DISKUZE K ČLÁNKU Do F1 se s novými pravidly vrátí přísavný efekt monopostů

Opakování je matka moudrosti a tato poučná fráze platí i ve světě motorsportu. Aerodynamika současných vozů je již tak komplikovaná a citlivá na "kvalitu" vzduchu, že se neustále hledají možnosti, jak předjíždění v F1 učinit jednodušším. A na scénu tak přichází již prověřený koncept, jenž by mohl být řešením tohoto problému.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Do F1 se s novými pravidly vrátí přísavný efekt monopostů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 26.07.2019 12:46 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovali 3 lidé) 17.07.2019 18:46
Smutné, hodně smutné je vrátit se k řešení, které… »
» Lec Li9 (Hlasovali 2 lidé) 17.07.2019 19:01
Přesně tak. 01 »
» jumpman (Hlasovali 2 lidé) 18.07.2019 09:31
úmrtnost se nezvedne, dokud bude jezdec (stáj)… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    37.48.41.XXX
    Nevěřím, že za současného stavu nějaká "změna" něco skutečně změní... Současná F1 trpí pod diktátem dodavatelů motorů, když si prosadili příliš složité a drahé PJ... Z tohohle diktátu se musí vymanit i za cenu, že někteří odejdou... F1 potřebuje nezávislého dodavatele motorů a pravidla osekat tak, aby na jednu stranu se mohl jakýkoli výrobce přidat do hry, ale současně, aby prostor pro výkonnostní rozdíl byl minimální...

    Situace, kdy jsou mezi PJ velké rozdíly a to nejen v oblasti výkonu, ale také spotřeby, výkonnosti, funkcí (Kval. mód), nikomu neprospívá... Kór, když si Ferrari s Mercedesem usmyslí, že nebudou své PJ dodávat relevantní konkurenci (RB, Mclaren).

    Podobně by to mělo být i se zbytkem... Osekat prostor pro výkonnostní výhodu. Co není vidět standardizovat, co vidět je, tak zregulovat... Rozhodně bych se nebránil polozákaznickým vozům... Vždyť to nedává žádný smysl, aby soukromník soupeřil s automobilkou v tom, kdo postaví lepší auto, či v tom kdo si může dovolit do toho nalejt více peněz...

    Jasný historie byla nějaká jenže... Je to jako se vším, čím déle nějaký vlak jede, tím těžší je do něj naskočit a udržet se... Hodně líto mi bylo černozlatého Lotusu. Naskočili do tohoto předem prohraného boje s velkou odvahou a začalo se jim dařit... První dva roky super výsledky, za další dva se vypařili jak pára nad hrncem... F1 stojí hodně a vydělává málo, takhle to prostě nemůže fungovat 02 02 02

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • dannak

      dannak

      212.47.19.XXX
      Proč by, proboha, neměl být motor dalším diferenciačním prvkem výkonnosti formule, stejně jako např. zavěšení nebo aerodynamika? Vždyť je to jeden z mála prvků na voze, který při zvyšování vlastní výkonnosti nijak, nebo jen minimálně, ovlivňuje pronásledující vůz, narozdíl právě od aerodynamiky. Proč se nezafixuje aerodynamika a nezůstane vývoj jen motorů a šasi? Něco takhle "zmrazit" podle mě nemůže ničemu prospět.
      Souhlasím ale s tím, že cena PJ je problém. Avšak, je to vina především FIA, že byla slabá a máme motory, jaké máme a jen málokdo je vlastně chtěl, snad krome Mercedesu a Renaultu.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • kakaa

    kakaa

    46.135.19.XXX
    No já bych zavedl, že pilot dostane auto na špalkách bez paliva, po startu si v kýblích nanosí benzín, nasadí a nafoukne si gumy a vyrazí. Při pitstopu všechno sám, takže pekně vylézt, vzít kýble, najít hever a pumpičku... gumy bych nezahříval, ale podchlazoval dusíkem, žádnej posilovač, palubní počítač, přítel na telefonu, nic 21

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    90.177.218.XXX
    Ono je složité se ohlížet zpátky do historie...technika a koneckonců všechno ostatní udělalo (a stále dělá) velký krok kupředu.

    Nemyslím že návrat wing-carů je dobrý nápad...vzpomínám si na rok 1983...první sezónu po zákazu wing-carů...výrazné zpomalení monopostů...a napínavost závodů tím vůbec neutrpěla.

    Dnes sledujeme jak týmy jezdí s již dobře viditelným sklonem šasí...ale hlavně aerodynamika je stále nesmírně složitá. Chce to omezit počet prvků křídel (především toho předního)...spodní deska monopostu v jedné rovině od špičky po zadní část (předepsat tam rozměry aby to nešlo obejít), zákaz deflektorů. Jednotná kola a jejich uchycení (matky). A umožnit týmům víc pracovat se strategií (žádný návrat tankování)...proč nemůžou týmy používat libovolné směsi? Minimálně by šlo týmům v druhé polovině roštu dát volnost ve výběru gum...první desítka by musela odstartovat na směsi na které se kvalifikovala.

    Dalo by se vymyslet další...ale je vlastně vůle něco změnit?

    Když se veřejně mluví o tom jak přece by měl vyhrávat ten či onen (než začal vyhrávat Mercedes pamatuji si jak se mluvilo o tom jak by vyhrávat měl), předtím dělal Bernie všechno možný aby pomohl na trůn Ferrari.

    Nevím jestli uvnitř F1 vlastně ti velcí hráči nějakou změnu chtějí...myslím že rozhodně ne tu že by snad mohl vyhrát třeba Haas...jistě...Ferrari by chtělo vyhrávat, Redbull by chtěl vyhrávat...Mercedes by stále chtěl vyhrávat. Podle mě ale ti nejsilnější vůbec nestojí o vyrovnání pole...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mansell_fan

      Mansell_fan

      37.188.234.XXX
      Jak jsem z článku pochopil, tak nechtějí návrat klasických wing carů se zástěrkama po stranách, ale spíš přísavného efektu, který frčel od druhé poloviny 80. let. Tehdy to fungovalo díky vpodstatě nulové světlé výšce monopostů (což vytvářelo známé jiskření), teď asi tu světlou výšku tak snižovat nebudou, ale udělají se tam nějaké tunely či co.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    když to tak promýšlím a je řeč o nějakých návratech, tak by nejlepší byly klasické "doutníky" s pouhým gripem gum. tam by nějaké vzdušné turbulence nevadily a mohly by jezdit těsně za sebou bez toho, aby to mělo vliv na jejich aero, když by vlastně žádné neměly, že ano 03

    jinak doba, když jezdily auta i zcela bez křídel ( teď myslím wingcar, ne doutníky ) nebyla zase až tak špatná. ono s dnešním poznáním by to nemuselo být zase až tak nudné a sterilní. zase by byl vnesen nějaký "nový" prvek, se kterým by si týmy musely poradit a to je prostor pro různá řešení, což znamená různé výkonosti. co bych ale udělal každopádně, tak to je zmenšení a zjednodušení těch radlic, co před sebou dneska všichni vozí. jak nádherný bylo třeba Ferrari 312T2 s tím zcela jednoduchým křídlem....

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jarda

    Jarda

    78.111.112.XXX
    A to je ta chyba. FIA nemá nic vymýšlet. Mají to vymyslet týmy a FIA je k tomu má donutit sportovními pravidly. Mají postavit auto, s kterým vyhrajou z posledního místa.
    Nikdy se nebude předjíždět, když nejrychlejší budou na startu vpředu.

    + 0 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      77.48.94.XXX
      to je sice hezká idea, aby nejrychlejší nestáli vepředu. ale zcela nereálná. to by se musel kvalda bodovat stejně jako závod, aby se vyplatilo těm nejrychlejším startovat pak zezadu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Dokugan

        Dokugan

        77.236.208.XXX
        A proč by ne? Dávalo by to smysl, aby za kvalifikaci byl nějaký ten bod. Top týmy by klidně riskly startovat poslední, kdyby za to dostali pár bodů. Nebo kvalifikace pro krátký sprint, rozdat za sprint body a pro druhý závod otočit pořadí na startu...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          myslíš třeba v monaku?

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Dokugan

            Dokugan

            77.236.208.XXX
            Když se správně nastaví bodové škály či pravidla pro tu kvalifikaci či sprint, tak určitě. I v Monaku se jezdí v F2 bodovaný sprint, kde se poté otáčí startovní pozice pro tuším prvních 8? Top týmy se i v Monaku dokáží dostat z poslední pozice až na krásné body viz Verstappen 2018.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    McLaren 2021 [odkaz na stránku]

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • HellHogr

    HellHogr

    86.49.242.XXX
    Je hodně smutné, že někteří fanoušci si nevidí do pusy a nebo opravdu nechápu F1 a sezóny sledovali jen kdo vyhral a nic vic

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Smutné, hodně smutné je vrátit se k řešení, které už jednou a důvodně bylo zamítnuté především z důvodu bezpečnostního rizika.
    Už tehdy si chytří uvědomili, že ani jízda vozů jako po kolejích zajímavá není a nebude ani dnes. Právě naopak. Díky dnešním technologiím budou vozy sice rychlejší, ale o to i nudnější. Alespoň do doby, než si lištičky kolem vozu budou jezdci lámat o obrubníky, které předtím nebyly. Stačí jedna říznutá zatáčka a přísavný efekt bude v háji a bude mít po závodě.
    Takže za mě absolutní nesouhlas k další berliče, která jako všechny ostatní berle nic dobrého nepřinese. 02

    + 3 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lec Li9

      Lec Li9

      81.162.192.XXX
      Přesně tak. 01

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Jirka_1

      Jirka_1

      217.30.64.XXX
      Problém tehdejších vozů byl údajně vysoký přítlak a přetížení v zatáčkách na úrovni 5G, které tehdejší méně trénovaní piloti nedávali. Dnes máme v zatáčkách 4,5 G a nikoho to nebolí... 04 Jsem pro, akorát nevím, co na to řeknou 18" kola... U wingcarů se používaly diagonální pneumatiky kvůli vyšší tuhosti bočnic, otázkou je, jestli je Pirelli ještě umí a jak se to celé promítne do konstrukce a jízdních vlastností vozu. Nějak si nedovedu představit, jak se osmnáctky poperou s obrubníky a měnícím se přítlakem s rychlostí.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Pinďa

      Pinďa

      77.111.247.XXX
      Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama