DISKUZE K ČLÁNKU Verstappen penalizován, do první řady se posouvá Leclerc s Vettelem
Max Verstappen si dnes odpoledne (v evropských končinách ve večerních hodinách) vybojoval na mexickém okruhu pole-position. Avšak holandský pilot se dlouho neradoval, za svůj prohřešek pod žlutými vlajkami v samotném závěru kvalifikace se dočkal penalizace...
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Verstappen penalizován, do první řady se posouvá Leclerc s Vettelem
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Mansell_fan
13:47 27.10.2019 37.188.173.XXXStálý komisař na všechny závody. Plus dva co se budou střídat třeba po pěti GP. Ten stálý bude mít generální zodpovědnost za veškerá rozhodnutí. Otázka je kdo by tuhle "vděčnou" práci chtěl dobrovolně vykonávat -
Slaby.odvarek
13:20 27.10.2019 185.73.102.XXXMožná víc fandím rudým, ale nemám problém říct, že tohle je špatně. Vždycky bylo nebezpečné vypuštění, nebo ulity start penalizovano nějak penalizovano, ale ne pokutou nebo to je v pořádku. Nejde o Ferrari, ale o to že FIA není konzistentní, má to být vrcholná autorita, která má mít pravidla zákony tresty stejné pro všechny. Každý závod je jiný výklad pravidel, v jednom závodě jeden pilot něco udělá a je to v pohodě, další závod jiný pilot udělá něco samého co pilot v předchozím závodě a bing penalizace. Jednou jsi sakra na starte čekáš na zhasnuti světel a v ten okamžik má být brán každý pohyb jako ulity start a ne řešit senzor, takhle když to vychytas tak máš výhodu... Jedno jestli Botas, Vettel jednou pohyb nazdar, žádné diskuze, nebezpečné vypuštění jen pokuta?? K čemu jsou pravidla když na každém závodě je komisaři ohybaji a vykládají podle nálady a sympatií??? Měla by tam být nějaká stálá nezávislá autorita a ne tenhle bordel. -
-
Adi
10:38 27.10.2019 95.82.135.XXXPojďme se zamyslet: Nějaký tým vymyslí zlepšovák na volantu, který urychlí ovládání rozložení brzd a tím piloti šetří čas. Dle FIA to není nelegální technické řešení, ale vyloučí ten tým ze závodu protože ostatní piloti musí klikat 3x a jsou tedy znevýhodněni. Tak mě napadá. Ještě že tito samí "profesionálové" nebyli mezi komisařema v době, kdy nějaký tým přišel s řazením pádly na volantu. Dle dnešních měřítek přece jasný DQ, protože ostatní chudáci musí pořád kvedlat řadicí pákou.... Dříve se tomu říkala inženýrská chytrost, dnes je evidentně tento směr uvažování nesportovní a špatný Velmi by mě zajímaly názory čtenářů, kteří schvalují diskvalifikaci Renaultu v Japonsku, co si myslí obecně o inženýrském pokroku, co si myslí o tom, když někdo je v něčem chytřejší než zbytek?-
-
-
Situs
11:04 27.10.2019 88.102.38.XXXNejhorší je že kdyby ten systém neměl Renault ale třeba Ferrari nebo Mercedes tak jistotu že také budou diskvalifikováni nemáš, klidně by se najednou mohlo říkat jak je to chytré řešení a že objevili skulinku v šedé zóně zcela technicky v pořádku a hotovo. Mnozí by tu říkali že ostatní měli být taky chytřejší a že je to uplně ok, stejně jako tu někteří dokážou řvát že u Verstappena nebylo včera nic za co ho trestat. Pocit nespravedlnosti je u FIA běžná věc a rozřešení u veřejnosti nečekej, ti ve velké většině hodnotí jen dopad na jejich miláčky. FIA je teď hodně slabá a sám nevím jak k tomu přistoupit, ten pocit špatně odváděné spravedlivé práce ve mě sílí a je to hlavně ta politika a divné nesportovní zájmy.-
-
-
daaviid23
11:21 27.10.2019 91.245.26.XXXNo tak jsem včera trochu pil, je to takový problém ?
Však píšu najít něco hmatatelného. Když najdou něco co není přimo proti pravidlům.....sorry za to se nedá trestat.
Jinak kdyby to byla jen politika, tak sejmou Mercedes, protože jejich dlouhodobá převaha likviduje atraktivitu mistrovství....a to se jaksi neděje
-
-
Adi
11:24 27.10.2019 95.82.135.XXXTo není úplně těžké Dave. Stačí mi k tomu dokonce 1 GG - Suzuka 2019.
1. DQ - Sebův pohyb před startem mu dal rozhodně větší výhodu než Riccimu MGU-K v Singapuru.
2, DQ - vytlačení Maxe mimo trat a ukončení jeho závodu v podání Charlese
3. DQ - jízda s nebezpečným monopostem, který prokazatelně ohrozil minimálně Lewise, kterému carbon orval zrcátko.
To jsou první 3 kola GP Japonska, ale nic se nestalo a tak si z frustrace posvítíme třeba na Renault a byť je jejich systém legální, tak úkol zněl jasně - diskvalifikovat za každou cenu! A tak s najdeme nějaký žvást o jakési nesportovnosti, pže Seb s Charelsem musí kliknout 3x, kdežto Ricci s Hulkem jen 1x. A budu to tady opakovat do zblbnutí - Systém ovládání rozložení brzd Renaultu dle komisařů NENÍ NELEGÁLNÍ !!! (Helle, to je i pro tebe! :) )-
daaviid23
11:31 27.10.2019 91.245.26.XXXMluvíme o technice, né o závodních incidentech ale budiž.
1) Sebovi to nedalo žádnou výhodu, kvůli tomu cuknutí měl horší reakci. Ale ano, měl přijít trest průjezd boxy
2) Pro mě jednoznačná záležitost. Leclerc měl dostat naloženo za zničený závod víc než směšných 5 sekund
3) Opět jasná záležitost. Nebudu teď řešit jestli za to může víc tým nebo jezdce ale zase bych řekl, že měl přijít větší trest než přišel
Na druhou stranu ani jeden nebyl na DQ.
Až najdou na Ferrari něco podobného jako na Renault, tak budu pro stejný trest. Ale oni zatím nenašli.-
Adi
11:46 27.10.2019 95.82.135.XXXTakže výše popsané není na DQ, ale kvůli tomu, že jeden musí kliknout 1x a druhý 3x bys dával DQ? Znovu opakuji, systém rozložení brzd Renaultu není nelegální, ale dle komisařů je to tlačitko nesportovní! Kdyby byl ten systém nelegální, tak samozřejěm ano, DQ je v pořádku, ale tím, že je to legální, tak se jednalo o DQ dle sportovních pravidel, tedy dle stejné odnože pravidel, která řeší race incidenty, jump starty, nebezpečné monoposty atd. Takže DQ jezdců Renaultu ve stejném závodě jako výše popsané icidenty Ferrari se posuzují dle stejných, sportovních pravidel, techniké pravidla na to nemají žádný vliv.
Takže jen pro pořádek rekapitulace rozhodnuí komisarů DLE SPORTOVNÍCH pravidel:
evidentní jump start - bez pentle
vytlačení z tratě - 5s.
nebezpečný monopost na trati - 10s nebo jen 5, nyní nevím
ignorace dvojtých žlutých - -3 místa na roštu
dva piloti v poli ovládají na volantu jednu z x věcí o něco jednodušeji -
DQ obou pilotů
Tady zůstává rozum stát a to je to, proč jsem dnes tak naštvaný :(
-
-
-
-
Adi
11:30 27.10.2019 95.82.135.XXXDěkuji za tvůj post Site. Je vidět, že si jako jediný zde chápeš, co se tady stále dokola snažím sdělit - že největší slabina je FIA, která z F1 dělá frašku a jelikož se šikanuje "můj" tým, kterému nefandí půlka F1 komunity jako např. Ferrari, tak o to víc musím být hlasitý. A plně souhlasím s tím, že to, co by u Mercedesu nebo Ferrari byla skvělá technická vychytávka je u Renaultu nesportovní a hodno diskvalifikace. Já bych měl v pozici Cyrila opravdu velmi velký problém dnes nasadit vozy na startovní rošt!
-
-
-
Adi
09:26 27.10.2019 95.82.135.XXXPamatuji toho v F1 hodně, ale to, jakým způsobem jsou komisaři k smíchu, to se posledních 15 let nedělo! Totální amaterizmus a nekonzistence! Jsou k smíchu a totálně to dehonestuje tento kdysi slavný sport! A všem těm “znalcum”, pro které je SW anomálie zločin hoden trestu smrti, ale prasárny Ferrari, kdy ohrožují svým jednáním ostatní, je prý Ok. Nebo tady Max, který udělal stejnou chybu jako Bianchi. Zkuste pánové zapojit mozek! Jestli vám tento styl rozhodování pripadne normální, asi budete mít problem s chápáním základní logiky. Je to úplně to samé, jako poslat do vězení na 20 let někoho za pomluvu a ten samý den dát podmínku vrahovi! Smutné, ze to tady schvalujete
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek