DISKUZE K ČLÁNKU Vettel: "F1 už není sport, do kterého jsem se zamiloval"
Sebastian Vettel po penalizaci v Kanadě uvedl, že moderní F1 už není co bývala a že by si přál závodit v jiné éře.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vettel: "F1 už není sport, do kterého jsem se zamiloval"
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Jirka_1
19:54 14.06.2019 217.30.64.XXX
Jistě, že mají nejvíce fandů. Jenže nikoho asi nebude zajímat F1 s nějakými třemi týmy... To jsem sice trochu přehnal, ale když by odešel Mercedes, je otázkou, jestli neskončí také další týmy - pokud se něco neudělá s penězi za práva atd. Mercedes sice může, ale nemusí dál dodávat svoje PJ a i kdyby, je otázkou, v jaké výkonové kvalitě proti ostatním.
Je to všechno o kdyby a jsou to dohady. Každopádně všichni nějak víme nebo tušíme, že je něco silně shnilého ve státě formulovém a nikdo nemám odvahu to řešit. Amíci zklamali, čekal jsem od nich víc.
Je to všechno o kdyby a jsou to dohady. Každopádně všichni nějak víme nebo tušíme, že je něco silně shnilého ve státě formulovém a nikdo nemám odvahu to řešit. Amíci zklamali, čekal jsem od nich víc.
Situs
10:38 14.06.2019 85.70.164.XXX
Jako letos Ham v Monaku proti Verstappenovi, tak tak, to mě taky napadlo. Ta vlastní chyba je podstatná. I kdyby se Verstappen Hama nedotkl, jeho zkrácení tratě bylo vynucené kolizní trajektorií Verstappena, nikoli jeho vlastní jezdeckou chybou.
Situs
10:19 14.06.2019 85.70.164.XXX
Tak nějak se zamýšlím nad tím zda jezdec bojující o pozici (pro definici dejme tomu když je v dosahu DRS) tak zda když ten vpředu vyjede mimo trať vlastní chybou tak zda by neměl přepustit pozici. Já se přiznám že bych se takovému pravidlu nebránil. Pak by to třeba neoddiskutovatelně spolklo i Hamiltona v Monaku 2016.
Jen tak teoreticky, přál by si takové "přísné kruté jednoznačné" pravidlo ještě někdo nebo to vidíte tak že takové chyby jsou v poho a i když chybuje zkrácením tratě může prostě dál pokračovat jako by nic. Teď zapomeňte na Vettela, zkusme se bavit jen o principu co nechat kdy trestat když si ten první v souboji zkrátí šikanu či zatáčku či prostě vyjede mimo trať.
Jen tak teoreticky, přál by si takové "přísné kruté jednoznačné" pravidlo ještě někdo nebo to vidíte tak že takové chyby jsou v poho a i když chybuje zkrácením tratě může prostě dál pokračovat jako by nic. Teď zapomeňte na Vettela, zkusme se bavit jen o principu co nechat kdy trestat když si ten první v souboji zkrátí šikanu či zatáčku či prostě vyjede mimo trať.
Mike17
09:48 14.06.2019 185.149.130.XXX
Nemluvím o počtu titulů. Ale o sezonách, kdy neměl nikdo jiný šanci vyhrát závod (dominance) jinak, než vlastními problémy Mercedesu (Ferrari). U Ferrari jen rok 2002 a 2004. Mercedes v letech 2014-2016 předváděl při nejmenším to samé 3 roky v řadě.
Stejně jako Mercedes nemusel vyhrát v roce 2018 (možná i 2017), tak Ferrari nemuselo vyhrát v roce 2000 a 2003. Počty bodů jsou zavádějící jiným bodováním, ale když aplikuješ tehdejší systém na dnešní, nebo naopak, dostaneš se na výsledky Mercedesu jen v roce 2002.
Stejně jako Mercedes nemusel vyhrát v roce 2018 (možná i 2017), tak Ferrari nemuselo vyhrát v roce 2000 a 2003. Počty bodů jsou zavádějící jiným bodováním, ale když aplikuješ tehdejší systém na dnešní, nebo naopak, dostaneš se na výsledky Mercedesu jen v roce 2002.
Duncan66
09:13 14.06.2019 212.96.178.XXX
Jaka cisla mas na mysli? Pocet titulu v rade? No nevim no. RB taky urval 4 v rade a pritom jak 2010 tak 2012 ten titul mit nemusel, ale konkurence se o ne pripravila sama. Stejne jako v sezone 2017 a 2018. 2016 nevyhral Hamilton, takze zase takova jednostranna a predvidatelna nuda to nebyla.
Sam bys jako fanda Vettela mel uznat, ze jeho jezdecke chyby byly jednou z hlavnich pricin, proc konce sezony 2017 a 2018 nebyly vice dramaticke a strategicky mu v tom pomohl i tym, ktery az na par stastnych vyjimek udelal radu spatnych rozhodnuti.
Sam bys jako fanda Vettela mel uznat, ze jeho jezdecke chyby byly jednou z hlavnich pricin, proc konce sezony 2017 a 2018 nebyly vice dramaticke a strategicky mu v tom pomohl i tym, ktery az na par stastnych vyjimek udelal radu spatnych rozhodnuti.
Mr.B
09:02 14.06.2019 188.92.14.XXX
Souhlas. HAM ho dostal pod tlak, VET chyboval a měl by za to tedy nést odpovědnost.
Já největší chybu vidím v přístupu komisařů, když v některých případech netrestají jezdce, pokud se v podobných situacích courají mimo trať. Pokud je jezdec v těsném souboji s jezdcem jiným, udělá chybu a je zcela jasně mimo trať, pak by měl přenechat místo útočícímu jezdci, pokud ten chybu neudělá. Pokud to komisaři jednou trestají a jednou ne, zbytečně vznikají nejasnosti.
Já největší chybu vidím v přístupu komisařů, když v některých případech netrestají jezdce, pokud se v podobných situacích courají mimo trať. Pokud je jezdec v těsném souboji s jezdcem jiným, udělá chybu a je zcela jasně mimo trať, pak by měl přenechat místo útočícímu jezdci, pokud ten chybu neudělá. Pokud to komisaři jednou trestají a jednou ne, zbytečně vznikají nejasnosti.
Duncan66
08:43 14.06.2019 212.96.178.XXX
Zatim podle me porad plati, ze nejvice fanousku maji rudi. A kdyz odejde Mercedes a sance rudych na titul se znasobi, tak F1 urcite koncit nebude, protoze rudi si udou rochnit a placat o skvelych zavodech, ikdyby to vypadalo jako napr. v sezone 2002.
Mike17
20:26 13.06.2019 185.149.130.XXX
Jo Schumi měl jasnější pozici jedničky. Ale rozhodně jsem si nekousal nehty celou sezonu, jestli ten titul vyhraje Hamilton. Osobně jsem měl jasno od začátku, stejně jako u Ferrari.
Ale jo, musím uznat, že rok 2016 skončil překvapivě. Je jen otázka, jestli by Rosberg titul získal, kdyby Hamík nekopal do valstního týmu.
Jiank tvrám na tom, že dominance Mercedesu byla větší a čísla to jen dokazují.
Ale jo, musím uznat, že rok 2016 skončil překvapivě. Je jen otázka, jestli by Rosberg titul získal, kdyby Hamík nekopal do valstního týmu.
Jiank tvrám na tom, že dominance Mercedesu byla větší a čísla to jen dokazují.
Duncan66
20:15 13.06.2019 212.96.178.XXX
Ja Mercedesu nefandim, fandim Mclaranu. Ale ten je ted krapet na druhe koleji. A jinak zase tak moc netrpim, protoze ta dominance na trati jednoduse neni tak vyrazna jako za Schumiho a narozdil od rudych Mercedesy mohou splu bojovat. Takze kdyz se nechytaji ostatni, mame na cele souboj jednoho tymu. To za Schumiho u rudych nehrozilo a proto ty sezony byly daleko nudnejsi a mene dramaticke.
Kdyby to byla stejna nuda jako za Schumiho, tak by Rosberg nikdy nevyhral titul. A ono se v sezone o titul zavodilo v poslednim zavode sezony. Mohlo tomu byt i dalsi sezony.
Kdyby to byla stejna nuda jako za Schumiho, tak by Rosberg nikdy nevyhral titul. A ono se v sezone o titul zavodilo v poslednim zavode sezony. Mohlo tomu byt i dalsi sezony.
Cooper
17:12 13.06.2019 194.12.34.XXX
Pěkně si to spočítal. já s tebou souhlasím. Je ale pravda že Schumi měl výhodu v jasný týmový režii kde i kdyby barik vedl o 2 kola musel by zastavit a prostě ho pustit... u Mercedesů to dělají daleko chytřeji a daleko míň okatě... dal bych ruku do ohně za to že kdyby v Mer veděli že jim Nico po titulu uteče nikdy by ho nevyhrál... každopádně jinak se zbytkem souhlas ty sezony nebyli o nic nudnější než 2014 - 2017 Ale chápu že lidi zaslepení nenávistí k schumimu a ferrari tohle nikdy neuznají...
Mike17
15:02 13.06.2019 185.149.130.XXX
A kdyby nedělali chyby u Mclarenu, mohli mít tituly 2000 a 2003. A?
To samé.
K třetině bodů se dostaneš jedině u sezony 2002. A to jen proto, že v té době dostával druhý 6 bodů a třetí 4, zatímco vítěz 10. Takže si zkus u sezon 2014-16 dosadit za druhé místo 15 bodů, za třetí 10, za čtvrté 7,5 za páté 5, za šesté 2,5 bodu a za zbytek nic. Pak si skus spočítat, kolik by Ricci nebo Vettel v té době měli a jestli se to nebude blížit také třetině, jako tehdy tu jedinou sezonu.
U ostatních sezon se dostaneš přes polovinu (jako ty 3 roky Mercedesu), u jednoho přes 80% a v roce 2003 na 97,8%. O tom se může konkurenci Mercedesu jen zdát.
Až si to spočítáš, tak zkus mluvit o objektivitě.
To samé.
K třetině bodů se dostaneš jedině u sezony 2002. A to jen proto, že v té době dostával druhý 6 bodů a třetí 4, zatímco vítěz 10. Takže si zkus u sezon 2014-16 dosadit za druhé místo 15 bodů, za třetí 10, za čtvrté 7,5 za páté 5, za šesté 2,5 bodu a za zbytek nic. Pak si skus spočítat, kolik by Ricci nebo Vettel v té době měli a jestli se to nebude blížit také třetině, jako tehdy tu jedinou sezonu.
U ostatních sezon se dostaneš přes polovinu (jako ty 3 roky Mercedesu), u jednoho přes 80% a v roce 2003 na 97,8%. O tom se může konkurenci Mercedesu jen zdát.
Až si to spočítáš, tak zkus mluvit o objektivitě.
Mike17
14:52 13.06.2019 185.149.130.XXX
Jo, zatím co ty dominancí Mercedesu neskonale trpíš, že?
Myslím, že tohle můžeš tvrdit o sezonách 2002 a 2004. V ostatních těch vítězství soupeřů bylo poměrně dost a ne vždy měl Schumi problém.
Oprav mne, jestli se mýlím, ale Mercedes v sezoně 2014-2016 nevyhrál pouze 8 GP. Ukaž mi takové 3 sezony Ferrari. Neukážeš, dostaneš se minimálně na 13 ještě z o dost mensího počtu závodů. I těch 8 vítězství někoho jiného bylo VŽDY po tom, co měl Mercedes nějaký problém. Pouze jedinkrát to bylo z důvodů poruch obou vozů. Ostatní vinou strategie nebo chyb pilotů.
Takže u Ferrari máme 2 takovéto sezony oddělené sezonou "vyrovnanější", u Mercedesu byly takové sezony 3 pěkně za sebou.
Oboje si bylo podobné, ale mluvit tu o tom, že Ferrari bylo tehdy dominantnější je jasná lež.
Navíc ony ty poruchy k tomu sportu patří. A i to, že se nevědělo jestli vůz dojede, to dělalo napínavější.
Myslím, že tohle můžeš tvrdit o sezonách 2002 a 2004. V ostatních těch vítězství soupeřů bylo poměrně dost a ne vždy měl Schumi problém.
Oprav mne, jestli se mýlím, ale Mercedes v sezoně 2014-2016 nevyhrál pouze 8 GP. Ukaž mi takové 3 sezony Ferrari. Neukážeš, dostaneš se minimálně na 13 ještě z o dost mensího počtu závodů. I těch 8 vítězství někoho jiného bylo VŽDY po tom, co měl Mercedes nějaký problém. Pouze jedinkrát to bylo z důvodů poruch obou vozů. Ostatní vinou strategie nebo chyb pilotů.
Takže u Ferrari máme 2 takovéto sezony oddělené sezonou "vyrovnanější", u Mercedesu byly takové sezony 3 pěkně za sebou.
Oboje si bylo podobné, ale mluvit tu o tom, že Ferrari bylo tehdy dominantnější je jasná lež.
Navíc ony ty poruchy k tomu sportu patří. A i to, že se nevědělo jestli vůz dojede, to dělalo napínavější.
Duncan66
14:36 13.06.2019 212.96.178.XXX
Kdyby Vettel a jeho tym zvladali strategie a nedelali chyby v kvalifikaci a zavode, tak by v sezone 2017 i 2018 bojovali o titul v poslednim zavode. Tak se laskave nevymlouvej na auto jineho tymu, kdyz ty boje o titul zpackali a packaji rudi.
Letos to same. Technicke komplikace a chyby tymu a jezdcu pripravily rude o nekolik vitezstvi a obrovskou porci bodu.
Podivej se na nektere sezony Schumiho. On prvni, druhy barik s polovinou bodu a treti jezdec, co mel tretinu bodu co Schumi. Chapu ze rudi a fandove Schumiho si chrochtali blahem a nidky nepriznaji, ze to byla jasna sezona od prvniho zavodu, ale fakta hovori jasne.
Letos to same. Technicke komplikace a chyby tymu a jezdcu pripravily rude o nekolik vitezstvi a obrovskou porci bodu.
Podivej se na nektere sezony Schumiho. On prvni, druhy barik s polovinou bodu a treti jezdec, co mel tretinu bodu co Schumi. Chapu ze rudi a fandove Schumiho si chrochtali blahem a nidky nepriznaji, ze to byla jasna sezona od prvniho zavodu, ale fakta hovori jasne.
Duncan66
14:14 13.06.2019 212.96.178.XXX
To chapu, ze rudi a fandove Schumiho se tenkrat bavili a chrochtali blahem na jeste horsi situace a jasnejsi zavody, nez vidime posledni sezony za dominance Mercedesu. A jelikoz je fandu rudych nejvic, tak bude dnes i nejvice neobjektivnich hodnoceni. Kdyby mely tehdejsi vozy stejnou spolehlivost jako dnes, tak by Schumi vyhral klidne vsechny zavody v sezone a to nekolikrat.
Zkuste rudi a fandove Schumiho sundat vase neobjektivni bryle a podivejte se na tehdejsi tabulky. Kolikrat Schumi nevyhral, kdyz nemel v zavode nejaky problem? 1-2x?
Zkuste rudi a fandove Schumiho sundat vase neobjektivni bryle a podivejte se na tehdejsi tabulky. Kolikrat Schumi nevyhral, kdyz nemel v zavode nejaky problem? 1-2x?
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek