DISKUZE K ČLÁNKU Vettel: "F1 už není sport, do kterého jsem se zamiloval"
Sebastian Vettel po penalizaci v Kanadě uvedl, že moderní F1 už není co bývala a že by si přál závodit v jiné éře.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vettel: "F1 už není sport, do kterého jsem se zamiloval"
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
tom11
12:47 12.06.2019 77.48.94.XXXbohužel se v F1 mění skoro všechno. bohužel ne všechno k lepšímu. za ty horší změny lze jednoznačně považovat ( za mě ) HALO, asfaltové únikové zóny, velký počet závodů v nezajímavých destinacích na nezajímavých okruzích a malý počet týmů a k tomu ještě ty, co jsou, jsou provázány tak, že tvoří jakési "B" týmy těm "velkým". za pozitivní považuji alespoň snahu o dodržování pravidel stylem padni komu padni. to jsem v minulosti značně postrádal.
se Sebem souhlas. rozhodně to není ta F1, která byla za jeho mládí. ale rozhodně to není tímhle konkrétním verdiktem komisařů.-
Duncan66
15:51 12.06.2019 194.228.20.XXXZa jeho mladi tady drtil vsechny Schumacher, ktery mel protekcni pneu primo na sebe, zatimco ostatni se museli adaptovat, protoze meli ty same pneu. Diky nejvetsimu rozpoctu najezdil za rok desetitisice testovacich kilometru, rudi dostavali extra penize od Bernieho a meli spoustu dalsi protekce a navic jsme nevidali ani souboj uprostred tymu a po prvnim zavode bylo predem jasne, kdo bude mistr sveta amoleta. Chtel bych videt, jak by si Vettel rochnil, kdyby tenkrat jezdil za nejakey slabsi tym a dostaval by od Schumiho dve tri kola v kazdem zavode
Sice to vypada na 6. titul v rade za sebou pro Mercedes, ale i tak byla kazda sezona radove zajimavejsi a divacky atraktivnejsi, nez kdyz i diky neskutecne protekci dominoval Schumacher na zacatku tohoto stoleti s rudym monopostem.-
-
Duncan66
14:14 13.06.2019 212.96.178.XXXTo chapu, ze rudi a fandove Schumiho se tenkrat bavili a chrochtali blahem na jeste horsi situace a jasnejsi zavody, nez vidime posledni sezony za dominance Mercedesu. A jelikoz je fandu rudych nejvic, tak bude dnes i nejvice neobjektivnich hodnoceni. Kdyby mely tehdejsi vozy stejnou spolehlivost jako dnes, tak by Schumi vyhral klidne vsechny zavody v sezone a to nekolikrat.
Zkuste rudi a fandove Schumiho sundat vase neobjektivni bryle a podivejte se na tehdejsi tabulky. Kolikrat Schumi nevyhral, kdyz nemel v zavode nejaky problem? 1-2x?-
Mike17
14:52 13.06.2019 185.149.130.XXXJo, zatím co ty dominancí Mercedesu neskonale trpíš, že?
Myslím, že tohle můžeš tvrdit o sezonách 2002 a 2004. V ostatních těch vítězství soupeřů bylo poměrně dost a ne vždy měl Schumi problém.
Oprav mne, jestli se mýlím, ale Mercedes v sezoně 2014-2016 nevyhrál pouze 8 GP. Ukaž mi takové 3 sezony Ferrari. Neukážeš, dostaneš se minimálně na 13 ještě z o dost mensího počtu závodů. I těch 8 vítězství někoho jiného bylo VŽDY po tom, co měl Mercedes nějaký problém. Pouze jedinkrát to bylo z důvodů poruch obou vozů. Ostatní vinou strategie nebo chyb pilotů.
Takže u Ferrari máme 2 takovéto sezony oddělené sezonou "vyrovnanější", u Mercedesu byly takové sezony 3 pěkně za sebou.
Oboje si bylo podobné, ale mluvit tu o tom, že Ferrari bylo tehdy dominantnější je jasná lež.
Navíc ony ty poruchy k tomu sportu patří. A i to, že se nevědělo jestli vůz dojede, to dělalo napínavější.-
Duncan66
20:15 13.06.2019 212.96.178.XXXJa Mercedesu nefandim, fandim Mclaranu. Ale ten je ted krapet na druhe koleji. A jinak zase tak moc netrpim, protoze ta dominance na trati jednoduse neni tak vyrazna jako za Schumiho a narozdil od rudych Mercedesy mohou splu bojovat. Takze kdyz se nechytaji ostatni, mame na cele souboj jednoho tymu. To za Schumiho u rudych nehrozilo a proto ty sezony byly daleko nudnejsi a mene dramaticke.
Kdyby to byla stejna nuda jako za Schumiho, tak by Rosberg nikdy nevyhral titul. A ono se v sezone o titul zavodilo v poslednim zavode sezony. Mohlo tomu byt i dalsi sezony.-
Mike17
20:26 13.06.2019 185.149.130.XXXJo Schumi měl jasnější pozici jedničky. Ale rozhodně jsem si nekousal nehty celou sezonu, jestli ten titul vyhraje Hamilton. Osobně jsem měl jasno od začátku, stejně jako u Ferrari.
Ale jo, musím uznat, že rok 2016 skončil překvapivě. Je jen otázka, jestli by Rosberg titul získal, kdyby Hamík nekopal do valstního týmu.
Jiank tvrám na tom, že dominance Mercedesu byla větší a čísla to jen dokazují.-
Duncan66
09:13 14.06.2019 212.96.178.XXXJaka cisla mas na mysli? Pocet titulu v rade? No nevim no. RB taky urval 4 v rade a pritom jak 2010 tak 2012 ten titul mit nemusel, ale konkurence se o ne pripravila sama. Stejne jako v sezone 2017 a 2018. 2016 nevyhral Hamilton, takze zase takova jednostranna a predvidatelna nuda to nebyla.
Sam bys jako fanda Vettela mel uznat, ze jeho jezdecke chyby byly jednou z hlavnich pricin, proc konce sezony 2017 a 2018 nebyly vice dramaticke a strategicky mu v tom pomohl i tym, ktery az na par stastnych vyjimek udelal radu spatnych rozhodnuti.-
Mike17
09:48 14.06.2019 185.149.130.XXXNemluvím o počtu titulů. Ale o sezonách, kdy neměl nikdo jiný šanci vyhrát závod (dominance) jinak, než vlastními problémy Mercedesu (Ferrari). U Ferrari jen rok 2002 a 2004. Mercedes v letech 2014-2016 předváděl při nejmenším to samé 3 roky v řadě.
Stejně jako Mercedes nemusel vyhrát v roce 2018 (možná i 2017), tak Ferrari nemuselo vyhrát v roce 2000 a 2003. Počty bodů jsou zavádějící jiným bodováním, ale když aplikuješ tehdejší systém na dnešní, nebo naopak, dostaneš se na výsledky Mercedesu jen v roce 2002.
-
-
-
-
-
-
Duncan66
14:36 13.06.2019 212.96.178.XXXKdyby Vettel a jeho tym zvladali strategie a nedelali chyby v kvalifikaci a zavode, tak by v sezone 2017 i 2018 bojovali o titul v poslednim zavode. Tak se laskave nevymlouvej na auto jineho tymu, kdyz ty boje o titul zpackali a packaji rudi.
Letos to same. Technicke komplikace a chyby tymu a jezdcu pripravily rude o nekolik vitezstvi a obrovskou porci bodu.
Podivej se na nektere sezony Schumiho. On prvni, druhy barik s polovinou bodu a treti jezdec, co mel tretinu bodu co Schumi. Chapu ze rudi a fandove Schumiho si chrochtali blahem a nidky nepriznaji, ze to byla jasna sezona od prvniho zavodu, ale fakta hovori jasne.-
Mike17
15:02 13.06.2019 185.149.130.XXXA kdyby nedělali chyby u Mclarenu, mohli mít tituly 2000 a 2003. A?
To samé.
K třetině bodů se dostaneš jedině u sezony 2002. A to jen proto, že v té době dostával druhý 6 bodů a třetí 4, zatímco vítěz 10. Takže si zkus u sezon 2014-16 dosadit za druhé místo 15 bodů, za třetí 10, za čtvrté 7,5 za páté 5, za šesté 2,5 bodu a za zbytek nic. Pak si skus spočítat, kolik by Ricci nebo Vettel v té době měli a jestli se to nebude blížit také třetině, jako tehdy tu jedinou sezonu.
U ostatních sezon se dostaneš přes polovinu (jako ty 3 roky Mercedesu), u jednoho přes 80% a v roce 2003 na 97,8%. O tom se může konkurenci Mercedesu jen zdát.
Až si to spočítáš, tak zkus mluvit o objektivitě.-
Cooper
17:12 13.06.2019 194.12.34.XXXPěkně si to spočítal. já s tebou souhlasím. Je ale pravda že Schumi měl výhodu v jasný týmový režii kde i kdyby barik vedl o 2 kola musel by zastavit a prostě ho pustit... u Mercedesů to dělají daleko chytřeji a daleko míň okatě... dal bych ruku do ohně za to že kdyby v Mer veděli že jim Nico po titulu uteče nikdy by ho nevyhrál... každopádně jinak se zbytkem souhlas ty sezony nebyli o nic nudnější než 2014 - 2017 Ale chápu že lidi zaslepení nenávistí k schumimu a ferrari tohle nikdy neuznají...
-
-
-
-
-
-
-
Situs
12:12 12.06.2019 85.70.164.XXXJak řekl teď červenými nenáviděný komisař Pirro "Svět se změnil a závody také. Bylo svedeno tisíce bitev za zlepšení bezpečnosti pilotů. Dříve byla jiná éra kdy se tvrdě závodilo v přítomnosti strachu ze smrti a kdy tragické nehody nebyly neobvyklé. To už dnes ale neplatí. Jako fanouška F1, závodění a zvláště Ferrari mě mrzí, že závod takto dopadl. Jsem si jistý, že pochopíte, že nebylo snadné učinit rozhodnutí. Ale integrita sportu musí být nad vším ostatním.“
Vettel je zklamaný, ale sám je na prvním místě když se proti pravidlům proviní někdo jinej a navíc často "držkuje" na druhý jen proto že s ním závodí i když se ani proti pravidlům neproviní. Klasické torpédo, Verstappen mi nenechal místo a jen on za to může atd atd, přitom kdy to vzal zpět? Sorry ale u Vettela je to jen o tom mě to poškodilo tak je to špatný nebo oni mě poškodili a jsou špatní. Teď doplatil na přísné pravidlo a vše je špatně, stejně jako bylo vše špatně když jel moc rychle při červených vlajkách. Když na to doplatili jiní tak od něj ticho po pěšině. Pokrytec který vytahuje starou dobu jen když on vzteky najede do soupeře kdy přece chceme vidět vyhrnuté lokty nebo když svou chybou skoro smete protivníka. Ruku na srdce, stát se to v opačném gardu to by bylo.
Za mě sport to s bezpečností přehání už dlouhou dobu, především sterilní vyasfaltované letiště mi strašně vadí a Haloo je na mě moc. Co se týče závodění a soubojů, tak nesnáším DRS a pneu když vám neumožňovaly dlouhotrvající boj. Ale s pravidly obecně problém nemám, jen s jejich nekonzistencí. Dvojí změna pohybu se podle mě prostě v dnešní době musí definovat, kdy musíte nechat prostor, kdy ne, kdy je to jen na vás atd. Dříve to bylo hlavně o respektu, ten ale s bezpečností a počítačovou dobou téměř vymizel. Pravidla k tomu dnes prostě patří a podléhají vývoji. Vettel teď akorát na jedno svou chybou doplatil a teď si přijde nejukřivděnější na světě. -
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek