DISKUZE K ČLÁNKU "Na Ferrari za sebou už nehledíme," říká Helmut Marko povzbuzený výkonem Hondy
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko je velmi potěšen výkony svého týmu a jejich dodavatele pohonných jednotek. Z jeho pohledu šlo o optimální velkou cenu, byť dosáhli jen na bronz.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Na Ferrari za sebou už nehledíme," říká Helmut Marko povzbuzený výkonem Hondy
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
airwar1939
21:16 20.03.2019 176.74.141.XXXTak na Mercedes se nemusí ohlížet ani teď. Leda by je bral o kolo.
-
-
GRAHAM
16:25 19.03.2019 77.236.218.XXXJinak pamatuji, jak RB dostalo aero-školení od Mercedesu, když RB si stěžovalo na Renault , na malý výkon......kdybychom my takhle naladily aero, tak nám je náš nejsilnější motor taky k ničemu. Tehdy tam AN jen dohlížel.....pak se vrátil a vše dával dokupy.-
HellHogr
17:17 19.03.2019 37.48.33.XXXTak on RB je dost vtipnej v tom, že poslední dvě sezony hlasí nejlepší šasi, ale nejhorší motor, teď hlásí druhý nejlepší motor, ale hrozný šasi, já si naopak myslím, že to šasi udělali fakt dobrý, problém je, že ten rozdíl mezi Hondou a Mercedesem je propastný kvůli tomu, jak Honda neustále měnila koncept a co se tak říká v paddocku, tak nejspíše musí upravit strukturu motoru, protože prý to RB nedokáže tolik chladit a měl otvory v šasi v Austrálii navíc-
GRAHAM
17:43 19.03.2019 77.236.218.XXXA to v Australii nebylo teplo. Ale zase bych to nekritizoval. Každej má nějaké problémy.... Mclaren MGU-K, Ferrari jezdilo neagresivní módy, všude je něco. I o ladění je F1. Uvidíme v Barcelóně....tam to začne zvostra. Snad nebude Mercedes dominovat.
RB je fakt prudkej a nebude to nikdy jinak. Je to jejich PR.....jsou slyšet, pracují na tom. Holt není to jen o F1....reklama, reklama.-
airwar1939
18:17 19.03.2019 176.74.141.XXXTak F1 je pro RedBull primárně reklama pro jejich značku.
-
-
-
-
Situs
16:20 19.03.2019 85.70.164.XXXMám tady graf odstupu týmů v % v kvaldě 2018+teď 2019 . Na první pohled to vypadá chaoticky a nepřehledně ale když se chvíli zakoukáte je to docela ok.
[odkaz na stránku]
Je z toho patrné že střed pole oproti loňské Austrálii je špičce blíže +- 1%. Jen Williams propadá. Dále je vidět že Ferrari a RB není blíže Mercedesu (ve skutečnosti je to ještě krapánek horší). Bude zajímavé jak na to zareaguje Bahrajn, jestli dojde k poklesu výhody Mercedesu jako loni a všichni si nemálo polepší.
Jinak když se kouknete jak ten graf jako by navazuje na konec loňské sezony, tak to u středu pole není taková sláva. Williams pochopitelně tragický, ale i Renault či Alfa spíše negativní. Dobře to vypadá u McLarenu který vlastně od Barcelony dosáhl nejlepšího odstupu. Snad s tímto konceptem budou úspěšně stahovat ztrátu dál a reálný vývoj bude korelovat s tunelem. Uvidíme jak to celé půjde s rozdílnými tratěmi dál, hlavně jestli to půjde vše k sobě blíže, ale i z grafu je patrné že během sezony se pole smršťovat asi jen tak už nebude. Je těžké udržet vývoj špičky i když ztrácíte 2s které by se měli najít snadněji.-
-
HellHogr
17:12 19.03.2019 37.48.33.XXXOdečti si 0,5 ... sorry, ale kluci z Renaultu nebyli jediní co měli provoz, nebo udělali chybu, tohle navíc není faktor co ti ovlivní tenhle graf, i šéf Rencku řekl, že po stránce šasi neodvedli dobrou práci, to je prostě fakt, koncept je ok, ale nezačali to více develpovat, což je v F1 rozhodující -
airwar1939
18:37 19.03.2019 176.74.141.XXXTomu se říká "topící se stébla chytá". Provoz je stejný pro všechny, letos i loni, a pak já třeba ve srovnáních porovnávám vždy nejrychlejší kolo toho kterého týmu v rámci kvalifikace.
A Renault měl jak loni tak i letos dost pokusů zajet rychlé kolo, takže to že loni ztrácel na Mercedes 1,9 sekundy, a letos ztrácel 2,1 sekundy je prostě reálnej fakt.
Asi před měsícem jsme zde odstup v Melbourne řešili pokud jde o Renault a McLaren, a tak nějak jsme se shodli, že pokud bude do jedné sekundy bude to na pochvalu, a pokud to bude kolem 1,5 sekundy, nebude to nic moc. A co si vzpomínám, ty jsi byl ještě odvážnější, a očekával jsi souboj s RedBullem.-
-
airwar1939
20:07 19.03.2019 176.74.141.XXXJasně ani RB Mercedes nestáhnul, právě naopak, ale je v té vteřině, a tak nějak jsme doufaly že se k němu letos přidá i Renault, a v předu to bude "veselejší".
Uvidíme jsk se to přerovná v Bahrajnu, větší část trati oproti Melboune se jede s plným plynem (podobně i v Číně), což opticky snižuje rozestupy, takže to tam bude vypadat vyrovnaněji, a Situs bude jásat, že se to srovnává.
Loni tam měl Renault cca. 1,5 sekundy, tak uvidíme zda to vylepší.
-
-
-
Situs
20:07 19.03.2019 85.70.164.XXXJako souhlasím že Hulk měl problémy a dalo by se očekávat že podobně jako i ostatní by svůj čas z Q1 vylepšil. 3-4 desetinky byly určitě reálné. No byl by na 2% místo 2,5% na Mercedes, to je kotel Doufal jsem že to bude méně. Samo procento na RB či Ferrko zní lépe, uvidíme jak to bude oscilovat dál.
-
-
airwar1939
18:27 19.03.2019 176.74.141.XXXMám něco podobného zpracovaného v excelu, ano střed pole si polepšil, jsou v tom však ale. Tak především se loni hodně spekulovalo o tom, že Mercedes využívá spalování oleje v kvalifikaci, já si to tedy nemyslel, ale četl jsem hodně komentářů že by jim to mělo dávat až 0,5s na kolo. Další věc je že letos se změnilo aero, a všichni výme že po změně pravidel nebyl ve vývoji vozu nikdy Mercedes vyloženě špičkovej, vždy trochu ztratil z náskoku a pak to naháněl v sezoně. Pak tady máme údajně ohromné zisky výkonu u motoru Renault a Honda - údajně až 50 koní. A v neposlední řadě, většina týmů vyvíjeli letošní vůz už od léta, Mercedes musel ještě v říjnu bojovat s Ferrari, což vývoj nepochybně také trochu přibrzdilo.
Takže pokud teď naopak na F a RB i Renault něco získal, je to celkem na pováženou. to že ztrátu stáhli TR, Alfa Romeo či Haas je celkem pochopitelné, teží z podpory továrních týmů. McLaren se vzhledem ke kvalitě loňského šasi zlepšit musel a FI loni chyběly peníze, takže letos opět pokrok.
Ale pořád platí, že kromě Ferrari a RedBullu byl Mercedes schopen dát všem ostatním kolo, což jsou v přepočtu skoro 2 sekundy na kolo a to je na pováženou.-
GRAHAM
19:20 19.03.2019 77.236.218.XXXVzhledem k počtu lidí a peněz co do toho vrážejí, je to i logické a oni zároveň umí. Všechny ingredience mají a ještě vyhraná kvalda.
Proto jsem pro stropy ač i tak budou rozdíly. Ještě bych ale počkal, máš málo dat........
Nakonec pokud by se vyhodily ti tři v předu, ať si založí svůj šampionát, tak by to byly zajímavé závody, plné napětí, bez dominance.-
-
GRAHAM
20:10 19.03.2019 77.236.218.XXXAno, nějak obejít to půjde, ale v rámci 30%/50% a ne 300% a věz že by se to postupně zalátalo a podvádět by bylo riziko, mohlo by se na to přijít a kredit a tituly by byli v háji.
Ten tvůj příklad je mimo mísu, takhle by to fakt nešlo..... na to by se přišlo hned. A lidé z firem odcházejí a občas ve zlém a vše se provalí.
-
jumpman
09:56 20.03.2019 178.255.168.XXXto je právě to, o čem já nejsem přesvědčen. Právě že prostor pro nějaké podvody je u těch větších, kteří jsou součástí větší korporace, kteří stejně s penězma problém nemají a ti malý, kteří si myslí, že jim pomůže komunismus v F1 stejně utřou hubu ještě víc. Pokud ses podíval, jakým způsobem je ten strop navrženej, tak i to ferrari se dostane na započítanej současnej rozpočet někam pod 200 mega a to nemusí nikde nic "maskovat"
Smysl má omezit počet zaměstnanců, počet hodin v aero tunelu, počet hodin na simulátoru, ale pokud se to pokusíš udělat přes finance, které navíc jsou schopny ty týmy sehnat, tak ti musí být jasné, že je stejně utratí "bokem" tak aby se na to nepřišlo a stejně bude opět plno brekotu a obviňování, že ten co vyhrál někde podváděl. Je to zbytečné a v podstatě diskriminační a stejně to nic nevyřeší
-
-
airwar1939
20:27 19.03.2019 176.74.141.XXXA proč by jim to prodávali? Někdo mimo tým to vyvine a pak jim to pošle emailem.
-
-
airwar1939
19:39 19.03.2019 176.74.141.XXXMálo dat nemám, vždyporovnávám letošní odstup s loňským (a předloňským a předpředloňským) a za tu dobu co to dělám, se to v poli mnění podle určité šablony, dané postvením v šampionátu, zdroji atd.
Omezení máme ve Formuli 2, Formuli 3, Formuli 4 ... ti co nemají na to hrát s dospělejma klukama mají dost dalších možností.
Jo Ferrari, RB a Mercedes by mohli odejít, byl by to super šampionát... bez zájmu médií, sponzorů a s minimem diváků ... ale jinak super.
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek