé nejhorší auto jaké kdy řídil hned po Jaguaru R2. Slabý a nespolehlivý desetiválec, vysoký aerodynamický odpor a hlavně neuvěřitelná citlivost na distribuci váhy při akceleraci, brzdění a zatáčení. To auto se prý nedalo rozumně vyvážit. No a Schumacher s ním vyjel 4 PP a tři vítězství. Mimochodem Eddie v F310 získal jen o bod víc než v roce 1995 v Jordanu Peugeot a to bylo jednoznačně auto středu pole.
                      Ale je mi jasné že se neshodneme. Já jsem přesvědčen že Schumi byl v dekádě 1995-2005 génius závodní jízdy a i ty si to holt nemyslíš. Takovej je život 03

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.103.XXX
                        Já nemám rád extrémní hodnocení, proto se jim snažím vyhýbat. Proto také Schumachera za génia závodní jízdy nepovažuji.
                        Myslím, že je ta situace dost podobná uplynulému desetiletí, ci spíše jedenáctiletí. Jsi ochoten prohlásit také Hamiltona za génia závodní jízdy v uplynulém období??? Od 2008 do 2019 získal šest titulů a maže ze statistik jeden Schumiho rekord za druhým. Chtělo by se tvrdit: "Kdo jiný, když ne on."
                        A vidíš, já ani v tomto případě nejsem zastáncem přehnané glorifikace Lewise. Jednoduše proto, že si uvědomuji spousty okolností, díky kterým se dostal tam, kde je.Šampión může být vždy pouze jeden a zdaleka to nemusí být ten nejlepší jezdec.
                        Ano neshodneme se. Já Schumiho považuji za jednoho z mnoha TOP pilotů, ale zároveň za jednoho ze dvou podvraťáků, kteří byli ochotni pro zisk svého titulu úmyslně sejmout soupeře a riskovat tak jeho zdraví a i život. Z tohoto důvodu se nemohu obdivovat člověku-sportovci, kterého si nevážím. Protože podle mne patří k velikosti šampiónů umění vítězit, stejně jako umění čestně prohrát. Mám to asi trochu jinak, než někteří zdejší diskutéři. Ano takový je život. 03

                        + 3 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mansell_fan

                          Mansell_fan

                          37.188.254.XXX
                          Máš pravdu, Hamiltona za tak dobrého nepovažuju, přestože Schumiho rekordy asi překoná. A Michaelovy temné stránky a prasárny kterých se dopustil samozřejmě znám a je mi líto že k nim došlo. Ano, proto to není ten absolutní "pure racing driver", protože k takovým přesně jak říkáš patří i umění prohrávat a smysl pro fair play. A proto taky je mým nejoblíbenějším jezdcem Nigel Mansell 01

                          + 1 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • jumpman

                            jumpman

                            178.255.168.XXX
                            ono je zajímavé, že odinovou modlou je senna a ten těch prasáren předvedl mnohem víc a mnohem zákeřnějších než slavný schumacher, ale tam je to v pořádku....

                            + 0 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • odin

                              odin

                              77.240.103.XXX
                              jumpmane, nežvaň nesmysly. Sennu ředím do stejné společnosti podvraťáků, viz má citace výše. "ale zároveň za jednoho ze dvou podvraťáků, kteří byli ochotni pro zisk svého titulu úmyslně sejmout soupeře a riskovat tak jeho zdraví a i život." 02

                              + 3 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            77.240.103.XXX
                            A vidíš, Hamíka za tak dobrého pilota nepovažuješ, přesto že Schumiho rekordy překonává a hlavně, zisk svých titulů nepotřeboval okořenit žádnou prasárnou. Navíc Mergl ukázal, že si své tituly opravdu musel zasloužit a porazit svého stájového kolegu. Když měl slabší sezónu, bez jakýchkoliv čachrů nechali vyhrát Rosberga. To u Ferrari za dob Schumiho vůbec nebylo myslitelné. (Čímž nezpochybňuji TR i u Mercedesu ve prospěch Hamiltona).
                            Nigel Mansell byl sympatický i mně, i když jsem v té době fandil jinému pilotovi. 03

                            + 2 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • jumpman

                              jumpman

                              178.255.168.XXX
                              jmenuj schumacherovu slabší sezonu....
                              Hamilton je na stejné úrovni jako vettel, posaď ho do průměrného auta a máš průměrného pilota

                              + 0 / − 4

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • jumpman

                                jumpman

                                178.255.168.XXX
                                hele, možná bys měl brzdit.

                                + 0 / − 2

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • odin

                                  odin

                                  77.240.103.XXX
                                  Z jakého důvodu bych měl brzdit? Blbosti tu žvaníš pouze ty. Vkládáš mi do úst věci, které jsem nikdy neřekl ani nenapsal. Proč? Projdi si veškeré moje názory, které jsem zde na tomto fóru napsal a zjistíš, jak velká modla je pro mne Senna.

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                              • odin

                                odin

                                77.240.103.XXX
                                Průměrné auto jsou bláboly, které platí o jakémkoliv pilotovi včetně Schumachera.
                                A jeho slabší sezóny? Minimálně celá jeho druhá kariéra, plus 1993,99,05. Stejně tak u Hamiltona lze dohledat slabší sezóny. V tom rozdíl nevidím.

                                + 2 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                Mike17

                                185.149.130.XXX
                                Je celkem zajímavé, že do té kategorie řadíš jen Schumiho se Sennou. Já bych tam přidal Hamiltona, Rosberga, Alonsa, Vettela a některé další. Nevím v podstatě o žádném top jezdci, který by úmyslně protivníka nenaboural, nebo nevyhnal z tratě a riskoval tím jeho zdraví.
                                Celkem zvláštní, že u Schumiho za ten hazard považuješ malé šťouchnutí v minimální rychlosti, kteé vezhledem k postavení vozu nemohlo způsobit žádné zranění, zatímco úmyslné vytlačení z dráhy v rychlosti přes 300km/h na trávu v zatáčce bez únikových zón, bereš jako součást závodění.

                                Řekl bych, že to hodně vypovídá o tvém pohledu.

                                + 0 / − 3

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Mike17

                                  Mike17

                                  185.149.130.XXX
                                  Zajímavý pohled na slabé sezony:
                                  1993: mladý kluk skončil za Sennou, Prostem a Hillem, jezdícím na o třídu rychlejším autě. Porazil v Protugalsku oba Wiiliamsy a vyhrál, přestože v kvaldě od nich dostal 2s a od Mclarenů 1s. Získal 52 bodů, kolega 20.
                                  1999: Zlomil si nohu a do té doby měl víc bodů než kolega. V podstatě není pochyb, že by získal titul, nebýt zranění.
                                  2005: Získal o 2 třetiny víc bodů, než kolega.

                                  Jestli tohle jsou jeho slabé sezony, pak to byl BŮH!!! 12 12 12

                                  + 0 / − 3

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                • odin

                                  odin

                                  77.240.103.XXX
                                  Trochu jsem váhal, zda mám na tvé hlouposti reagovat. Už jsme na toto téma popsali mnoho zdejších řádků. Tak tedy po čtyřsté padesátéšesté.
                                  Drobné šťouchnutí způsobilo v prvním případě ohnutí táhla zavěšení předního kola. Táhla, které musí vydržet mnohonásobně větší síly, než je váha celého monopostu s pilotem v té tvé třísetkilometrové rychlosti. V druhém případě to ten hajzl Villeneuve ustál a s méně poškozeným vozem si dojel alespoň pro třetí místo a titul mistra světa. Ale od té doby mu všichni uctívači Schumachera nemůžou přijít na jméno.
                                  Z jmen tebou jmenovaných vím pouze o jediném, kdo úmyslně naboural soupeře. (Zajimavé, že ho tu zmiňuješ právě ty, který jsi se ho po incidentu v Baku zastával a jak je vlastně i tvým dobrým zvykem, zastáváš se ho vždy, když udělá nějaký blikanec.)
                                  V případě ostatních šlo jen o souboje, možná tvrdší, ale nikdo nikoho úmyslně nenaboural. Dokonce bych to ani nesrovnával, protože mnou zmíněné incidenty se udály v posledních GP sezóny a ten, kdo úmyslně sejmul soupeře s nímž přímo bojoval o titul, byl ten, komu vzájemná kolize a odstoupení obou, ten titul zajistila. Byla to zkrátka konečná. Už s tím nešlo nic udělat, např. v příštím závodě.
                                  Je to jako, když za vyrovnaného stavu ve finále fotbalového turnaje jde hráč sám na brankáře a brankář ho sejme během kličky na něj. Píská se penalta a automaticky vyloučení faulujícího hráče. V hokeji je to obdobné a pokud se to stane při power play, je technický gól. Jenom v F1 se za tyto prasárny udělovaly tituly mistrů světa.
                                  Tak to je můj pohled. Ať si ho každý porovná s tvým pohledem.
                                  A ještě dodatek. Právě tyto prasárny a jejich benevolentní posouzení měly velký vliv na způsob bojů v následujících sezónách. Ono totiž vše souvisí se vším. A tak pokud se ti nepozdávaly souboje o kterých jsi psal, vrať se na počátek k titulu Senny získaným sejmutím Prosta a k titulu Schumachera získaným sejmutím Hilla.

                                  + 3 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • odin

                                    odin

                                    77.240.103.XXX
                                    Jumpman chtěl napsat slabší sezóny Schumiho. Tak jsem mu je napsal. Nechápu proč se do toho motáš? Nebo snad mnou vyjmenované sezóny považuješ za Schumiho nejlepší? Já ne.
                                    Protože neřeším stáří Schumiho, ani dravotní problémy, které si způsobil jen a jen sám, ani jeho body nesrovnávám s jeho stájovým kolegou, ale pouze s vítězem. 13 13 13
                                    Soudě z podrážděných reakcí to bůh pro mnohé z vás byl a stále je. Jenom byste tu neměli tolik lhát.

                                    + 2 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                  • Mike17

                                    Mike17

                                    185.149.130.XXX
                                    Odine reagoval jsem na tuto hloupost: "ale zároveň za jednoho ze dvou podvraťáků, kteří byli ochotni pro zisk svého titulu úmyslně sejmout soupeře a riskovat tak jeho zdraví a i život."

                                    -Jak jsi popsal vlastně sám, v obou tvých případech jeden z pilotů dojel do cíle, druhý sice vypadl, ale jeho auto nebylo poškozeno nijak dramaticky. Takže v ani jednom případě (Jerez, Suzuka 1989) se ani omylem nemohl nikdo zranit, natož aby šlo o život. To se dá možná mluvit jedině o Suzuce 1990, kde to bylo v poměrně vysoké rychlosti (nevím, kterou Suzuku myslíš, za vinu dáváš Sennovi obě).
                                    -Baku jsem zrovna nemyslel, protože tam šlo sotva o boj o titul. Tam zrovna o závodění nešlo, když to bylo při SC a incident se obešel naprosto bez sebemenšího poškození. Jestli tohle jsi myslel, že šlo o život....Vettela jsem se zastával pouze tak, že jsem neměl za jisté, že úmyslně chtěl kontakt. Úmyslně manévr udělal, o tom žádná. Ale to je detail, který nevnímáš. Prostě jsem se ho zastal a je ti úplně jedno v čem.
                                    -K těm mým příkladům: VettelxAlonso Monza. 2x to samé v opačném provedení. Podvraťáci, co kvůli zisku titulu byli ochotni sejmout soupeře a riskovat tak jeho zdraví a i život. Abych citoval přesně. Vyhnali soupeře na trávu v rychlosti přes 300km/h v místě, kde nejsou žádné únikové zóny. Sorry, ale tam je celkem zázrak, že to vždy ten postižený přežil. Chceš říct, že to nebylo úmyslně? Že nějak nevěděli, že je ten druhý předjíždí? Zmizli ze zrcátek asi tím, že vzlítli, ne? Taky šlo o titul a nic na tom nemění fakt, že to nebyl poslední závod. 25 bodů se za to dávalo taky. Sorry, ale jestli tady mluvíš o úmyslném ohrožování života soupeře, pak tyto 2 incidenty jsou naprosto nesrovnatelné s ťuknutím Schumiho do Villeneuva. Ale to bych zase šáhl na "Nedotknutelného". Ten nic špatného nedělá, to jsou jen závodní souboje. Že? To samé jako přes kopírák byly souboje HamiltonxRosberg z obou stran.
                                    -Koukám, že nejsem asi správný uctívač Schumiho, když proti Villeneuvovi nic nemám. Titul získal zaslouženě. Budu se muset polepšit.
                                    -A nakonec bych dodal, že Schumi titul získal navzdory tomu, že byl sejmut HIllem. Zničený čumák Hilla a bok Schumiho jasně mluví, kdo sejmul a kdo byl sejmut. To se dá okecat pouze tak, že by Schumi couval a oba víme, že necouval. 03

                                    + 0 / − 2

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • Mike17

                                      Mike17

                                      185.149.130.XXX
                                      Odine, na Schumiho reaguješ podrážděně hlavně ty. Ty jsi opět reagoval podážděně na Brawnovu chválu Schumiho. Tradičně. Jen jsem ti ukázal, jak "slabé" ty sezony byly. Jestli měl Schumi slabou sezonu jen proto, že ve své druhé celé sezoně ve slabším voze prohrál se Sennou a Prostem, tak se s tím asi dokážu smířit. 13
                                      A prosím, opravdu prosím, nehraj si na Situse, to by mne fakt mrzelo. Když mne obviníš ze lži, jmenuj v čem lžu. Klidně se omluvím, pokud zjistím, že to tak je. Ale tady si lži nejsem vědom. Rád bych tedy věděl, kde jsem udělal chybu. 03

                                      + 0 / − 2

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        212.96.178.XXX
        v prumernem tymu by titul neudelal nikdo, vcetne Schumiho. Shumi by mohl testovat, kolik by chtel, ale napr. se soucasnou force Indii, ci Mclaranem by titul neudelal.
        A narozdil od Shumiho si Hamilton nemohl poroucet, jake chce penumatiky a firma je delala ciste na jeho jezdecky styl a ostatni se museli adaptovat a nikdo se jich na jezdecky styl pri vyrobe pneu neptal. To same plati o aute, kdy Hamilton jezdil v tymech, ktere pred sezonou nemely jednicku a dvojku a delali auto vhodne pro oba piloty, takze to auto bylo vzdy nejakym kompromisem.
        Kdyby meli stejne podminky jako Schumi ostatni spickovi jezdci, tak by vuci svym tymovym kolegum dosahli bez problemu stejne dominance, protoze ty benefity, ktere mel Schumi oproti ostatnim mu davali k dobru nekolik desetin na kolo.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          Duncan66

          212.96.178.XXX
          Spickovy pilot se pozna podle toho, ze dokaze z auta vymackonout maximum, ikdyz mu uplne nesedi. Schumi si bez miliony testovacich kilometru a pneumatikami delanymi obecne a nikoli na jeho jezdecky styl nedokazal poradit ani s Rosbergem. To je holy fakt.

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          Duncan66

          212.96.178.XXX
          Podminky ale byly stejne pro vsechny piloty. Schumi nemel zadne extra podminky. Ty mel za dob u Ferrarri a proto taky mohl tak dominovat. Ale to ty zcela ignorujes a naopak se ho snazis omlouvat jeho totalni selhani pri jeho navratu, kdy vsechny sezony prohral s tymovym kolegou.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Nesouhlasím. To by jsme mohli aplikovat klidně tak, že špičkový pilot by měl sednout do WRC a vyhrát klidně každou rally.
            Každý umí něco jiného a Schumimu prostě sedělo jezdit nadoraz. Kdyby byla soutěž o nejúspornější jízdu, možná by byl nejlepší na světě Lojza z Dolní Prdýlky. F1 byla za jeho éry o rychlosti. Po jeho návratu především o šetření. Vyžadovalo to úplně jiný styl jízdy.
            Schumi měl miliony natestovaných kilometrů, ale to samé mohl mít téměř kdokoliv. A gumy měl také stejné, jako všechny stáje používající stejnou značku. Třeba v letech 2005-2006 měl lepší gumy někdo jiný.
            Samozřejmě že mu bylo 40 let hrálo svou roli. Ale jo, nedokázal si poradit s Rosbergem. To je holý fakt. 03

            + 0 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              Jestliže považuješ moji reakci na slova Brawna, že příliš srovnání neposkytl, jako podrážděné, pak spolu opět nemáme o čem mluvit.
              Slabé sezóny. Vměšuješ se do cizí diskuze a nebereš absolutně na zřetel oč v diskuzi jde. jumpman napsal, že Hamilton se Sennou potřebovali posadit do vítězného auta, aby vyhrávali. A nejspíše byl přesvědčen, že Schumi slabou sezónu za svoji kariéru neměl, tak chtěl po mně, vyhledat jeho slabší sezónu. Taktně jsem přehlédl začátek kariéry a posuzoval až sezóny, kdy se dle mne v F1 etabloval. Srovnávám jeho sezóny s vítězy a pokud získal výrazně málo bodů, či se umístil od čtvrtého místa níže, nepovažuji tyto sezóny za silné. Čili jsou slabší, či slabé. Co je na tom nepochopitelného?
              Kde jsem konkrétně tebe obvinil ze lži? Napsal jsem, že pro mnohé (nikoliv pouze pro Mika17) to bůh je. A jen byste neměli tolik lhát. Nikoliv Mike17 by neměl lhát. Kapišto??? Měli byste si uvědomit, že Schumi byl pilot, nikoliv šéf stáje Mercedes a neurčoval co, kdo jak má dělat. A především, když byl v kómatu, těžko měl vliv na Hamiltonovy tituly.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Duncan66

              Duncan66

              212.96.178.XXX
              Pneumatiky se setrily i v dobe, kdy Schumi ziskaval jeden titul za druhym. Jezdit na doraz vyhovuje mnoha pilotum, vcetne Hamiltona, ale ten se dokazal narozdil od Schumiho adaptovat i na podminky, ktere jizde na doraz po cely zavod nepreji.
              Je od tebe ubohe, ze davas na stejnou rovinu vuz F1 2006 vs F1 2010 a vuz F1 vs vuz Rally vcetne typu okruhu atp. Spise to jen dokazuje, ze vlastne nemas zadne skutecne argumenty.
              Miliony natestovanych kilometru mit kazdy nemohl, jinak by tomu tak bylo.
              Ano, gumy mely vsichni stejne, ale ony byly udelany presne pro Schumiho a ostatni si jaksi nemohli diktovat jake by chtely gumy a museli se adaptovat na ty, ktere si porucil Schumacher. Pokud nechapes ten rozdil, tak potes koste....
              Ano bylo mu 40, ale kdyby byl jen z desetiny takovy buh, jak o nem kde kdo basni, tak by musel i tak Rosberga rozsekat....

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                Přečti si laskavě psaný text (raději 5x) a pak se ho snaž pochopit (nespěchej, jdi slovo od slova, klidně nad tím dumej několik hodin, nebo i dnů). Tak co? Už jsi pochopil rozdíl mezi sejmout a vytlačit?
                Na mysli jsem měl samozřejmě Suzuku 1990. Vy uctívači Schumiho, máte jedno společné. Rádi vkládáte druhým do úst vaše doměnky, respektive výmysly. Sennovi za vinu Suzuku 1989 nedávám. Prost tehdá jasně řekl, že už mu uhýbat nebude, když mu strčí čumák do zatáčky, která je jeho.
                Dál už píšeš jen bláboly...

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                "...Je od tebe ubohe, ze davas na stejnou rovinu vuz F1 2006 vs F1 2010 a vuz F1 vs vuz Rally vcetne typu okruhu atp. Spise to jen dokazuje, ze vlastne nemas zadne skutecne argumenty..."
                BINGO!!!
                Mikovi17 ve většině diskuzí opravdu chybí argumenty a tak se vždycky snaží odvést diskuzi jinam. 03 18

                + 3 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              Před pár lety jsi Schumiho obhajoval srovnáváním s jinými piloty. A doslova jsi napsal, " jsem zvědavý jak budou jezdit Alonso, Kimi, nebo Hamolton ve 40 letech, pokud ještě vůbec jezdit budou..." Tak Alonso v F1 nejezdí, ale také mu ještě není 40 let. Kimi ve 40 letech porazil svého kolegu, na rozdíl od Schumiho. A na Hamíka si ještě musíme chvíli počkat. Ale věřím, že během toho čekání, budete mít vy uctívači Schumiho, zadek jako na jehlách, aby Schumimu alespoň nějaké rekordy zůstaly. 03

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mansell_fan

                Mansell_fan

                37.188.160.XXX
                Každý mohl testovat tak jako Ferrari. To že tak někteří nečinili, a to mluvíme o světových automobilkách s miliardovými rozpočty, byl čistě jejich problém. A to je další věc na kterou se zapomíná. Ferrari a Schumi dominovali v éře kdy F1 byla plná špičkových továrních týmů světových automobilových značek. Dnešní konkurence Mercedesu jsou horkotěžko dva týmy, zbytek je spíše F2.

                + 0 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Ok. Jen se mi líbí, že jsi stanovil kritérium pro slabou sezonu 4-té místo a níž. Ty, který věčně zdůrazňuje, jak je důležité auto. A nelíbí se ti srovnání s kolegy, kteří měli auto stejné.
                  Jen tě trochu opravím. V roce 2005 byl 3-tí.
                  Nevím, proč jsi chtěl TAKTNĚ pomlčet o začátku kariéry? To jsi chtěl zmínit, že v jeho první nekompletní sezoně skončil až 13-tý, hlavně proto, že jel jen 6 závodů?
                  Hned v té druhé totiž skončil za oběma, v té době bezkonkurenčními Williamsy, porazil Sennu a svého zkušeného kolegu 53:38. To se mi nezdá zas tak špatný na první celou sezonu. Uznávám, Hamík byl v tomto lepší.
                  A přesně jak napsal Brawn, on mohl mít vliv i na tituly Hamiltona, přestože pak byl v komatu. On to samé řekl i sám Hamilton. Ale je možné, že byl zrovna taky v komatu, když to říkal.
                  A nakonec pokud napíšeš "byste neměli lhát", tak ten výraz zahrnuje i mne. Pokud tedy u mne lež nevidíš, napiš příště "...by neměli lhát". 03

                  + 0 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Promiň, ale sám jsi napsal, že se dobrý pilot má adaptovat na vše. Zmínka o rally (klidně jen na asfaltu) je jen extrémním příkladem toho, co jsi napsal. V žádném případě jsem neřekl, že ten rozdíl je stejný. Jen, že tvá úvaha obecně neplatí. Je známo, že každý pilot preferuje jiné vlastnosti vozu. Pokud má vůz vlastnosti jiné, ztrácí na úkor konkurentů, kterým zrovna takové sedí. Ikdyž uznávám, že někteří piloti můžou být flexibilnější. Nevím, proč je tento názor ubohý. Flexibilita nutně nemusí ukazovat na kvalitu.
                Milion natestovaných kilometrů mohl mít minimálně každý konkurent špičkového týmu. Jestli měl Schumi víc, je otázka, jestli konkurenti neměli tu možnost, nebo to prostě měli za zbytečné. Neříkaj, že v té době Mclaren nebo Williams neměli peníze na benzín. 03
                Gumy měli jeho největší konkurenti povětšinou jiné firmy (Michelin), takže těžko využívali ty jeho. Jen by mne zajímalo, co specifického si Schumi na Bridgestonech poručil. Výrobce se samozřejmě zajímal o jeho názor, ale nikde jsem neslyšel, že by on byl jedjiný, koho se Bridgestone ptal a nějak spolupracoval s chemiky, jakou látku mají dát do směsi, aby seděla Ferrari a ne ostatním. Sorry, ale jestli těmto nesmyslům věříš...
                Já Schumiho za Boha nemám. Ani nevím, jestli byl nebo nebyl lepší než Hamilton. Ale mám za jisté, že byl vyjímečným pilotem, jedním z mála těch nejlepších. Nejen tím, jak jezdil, ale tím co dělal mezi tím. A evidentně to není jen názor můj, ale všech, kdo se kolem Ferrari tehdy točili. Možná, že jsme hlouí všichni. Uvidíme, koho Hamilton rozseká ve 40-ti letech. Ale pokud si vzpomínám, tak jednu sezonu Rosberga nerozsekal ani on. A to mu nebylo zdaleka 40. 03

                + 0 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  No to je tak, když nadsazené vysvětlení (nadsazené proto, aby oponent pochopil princip), proč něco obecně neplatí, zaměníš s tím, že ty 2 situace jsou stejné.
                  Bingo? 03

                  + 0 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  No zdá se, že kluci mají ten pocit, že BMW, Renault nebo Mclaren neměli na benzín pro 1 auto. 03

                  + 0 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                -Ano, na Lewise si musíme ještě 6 let počkat
                -Alonso je už druhý rok mimo a žádný slušný tým o něj nemá zájem. A 40 mu ještě není.
                -Kimi? Stejného věku, ve kterém Schumi ZAČÍNAL tu "druhou kariéru" bude až po skončení letošní sezony. Ale když vynechám ten drobné detail, tak bych připomněl, že porazil Giovannaziho v Sauberu (průměrném týmu, protože z Ferrari dostal padáka). Ne mistra světa. A že v předchozích 5-ti letech v ŘADĚ dostal od kolegů nakládačku a to poměrně velkou. A to měl do 40-ti fakt daleko. Takže Kimiho bych fakt, ale fakt nevytahoval, jako srovnání. ;)
                Nemám žádný problém s tím, že Hamilton jeho rekordy prolomí. Kromě titulů ani nevím, jak daleko od nich je. Asi tak moc jsem na jehlách. 03

                + 0 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Odine, ale já to četl pozorně. Je to jen o výkladu slova sejmout. Za mne, když pilot druhého vytlačí z dráhy a ten se roztříská na kousky o zeď, je přesně někoho "sejmout". Je to pro mne mnohem víc "sejmout", než že ťuknu do soupeře a ten si v klidu dojede závod do cíle. To, že se to v Monze (Bahrajnu, Kanadě, Barceloně...) nestalo (v Barceloně stalo) není "zásluhou" agresora, ale zásluhou hlavně štěstí a umění oběti.
                  Tedy jestli si "potrpíš" na to, že Schumi je hajzl, protože někoho ohrozil na zdraví, tak jsem ti dal jasné příklady dalších, které zdraví konkurentů ohrozili nesrovnatelně horším způsobem. Jestliže měl Schumi (1997 a 1994) dostat distanc na další závody, uvedení páni měli dostat minimálně celou další sezonu. Ohrožení zdraví a životů není větší v posledním závodě. Takže buď tento argument nepoužívej, nebo přistupuj stejně k jiným. Ale chápu, že přirovnat Alonsa k Schumimu se ti nechce, navzdory tomu, že má na triku stejné prasárny. 03
                  Tolik k bláboům.

                  Ano, Suzuku 1990 beru. Tam máš pravdu. Tam skutečně mohlo jít o život.

                  + 0 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.103.XXX
                  Ty jsi předpokládal, že nikdo z pilotů, kteří jezdili v druhé kariéře se Schumim, jezdit nebude a když, tak budou dostávat čočku od mladých, jako ji dostával Schumacher. A pokud vím, tak jsi jmenoval konkrétně tyto tři. Žádná jiná upřesnění jsi tehdá nepřipojil. Mohl jsi napsat, že se to nebude týkat mladého Giovannaziho, nebo že to nebude platit, pokud Kimi prohraje předešlé sezóny s kolegou a já bych o Kimim pomlčel. 13

                  Jednou si zahraješ na proroka a hned ze sebe uděláš hlupáka, co?
                  P.S. když vám nedpřipadá trapné vyzdvihovat Schumiho vítězství nad mnohem slabšími týmovými dvojkami, které navíc nesměli Schumiho porážet, proč bych já nemohl stejnou měrou argumentovat v případě Kimiho??? 18 18 18 A to Giovannazi Kimiho porážet mohl a může. Dokonce by to pro něho měla být povinnost, pokud chce jít do lepších týmů. 13

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    Ale klidně si použij Giovanazziho. Jen jsem poukázal na to, že porazit Giovannaziho nemusí být to samé, jako porazit mistra světa. O čemž by Kimi mohl vyprávět celé story, protože od 2 kolegů mistrů světa dostal 5x (vždy!!!) slušný výprask, ale na poražení Grosjeana s Giovanazzim měl.
                    Ale když už chceš slovíčkařit, tak jsem psal po čtyřícítce!!! Když už zanedbáš, že Schumimu bylo 41-43 let (ne 40), tak Kimi ještě po 40-cítce nikoho v sezoně neporazil (jel pouze 4 závody). Jestli se mu to podaří letos, ozvi se. 03
                    Tolik asi k tomu, kdo tu ze sebe dělá hlupáka. 03
                    A k té hlouposti, že nikdo nesměl Schumiho porazit ( asi záhada proč Rosberg mohl se stejným šéfem, jako měl ve Ferrari) dodám jen tolik, že to samé jsi tvrdil o Vettelovi jak u Kimiho, tak u Marka. A vůbec ti přitom nevadilo, že oba Vettela poráželi a Webber měl dokonce titul naprosto ve svých rukou a nikdo tomu evidentně nebránil. 13

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.103.XXX
                      Miku, opět se snažíš spatlat dohromady jablka s hruškami, třešněmi a Bůh ví s čím ještě, aby z toho vznikl pěkně spatlaný kompot všeho možného a tobě se lépe bagatelizovalo a separovalo to, co se ti hodí.
                      Předně by sis měl uvědomit, že sejmutí Hilla se událo v sezóně, kdy auta ještě nebyla natolik bezpečná, aby pilotům neublížil náraz i v menší rychlosti. (Ostatně dvě oběti z Imoly hovoří za vše). Srovnávat to s incidenty, kdy nedošlo ani ke kontaktu, popřípadě jen minimálnímu, v sezónách kdy bylo naprosto běžné, že piloti rozbili vůz na cimrcampr a vylezli nezraněni, je tvým běžným trikem.
                      Dále vymýšlet si něco, co se nestalo, je též tvůj běžný způsob argumentace. (Kdy někdo někoho natlačil do zdi tak, aby se dotyčný rozbil)??? Já vím o úmyslném natláčení do zdi, kdy se ovšem nikomu nic nestalo. A shodou podivných okolností se opět jednalo o Sennu, který natláčel do zdi Prosta (tuším že v Portugalsku) a Schumachera, který natláčel do zdi Barika (tuším že v Maďarsku). Miku,Miku, chceš utéct od tématu "sejmutí" vymyslíš téma "natlačení do zdi" a ono se ti to vrátí se stejným obsazením... 18 18 18 Tak to se ti hrubě nepovedlo. Co tam máš dál...

                      + 2 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.103.XXX
                        Zase separuješ a vybíráš si z argumentace jen to, co se ti hodí. Nakopíruji ti sem větu, jak jsem ji napsal: " Srovnávám jeho sezóny s vítězy a pokud získal výrazně málo bodů, či se umístil od čtvrtého místa níže, nepovažuji tyto sezóny za silné. " Myslíš, že 2005 Schumi na třetím místě získal srovnatelný počet bodů s vítězem, nebo ten počet bodů byl VÝRAZNĚ nižší???
                        Proč argumentuješ druhou sezónou Schumiho, když o ní jsem netvrdil, že je jeho slabší?
                        A ještě ke "lhaní" : u tebe je těžké předjímat s čím a kým se ztotožňuješ. Ty se tu totiž biješ a obhajuješ prasárny svých oblíbenců a pak s klidným svědomím napíšeš, že to, co jsi obhajoval vlasně provedli a dáváš jim to za vinu. Jen jsi chtěl upozornit, že jiní to udělali taky. 02

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.130.XXX
                        Odine, ale já ti přece doslova napsal, že k rozbití nedošlo a proč. Před chvílí jsi mne poučoval, že mám číst pořádně.
                        Jestli to bylo tak riskantní, nemusel to Hill dělat. Schumiho auto měl přímo před nosem.
                        A pokud jde o jablka a hrušky, ukázal jsi krásný příklad. Hillovi by se v roce 2014 nic nestalo, ikdyby monopost byl z "papíru". Sotva v době nárazu jel. Srovnávat to s Imolou, kde vletěl Senna do zdi ve 300km rychlosti do zdi se ti zdá podobné? Nebo jsi myslel Ratzenbergera, který jel možná i 320? Fakt stejné riziko? 12
                        Větší důkaz zaujatosti jsi předvést nemohl. A jestli jde o rozbité monoposty, v Barceloně nebo Spa si na nějaké trosky vzpomínám. Ale hádám, že ty se také počítat nebudou. 03
                        Ale ten krásný "stejný metr" si fakt užívám. Šťouchanec od Schumiho v nějakých 80km/h, kdy se soupeři vůbec nic nestalo je brutální prasárna, za kterou měla být diskvalifikace i v následující sezoně, ale vyhnat někoho ve 300km/h na trávu, je v pořádku, protože se soupeři úplně stejně nic nestalo. 11
                        Tohle se ti fakt nepovedlo. 03

                        + 0 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          Dobře v roce 2005 získal výrazně nižší počet bodů. Na to, proč najednou a pro tebe netypicky netvrdíš, že 95% výkonnosti dělá auto, ale předpokládáš, že to byl Schumiho slabý výkon, nikoliv auta, jsi nějak neodpověděl. Proč asi? 03
                          Proč argumentuji druhou sezonou? Kvůli tvé citaci: "Taktně jsem přehlédl začátek kariéry..." Ptal jsem se, proč jsi taktně přehlédl začátek kariéry? protože bys musel uznat, že na první celou sezonu to byl excelentní výsledek? 13
                          A ano, jako správný FANBOY uznávám, že mí oblíbenci udělali prasárny. Jen ti předhazuji, že ty nejsi schopný stejného metru u svých oblíbeců. Viz druhá diskuse, kde Schumi měl být potrestán mnohem více než diskvalifikací ze sezony, ikdyž se soupeři nic nestalo, jen mu "hrozilo" zranění, ale úplné nepotrestání Alonsa je v naprostém pořádku a žádný trest si nezasloužil, protože se soupeři nic nestalo, pouze mu hrozila reálná smrt. 01

                          + 0 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.103.XXX
                    Pánové, připadáte mi jako kdyby jste tehdá F1 vůbec nesledovali a četli jen články převzaté z bulváru.
                    Pro připomenutí, Ferrari mělo jako jediný tým svůj testovací okruh. Ostatní si museli k testům pronajímat okruhy (nejčastěji) Silverstone, nebo Magny Cours. Vtip byl v tom, že na pronajaté testy se dostavili též pozorovatelé z jiných stájí včetně Ferrari. Zatím co na testy Ferrari se nedostavil nikdo. Tudíž Ferrari mělo přehled o soupeřích, ale soupeři neměli přehled o Ferrari. Ferrari mohlo testovat prakticky jakoukoliv součástku i během závodních víkendů svými testovacími piloty, což ostatní nemohli. Navíc v případě, že chtělo testovat v jeden termín více týmů, museli se domluvit, nebo kdo dřív zarezervoval, ten testoval. atd. atd.
                    I ten argument s F1 plnou špičkových továrních týmů docela kulhá. BMW vstoupilo v r.2000 jako dodavatel motorů a až v 2006 se stali týmem. Toyota vstoupila v 2002. Jinak tam byli titéž, co dnes plus Sauber, Jordan, BAR, Benetton, Arrows, Prost, Minardi, Stewart a Jaguar. Nějak nevidím ty továrny (krom Jaguaru). A motory byly krom dnešních Mercedes, Renault, Honda a Ferrari, ještě Peugeot, Ford Cosworth,Yamaha a Hart, plus konfigurace těchto přejmenované na Supertec, Playlife,Petronas, Mecachrome atd.
                    Když uvážíme, jak dlouho trvalo Hondě nyní, než udělala konkurenceschopný motor, tak podobné to bylo i s BMW, Toyotou. A to už Schumi nedominoval. Jaguár byl bídný pořád. 03

                    + 2 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.103.XXX
                      Šťouchanec od Schumiho v 80 km/h je prasárna, protože šlo o úmyslné zničení auta svému soupeři, aby nemohl získat titul mistra světa. Schumimu totiž nic jiného nezbývalo, protože měl své auto poškozené nárazem do zdi po své vlastní chybě. Měl být diskavlifikován ze stávající sezóny, stejně jako byl diskvalifikován v roce 1997. Rozdíl byl jediný. Hill si pro titul dojet nemohl, protože mu Nejčestnější ze všech pilotů historie F1 poškodil natolik auto, že nebylo schopné pokračovat v závodě. Villeneuve si ale s pouze poškozenou aerodynamikou dojel z prvního místa nakonec pro třetí místo a čtyry body, které mu stačily k zisku championátu.
                      Tam se trest uděloval, ale jen formálně, protože Schumacherovi všechny body i umístění do statistik stejně započítávají. Byl to nejprotěžovanější pilot v F1 celé historie, jak ze strany týmů, kde působil, tak ze strany komisařů a FIA. Stejně tak ty nechceš chápat rozdíl mezi sejmutím svého soupeře o titul v posledním závodě a sejmutím svého soupeře během sezóny. Tam se totiž neví, zda tento soupeř bude i v posledním závodě ten, s kterým bude bojovat o titul. Což ty neuznáváš, protože vše hodnotíš bez ohledu na dění v sezóně až po z tabulek a tvých dojmů. 02

                      + 2 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.103.XXX
                        Vliv auta u Schumiho nezohledňuji schválně, protože tu kdosi tvrdil, že Schumi dokáže zajet vynikající výsledky ve všem. Na rozdíl od Hamiltona, Vettela, Senny, kteří potřebují dominantní auto. A najednou jsou Schumiho slabší výsledky vinou auta??? Tak si to nejprve srovnejte v hlavách, co chcete tvrdit a pak začněte diskutovat rozumně. Uvidíte, že i já s vámi budu diskutovat rozumně a nebudu vám omlacovat o hubu vaše nesmysly.
                        Alonso není můj oblíbenec. On je mi nějak jedno. Občas se ho zastanu, když se na něj kydá špína za jiné a lže se o událostech. Konec tvého příspěvku jsou zase jen nesmysly a hloupé plácání o kterém jsem už psal.

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                    • Mansell_fan

                      Mansell_fan

                      37.188.167.XXX
                      Myslíš okruh ve Fioranu? Ten má přece Ferrari od počátku 70. let. A na výsledcích se to do příchodu Schumiho tedy moc neprojevovalo. Navíc od nového milénia Ferrari jako hlavní testovací trať používalo Mugello, které je mnohem vhodnější délkou i profilem a jde o veřejný okruh stejně jako Silverstone nebo Magny Cours.
                      Jinak tovární zapojení automobilek (ať už v podobě vlastního týmu nebo dodavatele motorů) v éře dominance Ferrari mi přijde neporovnatelné s ničím v historii F1. BMW, Mercedes, Renault, Toyota, Peugeot, Honda a Ford (Jaguar).



                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.103.XXX
                        Počkej, počkej. Ferrari testování ve Fioranu nikdy za dob Schumachera neopustilo, dokonce ho po příchodu Schumiho upravovali. To, že později testovali souběžně také v Mugellu je druhá věc.
                        S druhým odstavcem bych souhlasil, pokud bys také v tomto případě napsal, že konkurenceschopné byly max dva týmy(motory) ostatní to bylo F2. Já totiž žádné rozdíly nevidím oproti nynější době. Maximálně, že tehdá jezdilo více týmů... 03

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          Ale uprostřed taky ztratíš 25 za vítězství, jako v posledním závodě. A může to znamenat konec. Kdyby se Vettel díky Alonsovi zabil, asi by to ve zbývajících závodech nedohnal. Ale jasně, nezabil se, tak je úmysl v pořádku.
                          A ten nejprotěžovnější pilot dostal za úmysl diskvalifikaci ze sezony, Alonso nai průjez boxy. Stejně jako ve svém posledním roce úmyslně anjel do Grosjeana, nebo v roce 2012 do Kimiho. Schumi za stání v Monaku dostal diskvalifkaci z kvaldy, Alonso za to samé 5 míst. Řekl bych, že je jasné, kdo je nejprotěžovanějším pilotem, když máš ty Schumiho. Ten aspoň nikdy nenechal bourat kolegu do zdi, aby vyhrál. 13

                          + 0 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            185.149.130.XXX
                            A můžeš mne citovat (diskutuješ se mnou), kde tvrdím že dokázal zajet excelentní výsledky ve všem?
                            A sorry, zdůvodňoval jsi příšnější trest tím, že mohl někoho zabít. Nestalo se nic. A u Alonsa argumentuješ tím, že se nestalo nikomu nic, takže není proč trestat. Prostě nulová konzistence.

                            + 0 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            77.240.103.XXX
                            Typický Mike17. Když chybí argumenty, vymýšlí kdyby a nesmysly. Nejprotěžovanější pilot dostal za úmysl titul mistra světa. 13 Alonso asi těžko mohl v 2012 úmyslně najíždět do jiných soupeřů, když bojoval o titul s Vettelem. Jak by mu to pomohlo? Schumi nenechal bourat kolegu do zdi jen proto, že to Barichello bravurně v Maďarsku zvládl. To byl od Schumachera mnohem horší manévr, než manévry Alonsa s Vettelem dohromady, které tu vytahuješ ty. 13

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              185.149.130.XXX
                              Kdo prosím dostal za úmysl titul? Jestli máš na mysli rok 1994, tak Hill mistrem světa nebyl. 13
                              On byl ten, kdo najel do soupeře, Schumiho bok mluvil jasně. Bokem do nikoho nenajedeš. 12
                              Koukám, že máš poměrně jasno, co kdo schválně udělal. Schumi jistě, ale když Alonso procestuje napříč celou trať, aby si získal pozici na úkor Kimiho, asi měl sluníčko v očích.
                              Ale s jedním souhlasím. To co udělal Schumi v Maďarsku bylo mnohem, opravdu mnohem horší, než kolize v Jerezu. Zvláštní, že za to jsi diskvalifikaci z celé sezony a ze závodů v další sezoně nepožadoval. To bylo opravdu srovnatelné s tím, co si dělali alonso s Vettelem v Monze. 03

                              + 0 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • odin

                                odin

                                77.240.103.XXX
                                O úmyslu mám naprosto jasno. A nabouraný bok v tom nehraje vůbec žádnou roli. Když před tebou vezmu za ručku a postavím ti auto napříč do cesty, také mě nabouráš do boku a přesto to bude moje úmyslná vina. Tato tvoje chabá argumentace z řad "tonoucí se stébla chytá" neobstojí.Za Jerez jsem nikdy nepožadoval diskvalifikaci z celé uplynulé sezóny. Naopak. Ale požadoval jsem trest, který by Schumiho nějak postihl. Čili trest v nadcházející sezóně.

                                + 1 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Mike17

                                  Mike17

                                  185.149.130.XXX
                                  Hmmm. A můžeš mi ukázat ten pohyb, jak jede Schumi bokem na HIlla? Když už jsme u té chybé argumentace, tohle bylo víc než chabé. 03

                                  + 0 / − 1

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama