DISKUZE K ČLÁNKU O historii formátu kvalifikace a její nejbližší budoucnosti
Liberty Media se od převzetí mocí nad kolotočem Formule 1 snaží zavádět různé změny tak, aby zvýšila atraktivitu celého šampionátu pro fanoušky a tím samozřejmě i pro nezbytné sponzory a zhodnotila tak své investice. Mimo debat o formátu závodních víkendů přišla před nějakým časem na přetřes i samotná kvalifikace.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: O historii formátu kvalifikace a její nejbližší budoucnosti
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
snebka
13:37 03.05.2019 185.151.252.XXX
Kvalifikace se jezdily vždycky, tedy alespoň v mistrovství světa. Dokonce jsou stránky jako statsf1 a jiné, kde jsou výsledky daných kvalifikací. Výjimkou byly některé britské nemistrovské závody z počátku 50. let, kdy se skutečně startovalo do závodu dle losování, ale brzy od toho bylo upuštěno
Petr Hloušek
22:14 02.05.2019 194.79.55.XXX
Mně se taky zamlouvá nejvíc asi současná podoba. Mohli by ale dostávat piloti třeba dodatečnou zátěž do kokpitu podle počtu získaných bodů v MS. Pak by mohl Hamilton třeba dostat do kvaldy v posledním závodě dostat třeba pytel cementu
rock
10:51 02.05.2019 37.188.160.XXX
Dal bych jednokolový souboj, s pořadím sestupným dle celkového pořadí v šampionátu.
Jeden pokus: dáš to - super, zazmatkuješ - smolík.
Žádný výmluvy na provoz.
A každý pilot, od nejslabších po nejlepší, předvede svůj ostrý kvalifikační pokus detailně před kamerou. Dobrý pro sponzory, dobrý pro tým.
Jeden pokus: dáš to - super, zazmatkuješ - smolík.
Žádný výmluvy na provoz.
A každý pilot, od nejslabších po nejlepší, předvede svůj ostrý kvalifikační pokus detailně před kamerou. Dobrý pro sponzory, dobrý pro tým.
Jirka_1
20:26 01.05.2019 217.30.64.XXX
Jelikož v dobách bolševických nebylo možné F1 sledovat jako dnes, byli jsme rádi za cokoli, co se objevilo v novinách nebo jiném tisku. Otec tyto sešitky s články od Kovaříka kupoval, kdo to vydával si už skutečně nepamatuji, možná Naše vojsko, fakt nevím. A nebylo to psaní jen o F1, ale o motoristickém sportu obecně. Jestli Kovařík psal pravdu (překlady z cizojazyčné literatury) nebo si to vymýšlel nedokáži říct, ale s odstupem času si myslím, že si tam i něco básnicky přidal, protože kolikrát psal o tom, jak jezdec přemýšlí, což nemůže vědět. Byly to články na desítky stran. Vzpomněl jsem si na to, jak popisoval problém Fangia, který byl vždy mým oblíbencem, jenž se kvůli zrušenému nebo jinak nemožnému letu někde z Paříže se dopravil snad na Monzu nebo jiný závod v Itálii po ose s vlastním vozem (desítky hodin jízdy), dorazil těsně před startem a požádal všechny jezdce, jestli může nastoupit do závodu, když přijel po uzávěrce, ti mu to kvůli jeho jménu dovolili - jenže poté těžce havaroval, podle všeho z únavy. A nějak se tam zmiňovalo, že se tehdy kvalifikace nejezdily. Ovšem je těžké najít k této době relevantní informace, možná prolézt antikvariáty nebo velké knihovny se starými publikacemi..
Easy
18:14 01.05.2019 178.209.132.XXX
Některé z těchto informací byly na oficiálním webu F1. Původně jsem chtěl uvést pouze aktuální stav kolem Q4, ale když jsem měl rozepsaný odstavec se stručným ohlédnutím do let minulých, přišlo mi škoda to jen tak přejít. Takto si lze aspoň uvědomit, kolik změn v posledních dvou dekádách proběhlo.
Jirka_1
17:52 01.05.2019 217.30.64.XXX
Jestli chtějí zažít v závodech víc srandy, tak ať se na kvaldu vykašlou a pořadí na startu losují...
Nejsem si jistý, ale v padesátých letech se kvalifikace nejezdily. Na start se nastupovalo v pořadí došlých přihlášek k závodům. Závody byly o dost delší a pořadí na startu nebylo až tak důležité. Mám dojem, že historii automobilových závodů měl dobře zmáknutou p. Kovařík, jestli jsem nespletl jeho jméno. V publikacích od něj by se dalo dohledat, jak to vlastně tehdy bylo.
Nejsem si jistý, ale v padesátých letech se kvalifikace nejezdily. Na start se nastupovalo v pořadí došlých přihlášek k závodům. Závody byly o dost delší a pořadí na startu nebylo až tak důležité. Mám dojem, že historii automobilových závodů měl dobře zmáknutou p. Kovařík, jestli jsem nespletl jeho jméno. V publikacích od něj by se dalo dohledat, jak to vlastně tehdy bylo.
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek