Kvalifikaci v samotném závěru ovládl o dvě desetiny Vettel před Hamiltonem

Jiří Izer, 8. června 2019, 21:27 Google+

Na špičce startovního pole dnes probíhala urputná bitva, na jejímž konci se radoval Sebastian Vettel s Ferrari. V úplně posledním pokusu dokázal porazit svého rivala od Mercedesu Lewise Hamiltona. Jak probíhala kvalifikace, jejíž dění poznamenala v prostřední části také nehoda Kevina Magnussena?

Počet komentářů:  63 komentářů (Poslední 10.06. 09:30) Napište svůj názor
Sebastian Vettel se v Kanadě radoval z pole position

Sebastian Vettel se v Kanadě radoval z pole position | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Na kanadském městském okruhu v Montréalu panovalo slunečné počasí s teplotou vzduchu 21°C (vlhkost 22%) a teplota povrchu závodní dráhy se vyšplhala na 46°C, vše doplňoval příjemný vánek. Před tímto víkendem byla očekávána výhoda na straně výkonu pohonných jednotek Ferrari, přestože nějaká vylepšení motoru přivezl také Mercedes. Závěrečný trénink proto ovládly rudé vozy z Maranella.

PRVNÍ ČÁST

Po rozsvícení zeleného světla na konci boxové uličky vyrazil jako první na dráhu Robert Kubica, jehož po chvilce doplnil stájový kolega George Russell a postupně se přidávali další, všichni bez výjimky na nejměkkčích dostupných pneumatikách. Měřené časy na adresu Williamsu tady zaostávají o propastných pět sekund na vítěze třetího tréninku!

Těsně před vypršením prvních pěti minut zajeli měřená kola oba jezdci Ferrari Charles Leclerc (1:11.786) a Sebastian Vettel (1:12.339) a ihned šli do čela, avšak rychle se ozval také Max Verstappen (1:12.018), který tak oba rudé vozy v tabulce od sebe oddělil.

Brzy neváhali ani oba piloti od Mercedesu, Lewis Hamilton (1:12.099) se usadil na provizorním třetím a Valtteri Bottas (1:12.105) na čtvrtém místě. Sebastian Vettel dalším pokusem (1:11.601) se zařadil přibližně o desetinu za svého týmového parťáka. K sobě se záhy seřadily i vozy Red Bullu, avšak pořadí na špičce se velmi rychle střídalo.

Pět minut před koncem prvního kvalifikačního dějství byla první dvě místa opět rudá (Vettel 1:11.200 a Leclerc 1:11.214), těsně za nimi se nacházel Valtteri Bottas (1:11.229), zatímco Lewis Hamilton ztrácel již tři desetiny (1:11.518).  Na postupové hranici soupeřili Sergio Pérez a Lance Stroll, nízko byly také vozy Alfa Romeo, Kimi Räikkönen okupoval dvanáctou pozici (1:12.230) a Antonio Giovinazzi byl o dvě příčky dál (1:12.348).

Celkem vysoko se nacházel Renault s McLarenem, jejich jezdci byli od šestého místa v pořadí Nico Hülkenberg, Carlos Sainz, Lando Norris a Daniel Ricciardo.

Před vypršením časomíry se snažil z nepostupového šestnáctého místa vymanit Lance Stroll a přestože se na chvíli dostal o dvě pozice před svého stájového kolegu, ten ho opět překonal, přičemž všem vypálil rybník Giovinazzi (1:12.122), který tak uzavřel první patnáctku.

Dále nepostupují: Sergio Pérez, Kimi Räikkönen, Lance Stroll, George Russell a Robert Kubica.

DRUHÁ ČÁST

Mercedesy okamžitě vyrazily na trať shodně na žlutých, tedy středně tvrdých pneumatikách a jejich strategii napodobili i piloti Ferrari. Na prostřední směsi vyjel na dráhu také Max Verstappen. První čas zaznamenal Lewis Hamilton (1:11.336), zatímco Charles Leclerc podobně jako Valtteri Bottas probrzdil. Po prvních pokusech se vyšvihl do čela Sebastian Vettel (1:11:309) a těsně tak odsunul Hamiltona na druhé místo.

Na čtvrtém místě figuroval Nico Hülkenberg (1:11.553) a motory Renaultu šlapaly, protože hned za ním byl Carlos Sainz (1:11:572) a Lando Norris (1:11:765). Zatímco o první dvě místa soupeřili mezi sebou jezdci Ferrari (Vettel 1:11.142 a Leclerc 1:11:205), za Ferrari a Mercedesem se umístily s těsným odstupem oba vozy Renaultu, Daniel Ricciardo s časem 1:11.532 před Hülkenbergem (1:11.553).

Pět minut před koncem se na druhém místě objevil Pierre Gasly (1:11:196), avšak rychle se v čele tabulky objevilo jméno Lewise Hamiltona (1:11:010), téměř o půl sekund před Valtteri Bottasem na pátém místě (1:11:487). Max Verstappen se překvapivě nacházel na nepostupovém jedenáctém místě s časem 1:11:800.

Valtteri Bottas na to také šlápl a o necelou desetinku šel za svého týmového parťáka na druhé místo (1:11.095), zatímco obě Ferrari dělil Red Bull v rukou Pierra Gaslyho, zatímco druhý vůz rudých býků byl ještě stále mimo první desítku.

Dvě minuty do konce a Max Verstappen vše sází na jediný pokus na nejměkkčích pneumatikách. V tu dobu byli takřka všichni na závodní dráze. Pro pojištění situace byli všichni na pneumatikách s červeným proužkem, Lewis Hamilton zajel první dva sektory v růžovém podání, ale dalo se čekat, že špička měřeným kolem své časy nebude chtít překonávat.

Avšak v samotném závěru druhé etapy kvalifikace tvrdě boural Kevin Magnussen, jenž nejprve škrtnul zádí svého vozu o zeď šampionů a následnou piruetou naboural do protilehlé zdi. Tímto byly samozřejmě veškeré snahy ostatních pilotů zmařeny.

Dále nepostupují: Max Verstappen, Daniil Kvjat, Antonio Giovinazzi, Alexander Albon a Romain Grosjean.

TŘETÍ ČÁST

Závěrečné kvalifikační souboje měly samozřejmě z důvodu uklízení vozu Haas Kevina Magnussena po jeho havárii v závěrečné šikaně okruhu zpoždění. Traťoví maršálové vůz nabrali na jeřáb a odváželi ho v zavěšeném stavu. Ředitelství oznámilo start poslední části kvalifikace na 15:05 hod. místního času.

První se na dráhu vypravil Pierre Gasly, jiná než červená sada pneumatik se již ani nedá očekávat. Brzy bylo na trati všichni, samozřejmě vyjma Kevina Magnussena.

Nejprve šly do čela oba vozy Ferrari (Vettel 1:10.681 a Leclerc 1:11.188), ale brzy je překonal Lewis Hamilton (1:10.493), zatímco jeho stájový kolega Valtteri Bottas dostal přetáčivý smyk při výjezdu ze druhé zatáčky a na chvíli zapříčinil vyvěšení žlutých vlajek.

O sekundu za Leclercem se nacházeli nejbližší soupeři v podobě Nica Hülkenberga (1:12.108) a Daniela Ricciarda (1:12.568), jehož záhy překonal Pierre Gasly (1:11.569).

Dvě minuty před koncem vyrazil k dalšímu pokusu na čerstvých pneumatikách Lewis Hamilton, zatímco Valtteri Bottas měl před sebou jediné možné ostré kolo. Pětinásobný šampion zaznamenal nejlepší časy v prvním i druhém sektoru, třetí sektor byl sice žlutý, ale celkově čas stačil na prozatímní první místo (1:10.446).

O překvapení se ale postaral Sebastian Vettel (1:10.240), jenž i přes osobní zlepšení v prvních dvou sektorech dokázal Hamiltonovi pole position vyfouknout přímo před nosem! Na Charlese Leclerca (1:10.920) zbyla třetí příčka, ve druhé řadě ho doplní Daniel Ricciardo s Renaultem (1:11.071).

GP Kanady (Gilles Villeneuve Circuit)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:10,240
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:10,446
3. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:10,920
4. 3 Daniel RICCIARDO ausRenault Sport Formula One Team1:11,071
5. 10 Pierre GASLY fraAston Martin Red Bull Racing1:11,079
6. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:11,101
7. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:11,324
8. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:11,863
9. 55 Carlos SAINZ JR. espMcLaren F1 Team1:13,981
10. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team-
11. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:11,800
12. 26 Daniil KVJAT rusRed Bull Toro Rosso Honda1:11,921
13. 99 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Racing1:12,136
14. 23 Alexander ALBON thaRed Bull Toro Rosso Honda1:12,193
15. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team-
16. 11 Sergio PÉREZ mexRacing Point F1 Team1:12,197
17. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finAlfa Romeo Racing1:12,230
18. 18 Lance STROLL canRacing Point F1 Team1:12,266
19. 63 George RUSSELL gbrWilliams Martini Racing1:13,617
20. 88 Robert KUBICA polWilliams Martini Racing1:14,393

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Kvalifikaci v samotném závěru ovládl o dvě desetiny Vettel před Hamiltonem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 63, poslední 10.06.2019 09:30 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 63 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell s Williamsem FW42 v kvalifikaci v Maďarsku

"Mistrovský materiál," chválí Symonds nováčka Williamsu

Mattia Binotto letos převzal vedení celého týmu

Je pro Ferrari Binotto opravdu lepší než Arrivabene? Vettel se současného šéfa zastává

Ferrari přivítalo letní pauzu - dokáže se pochlapit a potrápit po ní své soupeře?

Přemýšlí Ferrari o zastavení vývoje modelu pro letošní rok?

Jacques Villeneuve s Williamsem FW19 v Rakousku

Koho by vedle Hamiltona posadil Jacques Villeneuve?

Max Verstappen v souboji se Sebastianem Vettelem

Helmut Marko vysvětluje, proč se museli zbavit Gaslyho a díky čemu Red Bull už předstihl Ferrari

Kevin Magnussen s Haasem VF-19

Co je horší než pomalé auto? Vůz Haasu, který je občas velmi rychlý

Lando Norris v závodě v Maďarsku

Radost, smutek a vzpomínky Formuli 1 nikdy neminou

Charles Leclerc v tréninku v Maďarsku

Bude muset Leclerc změnit svůj jezdecký styl?

Robert Kubica s Williamsem FW42 v kvalifikaci na Velkou cenu Německa

Kubica potřebuje konzistentnější auto, v hodnocení posledního pokroku Williamsu je opatrný

Alexander Albon v kvalifikaci v Německu

Letní šok pro Gaslyho: u Red Bullu jej nahrazuje pilot Toro Rosso

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel před závodem v Monaku

3. trénink v režii Ferrari, Vettel nejrychlejší

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Helmut Marko vysvětluje, proč se museli zbavit Gaslyho a díky čemu Red Bull už předstihl Ferrari

  2. Bude muset Leclerc změnit svůj jezdecký styl?

  3. Radost, smutek a vzpomínky Formuli 1 nikdy neminou

  4. "Čtyři dobré závody ještě neznamenají, že je všechno fantastické," tvrdí šéf týmu F1. V čem je problém?

  5. Koho by vedle Hamiltona posadil Jacques Villeneuve?

  6. Přemýšlí Ferrari o zastavení vývoje modelu pro letošní rok?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud