DISKUZE K ČLÁNKU Jak jde stavba nového motoru? "Pár drobných potíží," říká Mercedes a oznamuje nového partnera

Mercedes oznámil novou víceletou smlouvu s AMD, šéf vývoje motorů Andy Cowell promluvil o přípravách v továrně v Brixworthu na novou sezónu. Jako obvykle ve snaze zvýšit efektivitu svého agregátu bojují s několika problémy, v nejbližších dnech je čeká spousta testování.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak jde stavba nového motoru? "Pár drobných potíží," říká Mercedes a oznamuje nového partnera

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 07.02.2020 09:33 Vložte komentář

Nejlepší názory

» HellHogr (Hlasovali 4 lidé) 05.02.2020 10:25
Mercedes: máme drobné potíže, pracujeme na… »
» Petr (Hlasovali 4 lidé) 05.02.2020 13:42
AMD již mezi sponzory Ferrari nefiguruje. Jinak… »
» GRAHAM (Hlasovali 4 lidé) 05.02.2020 16:16
Jenže on tohle Jamamoto řekl..... 12 Pešek...… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Já ho z dlouhodobého hlediska neodepisuji vzhledem ke zdrojům, jen konstatuji momentální situaci. Není to až tak složité, jak naznačuješ - reálný výkon má AMD zkrátka vyšší, v jednovláknovém Intel stáhl, v multivláknovém ho o parník přejel (2 Xeony jsou slabší než jeden Epyc).

          Intel se ohání 3D Time Spy CPU skórem, což je test z roku 2015 využívající max. 10 vláken - i tam je ale Threadripper 3960X před novým i9 10900K. V Time Spy Extreme CPU ale nestíhá už ani na Ryzen 3900X. Se žravostí to je ještě jednodušší - nesmíš skočit na TDP deklarované Intelem (pro zákl. takt). Reálná spotřeba mainstreamového 10900K se blíží 300 W (to mají 2 -3krát výkonnější CPU AMD).

          A dostupnost procesorů nemá cenu komentovat, kdo se pohybuje v oboru, tak ví. 10900K (stále jen 10 jader) a Z490 opět odloženo - ale už teď jde o starou (14nm), technicky zastaralou a výkonnostně slabou platformou. Uvede v době, kdy přijde AMD s vylepšeným ZEN 3 (Ryzen 4000 na 7 nm+) procesorem. Navíc ceny stále nekonkurenceschopné, stále bez PCIe 4.0, zavádějící marketing (stále tvrdí, jak jde vše skvěle - 10nm procesory měl dávno chrlit), utíkají inženýři.

          A pokud jde o zmniňovanou "optimalizací hrubého výkonu" - tam žádné potíže u AMD nevidím, to spíš programátoři a scheduler Windows. Vzhledem k nefér boji z minulosti má AMD ale těžkou pozici, preference podnikových zákazníků se mění pomalu, postupně však i v serverech ukrajuje procenta.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    Kéž by ty problémy byly více než malé 19

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kaša

    Kaša

    82.142.123.XXX
    Mercedesu 01. Nejlepší výrobce za poslední skoro dekádu. Ale myslím že tuto sezonu to bude vyrovnanější ohledem k motorům než předtím, speciálně kvůli "upřesněním" které vydala FIA na konci sezony! 03

    + 3 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama