DISKUZE K ČLÁNKU O historii formátu kvalifikace a její nejbližší budoucnosti

Liberty Media se od převzetí mocí nad kolotočem Formule 1 snaží zavádět různé změny tak, aby zvýšila atraktivitu celého šampionátu pro fanoušky a tím samozřejmě i pro nezbytné sponzory a zhodnotila tak své investice. Mimo debat o formátu závodních víkendů přišla před nějakým časem na přetřes i samotná kvalifikace.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: O historii formátu kvalifikace a její nejbližší budoucnosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 03.05.2019 13:37 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 03.05.2019 08:50
Já jsem proto, aby to dali jen Hamiltonovi. 12 »
» Easy (Hlasoval 1 člověk) 01.05.2019 18:14
Některé z těchto informací byly na oficiálním… »
» Jirka_1 (Hlasoval 1 člověk) 01.05.2019 20:26
Jelikož v dobách bolševických nebylo možné F1… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    rock

    37.188.160.XXX
    Dal bych jednokolový souboj, s pořadím sestupným dle celkového pořadí v šampionátu.
    Jeden pokus: dáš to - super, zazmatkuješ - smolík.
    Žádný výmluvy na provoz.

    A každý pilot, od nejslabších po nejlepší, předvede svůj ostrý kvalifikační pokus detailně před kamerou. Dobrý pro sponzory, dobrý pro tým.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      46.135.4.XXX
      Nebudou výmluvy na provoz, ale budou na počasí a pogumování. To si nevybereš.
      Mne se líbí tento formát a 4 části budou asi lepší. Nebál bych se mít v Q4 5 nebo 6 pilotů 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr Hloušek

        Petr Hloušek

        194.79.55.XXX
        Mně se taky zamlouvá nejvíc asi současná podoba. Mohli by ale dostávat piloti třeba dodatečnou zátěž do kokpitu podle počtu získaných bodů v MS. Pak by mohl Hamilton třeba dostat do kvaldy v posledním závodě dostat třeba pytel cementu 12

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Nechal bych to jak to je, dál bych to nedrobil. Takhle kvalifikace funguje dobře.

    Možná bych spíše místo bodu za nejrychlejší kolo pouvažoval o bodu pro každého za Q3 a extra bod navíc za PP. Když už teda nějaké body navíc rozdávat.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    Jestli chtějí zažít v závodech víc srandy, tak ať se na kvaldu vykašlou a pořadí na startu losují... 12
    Nejsem si jistý, ale v padesátých letech se kvalifikace nejezdily. Na start se nastupovalo v pořadí došlých přihlášek k závodům. Závody byly o dost delší a pořadí na startu nebylo až tak důležité. Mám dojem, že historii automobilových závodů měl dobře zmáknutou p. Kovařík, jestli jsem nespletl jeho jméno. V publikacích od něj by se dalo dohledat, jak to vlastně tehdy bylo.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Easy

      Easy

      178.209.132.XXX
      Některé z těchto informací byly na oficiálním webu F1. Původně jsem chtěl uvést pouze aktuální stav kolem Q4, ale když jsem měl rozepsaný odstavec se stručným ohlédnutím do let minulých, přišlo mi škoda to jen tak přejít. Takto si lze aspoň uvědomit, kolik změn v posledních dvou dekádách proběhlo.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jirka_1

        Jirka_1

        217.30.64.XXX
        Jelikož v dobách bolševických nebylo možné F1 sledovat jako dnes, byli jsme rádi za cokoli, co se objevilo v novinách nebo jiném tisku. Otec tyto sešitky s články od Kovaříka kupoval, kdo to vydával si už skutečně nepamatuji, možná Naše vojsko, fakt nevím. A nebylo to psaní jen o F1, ale o motoristickém sportu obecně. Jestli Kovařík psal pravdu (překlady z cizojazyčné literatury) nebo si to vymýšlel nedokáži říct, ale s odstupem času si myslím, že si tam i něco básnicky přidal, protože kolikrát psal o tom, jak jezdec přemýšlí, což nemůže vědět. Byly to články na desítky stran. Vzpomněl jsem si na to, jak popisoval problém Fangia, který byl vždy mým oblíbencem, jenž se kvůli zrušenému nebo jinak nemožnému letu někde z Paříže se dopravil snad na Monzu nebo jiný závod v Itálii po ose s vlastním vozem (desítky hodin jízdy), dorazil těsně před startem a požádal všechny jezdce, jestli může nastoupit do závodu, když přijel po uzávěrce, ti mu to kvůli jeho jménu dovolili - jenže poté těžce havaroval, podle všeho z únavy. A nějak se tam zmiňovalo, že se tehdy kvalifikace nejezdily. Ovšem je těžké najít k této době relevantní informace, možná prolézt antikvariáty nebo velké knihovny se starými publikacemi..

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Easy

          Easy

          178.209.132.XXX
          Ano, dnes je těch informačních zdrojů hromada a ne vždy se uvádí pravda. Předpokládal bych, že oficiální stránky F1 by snad neuváděly zavádějící údaje.

          Přiznám se, že tyto historické špeky bych raději nechal na Robertinovi. 03

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • snebka

          snebka

          185.151.252.XXX
          Kvalifikace se jezdily vždycky, tedy alespoň v mistrovství světa. Dokonce jsou stránky jako statsf1 a jiné, kde jsou výsledky daných kvalifikací. Výjimkou byly některé britské nemistrovské závody z počátku 50. let, kdy se skutečně startovalo do závodu dle losování, ale brzy od toho bylo upuštěno 04

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • snebka

    snebka

    185.151.252.XXX
    Jen bych chtěl upozornit, že se nikdy bod za pole position neuděloval, ani v roce 1950 04

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Easy

      Easy

      178.209.132.XXX
      Samozřejmě chybka se vloudila, tak moc mi ta nejrychlejší kola uvízla v palici. Děkuji za upozornění, bude opraveno. 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
Loading...
 

Aktuálně

Toto Wollf a Dieter Zetsche se radují z vítězství po závodě v Monze

Alonso a Mercedes? Wolfova odpověď zní jasně

Red Bull

Další názor pilota ze staré školy. Bude Alan Jones pokračovat v roli závodního komisaře?

Mick Schumacher na Závodě šampionů v Mexiku

V šampionátu F2 vyhrál svůj první závod. Cítí se Schumacher junior připraven na vstup do F1?

Max Verstappen na pódiu po GP Španělska

Verstappen je pro Hondu velmi důležitý, přiznává její šéf

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama