DISKUZE K ČLÁNKU Jak jde stavba nového motoru? "Pár drobných potíží," říká Mercedes a oznamuje nového partnera

Mercedes oznámil novou víceletou smlouvu s AMD, šéf vývoje motorů Andy Cowell promluvil o přípravách v továrně v Brixworthu na novou sezónu. Jako obvykle ve snaze zvýšit efektivitu svého agregátu bojují s několika problémy, v nejbližších dnech je čeká spousta testování.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak jde stavba nového motoru? "Pár drobných potíží," říká Mercedes a oznamuje nového partnera

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 07.02.2020 09:33 Vložte komentář

Nejlepší názory

» HellHogr (Hlasovali 4 lidé) 05.02.2020 10:25
Mercedes: máme drobné potíže, pracujeme na… »
» Petr (Hlasovali 4 lidé) 05.02.2020 13:42
AMD již mezi sponzory Ferrari nefiguruje. Jinak… »
» GRAHAM (Hlasovali 4 lidé) 05.02.2020 16:16
Jenže on tohle Jamamoto řekl..... 12 Pešek...… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Petr

Petr

109.81.245.XXX
Já ho z dlouhodobého hlediska neodepisuji vzhledem ke zdrojům, jen konstatuji momentální situaci. Není to až tak složité, jak naznačuješ - reálný výkon má AMD zkrátka vyšší, v jednovláknovém Intel stáhl, v multivláknovém ho o parník přejel (2 Xeony jsou slabší než jeden Epyc).

Intel se ohání 3D Time Spy CPU skórem, což je test z roku 2015 využívající max. 10 vláken - i tam je ale Threadripper 3960X před novým i9 10900K. V Time Spy Extreme CPU ale nestíhá už ani na Ryzen 3900X. Se žravostí to je ještě jednodušší - nesmíš skočit na TDP deklarované Intelem (pro zákl. takt). Reálná spotřeba mainstreamového 10900K se blíží 300 W (to mají 2 -3krát výkonnější CPU AMD).

A dostupnost procesorů nemá cenu komentovat, kdo se pohybuje v oboru, tak ví. 10900K (stále jen 10 jader) a Z490 opět odloženo - ale už teď jde o starou (14nm), technicky zastaralou a výkonnostně slabou platformou. Uvede v době, kdy přijde AMD s vylepšeným ZEN 3 (Ryzen 4000 na 7 nm+) procesorem. Navíc ceny stále nekonkurenceschopné, stále bez PCIe 4.0, zavádějící marketing (stále tvrdí, jak jde vše skvěle - 10nm procesory měl dávno chrlit), utíkají inženýři.

A pokud jde o zmniňovanou "optimalizací hrubého výkonu" - tam žádné potíže u AMD nevidím, to spíš programátoři a scheduler Windows. Vzhledem k nefér boji z minulosti má AMD ale těžkou pozici, preference podnikových zákazníků se mění pomalu, postupně však i v serverech ukrajuje procenta.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Já bych ten Intel tak neodepisoval. S tím přechodem na 10nm je to sice pravda, ale s tou žravostí to není tak jednoduché, jak se na papíře může zdát. Další věc je reálný výkon při té spotřebě a v neposlední řadě fakt, že tady se nebude jednat o běžná PC pro koncové uživatele. Pokud bych tedy měl vycházet z toho, které partnerství by bylo nejvíce strategické, tak to bude vždy směřovat k IBM, respektive k nVidia. AMD udělalo velký krok kupředu, ale bohužel pro ně je vzhledem k ne zrovna férovému konkurenčnímu boji z minulosti problém optimalizovat hrubý výkon v konkrétních rozhraních.

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Jenže on tohle Jamamoto řekl..... 12 Pešek....jako obvykle. 13

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr Hloušek

Petr Hloušek

194.79.55.XXX
Helmut je kecal, srovnávej kecaly s kecalama. motoráře s motorářema a ne 3 motoráře s 1 kecalem. Tohle byl od tebe velmi lacinej hejt 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Ještě 14 dní a začnou první letošní testy. Třeba už něco naznačí. Hlavně se konečně bude zase něco pořádného dít.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
El.Senor

El.Senor

89.111.66.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Mergl, Ferrari i Honda na investicích šetřit nebudou. U Renaultu nevím. Chlubí se, že udělali velký pokrok, tak by mohli trochu polevit a to by mohlo dopadnout hodně špatně.

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
El.Senor

El.Senor

89.111.66.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
El.Senor

El.Senor

89.111.66.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Očekávám, že se výkony motorů od různých výrobců budou hodně srovnávat. Rozdíly by se mohly pohybovat v toleranci +- 20 koní. To už není moc a proto budou hodně rozhodovat malé detaily. Mapy motorů, spolehlivost, paliva, nebo podvůdky. 04

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
El.Senor

El.Senor

89.111.66.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

46.135.37.XXX
Helmut není představitel RB - Hondy?

+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
AMD již mezi sponzory Ferrari nefiguruje.
Jinak jo, Intel je totálně v háji (i když výsledky hospodaření ze setrvačnosti stále skvělé), ne a ne přejít na 10nm, stále jen další žravé generace na 14nm+++.. Zaspal, může si za to ale sám. Z jejich soupeření těžíme my, zákazníci. Zajímavý bude i letošní souboj AMD vs. nVidia na poli grafik.

+ 4 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr Hloušek

Petr Hloušek

46.135.21.XXX
Helmut je motorář?

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

46.135.37.XXX
Zkus si přečíst prohlášení motoraru a Helmuta dik

+ 3 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Vad

Vad

176.62.229.XXX
"Letos jsme dosáhli velkého výsledku, pokud jde o vývoj pohonné jednotky. Jak můžete vidět z výsledků závodů, spolehlivost je jedna věc, ale tou druhou je výkon. Jsme celkem blízko Mercedesu, ale stále pozadu. Celý tento rok byl pro nás dobrý. Jsme spokojeni," shrnuje Jamamoto."

"Neřekl bych, že jsme byli nestabilní, ale některé okruhy jsme upřednostňovali. K tomu by nemělo docházet. Chceme říct Maxovi: 'Jsme tady,' dobří všude, v každém závodě. Musíme poskytnout takový druh motor, mít dobrý vývoj," vysvětluje Jamamoto.

Markovi výroky komentovat nebudu, nekdy mě přijde že jen provokuje ty méně inteligentní co při čtení jeho prohlášení hned viděj rudě.

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Miroslav D.

Miroslav D.

194.228.59.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

46.135.37.XXX
Proč na 2021? Ten motor zůstane stejnej

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Dobrá predikce. 11 No jsem zvědav jak to bude....imho Renault ( motor) letos moc navyšovat nebude a všechny síly dají na rok 2021.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

46.135.37.XXX
Počítám, že přibude výkon, snížení hmotnosti a lepší mapování

+ 0 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama