DISKUZE K ČLÁNKU Do F1 se s novými pravidly vrátí přísavný efekt monopostů
Opakování je matka moudrosti a tato poučná fráze platí i ve světě motorsportu. Aerodynamika současných vozů je již tak komplikovaná a citlivá na "kvalitu" vzduchu, že se neustále hledají možnosti, jak předjíždění v F1 učinit jednodušším. A na scénu tak přichází již prověřený koncept, jenž by mohl být řešením tohoto problému.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Do F1 se s novými pravidly vrátí přísavný efekt monopostů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Fanda.LH
18:38 19.07.2019 37.48.41.XXXNevěřím, že za současného stavu nějaká "změna" něco skutečně změní... Současná F1 trpí pod diktátem dodavatelů motorů, když si prosadili příliš složité a drahé PJ... Z tohohle diktátu se musí vymanit i za cenu, že někteří odejdou... F1 potřebuje nezávislého dodavatele motorů a pravidla osekat tak, aby na jednu stranu se mohl jakýkoli výrobce přidat do hry, ale současně, aby prostor pro výkonnostní rozdíl byl minimální...
Situace, kdy jsou mezi PJ velké rozdíly a to nejen v oblasti výkonu, ale také spotřeby, výkonnosti, funkcí (Kval. mód), nikomu neprospívá... Kór, když si Ferrari s Mercedesem usmyslí, že nebudou své PJ dodávat relevantní konkurenci (RB, Mclaren).
Podobně by to mělo být i se zbytkem... Osekat prostor pro výkonnostní výhodu. Co není vidět standardizovat, co vidět je, tak zregulovat... Rozhodně bych se nebránil polozákaznickým vozům... Vždyť to nedává žádný smysl, aby soukromník soupeřil s automobilkou v tom, kdo postaví lepší auto, či v tom kdo si může dovolit do toho nalejt více peněz...
Jasný historie byla nějaká jenže... Je to jako se vším, čím déle nějaký vlak jede, tím těžší je do něj naskočit a udržet se... Hodně líto mi bylo černozlatého Lotusu. Naskočili do tohoto předem prohraného boje s velkou odvahou a začalo se jim dařit... První dva roky super výsledky, za další dva se vypařili jak pára nad hrncem... F1 stojí hodně a vydělává málo, takhle to prostě nemůže fungovat-
dannak
12:46 26.07.2019 212.47.19.XXXProč by, proboha, neměl být motor dalším diferenciačním prvkem výkonnosti formule, stejně jako např. zavěšení nebo aerodynamika? Vždyť je to jeden z mála prvků na voze, který při zvyšování vlastní výkonnosti nijak, nebo jen minimálně, ovlivňuje pronásledující vůz, narozdíl právě od aerodynamiky. Proč se nezafixuje aerodynamika a nezůstane vývoj jen motorů a šasi? Něco takhle "zmrazit" podle mě nemůže ničemu prospět.
Souhlasím ale s tím, že cena PJ je problém. Avšak, je to vina především FIA, že byla slabá a máme motory, jaké máme a jen málokdo je vlastně chtěl, snad krome Mercedesu a Renaultu.
-
-
kakaa
21:59 18.07.2019 46.135.19.XXXNo já bych zavedl, že pilot dostane auto na špalkách bez paliva, po startu si v kýblích nanosí benzín, nasadí a nafoukne si gumy a vyrazí. Při pitstopu všechno sám, takže pekně vylézt, vzít kýble, najít hever a pumpičku... gumy bych nezahříval, ale podchlazoval dusíkem, žádnej posilovač, palubní počítač, přítel na telefonu, nic -
juras
18:34 18.07.2019 90.177.218.XXXOno je složité se ohlížet zpátky do historie...technika a koneckonců všechno ostatní udělalo (a stále dělá) velký krok kupředu.
Nemyslím že návrat wing-carů je dobrý nápad...vzpomínám si na rok 1983...první sezónu po zákazu wing-carů...výrazné zpomalení monopostů...a napínavost závodů tím vůbec neutrpěla.
Dnes sledujeme jak týmy jezdí s již dobře viditelným sklonem šasí...ale hlavně aerodynamika je stále nesmírně složitá. Chce to omezit počet prvků křídel (především toho předního)...spodní deska monopostu v jedné rovině od špičky po zadní část (předepsat tam rozměry aby to nešlo obejít), zákaz deflektorů. Jednotná kola a jejich uchycení (matky). A umožnit týmům víc pracovat se strategií (žádný návrat tankování)...proč nemůžou týmy používat libovolné směsi? Minimálně by šlo týmům v druhé polovině roštu dát volnost ve výběru gum...první desítka by musela odstartovat na směsi na které se kvalifikovala.
Dalo by se vymyslet další...ale je vlastně vůle něco změnit?
Když se veřejně mluví o tom jak přece by měl vyhrávat ten či onen (než začal vyhrávat Mercedes pamatuji si jak se mluvilo o tom jak by vyhrávat měl), předtím dělal Bernie všechno možný aby pomohl na trůn Ferrari.
Nevím jestli uvnitř F1 vlastně ti velcí hráči nějakou změnu chtějí...myslím že rozhodně ne tu že by snad mohl vyhrát třeba Haas...jistě...Ferrari by chtělo vyhrávat, Redbull by chtěl vyhrávat...Mercedes by stále chtěl vyhrávat. Podle mě ale ti nejsilnější vůbec nestojí o vyrovnání pole...-
Mansell_fan
19:12 18.07.2019 37.188.234.XXXJak jsem z článku pochopil, tak nechtějí návrat klasických wing carů se zástěrkama po stranách, ale spíš přísavného efektu, který frčel od druhé poloviny 80. let. Tehdy to fungovalo díky vpodstatě nulové světlé výšce monopostů (což vytvářelo známé jiskření), teď asi tu světlou výšku tak snižovat nebudou, ale udělají se tam nějaké tunely či co.
-
-
tom11
16:30 18.07.2019 77.48.94.XXXkdyž to tak promýšlím a je řeč o nějakých návratech, tak by nejlepší byly klasické "doutníky" s pouhým gripem gum. tam by nějaké vzdušné turbulence nevadily a mohly by jezdit těsně za sebou bez toho, aby to mělo vliv na jejich aero, když by vlastně žádné neměly, že ano
jinak doba, když jezdily auta i zcela bez křídel ( teď myslím wingcar, ne doutníky ) nebyla zase až tak špatná. ono s dnešním poznáním by to nemuselo být zase až tak nudné a sterilní. zase by byl vnesen nějaký "nový" prvek, se kterým by si týmy musely poradit a to je prostor pro různá řešení, což znamená různé výkonosti. co bych ale udělal každopádně, tak to je zmenšení a zjednodušení těch radlic, co před sebou dneska všichni vozí. jak nádherný bylo třeba Ferrari 312T2 s tím zcela jednoduchým křídlem.... -
-
-
Dokugan
18:18 18.07.2019 77.236.208.XXXA proč by ne? Dávalo by to smysl, aby za kvalifikaci byl nějaký ten bod. Top týmy by klidně riskly startovat poslední, kdyby za to dostali pár bodů. Nebo kvalifikace pro krátký sprint, rozdat za sprint body a pro druhý závod otočit pořadí na startu...-
-
Dokugan
21:21 18.07.2019 77.236.208.XXXKdyž se správně nastaví bodové škály či pravidla pro tu kvalifikaci či sprint, tak určitě. I v Monaku se jezdí v F2 bodovaný sprint, kde se poté otáčí startovní pozice pro tuším prvních 8? Top týmy se i v Monaku dokáží dostat z poslední pozice až na krásné body viz Verstappen 2018.
-
-
-
-
-
-
Ferda
18:46 17.07.2019 46.47.176.XXXSmutné, hodně smutné je vrátit se k řešení, které už jednou a důvodně bylo zamítnuté především z důvodu bezpečnostního rizika.
Už tehdy si chytří uvědomili, že ani jízda vozů jako po kolejích zajímavá není a nebude ani dnes. Právě naopak. Díky dnešním technologiím budou vozy sice rychlejší, ale o to i nudnější. Alespoň do doby, než si lištičky kolem vozu budou jezdci lámat o obrubníky, které předtím nebyly. Stačí jedna říznutá zatáčka a přísavný efekt bude v háji a bude mít po závodě.
Takže za mě absolutní nesouhlas k další berliče, která jako všechny ostatní berle nic dobrého nepřinese.-
Jirka_1
19:09 17.07.2019 217.30.64.XXXProblém tehdejších vozů byl údajně vysoký přítlak a přetížení v zatáčkách na úrovni 5G, které tehdejší méně trénovaní piloti nedávali. Dnes máme v zatáčkách 4,5 G a nikoho to nebolí... Jsem pro, akorát nevím, co na to řeknou 18" kola... U wingcarů se používaly diagonální pneumatiky kvůli vyšší tuhosti bočnic, otázkou je, jestli je Pirelli ještě umí a jak se to celé promítne do konstrukce a jízdních vlastností vozu. Nějak si nedovedu představit, jak se osmnáctky poperou s obrubníky a měnícím se přítlakem s rychlostí. -
Pinďa
19:11 17.07.2019 77.111.247.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek