DISKUZE K ČLÁNKU Do F1 se s novými pravidly vrátí přísavný efekt monopostů
Opakování je matka moudrosti a tato poučná fráze platí i ve světě motorsportu. Aerodynamika současných vozů je již tak komplikovaná a citlivá na "kvalitu" vzduchu, že se neustále hledají možnosti, jak předjíždění v F1 učinit jednodušším. A na scénu tak přichází již prověřený koncept, jenž by mohl být řešením tohoto problému.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Do F1 se s novými pravidly vrátí přísavný efekt monopostů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
Ferda
20:13 17.07.2019 46.47.176.XXXU tankování mám trochu smíšené pocity. Co se týče lepšího závodění, tak jsem jednoznačně pro.
Bohužel má tankování i stinné stránky. Díky rozdílný strategiím je celá jedna půlka startovního pole odsouzená k horší týmové strategii ještě před startem.
-
-
-
-
-
Ferda
20:56 17.07.2019 46.47.176.XXXNo právě, každé zvyšování přítlaku ať už je jedná o aktívní, či pasívní pouze zvýší nudu.
K čemu nám divákům je číst o tom kolik G prožívá jezdec v zatáčkách, když to stejně necítíme. pro nás jsou důležité jiné vjemy a tím nejdůležitějším je vidět jak se jezdec v zatáčkách s vozem pere a jak se vůz mírně smýká. A ještě zábavnější by bylo vidět jak jezdci dokážou zatáčky projíždět mírným driftem. O tohle jsme okradeni už teď.-
-
-
jumpman
06:53 18.07.2019 178.255.168.XXXtak to je pouze jejich zbožné přání, týmy znají víc věcí a ikdyž se to budou snažit vrátit o deset let dozadu, tak se jim to nikdy nepovede.
Nudu z F1 by odstranili jediným způsobem - je třeba rapidně snížit spolehlivost monopostů a zrušit tu "ekorace" v co se F1 proměňuje. Ani nikdy v minulosti neměl žádný tým nějaký nárok z pravidel na vítězství, ale díky mnohem vyšší úmrtnosti monopostů byly závody nepředvídatelné a šanci dostával i zbytek pole-
Ferda
07:21 18.07.2019 46.47.176.XXXO úmrtnost se snaží FIA i teď jak u motorů a jeho součástí i u gum. Jenže týmy to řeší omezeným výkonem a sníženou rychlostí v závodech a to je špatně.
Přitom o nějaké úspoře nemůže být ani řeč, když ve vývojarně se točí několik motorů na stolicích najednou nonstop.-
jumpman
09:31 18.07.2019 178.255.168.XXXúmrtnost se nezvedne, dokud bude jezdec (stáj) penalizována za selhání komponenty.
Cena motorů roste úměrně s nutnou spolehlivostí, je třeba dražších materiálů a mnohem víc hodin na stolici. Ukazuje se, že motor, který měl tým na pátek jeden, na kvalifikaci další a potom další na závod, vyšel mnohem levněji než to, co se děje teď přestože týmy spotřebují teoreticky pouze 3 jednotky za sezonu...-
Jirka_1
17:40 18.07.2019 217.30.64.XXXJsi na omylu, svého času o tom mluvil Berger - že ty desítky motorů byly dražší, než jsou tři dnes. Motor sám o sobě není drahá záležitost, drahý je jeho vývoj. F1 není drahá hardem, ale hlavně softem. Tolik vysoce kvalifikovaných lidí nikdy v minulosti v F1 nebylo a nepracují za minimální mzdu.-
jumpman
20:49 18.07.2019 178.255.168.XXXpodívej se trošku po netu a najdi si zveřejněné rozpočty a dá se dohledat, kolik z toho rozpočtu bylo za motory a rozhodně to nebyla cifra jako dnes, ikdyž to dělalo třeba 1/3 rozpočtu týmu, ale dnes ty prachy lejou do motorhome a podobnejch věcí, bez kterejch se dřív zvládli obejít...
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
10:19 18.07.2019 185.149.130.XXX-Nebrečíte tu pořád, že je F1 až moc bezpečná? Velký rozdíl v tom stejně nebude.
-Formule z principu jezdí jako po kolejích. Je celkem jedno, jestli bude půsbot síla zhora, nebo zespodu.
-No když se lištičky budou lámat, tak bude někdo potrestán za vyjetí mimo trať. Vždyť se pořád řeší, že si každý jezdí mimo trať, aniž by ho to něco stálo. Konečně bude platit to, že se vyplatí jezdit po trati.
-Celá F1 je jedna tachnická berlička.
-
-
Mike17
10:44 18.07.2019 185.149.130.XXXJo, jenže v té době ten přísavný efekt dělal většinu síly, tlačící vůz k zemi. Dnes je to obráceně. Jednak tyto pravidla asi nevrátí ten efekt do tehdejší úrovně (nečtu z toho, žy by měly být na bocích lišty sahající až k zemi) a za druhé je dnešní aerodynamika někde úplně jinde a pořád bude velká síly talčící vůz na trať shora. Takže dost pochybuji, že uvidíme létajíci vozy jindy, než když se zvednou o druhý při kolizi.
Pokud budou jezdit v zatáčkách vozy těsně za sebou, bude to dělat to, co všichni chtějí. Možnost soubojů více i v zatáčkách. Ne jen objíždění na DRS.-
-
-
-
Mike17
11:33 18.07.2019 185.149.130.XXXAno, nejspíš se to o nějaké procento zvýší. Ale nějak vás nechápu. Pořád se tu řeší, jak nejsou souboje a bezpečnost je nesnesitelně vysoká. A když přijdou s něčím, co evidentně zvýší počet soubojů a jen o zlomek může znamenat více rizika, zase nejste spokojení.
Tedy vlastně si moc nepamatuju, jestli se to týká přímo tebe. Pokud ne, pak se omlouvám. Mluvím teď obecně.
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek