DISKUZE K ČLÁNKU Co by na Hockenheimringu změnil Leclerc?

Monacký pilot Ferrari závod v Německu nedokončil. Ačkoliv uznává, že šlo o jeho chybu, zároveň poukazuje na věc, která je dle něj na tradičním okruhu třeba změnit.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Co by na Hockenheimringu změnil Leclerc?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 37, poslední 30.07.2019 21:43 Vložte komentář

Nejlepší názory

» huhukoktejl (Hlasovalo 6 lidí) 29.07.2019 13:42
Naopak, víc míst se štěrkem a kluzkým povrchem,… »
» tom11 (Hlasovali 5 lidé) 29.07.2019 14:27
co by Leclerc změnil na Hockenheimu tedy už víme.… »
» huhukoktejl (Hlasovali 5 lidé) 29.07.2019 14:44
01 ... proč neudělat kolem trati pruh trávy… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • rock

            rock

            78.45.212.XXX
            Ono to ani tak nemělo brzdit při pádu, jako spíš ponechat ovladatelnost motorky závodníkovi, kterej jenom vjede z trati - zatímco v kačírku jezdec buď spadne okamžitě, nebo se sice zuby nehty drží v sedle, ale stejně je to neřiditelný a víceméně jenom míří po přímce k bariéře.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              195.122.220.XXX
              Moc se mi tohle odůvodnění nezdá, až mi to přijde jako úplný nesmysl... Jezdci na motorkách se do prostoru mimo trať dostávají zpravidla už spadlí... Protože když netrefí brzdnej bod, tak to dohání v místech, kde by neměli a ustřelí jim buď předek nebo zadek... Navíc většinou je štěrk oddělen obrubníkem a najet na něj taky není pro motorku úplně top... Nicméně i v situaci o které mluvíš, tak se mi to vůbec nezdá... Jednak jsem viděl x situací, kdy to jezdci ustáli a pak motorky nemají ani zdaleka tak dobré brzdy jako formule, takže je ten štěrk efektivně zbrzdí (Ostatně od toho tam je), stejně tak věřím, že je lepší padat do štěrku, než na asfalt...

              PS: Já to zkrátka od začátku vnímám jako opatření pro formule, jestli to bylo jak říkáš, tak je to pro mě novinka...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • rock

                rock

                82.117.159.XXX
                Je to spousta let, klidně si to můžu pamatovat blbě - a můžu si to třeba i pamatovat dobře, ale mohl to být už tehdy jenom zástupný argument... Jenom jsem vytáhl něco zasutýho z hloubi paměti.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • huhukoktejl

    huhukoktejl

    193.228.234.XXX
    Naopak, víc míst se štěrkem a kluzkým povrchem, který ztrestá chyby pilotů. Pak se nemusíme bavit o dodržování limitů tratě. Bohužel v rámci bezpečnosti se to do příštího roku určitě přeasfaltuje (pokud bude v kalendáře). Leclerc měl jet tak, aby zůstal na trati. Za chyby by se mělo platit a ne že tam vyjede, ztratí 0,5 s a pokračuje dál.

    + 6 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jirka_1

      Jirka_1

      217.30.64.XXX
      Kdysi jsem se učil, že aquaplaning nevziká pod 80 km/h. On ho sice nechytil, ale skutečně v tom místě bylo velmi kluzko a místo za čárou ke zdi byla normální klouzačka. A nevyletěl sám, bylo jich tam hafo včetně Hamiltona, Vettela a nakonec Bottase. Takže kecy o tom jak měl jet jsou ireleventní - jestli sis toho nevšiml, včera se závodilo, nejelo se k babičce na buchty... 13

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • huhukoktejl

        huhukoktejl

        193.228.234.XXX
        Tak už tam vyjel někdo dřív, takže se vědělo, že to tam je kluzké. Udělal chybu, že nezůstal na trati a byl za to potrestaný, nic víc, nic míň.

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          185.99.177.XXX
          navíc to podle mě byla tak trochu i taktická chyba, protože zkoušeli suché gumy a na ty to ještě tak úplně nebylo. o to opatrněji měl jet.
          co se aquaplaningu týká, tak to s tou osumdesátkou platí spíše pro běžné vozy na běžných gumách. u hladkých je to maličko jinak, ale to je v tomhle případě asi dost jedno.

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        78.45.212.XXX
        Nemusí jet pro buchty: závodění by mělo být o tom, jak se dotyčný pilot vypořádá s nástrahami okruhu, okruh by měl být po všech stránkách co nejtěžší prověrkou pilotových schopností - a ne že se okruh bude přizpůsobovat pilotům, aby se cítili komfortněji.

        + 4 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jirka_1

          Jirka_1

          217.30.64.XXX
          Pokud chceš, aby piloti jezdili rychle a ne nějakou Economy rallye, tak je třeba, aby byl povrch konstantní - tedy i za mokra byl stejný po celé délce okruhu. Problém nebyl ve vyjetí z trati, ale v tom, že mimo trať je v tom místě cosi, co nemá přilnavost ani obyčejného asfaltu na okresce. Proto rána do zdi. Být tam kačírek nebo písek, možná by v něm zůstal, ale nerozbil by auto. Toto jsou okruhové závody a ne rallye, kde je povrch za každou zatáčkou jiný... Při dvouhodinovém závodě každý udělá nějakou chybku, ale pokud není možnost ji napravit proto, že nějaký trulo postaví špatně záchytnou zónu, tak to se potom Leclercovi nedivím. Jeho problém totiž byl, že se odtamtud nemohl v tom kačírku vyhrabat, což platilo i pro další, kteří si tam jen odřeli čumák.

          + 2 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            82.117.159.XXX
            Měli zůstat na trati, nemuseli řešit problém s klouzavým povrchem mimo, opakuji MIMO trať.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            109.81.245.XXX
            Jak chceš zajistit "konstantní povrch po celé délce okruhu," když ti v jedné části svítí slunce a na druhé prší?

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Jirka_1

              Jirka_1

              217.30.64.XXX
              Tím bylo myšleno, že povrch po celém okruhu je ze stejného materiálu a drsnosti. Jistě, časem se závodní stopa trochu vyleští, ale jde o to, aby to "klouzalo" všude stejně. Když někde zaprší a jinde ne, stále je tam konstantní podklad, tedy když pak začne pršet po celém okruhu, adheze bude plus mínus stejná (pokud tedy nebudou na trati místa s protékající vodou napříč, ale to už je věc jiná).

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      212.96.178.XXX
      Trat by mela byt takova, ze prakticky vsude zaplati pilot za stejnou chybu stejne. To misto v posledni zatacce byl ale brutalni extrem. Stacilo opravdu prejet jen o fous a naraz do zdi byl prakticky nevyhnutelny, ikdyz do nej zbyvalo jeste nekolik sekund a piloti jeli rychlosti cca 60 kilometru v hodine. To by se opravdu stavat nemelo.
      Jasne, urcite vsichni byli pouceni o tom, ze je to tam krajne nebezpecne, ale jindy i vcera jsou k videni daleko vetsi chyby pilotu a tresty jsou casto nulove. O to podle me Leclercovi jde a ja to tedy citim stejne.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • huhukoktejl

        huhukoktejl

        46.135.70.XXX
        To si nemyslim, ze musi nutne trestat stejne. Je to trat a ma mista, kde to vytresta vic a kde min. Kdyby tam byla zed, tak neni vubec co resit.

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        78.45.212.XXX
        "Trat by mela byt takova, ze prakticky vsude zaplati pilot za stejnou chybu stejne."

        To vůbec není potřeba. Třeba trať v Kanadě je skvělá, nabídla zajímavej závod v každé éře F1 - a přitom u ve 13. zatáčce je únikovej prostor na poměry městskýho okruhu velkorysej, zatímco ve 14. o 10 metrů dál se okolo Zdi šampionů jezdí na dotek a trest za chybu je tam obvykle jenom jeden - a snad nikoho by nenapadlo vážně říct, že je tam něco špatně.

        Vidím to právě naopak: trať by měla být různorodá a udržovat piloty ve střehu. Je pro všechny stejná, někdo si s ní poradí a někdo ne a tomu nezbyde, než spoléhat na štěstí. Ale na jeho případný nedostatek se zlobit nemůže, štěstí není nárokovatelná komodita. Je potřeba začít vždycky u sebe.

        + 4 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama