DISKUZE K ČLÁNKU Dodatečné vyšetřování Leclerca opět mění výsledky

Události se řítí rychlostí stejnou jako vozy po okruhu v Suzuce. Sotva byl dořešen případ Vettel, dostal se na řadu Charles Leclerc - a odešel hned s dvojnásobným trestem. Výsledky tak mají už potřetí jinou podobu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Dodatečné vyšetřování Leclerca opět mění výsledky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 51, poslední 15.10.2019 12:49 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasovali 5 lidé) 13.10.2019 13:11
Tak v tomhle nemůžu až tak souhlasit. Povolali ho… »
» Pikaso (Hlasovali 4 lidé) 13.10.2019 12:58
Trapno paráda v podání komisařů opět pokračuje.… »
» Roman (Hlasovali 3 lidé) 13.10.2019 13:02
Asi ti uniklo, že ho dvě kola volali do boxů, on… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • RoBertino

        RoBertino

        178.17.4.XXX
        Tak v tomhle nemůžu až tak souhlasit. Povolali ho do boxů, jenže Leclerc mezitím ten vlající kus ztratil a oznámil do boxů, že vůz funguje - jinými slovy, můžu jet dál aniž bych nějak ztrácel. Už tu bylo řečeno, že hned několikrát dojeli piloti do cíle s defektem spoileru a nikdo se nad tím nepozastavoval. Tady šlo o trest za ohrožení vozidel jedoucích za Leclercem. Ignorace to nebyla, když dostal jasný příkaz, tak do boxů jel (na konci 3. kola). Pokud je uváděno čtvrté kolo, pak je to proto, že Ferrari mělo v Suzuce boxové stání za cílovou čarou.

        + 5 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Roman

          Roman

          188.175.112.XXX
          Oni ho žádali ihned po té kolizi, když mu to tam ještě vlálo. Ještě před tím, než se mu vše utrhlo, včetně zrdcátka. A na to zavelo vedení závodu. Proto dostalo Ferrari tu pokutu, protože jako tým nedonutilo LeClerka zastavit. Normálně je ignoroval. Pust si to znova.

          + 1 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • RoBertino

            RoBertino

            178.17.4.XXX
            Pouštím si to znova. V průběhu 2. kola Ferrari informuje Michaela Masiho, že Leclerc pojede do boxů kvůli kontrole vozu. V 130R mu odpadávají poškozené díly spoileru - zasahují Hamiltona a Norrise. Na křídle žádný další nebezpečný prvek není. Leclerc sděluje týmu, že vůz jeden normálně a protože ztratil uvolněné komponenty, necítí potřebu zajet do boxů. V následujícím kole mu ho tam tým opětovně povolává a Leclerc míří k mechanikům. Nežádali ho ihned po kolizi, ale po projetí cílem 1. kola. Pochybení je jasné, trest také, ale tu ignoraci pořád nevidím. Naproti tomu existuje plno komunikací, kdy po poškození vozu proběhl dotaz od pilota k týmu a naopak, zda se s autem dá jet. A po potvrzení, že ano vůz pokračoval.

            + 3 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Roman

              Roman

              188.175.112.XXX
              Závodní ředitel F1 Michael Mesi upozornil na možné nebezpečí spojené Leclercovým poškozeným spoilerem a Ferrari oznámilo, že na konci 2. kola povolá svého pilota do boxů. Charles však nijak výrazně nezpomalil, ovšem právě ve 2. kole se v táhlé zatáčce 130R trosky odlomily a zasáhly vůz Lewise Hamiltona, jedoucí bezprostředně za Leclercovým Ferrari. Zničily mu pravé zpětné zrcátko a další kousky se dostaly do přední brzdové šachty McLarenu Landa Norrise.

              Takže ne Ferrari informovalo, ale Mesi žádal Ferrari, aby stáhlo a na to to Ferrari slíbilo, že ho koncem druhého kola odvolají. To ještě mu nic neupadlo, ale jen vlálo. Takže to bylo během prvního a druhého kola( když slíbili, že ho stáhnou ve druhém kole). A až potom mu začali odpadávat věci, včetně zrcátka a stejně pro výměnu nezajel, i když ho jasně povolali ke kenci druhého kola. Nejel, vykašlal se na to, říkal že nic nevidí a že jede v pohodě. Takže až na další několikeré upozornění!
              "Kus Leclercova křídla těsně minul oblast kokpitu automobilu startovní číslo 44 a zničil jeho pravé zpětné zrcátko. Poté, co došlo k odpadnutí části křídla tým vyhodnotil situaci tak, že je nyní v bezpečné kondici, přestože předtím informovalo vedení závodu, že bude povoláno do boxů. Proto ponechali vůz startovní číslo 16 na trati. Ve 3. kole vedení závodu kontaktovalo tým a nařídilo mu, aby Leclerc zajel k mechanikům ke kontrole monopostu," uvádí se v prohlášení komise.

              Stačí jen číst, co se píše.

              + 1 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • RoBertino

                RoBertino

                178.17.4.XXX
                Znovu opakuji, po odpadnutí komponentů došlo k výměně názorů a Leclerc sdělil týmu, že vůz se chová normálně. Následující kolo byl povolán do boxů a zastavil. Ještě jednou - mohlo jít o nepochopení situace, možná tým nebyl dostatečně důrazný. V následujícím kole už tam Leclerc do boxů jel. A číst umím, když to sám píšu. Zcela na okraj, věci jsou skutečně neživotné, proto odpadávaly.

                + 3 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Roman

                  Roman

                  188.175.112.XXX
                  Oni ho ale právě povolávali do boxů, ještě před tím, než mu to upadlo a on nejel.
                  To je fakt a že je asi něco špatně, ukazuje toto video. LeClerk to ignoroval, že by mu to mohlo upadnout. https://twitter.com/i/status/1183357969175592960
                  To nebylo nebezpečné????

                  + 1 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • RoBertino

                    RoBertino

                    178.17.4.XXX
                    Ano, než mu odpadly trosky. V té době se nacházel někde v polovině okruhu, takže - logicky - nejdřív musel k boxům dojet.
                    Leclerc se nejspíš domníval, že když už ty vlající komponenty po upozornění od týmu odpadly, stačí zjistit, jak auto jede a může pokračovat. Mohla to být nedůslednost a špatné vyhodnocení. Potřetí říkám, že tým měl být razantní a říci - nediskutuj a padej do boxů, nás nezajímá, jestli to auto jede nebo ne. O kolo později už to bylo jasné i Leclercovi.

                    + 3 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
      • Pikaso

        Pikaso

        62.240.164.XXX
        To mi neuniklo. Ale jak jistě víš i ty pilot prostě z auta toto poškození vidět nemohl a nejspíš se mu jelo dobře bez známek vlivu na jízdu a chtěl pokračovat, proto diskutoval se svým týmem. Až bude tým (vedení týmu) jasnou přirozenou autoritou získanou správnými rozhodnutími, nedovolí si žádný pilot nedodržet dohodnutou strategii (viz. minulý závod) nebo dokonce povolání do boxů z důvodu poškození auta jako dnes. No a až někdy možná bude jednoduché pravidlo a komisaři budou konzistentní, není potřeba si honit tričko a snažit se být chytřejší než nejchytřejší.

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Roman

          Roman

          188.175.112.XXX
          Když mu tým řekne, že má jet do pitu na kontrolu a on s nimi diskutuje a přitom ohrožuje jiné, tak je to špatně. At je někdo chytřejší, nebo hloupejší. Oni se ho NEPTALI, oni mu nařídili, aby jel na kontrolu a on neposlechl. Tečka.

          + 1 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • RoBertino

            RoBertino

            178.17.4.XXX
            Ještě před tečkou, jestli to nařízení bude ve stylu - měl bys zajet do boxů, protože ti z křídla vlají kousky... vlastně počkej, už upadly, jak se chová auto? A Leclerc někde na úrovni vjezdu do boxů říká - auto jede bez problémů... Co si uvědomit, že jsme v plném závodním režimu a navíc komunikaci vnímáme se zpožděním? Opravdu chyběla ze strany týmu razantní výzva.

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Roman

              Roman

              188.175.112.XXX
              Pokud vedení Ferrari slíbilo Mesimu, že na konci druhého kola LeClerka odvolá (takže ta komunikace musela probíhat během prvého a druhého kola) a on nejel a až na druhý atak Mesiho jel až ve 4tém kole, tak by měl mít asi dost velký problém, nemyslíš? Neuposlechl, ani když Mesi poprve vyžadoval kontrolu.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • RoBertino

                RoBertino

                178.17.4.XXX
                Šéf závodu opravdu nemá nic společného s Mes(s)im. Michael Masi komunikoval s Ferrari a následně tým s Leclercem. Takže to může znamenat - během prvního kola dostává Ferrari podnět od Masiho a hodlají Leclerca povolat do boxů na konci druhého. Z Ferrari mezitím odpadnou problematické trosky a Leclerc se nedomnívá, že je třeba zastavit. Tým ho k tomu opakovaně vyzve - pořád nechápete, že v Suzuce pilot zajíždí do boxů na konci jednoho kola a vyjíždí v kole dalším. Leclerc tam jel na konci třetího kola a když stál u mechaniků, pochopitelně už bylo kolo čtvrté. Takže žádný extra velký problém by v tom nebyl. Problém byl - jak tu opakované píšu - pouze v nedostatku razantního rozhodnutí nebo příkazu.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      88.102.38.XXX
      (tým dostal také pokutu 25000E)

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pikaso

        Pikaso

        62.240.164.XXX
        jj, ale stále nechápu trest pro pilota (všeobecně), toť vše. Asi 5 s za kolizi bylo málo tak aby přišel o pozici tak to dořešili 10 za nesmysl. Stejně jako nechápu prč SV nedostal penaltu za za jasně ulitej start, proč nebyl řešen přestupek SP (i když směrem k závodu to nic neřešilo, ale v rámci konzistence mělo být minimálně oznámeno, že se přestupku dopustil a protože na závod to už nemá vliv, měli mu dát minimálně 1 trestný bod) atd. atd. I když u SV to asi tuším, protože kdyby ho potrestali, dostal by body a příští závod by nejel. Trapné vysvětlení komisařů opět vůbec nekoresponduje s pravidly.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Roman

          Roman

          188.175.112.XXX
          U Vettela jasně zařízení řekla, že se ničeho nedopustilů. Ne komisaři, ale zařízení, které tam právě proto je. A LeClerk dostal penalizaci za přestupek a tudruhou za nebezpečnou jízdu i po upozornění. Co na tom nechápeš? A za ulitej start se dávají trestné body, jo?? A hned tři, jo? To jsme nevěděl....tak asi jo.

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Kaša

      Kaša

      194.228.79.XXX
      Krásně napsáno! 11

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.157.XXX
    Snad se dodatečně ještě penalizují Renaulty. Za ty jejích podvody s Brzdami,. 02 12

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama