DISKUZE K ČLÁNKU Co by na Hockenheimringu změnil Leclerc?
Monacký pilot Ferrari závod v Německu nedokončil. Ačkoliv uznává, že šlo o jeho chybu, zároveň poukazuje na věc, která je dle něj na tradičním okruhu třeba změnit.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Co by na Hockenheimringu změnil Leclerc?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» huhukoktejl
(Hlasovalo 6 lidí)
29.07.2019 13:42
Naopak, víc míst se štěrkem a kluzkým povrchem,… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
rock
11:55 30.07.2019 78.45.212.XXXOno to ani tak nemělo brzdit při pádu, jako spíš ponechat ovladatelnost motorky závodníkovi, kterej jenom vjede z trati - zatímco v kačírku jezdec buď spadne okamžitě, nebo se sice zuby nehty drží v sedle, ale stejně je to neřiditelný a víceméně jenom míří po přímce k bariéře.-
Fanda.LH
14:12 30.07.2019 195.122.220.XXXMoc se mi tohle odůvodnění nezdá, až mi to přijde jako úplný nesmysl... Jezdci na motorkách se do prostoru mimo trať dostávají zpravidla už spadlí... Protože když netrefí brzdnej bod, tak to dohání v místech, kde by neměli a ustřelí jim buď předek nebo zadek... Navíc většinou je štěrk oddělen obrubníkem a najet na něj taky není pro motorku úplně top... Nicméně i v situaci o které mluvíš, tak se mi to vůbec nezdá... Jednak jsem viděl x situací, kdy to jezdci ustáli a pak motorky nemají ani zdaleka tak dobré brzdy jako formule, takže je ten štěrk efektivně zbrzdí (Ostatně od toho tam je), stejně tak věřím, že je lepší padat do štěrku, než na asfalt...
PS: Já to zkrátka od začátku vnímám jako opatření pro formule, jestli to bylo jak říkáš, tak je to pro mě novinka...
-
-
-
-
-
-
huhukoktejl
13:42 29.07.2019 193.228.234.XXXNaopak, víc míst se štěrkem a kluzkým povrchem, který ztrestá chyby pilotů. Pak se nemusíme bavit o dodržování limitů tratě. Bohužel v rámci bezpečnosti se to do příštího roku určitě přeasfaltuje (pokud bude v kalendáře). Leclerc měl jet tak, aby zůstal na trati. Za chyby by se mělo platit a ne že tam vyjede, ztratí 0,5 s a pokračuje dál.-
Jirka_1
14:01 29.07.2019 217.30.64.XXXKdysi jsem se učil, že aquaplaning nevziká pod 80 km/h. On ho sice nechytil, ale skutečně v tom místě bylo velmi kluzko a místo za čárou ke zdi byla normální klouzačka. A nevyletěl sám, bylo jich tam hafo včetně Hamiltona, Vettela a nakonec Bottase. Takže kecy o tom jak měl jet jsou ireleventní - jestli sis toho nevšiml, včera se závodilo, nejelo se k babičce na buchty...-
huhukoktejl
14:05 29.07.2019 193.228.234.XXXTak už tam vyjel někdo dřív, takže se vědělo, že to tam je kluzké. Udělal chybu, že nezůstal na trati a byl za to potrestaný, nic víc, nic míň.-
tom11
14:17 29.07.2019 185.99.177.XXXnavíc to podle mě byla tak trochu i taktická chyba, protože zkoušeli suché gumy a na ty to ještě tak úplně nebylo. o to opatrněji měl jet.
co se aquaplaningu týká, tak to s tou osumdesátkou platí spíše pro běžné vozy na běžných gumách. u hladkých je to maličko jinak, ale to je v tomhle případě asi dost jedno.
-
-
rock
15:58 29.07.2019 78.45.212.XXXNemusí jet pro buchty: závodění by mělo být o tom, jak se dotyčný pilot vypořádá s nástrahami okruhu, okruh by měl být po všech stránkách co nejtěžší prověrkou pilotových schopností - a ne že se okruh bude přizpůsobovat pilotům, aby se cítili komfortněji.-
Jirka_1
20:16 29.07.2019 217.30.64.XXXPokud chceš, aby piloti jezdili rychle a ne nějakou Economy rallye, tak je třeba, aby byl povrch konstantní - tedy i za mokra byl stejný po celé délce okruhu. Problém nebyl ve vyjetí z trati, ale v tom, že mimo trať je v tom místě cosi, co nemá přilnavost ani obyčejného asfaltu na okresce. Proto rána do zdi. Být tam kačírek nebo písek, možná by v něm zůstal, ale nerozbil by auto. Toto jsou okruhové závody a ne rallye, kde je povrch za každou zatáčkou jiný... Při dvouhodinovém závodě každý udělá nějakou chybku, ale pokud není možnost ji napravit proto, že nějaký trulo postaví špatně záchytnou zónu, tak to se potom Leclercovi nedivím. Jeho problém totiž byl, že se odtamtud nemohl v tom kačírku vyhrabat, což platilo i pro další, kteří si tam jen odřeli čumák.-
-
Jirka_1
12:57 30.07.2019 217.30.64.XXXTím bylo myšleno, že povrch po celém okruhu je ze stejného materiálu a drsnosti. Jistě, časem se závodní stopa trochu vyleští, ale jde o to, aby to "klouzalo" všude stejně. Když někde zaprší a jinde ne, stále je tam konstantní podklad, tedy když pak začne pršet po celém okruhu, adheze bude plus mínus stejná (pokud tedy nebudou na trati místa s protékající vodou napříč, ale to už je věc jiná).
-
-
-
-
Duncan66
15:08 29.07.2019 212.96.178.XXXTrat by mela byt takova, ze prakticky vsude zaplati pilot za stejnou chybu stejne. To misto v posledni zatacce byl ale brutalni extrem. Stacilo opravdu prejet jen o fous a naraz do zdi byl prakticky nevyhnutelny, ikdyz do nej zbyvalo jeste nekolik sekund a piloti jeli rychlosti cca 60 kilometru v hodine. To by se opravdu stavat nemelo.
Jasne, urcite vsichni byli pouceni o tom, ze je to tam krajne nebezpecne, ale jindy i vcera jsou k videni daleko vetsi chyby pilotu a tresty jsou casto nulove. O to podle me Leclercovi jde a ja to tedy citim stejne.-
huhukoktejl
16:04 29.07.2019 46.135.70.XXXTo si nemyslim, ze musi nutne trestat stejne. Je to trat a ma mista, kde to vytresta vic a kde min. Kdyby tam byla zed, tak neni vubec co resit. -
rock
16:07 29.07.2019 78.45.212.XXX"Trat by mela byt takova, ze prakticky vsude zaplati pilot za stejnou chybu stejne."
To vůbec není potřeba. Třeba trať v Kanadě je skvělá, nabídla zajímavej závod v každé éře F1 - a přitom u ve 13. zatáčce je únikovej prostor na poměry městskýho okruhu velkorysej, zatímco ve 14. o 10 metrů dál se okolo Zdi šampionů jezdí na dotek a trest za chybu je tam obvykle jenom jeden - a snad nikoho by nenapadlo vážně říct, že je tam něco špatně.
Vidím to právě naopak: trať by měla být různorodá a udržovat piloty ve střehu. Je pro všechny stejná, někdo si s ní poradí a někdo ne a tomu nezbyde, než spoléhat na štěstí. Ale na jeho případný nedostatek se zlobit nemůže, štěstí není nárokovatelná komodita. Je potřeba začít vždycky u sebe.
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek