DISKUZE K ČLÁNKU Proč nedostal Vettel penalizaci? FIA podává vysvětlení

V předchozí Grand Prix se pohnul na startu vůz Alfa Romeo Kimi Räikkönena a pilot byl po vyšetřování komisí F1 potrestán průjezdem boxy. Když se pohnulo na startu japonského závodu Ferrari Sebastiana Vettela, zdálo se, že exmistr světa bude mít problémy.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč nedostal Vettel penalizaci? FIA podává vysvětlení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 14.10.2019 15:46 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Nameless_Wonder (Hlasovali 4 lidé) 13.10.2019 13:35
Priznam sa ze som ani netušil ako je v… »
» Ferda (Hlasovali 3 lidé) 13.10.2019 12:52
Proč nám to FIA vysvětluje, když pravidla jsou… »
» huhukoktejl (Hlasovali 3 lidé) 13.10.2019 14:16
Mira cuknuti se v urcitych pripadech koriguje… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Situs

    Situs

    88.102.38.XXX
    Verstappen kroutil hlavou jak to že zjevně ulitý start Vettela nebyl potrestán a Masi připustil, že v budoucnu se na to můžou podívat a lépe využít dnešních možností kontroly. Dnešní systém už funguje totiž dlouhou řadu let a dnes už se dají věci kontrolovat lépe. Je to hlavně díky tomu že kamery jsou nyní v každém autě, to není tak dávno co to nebylo, a navíc jsou dnes v mnohem lepším rozlišení. Dříve vlastně nic jiného než ten senzor jako kontrolu neměli a proto nějaká vůle tam logicky musí být. Dnes na kameře ale vždy vidíme jak to na startu přesně bylo a zpomaleně se to dá vyhodnotit bez takových kontroverzí. Nevidím v tom problém využít těchto kamer a u sporných případů si s nimi pomoci, dívat se na ulitý start a obhajovat že dle jejich zavedeného systému to nepoznají není dobrá věc 03

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      90.182.169.XXX
      Jenže pokud teď mají napsáno v pravidlech, že rozhoduje senzor, tak prostě rozhoduje senzor.
      Však někdo tu vzpomenul Bottasův "ulitý" start. Už tehdá se s tím mohlo něco dělat. Ale chápu, že prohřešky Mercedesu nejsou mediálně tak vděčné. 11

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        88.102.38.XXX
        Je to tak, jenže mělo by se to po příkladech Bottase a Vettela nechat být? Ty senzory v jejich případech neodvedly dobrou práci. Dneska ta kamera je u každého i se světly, když je k dispozici, využíval bych to. Vždyť se diví i sami jezdci, to není dobře.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • daaviid23

          daaviid23

          90.182.169.XXX
          Zase na druhou stranu mě napadá, že posuzování pomocí kamer může být napadnutelné. Auta se na startu běžně lehce pohybují, jak budeš pomocí kamer určovat o kolik se pohli? Nekalibrované kamery, nereferenční pozice kamer atd.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            88.102.38.XXX
            Dobrá připomínka, ale pokud to kamera bez pochyb neprokáže tak nic nebude. Když to bude rozmazaný a sporný tak nic nebude, ale kdyby předložili u Vettela toto video jako důkaz, bránit se že kamera není kalibrovaná - jako v čem myslíš 12 To by se mohli napadat všechna rozhodnutí dle videí.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • daaviid23

              daaviid23

              90.182.169.XXX
              Na opravdu přesné měření vzdálenosti/pozice pomocí kamer potřebuješ certifikované kalibrované kamery, které se nacházejí v refenčním místě. To místo je asi to nejdůležitější jak nad tím přemýšlím.

              Však mě napadá letošní Monza a paradoxně zase Vettel a jeho vyjetí mimo trať v Parabolice. Z některého úhlu kamery to vypadalo, že vyjel za čáru a z některého úhlu naopak. Tohle prostě není zase tak jednoduché.

              PS: Na nedělní situaci by to vliv nemělo, tam to viděl i slepej 11
              Ale jde o princip 14

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                88.102.38.XXX
                Pokud to postihne tento případ je to pokrok, zdokonalovat kontrolu bude možné vždy. Koukni na fotbal, hokej, tenis, vývoj technologie poskytuje lepší kontrolu. Tohle je to samé, vždy je co zlepšovat, a vždy to půjde ještě víc. Alespoň ty případy kdy to vidí i slepej by mohli lépe posuzovat. Nepůsobí to dobře.

                .... a nebo to nechme a třeba za rok znova co to je za blbost, tam předčasný start třeba projde Hamiltonovi v posledním závodě v boji o titul 13

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • Mansell_fan

    Mansell_fan

    37.188.188.XXX
    Transpondér vše vysvětluje 12 Akorát že ho má asi jenom Sebovo auto, protože jiné pentlí transpondér netranspondér.
    Je to stejně úsměvné jako Bottasův ulitý start v Rakousku 2017 (s jednoznačnou výhodou), který komisaři netrestali protože byl prý v jakési toleranci. Tyhle rozhodnutí ničí důvěru. Chce to minimálně jednoho stálého komisaře

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Roman

      Roman

      188.175.112.XXX
      Ten čip je nastavený tak, že měří postavení na startu a reakční čas stratu. Dokonce to hlásí špatný start, když pilot vystartuje v 0.000000, to je kdyby se trefil přesně na tisíciny do staru, tak je to špatně. Ta prodleva tam musí být nevím přesně kolik, alenějaké tisíciny. Od té doby a později je vše v pořádku, do té doby je to chybný start. A ještě k tomu, tuším, je měření aktivováno až úplně těsně před startem. A kdyby komisaři měli rozhodovat o dobrám startu pouze fyzicky, tak se to nedá uhlídat. Takže pokud zařízení nahlásilo vše ok, tak je vše ok. Stejně tak při měření celeho kola na tisíciny vteřiny při kvaldě, taky nikdo nezpochybnuje. A šlo by to změřit ručně se stopkami? těžko. Proč je tak těžké se s tím smířit.....

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepino60

        Pepino60

        217.197.149.XXX
        Protože někteří rádoby fanoušci F1 neví o F1 ani to základní. Takovým to prostě nevysvětlíš.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    88.102.38.XXX
    Nevím proč tak složitě, prostě se pohnul dřív než zhasla světla, padni komu padni. Koukli na video, těžko má někdo pochybnosti. Vzpomínám si na Magnussena v Rakousku, tam mu to taky trochu sjelo a byl od těch čar asi jako teď Vettel, při zhasnutí světel taky stál. No vysvětlení jeho trestu průjezdu boxy bylo přesně opačné, zjistili že auto se viditelně pohybovalo před vydáním signálu startu. Naprosto rozdílný verdikt dle mě není správný.
    Magnussen [odkaz na stránku]
    Vettel [odkaz na stránku]

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Roman

      Roman

      188.175.112.XXX
      Mohu se mýlit, ale Magnussen to měl za špatné postavení na startu, ne že ulil start. 03

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        88.102.38.XXX
        Takže Vettel nebyl potrestán za špatné postavení na startu proč když byl při zhasnutých světlech stejně daleko jak M? 12

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Roman

          Roman

          188.175.112.XXX
          Vždyt vůbec nemusel Magnossen přejet mřížku dopředu, ale podle stál bokem. I zadní kola musí být uvnitř.A pokud se podíváš na jeho postavení levého kola, tak je mimo , stojí přímo na čáře. Ale to je spekulace. Kdyby takhle veřejně podpořili Vettela, tak by ostatní stáje řvali daleko více. Nikdo neprotestuje, ani dnes, ani při Magnussenovi, ani při Kimim. Zkrátka to je tak nastavené a chybu to nehlásilo, narozdíl od Magnussena. Jestřábí oko v tenuse je to samé. taky se to hráči nemusí líbit, ale ukáže aut, je to aut.

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            88.102.38.XXX
            Však jo, tady máme jasné video a vidíme jasný pohyb před startem. Vymlouvat a omlouvat jde vše, ale jumpstart který není v řádu setin s dnešním videem neokecáš. Teda v F1 jo, tam maj nejmodernější techniku místo jedněch očí 13

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Roman

              Roman

              188.175.112.XXX
              Kdyby o tom rozhodovali jen komisaři, dalo by se mluvit. Ale o tomhle rozhoduje přístroj, který je kalibrován a nastaven. Ten žádný problém nehlásil. Proč s tím nemají problém ti, co se jich to týká? Jen nějací antivettelovci? 03

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                88.102.38.XXX
                Četl jsem i názory Ferraristů a Vettelovců že se jim to nezdá, maj oči. Já bych takový start když ho vidím nenazval správný, proč se na to teda vůbec dívali? To jim přece vypadne z těch jejich čidel co a jak ne? Je zajímavé že někdy start kde to třeba přejede projde bez povšimnutí 03

                + 2 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • Roman

    Roman

    188.175.112.XXX
    Našinec si hůl vždy najde.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • kakaa

    kakaa

    46.135.4.XXX
    Dostatecne vysvetleno, zajimalo by me kolik zbyvalo mm k opusteni mrizky a vlastne tim manevrem nakonec tolik neztratil

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Nameless_Wonder

    Nameless_Wonder

    188.123.98.XXX
    Priznam sa ze som ani netušil ako je v skutocnosti formulovane to pravidlo. Za tych 20 rokov co F1 sledujem sa vzdy akekolvek cuknutie na starte bezvyhradne a okamzite trestalo a zrazu sa bavime o nejakej tolerancii :)) je to usmevne. Ale je prihodne ze start zmrvil najväčší mrvič tejto sezony.

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama