DISKUZE K ČLÁNKU Do F1 se s novými pravidly vrátí přísavný efekt monopostů

Opakování je matka moudrosti a tato poučná fráze platí i ve světě motorsportu. Aerodynamika současných vozů je již tak komplikovaná a citlivá na "kvalitu" vzduchu, že se neustále hledají možnosti, jak předjíždění v F1 učinit jednodušším. A na scénu tak přichází již prověřený koncept, jenž by mohl být řešením tohoto problému.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Do F1 se s novými pravidly vrátí přísavný efekt monopostů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 26.07.2019 12:46 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovali 3 lidé) 17.07.2019 18:46
Smutné, hodně smutné je vrátit se k řešení, které… »
» Lec Li9 (Hlasovali 2 lidé) 17.07.2019 19:01
Přesně tak. 01 »
» jumpman (Hlasovali 2 lidé) 18.07.2019 09:31
úmrtnost se nezvedne, dokud bude jezdec (stáj)… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            U tankování mám trochu smíšené pocity. Co se týče lepšího závodění, tak jsem jednoznačně pro.
            Bohužel má tankování i stinné stránky. Díky rozdílný strategiím je celá jedna půlka startovního pole odsouzená k horší týmové strategii ještě před startem.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Já jsem pro tankování. Ale chce to gumy, které nebudou během stintu zpomalovat. Jinak to ztrácí smysl.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      91.245.26.XXX
      Záleží co si představuješ pod pojmem "jízda po kolejích". Ono v podstatě po kolejích jezdí formule už docela dlouho.
      Navíc se píše o úbytku výkonnosti, což znamená regulaci efektu, což zní velmi dobře.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        No právě, každé zvyšování přítlaku ať už je jedná o aktívní, či pasívní pouze zvýší nudu.
        K čemu nám divákům je číst o tom kolik G prožívá jezdec v zatáčkách, když to stejně necítíme. pro nás jsou důležité jiné vjemy a tím nejdůležitějším je vidět jak se jezdec v zatáčkách s vozem pere a jak se vůz mírně smýká. A ještě zábavnější by bylo vidět jak jezdci dokážou zatáčky projíždět mírným driftem. O tohle jsme okradeni už teď.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          minulost bohužel nevrátíš...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Vidíš a FIA se k minulosti vrátit chce. Bohužel si vybrala zrovna to co v minulosti bylo špatné.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              tak to je pouze jejich zbožné přání, týmy znají víc věcí a ikdyž se to budou snažit vrátit o deset let dozadu, tak se jim to nikdy nepovede.
              Nudu z F1 by odstranili jediným způsobem - je třeba rapidně snížit spolehlivost monopostů a zrušit tu "ekorace" v co se F1 proměňuje. Ani nikdy v minulosti neměl žádný tým nějaký nárok z pravidel na vítězství, ale díky mnohem vyšší úmrtnosti monopostů byly závody nepředvídatelné a šanci dostával i zbytek pole

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                O úmrtnost se snaží FIA i teď jak u motorů a jeho součástí i u gum. Jenže týmy to řeší omezeným výkonem a sníženou rychlostí v závodech a to je špatně.
                Přitom o nějaké úspoře nemůže být ani řeč, když ve vývojarně se točí několik motorů na stolicích najednou nonstop.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  úmrtnost se nezvedne, dokud bude jezdec (stáj) penalizována za selhání komponenty.
                  Cena motorů roste úměrně s nutnou spolehlivostí, je třeba dražších materiálů a mnohem víc hodin na stolici. Ukazuje se, že motor, který měl tým na pátek jeden, na kvalifikaci další a potom další na závod, vyšel mnohem levněji než to, co se děje teď přestože týmy spotřebují teoreticky pouze 3 jednotky za sezonu...

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Ferda

                    Ferda

                    46.47.176.XXX
                    Ty tři motory na sezónu je správná komedie, když si člověk uvědomí, že v továrně se na stolicích nonstop točí třeba pět motorů najednou v kvalifikačním režimu. Jak dlouho může takový motor na stolici vydržet? Šichtu?

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • Jirka_1

                    Jirka_1

                    217.30.64.XXX
                    Jsi na omylu, svého času o tom mluvil Berger - že ty desítky motorů byly dražší, než jsou tři dnes. Motor sám o sobě není drahá záležitost, drahý je jeho vývoj. F1 není drahá hardem, ale hlavně softem. Tolik vysoce kvalifikovaných lidí nikdy v minulosti v F1 nebylo a nepracují za minimální mzdu.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jumpman

                      jumpman

                      178.255.168.XXX
                      podívej se trošku po netu a najdi si zveřejněné rozpočty a dá se dohledat, kolik z toho rozpočtu bylo za motory a rozhodně to nebyla cifra jako dnes, ikdyž to dělalo třeba 1/3 rozpočtu týmu, ale dnes ty prachy lejou do motorhome a podobnejch věcí, bez kterejch se dřív zvládli obejít...

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      -Nebrečíte tu pořád, že je F1 až moc bezpečná? Velký rozdíl v tom stejně nebude.
      -Formule z principu jezdí jako po kolejích. Je celkem jedno, jestli bude půsbot síla zhora, nebo zespodu.
      -No když se lištičky budou lámat, tak bude někdo potrestán za vyjetí mimo trať. Vždyť se pořád řeší, že si každý jezdí mimo trať, aniž by ho to něco stálo. Konečně bude platit to, že se vyplatí jezdit po trati.
      -Celá F1 je jedna tachnická berlička.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Ono se dost jedná o bezpečnost kvůli které to zatrhli. Když se totiž ty lištičky ulámou, tak tak vůz těžce ztratil přilnavost a pak hrozilo, že se na horizontě vznese do luftu, což se stávalo.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Jo, jenže v té době ten přísavný efekt dělal většinu síly, tlačící vůz k zemi. Dnes je to obráceně. Jednak tyto pravidla asi nevrátí ten efekt do tehdejší úrovně (nečtu z toho, žy by měly být na bocích lišty sahající až k zemi) a za druhé je dnešní aerodynamika někde úplně jinde a pořád bude velká síly talčící vůz na trať shora. Takže dost pochybuji, že uvidíme létajíci vozy jindy, než když se zvednou o druhý při kolizi.
          Pokud budou jezdit v zatáčkách vozy těsně za sebou, bude to dělat to, co všichni chtějí. Možnost soubojů více i v zatáčkách. Ne jen objíždění na DRS. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Oražených předních křídel je dost i dnes a když se u toho ještě naruší přísavný efekt, tak se klidně můžeme dočkat kotoulu vzad ve velké rychlosti i dnes.
            Netvrdím, že to bude běžnou záležitostí, ale stát se to může.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Tak to se stává i bez přísavného efektu. Pamatuju si salto Webbera v LeMans a přísavný efekt neměli. Myslím, že i v F1 to bylo v posledních 10 let k vidění. 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Přesně tak a s tím přísavným efektem se to riziko ještě zvyšuje.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Ano, nejspíš se to o nějaké procento zvýší. Ale nějak vás nechápu. Pořád se tu řeší, jak nejsou souboje a bezpečnost je nesnesitelně vysoká. A když přijdou s něčím, co evidentně zvýší počet soubojů a jen o zlomek může znamenat více rizika, zase nejste spokojení.
                  Tedy vlastně si moc nepamatuju, jestli se to týká přímo tebe. Pokud ne, pak se omlouvám. Mluvím teď obecně. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    178.255.168.XXX
                    indy má řísavný efekt zakomponován už víc jak 10 let a nevšimnul jsem si, že by jim ty formule lítaly vzduchem jindy než při kolizích...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama