MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Nebyl to úplně přímočarý víkend, ale je to pro tým fantastický výsledek. Nevěděli jsme, jak na tom budeme v porovnání s Ferrari, protože minulý týden byli tak rychlí. Valtteri byl celý víkend rychlí a vyhrát double v závodě číslo 1000 je opravdu speciální. Start byl tím klíčem, který rozhodl. I tak to bylo hodně těsné a nevím, jak to bude v dalších závodech.
Valtteri Bottas, 2. místo
Ztratil jsem to na startu. Auto bylo dobré a celkově jsme měli podobnou rychlost. V závěsu v tom špinavém vzduchu jsem toho nemohl moc dělat. Škoda toho startu, protočila se mi kola na té startovní/cílové čáře a ztratil jsem to tam. Je stále dost brzy a pro tým to vypadá dobře. Není to úplně příjemný pocit, ale vrátím se.
Toto Wolff, šéf týmu
Úžasný tisící závod, získat pole position a potom to kontrolovat tímto způsobem, to je skvělé. Ta zastávka například, to byl jeden z momentů, na které můžeme být pyšní, mohli jsme z tratit vše. Mysleli jsme, že bychom ztratili, kdyby jeden z jezdců zajel do boxů dříve. Vyšlo to perfektně a byli jsme sehraní. Valtteri určitě nebude šťastný, byl na pole position a měl rychlost, aby vyhrál, ale rozhodl start.
FERRARI
Sebastian Vettel, 3. místo
Jsem rád, že jsem na pódiu. Pokusili jsme se jich držet, ale nešlo to, od začátku byli příliš rychlí. Trošku jsem tam soupeřil s Maxem, což byla zábava, ale cílem bylo stíhat Mercedes, ale byli moc rychlí. My bychom byli rádi rychlejší. Cítil jsem, že mohu jet rychleji než Charles, ale bylo náročné najít rytmus a zablokoval kola, tam jsem ztratil svoji výhodu. Myslím, že je to fér, pokud se podíváte na tento závod, prostě jsme s nimi nedokázali držet krok a je škoda, že Charles nedojel na konci Maxe. Pro nás to znamená spoustu domácích úkolů. Je to dobrý výsledek, ale není skvělý.
Charles Leclerc, 5. místo
Co se Seba týče, musím pochopit celý obrázek, musím si promluvit s inženýry a pochopit jejich rozhodnutí. Nebudu dělat žádné hloupé unáhlené závěry. Jsem si jistý, že najdu vysvětlení a pochopím je a každopádně je to už minulost. Pokud se podíváte na můj závod, mohl jsem jet do boxů dříve, když se podíváte na týmový závod, udělali správnou věc, aby zpomalili Mercedes a aby se Seb mohl vrátit, což bylo myslím cílem. Nevyšlo to, ale cíl to byl, takže jsme to alespoň zkusili a nyní se budeme zaměřovat na budoucnost. Nebyl to skvělý závod, celkově to nebyl nejlepší víkend a nebylo to ideální protože jsme nenajeli nic s plnou nádrží během tréninků a i když to nebyl dobrý den, vrátím se silnější.
Mattia Binotto, šéf týmu
Naše rozhodnutí nebylo o tom zvýhodnit jednoho před druhým. Jako tým jsme udělali maximum a myslím, že pokud je Charles naštvaný, má na to právo a my bychom to měli akceptovat. Je to pro něj smůla, ale možná to bude příště v jeho prospěch.
RED BULL
Max Verstappen, 4. místo
Nebylo to lehké, ale odvedli jsme jako tým dobrou práci. S dobrou strategií byl plán dostat se před Ferrari a tak jsme myslím dnes získali maximum. Dobře jsem si zabojoval se Sebem, to byla zábava. Byla to má jediná šance a zkusil jsem to, ale viděl jsem, že nemáme dostatečnou rychlost. Tlačil jsem na to, s výsledkem můžeme být spokojeni. Stále nám chybí rychlost bojovat o čelo, ale jsme na tom dobře a získáváme každý závod důležité body.
Pierre Gasly, 6. místo
Jsem rád, že jsem poprvé zajel nejrychlejší kolo. Věděli jsme, že máme dostatečný náskok, takže jsme se rozhodli do toho jít a ještě zajet do boxů. Vyšlo to. Během závodu jsem měl dobrý rytmus, staral jsem se o pneumatiky a pomalu si zvykám a získávám jistotu. Každý závod jeden krok, ale já bych rád samozřejmě udělal ty kroky tři. Jsem rád za body a dnes se vrátím a zítra už budu pracovat a připravovat na další závod.
Christian Horner, šéf týmu
Měli jsme dobrou strategii, zvládli jsme se posunout a dojeli před jedním Ferrari. Byli asi o něco rychlejší, ale nám vyšla strategie. Max na to šlapal celé odpoledne a je dobré získat s Pierrem nejrychlejší kolo na konci, kdy jsme to sebrali Sebastianovi. Body jsou to, co se počítá a na konci roku sčítá. Ta zastávka už byla zadarmo, ale Pierre to stejně musel zvládnout a zajet sám, bylo to dobré kolo.
RENAULT
Daniel Ricciardo, 7. místo
Je to dobré, získat body. Moje první s týmem. Vezmeme si z toho pozitiva. Mohlo to vypadat lehce, ale nebylo, jel jsem dost sám, nebojoval jsem, ale za mnou na mě tlačili až do konce. Je to nejlepší, co jsme mohli získat, alespoň dnes. Chceme na tom dál pracovat.
Nico Hülkenberg, nedokončil
Očividně je to zklamání a byl to těžký start. Ztratil jsem pozici a sledoval auta přede mnou. Zajeli jsme do boxů a dostali se do provozu, ale potom jsem ucítil, že se něco děje a neměl jsem rychlost. Zkusili jsme to opravit, ale vypadá to, že to bylo něco s MGU-K. Máme na čem pracovat, ale prozkoumáme to pečlivě a vrátíme se silnější.
Cyril Abiteboul, šéf týmu
Můžeme být spokojeni, že Daniel získal body, jel chytře a šetřil pneumatiky kvůli jedné zastávce a strategii, kterou jsme museli zvolit, abychom si udrželi pozici. Nico bohužel musel odstoupit kvůli MGU-K a budeme to prošetřovat. Nyní už se soustředíme na další závod.
RACING POINT
Sergio Pérez, 8. místo
Mám velkou radost, že jsem dnes získal čtyři body. Start byl fantastický - spatřil jsem díru, šel do toho a vyplatilo se to. Naše závodní tempo bylo slušné - byli jsme schopni udržovat rychlost a dobře zacházet s pneumatikami. Avšak nebyl to snadný závod, protože po většinu druhého stintu na mě vyvíjel tlak Kimi, což ještě více komplikovalo péči o pneumatiky a udržování rychlosti. To samé bylo s Danielem před mnou - myslím, že tvrdě pracoval na tom, aby zvládal své pneumatiky, protože pokaždé, když jsem se k němu přiblížil, opět našel rychlost na to, aby mě setřásl. Toto nikdy nebývala naše nejsilnější trať, takže je důležité vzít příležitosti jako dnes za pačesy a nadále sbírat body. Myslím, že v příštím závodě v Baku máme na to být silnější.
Lance Stroll, 12. místo
Dnešek by mohl být lepší. Před první zastávkou jsme byli před Albonem a pak nás jedním kolem podseknul a skončil na bodech, takže to je trochu škoda. Mohli jsme být více iniciativní, protože přímo před námi jsme nikoho neměli. Myslím, že v tu dobu to byl vpředu Sergio nebo Räikkönen, s náskokem kolem pěti sekund, takže vpředu jsme opravdu s nikým nebojovali a Albona jsme měli o tři sekundy zpět. Byl to prostě klasický undercut. Je to zklamáním, protože jakmile k tomu došlo, byli jsme v jeho špinavém vzduchu a bylo těžké předjíždět. Na konci jsme se pokusili o zastávku navíc a předjeli Magnussena, abychom skončili dvanáctí, ale mohlo toho být více. Naše závodní rychlosr nebyla špatná a pouze jsme potřebovali pohlídat strategii, jelikož si myslím, že dnes jsme možná byli schopni získat bod...
Andrew Green, technický ředitel
Z Číny odjíždíme s dalšími čtyřmi body v kapse a dnešní výsledek znamená, že v každém z dosavadních letošních závodů jsme skórovali. Sergio odjel zkušený závod a dobře pečoval o pneumatiky. V prvním kole se sám dostal do dobré pozice a vyhnul se potížím, aby přivezl domů vůz na osmém místě. Lance byl dnes blízko zisku bodů, ale jednoduše neměl pozici na trati, aby se strategie jediné zastávky vyplatila. Ztráta vůči Albonovi během prvních zastávek v boxech se ukázala jako velmi drahá a v souboji o poslední bod proháněl Toro Rosso po většinu odpoledne. V pozdější fázi závodu jsme u Lance přešli na dvouzastávkovou strategii - zariskovali jsme - a dali mu pro několik posledních kol měkké pneumatiky. V závěrečném kole dokázal zdolat Magnussena, ale musel se vypořádat se spoustou modrých vlajek, což vše komplikovalo. Skvěle odstartoval a jel dobře, ale strategie mu dnes nehrála do karet.
ALFA ROMEO
Kimi Räikkonen, 9. místo
Samozřejmě jsme alespoň získali body a je to lepší než včera, to je jisté, auto dobře drželo, ale ke konci jsem ztratil teplotu v předních pneumatikách a myslím, že jinak bylo opotřebení dobré, ale byly moc studené a neměl jsem přilnavost, takže jsem na to nemohl tlačit víc. Je to škoda, protože jinak bychom myslím v pohodě mohli stíhat ty přede mnou, ale nevyšlo to.
Antonio Giovinazzi, 15. místo
Čína nebyl můj víkend, abych tak řekl, bylo to těžké a zkusili jsme to s jinou strategií, abychom získali pozice, ale nevyšlo to. Tak to chodí, a já už bych byl rád v Baku.
TORO ROSSO
Alexander Albon, 10. místo
Nejprve bych chtěl moc poděkovat mechanikům a týmu za úsilí po včerejšku. Po té nehodě to vypadalo černě, ale kluci tvrdě pracovali a změnili šasi a zasloužili si tak dobrý závod. Jsem moc rád za bod a že jsem jim tu odměnu dovezl. Měli jsme rychlost a cítil jsem se dobře, ale nedostal jsem v kvalifikaci příležitost. Bylo to těžké, protože jsme plánovali dvě zastávky, ale opotřebení bylo větší, než se čekalo. Tak jsme se rozhodli přežít na tvrdých po zkušenosti z pátku a byl jsem nervózní, když mě začal stíhat Grosjean, ale zvládl jsem to a jsem moc rád.
Daniil Kvjat, nedokončil
Je to smůla, protože po prvním kole bylo po závodě. I s poškozeným autem byla rychlost dobrá, takže je škoda, že jsme to nemohli zužitkovat a získat body. Ten incident jsem viděl a s penalizací nesouhlasím. Myslím, že to byla typická mela v prvním kole a může se to stát. Budu si chtít s komisaři promluvit.
Jody Egginton, technický ředitel
Hodně se toho dělo a mechanici si zamakali. I tak start z boxové uličky a zisk bodů je fantastická odměna za tu jejich tvrdou práci a celý tým. Alex jel skvěle, dobře pracoval s pneumatikami a tlačil na to a získával pozice, když bylo třeba. Dany v úvodu kolidoval a měl poškozený vůz a dostal penalizaci. Museli jsme vyměnit nos a body tak byly mimo i když rychlost byla dobrá. Opět jsme viděli, jak je to vyrovnané a těšíme se do Baku.
HAAS
Romain Grosjean, 11. místo
Upřímně, trošku jsem se bál, protože naše rychlost tu nebyla nejlepší. Na jedno kolo to bylo úžasné, ale na těch samých pneumatikách další kolo už nebylo ono. Musíme se na to podívat a pochopit to. Myslím, že nebýt modrých vlajek na konci, získali bychom bod. Alex odvedl skvělou práci a ubránil se, neudělal chybu. Gratuluji mu, i když je to otravné, dát do toho vše, tlačit na to a nedostat šanci získat body.
Kevin Magnussen, 13. místo
Neměl jsem rychlost, musíme na tom zapracovat. Kvalifikace jsou dobré, zatím, ale musíme vyřešit naši závodní rychlost, což je to nejdůležitější. Máme před sebou práci. Nyní to nechápu a musíme na tom zapracovat. Není to lehké a je to frustrující, protože auto je dobré, kvalifikaci zvládáme skvěle, ale nedokážeme z toho těžit.
Günther Steiner, šéf týmu
Nebyl to závod, ve který jsme doufali. Asi to byl podobný problém jako v Bahrajnu. Deja-vu. Musíme se na to podívat a zapracovat na tom, abychom to vyřešili. Už se soustředíme na další závod.
MCLAREN
Carlos Sainz jr., 14. místo
Další frustrující den. Nemožné vyhnout se vozu Toro Rosso, takže další věc mimo naši kontrolu, která zničila závod a v tento moment byly do toho bohužel zataženy oba naše vozy. Opravdu škoda, protože naše závodní tempo bylo slušné a dobře jsem zvládal degradaci, takže si myslím, že jsme měli šanci bojovat o body. Rozhodně jsme měli lepší závodní než kvalifikační auto. Dávám přednost přemýšlet pozitivně a být trpělivý, protože nakonec se věci otočí. S vozem jsem celkem spokojen, mám velkou radost z týmu, mých inženýrů, mých mechaniků a věci se nakonec otočí.
Lando Norris, nedokončil
Můj start byl celkem solidní, odlepil jsem se dobře a protáhl se vpřed předtím, než jsem se musel ve třetí zatáčce stáhnout zpět, když jsem byl kousek od Kimiho. V šesté zatáčce jsem byl na vnějšku a byl jsem zasažen, což mě poslalo do vzduchu. Poškodilo to auto, přišel jsem o spoustu míst a musel do boxů. Toto slušně zničilo můj závod. Kvůli poškození podlahy jsem poté neměl skvělé tempo, ale rychlost Carlose vypadala velmi slušně. První tři týmy stranou, on se zdál být tím nejlepším než kdokoli další. Takže ve voze byl dnes potenciál, ale kontakt ho zmařil. Vzhůru do dalšího závodu.
Gil de Ferran, sportovní ředitel
Závodění umí být občas velmi kruté a dnešek takový byl. Nehoda v prvním kole samozřejmě náš závod zničila, ale snažili jsme se ze všech sil a až do konce tvrdě závodili. Navzdory tomu všemu si z této grand prix odnášíme několik kladných stránek, obzvlášť naše závodní tempo, jenž bylo v porovnání s těmi kluky, co skončili na bodech, velmi konkurenceschopné. Na této velmi odlišné trati jsme se o voze také více dozvěděli a nyní hledíme vpřed k dalšímu bojovnému víkendu v Baku.
WILLIAMS
George Russell, 16. místo
Rychlost byla mírně lepší, než se čekalo, v úvodních pár kolech jsme sváděli souboje a dokázali jsme se držet ve skupince. Jakmile se vše usadilo, mezery se začaly rozevírat a byl to pro mě docela osamělý závod. V prostředním úseku závodu jsme se trápili s pneumatikami a časy na kolo narůstaly, takže bylo správnou volbou zastavit ke druhé zastávce. Na konci dne vidíme, kde se v tuto chvíli nacházíme, musíme nadále na to tlačit a nadále pracovat.
Robert Kubica, 17. místo
Abych byl upřímný, dnes není zde toho moc co říct. Za mě nejvíce vzrušujícím okamžikem závodu bylo to, když jsem se během zaváděcího kol dostal do hodin. Snažil jsem se zahřát pneumatiky a při pomalém nájezdu do šesté zatáčky jsem ztratil kontrolu nad vozem. Pak jsem měl slušný start a jel jsem po vnitřní stopě, ale upřímně, nechtěl jsem nic riskovat. Byl jsem blízko jednomu z vozů Racing Point a byl jsem na vnitřku a nevěděl jsem, jestli tu zatáčku utáhne, takže jsem ponechal dostatek místa a přišel tam o dvě místa. Je těžké něco riskovat, když víte, že rychlost bude taková, jaká bude.
Dave Robson, závodní inženýr
Dnes jsme měli zábavný závod a byli jsme schopni závodit s pár auty, která se následkem jejich incidentů ocitla poněkud mimo své pozice. Měli jsme čistý, dobře odjetý závod u obou jezdců a u Roberta jsme byli schopni vykonat citlivou jednozastávkovou strategii. Podobnou strategii jsme zkoušeli u George, ale délka stintu a pokles teploty v pneumatikách znamenalo, že jsme nakonec podruhé povolali George do boxů a umožnili mu závod dokončit na nových kvalifikačních pneumatikách. Tento víkend jsme na voze provedli pár vylepšení a začali jsme stahovat ztrátu. Také jsme vyzkoušeli několik součástí, které nám možná pomohou tuto ztrátu v nadcházejících závodech dále snížit. Příští závod v ulicích Baku bude představovat novou hromadu výzev, ale jak dále poznáváme FW42, jsme připraveni se s nimi poprat.