DISKUZE K ČLÁNKU Binotto reaguje na kolizi svých jezdců. Propukla u Ferrari válka?
Vzájemná kolize jezdců Ferrari z brazilského závodu je a ještě bude ostře sledovaným tématem. Zdá se, že došlo k něčemu, co bylo nevyhnutelné. Jak na celou situaci nahlíží Mattia Binotto?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Binotto reaguje na kolizi svých jezdců. Propukla u Ferrari válka?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Pikaso
23:59 20.11.2019 62.240.164.XXXJestli jsi koukal na ten závod, tak jsi zcela jistě pochopil, že hodnocení týkající se místa ze strany CHL se týkalo prvního momentu celé situace, kdy se CHL vracel zpět k pravému kraji a SV tam vjel. V tom okamžiku teprve CHL uhýbal SV a nechal tam vpravo místo i pro slepého. Hodncení vlastní srážky neobsahuje nic o místě. Hodnocení místa tedy patří do okamžiku, kdy si CHL všimnul, že zoufalec se zbláznil a začal se kvůli nesmyslnému pravidlu o DRS rvát zpět. Chtěl mu to na vnějšku zavřít, ale když viděl, že SV jede přes mrtvoly, vrátil se zpět na střed, udělal místo a zoufalec ho sejmul.
No nakonec jsem se rozhodl se ti omluvit za obvinění ze lži. Nepočítal jsem, že jde jenom o nepochopení vyjádření.
Zajímavější je, že jsi z tvého zdroje vynechal tu část, kde zcela jasně říkají "SV sestřelil CHL", tedy jinými slovy, ale to neva, protože mě vyjádření bulváru nezajímají.
Kdyby se choval CHL stejně jako SV, bylo by každému jasné čí je to vina. Jenom diplomacie a slušnost CHL dává slepcům možnost říkat, "každý na to může mít svůj názor". Navíc podpořená alibisty kteří raději neřeknou nic. Ano jsou věci na které můžeme mít z jejich podstaty různý názor, ale z černého kolečka, bílou kostku neuděláš i kdyby jsi to psal dnes a denně.
Ale dobrá, ještě jednou se ti omlouvám, tentokrát jsi nelhal.-
Mike17
15:11 21.11.2019 185.149.130.XXXPředně děkuji za omluvu. To oceňuju. Na to tu většina koule nemá.
K hodnocení situace. Ano, Leclerc se mohl vyjadřovat k určité části incidentu. Stejně jako Vettel se mohl vyjadřovat k části incidentu, kde jel na začátku rovinky po čáře. Na jedné straně v pořádku, na druhé sprostá lež. Je to jen o sympatiích a tom, co si tam chceš najít.
A jsem trochu zklamaný (ale jen trochu, čekal jsem to), že jako téměř všichni ignoruješ argument, že Leclerc v prvním kole udělal úplně stejnou věc, jako Vettel. Kupodivu ho nikdo neoznačil za zoufalce jen proto, že se dobrovolně nevzdal pozice a najel na soupeře mnohem agreesivněji, než Vettel.
Jak tak koukám, tak předjetí Vettela Leclercem jen a pouze díky DRS je v pořádku a správné, ale to, že mu to Vettel stejným způsobem vracel je "nesmyslné pravidlo o DRS". Promiň, ale větší ukázku "objektivity" si předvést nemohl.-
Pikaso
16:58 21.11.2019 62.240.164.XXXOpět srovnáváš nesrovnatelné. Ano, CHL rovněž využil DRS. Ale ve finále si musel SV předjet na brzdy, poslal to tam před zatáčkou a šel do tvrdého, ale čistého manévru na brzdách. Oproti tomu, SV využíval nesmyslné pravidlo, kdy použil DRS na pilota, který ho právě předjel a DRS měl díky jinému pilotovi. I tak budiž, je to v pravidlech a využil to co mohl, to mu nikdo nevyčítá, jenom jsem to zmínil. Každopádně to SV neomlouvá z nesmyslného najetí do soupeře a navíc do týmového kolegy. Prostě kdyby jel rovně a nenajížděl jako smyslů zbavený na soupeře, dostal se zpět v pohodě a nebylo co řešit. Celý problém tu většina neřeší, protože to je právě SV, ale proto, že to co provedl je naprosto zbytečná prasárna frustrovaného jezdce, která v konečném součtu stála CHL 3 místo v MS jezdců a tým F při nejmenším 22 bodů.
No a co se týče prvního kola, opravdu jsi se nezměnil. Opět ztrácíš argumenty v daném případě, tak rychle hledáš zástupný problém. Ale abych ukojil tvé ego; věz, že pokud myslíš souboj mezi CHL a LN, tak ano, CHL udělal myšku, trošku LN vystresnul (tedy CHL nic nezpůsobil, nikomu neublížil a nezískal tím žádnou výhodu, protože v té době byl kousek před LN), ale hned se vrátil zpět do pozice a o zatáčku dál mu to LN vrátil i s úroky a dokonce ho vyhnal až na obrubník, i když do zatáčky najížděl dříve CHL a na vnitřku nechal LN místa habaděj (tedy LN, nic nezpůsobil, nikomu neublížil, ale navíc tím získal "výhodu", protože v té době byl kousek za CHL a tím manévrem se na chvilku vrátil před něj). Tudíž ano, byla to prasárna od obou a protože byla vzájemná, nikoho nepoškodili, jsem zastánce varianty nic neřešit.
V rámci pravidel a spravedlivosti však měl každý z nich dostat penaltu, CHL 5s a LN 10s. V konečném pořadí by se tedy pro CHL nic neměnilo, protože by je přičetl k pit stopu a v té době už měl náskok na další pozici, který by mu zajistil návrat na stejné místo. Oproti tomu 10s LN by bylo horší a prodělal by na tom více. Tedy netrestání tohoto vzájemného incidentu bylo zcela jasně výhodnější pro LN, nemyslíš ????
No a na závěr, já taky nejsem zklamanej, protože tvé reakce jsou zcela předvídatelné. Ba naopak mě rozesmálo to, že píšeš, že CHL udělal v prvním kole "TO SAMÉ CO" SV v jejich vzájemném incidentu, ale v naší diskusi jsi dosud nepřipustil, že to byla jasná chyba SV. Opravdu úsměvné.
Více psát nebudu, protože už tak je to zase skoro román.
-
Situs
17:11 21.11.2019 88.102.38.XXXUž jsem to tu psal, kdyby Leclerc doplatil na ten jeho agresivní manévr a s Norrisem se srazil mohl by si za to jen sám. Prostě byla to velká míra rizika která ne vždy projde, a nemáš zaručeno že projde protože ten druhý nemá povinnost uhnout. O to víc bylo nepochopitelné že to použil Vettel na Leclerca, čistá hloupost s velkými následky. -
Mike17
09:36 22.11.2019 185.149.130.XXXHmm, zajímavé. Takže DRS Leclerca bylo správná výhoda, protože díky němu mohl dostat Vettela na brzdy. Ale u Vettela to byla hloupá výhoda, protože Leclerca předjel už během rovinky? No jestli to nebude tím, že Leclerc prostě špatně vyjel první zatáčky. Asi díky tomu, že se tam nacpal v poslední chvíli. "Hloupé" DRS použili oba a bez něj by se Leclerc k Vettelovi ani nedostal.
Jo, Vettel udělal prasárnu a stálo to Ferrari 22 bodů. Ovšem prasárnu udělla i Leclerc. Tak zní tuším i oficiální stanovisko. Nevím, možná zaujatí vettelovi fanboyové? Sám se připravil o 22 bodů. Dobře viděl, co dělá Vettel. Rozhodl se neuhnout, musí si "odskákat" následky.
Je hezké, jak rozílný pohled máš, stačí jen prohodit piloty. Takže od Leclerca to v prvním kole nebyla prasárna, protože Norris uhnul a následně mu to vrátil? Vidíš. Já bych to vždy posuzoval podle toho, jestli někdo udělá nějaký manévr a ne podle toho, jestli mu druhý uhne či ne. Buď ten manévr je prasácký nebo není. A Leclercův byl mnohem agresivnější, než Vettelův. Ale nějakou záhadou ten Leclercův je jen "myška" a Vettelův naprosto supidní a prasácký. Oboje byly asi o 2 metry, Leclercův rychlejší. Čím to? (řečnická otázka).
A když tě rozesměje jen toto. To jsi šťastný člověk. To, že Vettel udělal chybu, jsem tu napsal minimálně 20x. Nevěděl jsem, že to musím opakovat v každém komentáři. Měl jsem za to, že to stačí zmínit jednou, aby to někdo pochopil. To je fakt úsměvné.-
Pikaso
10:18 22.11.2019 77.104.216.XXXTakže naposledy. Opravdu nemám chuť ani čas číst všech dalších asi 110 příspěvků a já jsem se s tebou přít nezačal. Tedy pokud se bavíš (píšeš) se mnou uváděj vždy celý pohled. Navíc čti celé věci na které reaguješ. Jasněji jsem to napsat nemohl, a to že to byla prasárna i od CHL jsem psal (v slotu na který reaguješ) dokonce i s tím jak bych ho potrestal, tak nevím proč to pořád zdůrazňuješ. Jestli neudržíš myšlenku tak čti větu po větě a reaguj tak jak je to psané od oponenta. To mimochodem neděláš nikdy a vždy si právě ty sám vycucneš jenom co se ti hodí. Zase uhýbáš někam co není předmětem článku a i přesto, že dostaneš jasnou odpověď stále "meleš" dokola stejné nesmysly. Jenom škoda, že si třeba nevytáhl Imolu a jasný trest pro CHL za bránění pozice před LH. Tam měl být CHL taky zcela jasně potrestán a nikdo ho netrestal. Za mě jasná penalta pro CHL, i když je to můj současný kůň.
No a pokud chceš nějakým způsobem popisovat zda CHL v daném okamžiku souboje se SV chtěl nebo nechtěl uhýbat, podívej se pořádně a vcelku na záběry z videí(a nezastavuj si to). Tam je zcela jasně vidět, že v době nárazu a těsně před ním najel CHL na nějaké nerovnosti a držel volantem pohyby zleva doprava auto aspoň v přímém směru, nejspíš proto, že nechtěl jít do střetu. Tedy ani hlášky některých ostatních o držení volantu doprava nejsou pravda, protože to se prostě nestalo. CHL jenom korigoval nerovnost povrchu a zastavit si video v okamžiku, kdy má volant směrem ke střetu a vytrhnout to z kontextu je přesně tvůj styl komunikace, i když v tomto případě jsem to četl u někoho jiného. TEDY NEVYČÍTÁM TO TOBĚ.
Takže si v klidu užívej svůj spravedlivý pohled na věc a jestli máš tu potřebu, klidně si udělej oltář s panem SV a choď se tam modlit. Je jasné, že ten neobjektivní v této diskusi jsem já a ty jsi ten spravedlivý a objektivní. Přeji krásné dny.
A mimochodem opravdu sem šťastný člověk a života si užívám, bohužel na GP F1 se asi nikdy nedostanu, protože tolik volných peněz nemám, ale i tak mě F1 pořád baví a dívat se budu a své názory na těchto stránkách někdy prezentovat rovněž budu. Prostě se musíš umět radovat z maličkostí, pak budeš taky šťastný. A jestli máš tu možnost, napiš to i SV, on by to zrovna v této době potřeboval asi nejvíc.-
Mike17
13:59 22.11.2019 185.149.130.XXXNa tvoji objektivitu narážím stejně, jako ty na mou. Nevidím důvod, proč ty mou zpochybňovat můžeš a já tvou ne.
S DRS jsi ji projevil jasně. Už jen z toho faktu, že Vettel tu "hloupou DRS" ani nepotřeboval, na rozdíl od Leclerca. On už byl vedle něj na začátku zóny. K tomu mu stačil pomalý výjezd Leclerca ze zatáčky.
A k tématu: No když vidíš vinu na obou pilotech, tak moc nechápu, proč jednoho za to urážíš a u druhého se jen spokojíš s tím, že měl dostat 5s. Nějak to k objektivitě neladí.
Za mne mají oba "stejné" máslo na hlavě. Což je tu bráno jako jednostranné fanatické bránění Vettela. Že mají podobný názor komisaři je nějak ignorováno. Asi jsou to také fanatičtí zastánci Vettela.
Jinak díky za rady. Oltář bych si spíš postavil s vozem RB, ale zkusím pouvažovat, že bych si do něj posadil figurku Vettela. Tvé štěstí ti upřímně přeji, doufám že jsi podobně šťastný jako já. Já už ale díky jiným aktivitám na závody nemám moc času. Jsou věci přednější a hodně věcí, které mne dělají šťastnějším, než sledování závodů. Ale pouvažuji, že bych Sebovi napsal. Jen nevím, jestli by úplně ocenil můj názor, že jeho výkony nejsou v poslední době moc dobré a měl by jít do důchodu. Obávám se, že bych se pak nestal předsedou jejich fanklubu. Což je podle mnohých zde asi mým největším přáním.
-
-
-
-
-
-
-
-
odin
06:33 19.11.2019 77.240.103.XXXNa každé kolizi lze najít určitou část viny u obou účastníků. Jde spíše o to, kdo se nese viny více a o chování (vyhodnocení) kolize oběma po závodě.
Vettel je v těžké depresi, končí sezóna a on, deklarovaná jednička týmu požívající patřičné výhody, prohrává se svým stájovým kolegou. Tak se chová, jak se chová. Kdyby nechtěl kolizi vyvolat, tak k ní nedojde. Na druhou stranu, ani Leclerk není bez viny. Kdyby pokračoval v uhýbání a nechal se vytlačit z dráhy, tak též ke kolizi nedojde. V tom souboji bylo jasně patrné, že se oba přetlačují. Tam nešlo o to předjet jeden druhého, ale "zamést s ním".
Mně na tom nejvíce vadí Sebova (sebe)reflexe. On za nic nemůže ChL mu nenechal místo. To je nehorázná lež. Ze záznamů i fotografií je jasně vidět, že tam má místo na jeden a půl auta a jelikož se tolerují i předjížděcí manévry, kdy je alespoň jedno kolo na dráze, tak se nebojím tvrdit, že tam měl místa na dvě auta. Mohl klidně předjet bez kolize.
Tak jsem zvědavý, jak s tím u Ferrari naloží? Zda bude dále protěžovanou jedničkou pilot, který prohrál s nováčkem v týmu a prakticky i nováčkem v F1. Nebo zda bude čtyřnásobný mistr světa nucen dělat dvojku lepšímu nováčkovi. Či zda příjde nějaká výměna na postech pilotů. Tohle je výsledek dlouholeté práce stratégů a vedení Ferrari podrazů a podvodů. Psal jsem to už dříve, že Binotto by se měl nad situací v týmu zamýšlet a řešit ji. Nestalo se. Ale stejně se tomu nevyhlou...-
Mike17
10:40 19.11.2019 185.149.130.XXXNebudu reagovat na tvé hodnocení Vettela a Ferrari. Na toto téma jsme už napsali stovky komentářů. Opravím pouze pár zjevných nepřesností.
1. Leclerc se nemusel nechat vytlačit z tratě. Do 1s od kontaktu byl Vettel před ním a Leclerc byl v půlce tratě. Stačilo jen uhnout o pár cm.
2. Vettel tam neměl místo na 1,5 vozu. Podle fotky Situse (to fakt není Vettelův fanboy), měl v době kontaktu ani ne na 1 šířku vozu (šířka vozu na monitoru 5,5cm, místo 4,5cm). Spekulovat o jízdě po trávě ve 300km/h je hloupost.
3. Ano, Vettel nepřiznal svou část viny a plácel něco o nedostatku místa (měl ho ještě víc, na monitoru přes 11cm). Na druhé straně Leclerc také nepřiznal svou část viny a také plácal hlouposti o nedostatku místa. Proč jsi to zmínil jen u Vettela? Přece si potrpíš na objektivitu.-
-
odin
18:00 19.11.2019 77.240.103.XXXadd 1) Napsal jsem z dráhy (myšleno ze své závodnické stopy). Omlouvám se za nepřesné vyjádření. Ale jsem přesvědčen, že Vettel s ním chtěl "zamést" a tak ho tlačil do špinavé stopy co to šlo. Leclerk zprvu uhýbal a pak si řekl dost a ten volant narovnal do přímého směru. Ono je už o všem rozhodnuto, tak si kluci poměřují pindíky, aby bylo jasné, kdo bude alfa samec příští sezónu.
add 2) mrkni na odkaz, který tu dal shazec 18.11.2019 v 18:58, tam je jasně vidět kolik místa Leclerk poskytl Vettelovi za zatáčkou a jakou stopu jel ChL a SV. Od auta Leclerka je ve všech momentech dostatek místa (k čáře na 1,5 auta).
add 3) Bezprostředně po závodě jsem četl hodnocení pilotů a tam Leclerk nic o nedostatku místa neříkal. Pokud se to později změnilo, pak jsem to už nezjistil, fakt nemám čas sedět na webech a hledat co kdo, s kým a jak. Ale beru to. Na objektivitu si potrpím, proto také přikládám část viny Leclerkovi a neplácám nesmysly, jako ty, že Leclerk zajížděl do své ideální stopy. (Jeden z tvých argumentů v našem sporu ohledně Schumacherovy prasárny z Adelaide 1994).-
Situs
20:30 19.11.2019 88.102.38.XXXMísta tam měl Vettel dostatek, o tom vůbec nemusí nikdo vést debatu a v době kontaktu by se vedle nich u Vettela vešel ještě jeden vůz. No a ta prohlášení jezdců jsi četl správně, Leclerc tam nic o nedostatku místa neříkal a tady to v prohlášení určitě nečetl. Má to nejspíše z idnesu kde hodně pomotali překlad. Původní citaci jsem našel tuto "I was aware he was on the outside, I left a little space but enough for him. And then I think he tried to squeeze me a little bit towards the inside. And we were very close so we touched straightaway and I had a puncture." To je nebe a dudy a co je tady tomu víceméně odpovídá.
No a ještě dodám k Vettelovi jak se "přiznával" k tomu co se stalo, tak na otázku zda nemá pocit že se příliš stáčel ke svému spoluhráči odpověděl že "Ne, jel jsem rovně." Co na to říci, on když má Vettel blikanec tak asi ani není schopen vybavit si jak to bylo, jinak si ty odpovědi mimo neumím vysvětlit. Píše se to tam kde jsem dal tu doslovnou citaci, kdyby si to chtěl někdo ověřit.-
odin
22:32 19.11.2019 77.240.103.XXXdík za ověření a upřesnění.Opravdu sem chodím v poslední době jen občas a nestíhám ani číst všechny články, natož u nich diskutovat. Tak že jsem předpokládal, že to Mike tady někde četl.
Jsem tu jediný, komu připadá, že fanoušci Vettela mají podobné (ne-li stejné) charakteristické rysy v chování, jako jejich idol??? Nedostatek sebereflexe, lhaní, házení všeho na ostatní atd. atd. A nemám na mysli jen Mika, kterého znám osobně. V reálu je fakt normální. Holt asi psaná diskuze se podstatně liší od mluvené diskuze tváří v tvář. -
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek