DISKUZE K ČLÁNKU Alfa Romeo má "dobré" auto, Haas očekává uprostřed pole intenzivní bitvu

Pilot Alfy Romeo Antonio Giovinazzi si pochvaluje letošní vůz C38, s nímž by se chtěl posunout na špici středu pole, kde to letos podle Kevina Magnussena z Haasu bude velmi těsné.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Alfa Romeo má "dobré" auto, Haas očekává uprostřed pole intenzivní bitvu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 48, poslední 12.03.2019 10:56 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.208.XXX
    Tak když Ferrari jim dodá vše co může, ještě aby neměli dobré auto..... v tomto začíná nová éra F1. Je otázka zda je to správný směr ....ymslím že uplně ne. Čas ukáže....

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      81.19.11.XXX
      Rozhodně to není správný směr. Díky otrokům se z toho stává sterilita typu DTM. Máme tady 3 aliance a 2 nezávislé týmy (Renault a Mclaren). Dnes je F1 o 5ti týmech, které jsou schopné navrhnout a vyrobit šasi a to je hodně málo. Tomuto stavu pomůžou pouze 2 věci. Příchod alespoň dalších dvou automobilek (což je spíše utopie), nebo se zakáže sdílení komponent, respektive nastaví maximální % možných sdílených šasi komponent někde na úrovni 30%. Renault již začal vyhrožovat odchodem. Když se obligátně přidá RB a Mercedes to přestane bavit, je velmi pravděpodobné, že s F1 je ámen 05

      + 4 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        je zajímavé, že se to řeší přes haas, ale že red bull tohle provozuje už 13 let nikoho netlačí...

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • ArtaBAN

          ArtaBAN

          46.39.169.XXX
          mas pravdu ze RB a TR jedou v obdobnem rezimu uz nejakej patek,ale Ferka uz z toho udelali trojuhelnik a kdovi kam se to jeste posune pokud se tomu nenastavi rozumne meze ...

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • daaviid23

          daaviid23

          91.245.26.XXX
          Haas je úspěšný a to je problém.

          + 2 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          83.240.61.XXX
          Technické propojení mezi TR a RB nikdy nebylo tak velké, ani když oba týmy měly stejnou PJ. Tento precedent zavedlo až Ferrari s Haasem.

          + 2 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Adi

            Adi

            83.240.61.XXX
            Haas je úspěšný jen proto, ze je otrokem Ferrari ;) Ale buďme v klidu, myslím, ze i přes tuto masivní podporu to na týmy, co jsou konstruktéry, stačit nebude 03

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • ArtaBAN

            ArtaBAN

            46.39.169.XXX
            ... trochu bych to upravil ... . byl uspesny do doby nez se z Alfy stalo ofiko becko a ted uz cekaji na drobky co spadnou ze stolu ,protoze jsou az tim tretim vzadu a s tim ze budou jezdit na Dallare urcite zadnej sukces neudelaji

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • daaviid23

              daaviid23

              91.245.26.XXX
              Jo určitě je to hodně mrzí, že jsou ve středu pole místo toho aby pole uzavírali ale mohli si říkat, že jsou ti "praví" konstruktéři 11

              + 2 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            tak dlouho sem se tak nepobavil. Red bull svého času s TR sdílel kompletní vůz, ale propojení nebylo nikdy tak velké... 20

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • daaviid23

              daaviid23

              91.245.26.XXX
              Už z principu dva subjekty různých majitelů nikdy nemůžou mít takové vazby jako dva subjekty jednoho majitele, ale to je fuk.

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Adi

              Adi

              83.240.61.XXX
              No tak se zase smej dál, pze většinu času měly ty dva týmy jiné motory a převodovky a i jiné filozofie sasi. Propojení Haas vs Ferrari je větší než bylo propojení RB vs TR. Samozřejmě tuto sezónu je již srovnatelné a největší v historii obou týmů.

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Adi

                Adi

                83.240.61.XXX
                A co když v jednom autě je PJ Ferrari a v druhem PJ Renault?! To jsou pak vlastně úplně stejná auta pze přece stejný majitel ne? :D

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Adi

                Adi

                83.240.61.XXX
                Tak samozřejmě reputace Williamsu je o několik levlu výše, než kdy bude Haasu i přes fakt, ze jsou poslední. Takže ano, raději tvrdě makat a vymýšlet svoji hlavou, byť aktuálně bez valných výsledku než čekat, jaké drobky pustí ze stolu můj pán

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                to se směju, protože ferrari s haasem nesdílí v žádném případě celé auto. Podle mě, je haas v současné době na druhé koleji, protože odmítli nechat jeden kokpit pro mladé jezdce ferrari a nahradil je sauber. Tam je vidět, že proběhla podobná fylozofie při stavbě auta, ale pořád to není jako red bull/TR kdy TR mělo kompletní auto od red bullu a když jim to FIA zatrhla, tak pořád sdíleli mnohem víc komponent než ferrari dával haasu. Nevím proč nechceš vidět, že ferrari pouze jde cestou, kterou prošlápl red bull?

                + 0 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      Já bych řekl, že jse to vývoj... a také bych připomenul, že to už ve Formuli 1 bylo, dokonce se kupovala od konstruktérů celá auta. To kam to dojde, záleží hodně na tom, jak budou nastavena pravidla po roce 2020. Hlavně je to přirozený vývoj, což mě nevadí, na rozdíl od snah FIA uměle unifikovat vozy.

      Osobně si myslím, že na současném stavu má svůj velký podíl i FIA, která každoročně do technických pravidel vkládá změny, a cca. každým třetím rokem provádí radikální změnu technický předpisů... to Formuli 1 jednak strašně prodražuje, a druhak rozevírá to výkonnostní nůžky, díky čemuž jsou velké rozestupy, a týmy z chvostu pole mají velkou ztrátu, která se při nestabilitě pravidel těžko stahuje, a díky tomu se i hůře shánějí sponzoři. Týmy se pak logicky uchylují k nákupu komponent, a navazování koalic se silnými týmy.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        81.19.11.XXX
        Neměli stejnou filozofii aut, oba měli až na 2 sezóny (ze 13ti sezón) jiné motory a převodovky. Netvrdím, že sdílení komponent neměli, samozřejmě, že ano, ale ani zdaleka né v takové míře, jako F vs Haas. Mysli na to, že Key měl svůj tým aerodynamiků a inženýrů a i když obě šasi měly Renault, tak RB vždy víc tlačil na agresivní sklon šasi na úkor top speed, kdežto TR mělo konzervativnější šasi a pravidelně dosahovali na stejném motoru vyšších rychlostí. maximální potenciál propojení komponent využili oba Mateschitzovy týmy až při návrhu letošních vozů.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          ach jo, prosím tě, zkus si něco víc zjistit, red bull dával TR v podstatě kompletní auto, jestli měli jinej motor, ok, ale bylo to v době, kdy ty motory byly +/- stejný, jinak jezdily se stejným a převodovku měli také pořád stejnou. Zase si sundej trošku klapky z očí. Netuším, proč s tím máš takovej problém

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Nestává se často, že souhlasím s Adim.
            Jak psal, většinu času měli jiný motor. Sice možná podobně výkonný, ale jak ukázal Mclaren loni, jiný motor nemůže přijít do stejného šasi.
            A na to, že měli tedy identické auto s RB, tak jsou jejich výkony na tratích nepochopitelné. Za celou tu dobu se k jejich rychlosti přiblížili asi jen 2x na poměrně krátkou dobu. 03

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Adi

              Adi

              81.19.11.XXX
              Jak píšeš Miku. Ale kdo nechce vidět, jednoduše nebude vidět a bude neustále tvrdit blbosti... Neměl si nějaký nový sen? Mě se zdálo, že první dvě řady v austrálii obsadil Renault a Mclaren 11

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              a haas se drží ferrari nebo co? Panebože, ferrari jim dodává díly, ale pořád si musí vyvinout komplet aero sami, monokok sami, dostanou kompletní pohon a nejspíš i nápravy, za což dají ferrari patřičnej bakšiš. U Sauberu netuším, jak moc je to provázaný, ale to že mají podobnej aero koncept, navíc odlišnej od všech ostatních, mi přijde, že je tam ta spolupráce větší, alespoň na úrovni předávání myšlenek.
              Jenže ten red bull dával toru kompletní vůz, to je skutečně velkej rozdíl, nemyslíš? Ano, měli jinej motor, ale to bylo v podstatě jediný co museli udělat, zapracovat svůj motor do auta od red bullu, kompletního auta, včetně aerodynamiky! Je to nebetyčnej rozdíl a v podstatě to nikomu nevadilo, protože nechtěli přijít o jeden tým a takto absolvovali snad 5 kompletních sezon. Teď si dělají část věcí sami, ale pořád je tam ta spolupráce mnohem užší než je mezi ferrari a kýmkoliv jiným. Zkrátka toro musí závodit s co nejmenším nákladem, tak drahý věci dostane na výkrese od mateřskýho red bullu. Ferrari to prodá jako díl a má to schválené od FIA, red bull podváděl tak, že to auto údajně vyvíjela jiná firma než red bull a od ní to "kupovali" obě stáje.
              Mě jako nevadí, že k tomu dochází, je to přirozeně nejlevnější způsob, jak se může malá stáj účastnit kolotoče GP a v podstatě spousta dalších stájí začínala úplně stejně. Na jiném webu je článek o brekotu renaultu, jak do toho mercedes a ferrari sypou hrozný prachy a jak pomocí svých partnerských stájí můžou mít větší vývoj a jak by tím mohli obcházet rozpočtový strop, ale asi zapoměli, že když oni získali ty alonsovi tituly, tak že měli dvě rovnocené stáje a každá vyvíjela auto na jednu sezonu, takže v podstatě do toho museli nainvestovat za 2 normální stáje. Zkrátka bez peněz nikdo titul za dara nedostane a nějaký komunistický pokusy o rovnosti všech nebudou nikdy fungovat, protože to už potom nebude F1. A ikdyž by docílili toho, že v podstatě budou shodné vozy, tak jak je vidět v nižších seriích, kupodivu vítězí opět ty nejbohatší stáje

              + 2 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                77.236.218.XXX
                RB a TR ale hodně spolupracovali....než to FIA zatrhla a přestalo to..... V tom má jumpmann pravdu.
                Pravdou ale je, že dnes se jede v úplně jiných dimenzích....vliv Ferrari na Alfu je hodně velký. Dokonce tam prý Ferrari poslalo i nějaké své techniky. To urychlí vývoj některých věci oproti konkurenci o hodně. A taky se to zlevní ....

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Neměl. A jsem rád. Kdyby se mi zdálo to, co tobě, probudil bych se zpocený hrůzou. Možná by to zavánělo infarktem. 12

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                77.236.218.XXX
                Tak s hořejškem souhlas....

                Se spodkem nesouhlasím....chceš jako říci, že ty týmy , co mají rozpčet cca do 120 mil Euro...nedělají monoposty F1 ?
                Ano teď bez peněz titul neuděláš....když jich máš více než ostatní, tak seš na tom logicky lépe.
                Komunistický kecy o rovnosti to už slyším hodně let a že to nebude fungovat taky , ač důkazy žádné. A fakt nezkoušej na tohle aplikovat socialismus vs kapitalismus. V NHL jsou stropy a není žadný problém....

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Netuším, co všechno má Haas od Ferrari. Reagoval jsem na RB.
                1. Kdyby měli identické auto, mělo by podávat identické výkony (+- rozdíl v jezdcích). Po většinu doby jsou rozdíly mezi RB a STR brutální (loni v průměru 1,65s, na konci roku 2017 to bylo 2,19s i se stejným motorem).
                2. Jiný motor znamená jiný zadek. Jiný zadek znamená změnu proudění už od předního křídla. Tedy se dá říct, že musí být aerodynamicky jiný celý vůz.
                3. Jiný motor znamená také jiné rozložení hmotnosti, což se nezbytně musí projevit i na šasi.
                4. Už na první pohled najdeš mezi vozy rozdíly. Každý rozdíl má za následek rozdíl další na jiné části.

                Ne nechci tvrdit, že od RB nemají vůbec nic. Mají. Ale asi to není nic nelegálního a neobvyklého. Budou to spíš věci uvnitř vozu. I ostatní používají díly jiných. Za mne je to dobře, protože kdyby tyto "béčkové" týmy ztrácely místo 1,5-2s o další 1s víc, asi by to ničemu neprospělo. 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Jo tak nějak souhlas....ale ono dříve to taky bylo dost o tom, že se prodávala starší technika, dva roky staré motory Ferrari, no bylo to hodně. Tak je to i o penezích....
        Nic nebude 100% ideální, ale jde o to, aby to bylo udržitelné finančně a aby se závodilo.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.141.XXX
          Dříve se prodávala i celá auta, prodával čo pronajímal je March, Lotus, McLaren či Ferrari ... kupoval je například Hesketch, Williams ale i mnozí další. Ale byla to doba kdy se s dobrým řešením vystačilo i několik sezon, Například McLaren M23 byl super v roce 1972, ale titul získal i v roce 1974, a bojoval o něj ještě v roce 1975, a začátek sezony 1976. A tuším že na něm i debutoval Gilles Vileneuve v roce 1976 .... kde jsou ty doby. Dnes je auto kolikrát zastaralé a to sezona ještě ani nezačala. 12

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • daaviid23

            daaviid23

            91.245.26.XXX
            Však se ale nebavíme o letech nedávno minulých ale o době nějakých 10 let zpět. Tehdá TR velmi čerpalo od RB. Pak jim to zatrhli a nyní po vzoru Haas má dojít zase k navýšení spolupráce
            Chtěl jsem k tomu najít nějaký články ale nenašel jsem a jsem línej to hledat víc. 12

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            176.74.141.XXX
            NHL a další americké série je především šou, a platové stropy chrání šou aby chudší týmy nezbankrotovali... ale silné týmy i tak ty stropy obcházejí, i když křídla jim to určitým způsobem přistřihlo.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            ale za to v podstatě opět může FIA a neustálá změna pravidel. V době stability pravidel ferrari jelo první 3-4 GP se´starým vozem a byli v pohodě konkurenceschopní a nové auto nasadili až to vyladili. Podívej se na minardi kolem roku 2000 - ti jeli 3 sezony se stejným autem, protože na vývoj holt neměli ale závodili za 20 mega na sezonu a webber s tím dokonce dokázal urvat body. Jenže dneska je na každou sezonu spousta úprav pravidel, když už nejsou kompletně nová a s loňským vozem na start nikoho nepustí...

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              jasně že dělají ale těžko budeš nutit někoho kdo dokáže sehnat 300 mega na sezonu, aby si vystačil se 100 a ten zbytek věnoval chudejm, aby ho mohli porážet. Už eklák tvrdil, že stáje utratí každej dolar, kterej dokáží sehnat. Proto je pro mě rozpočtový strop nesmysl a beru pouze jako komunistický pokus. Nikdy v F1 neplatilo, že na ten titul mají všichni. Zkrátka motorsport je drahá záležitost a sehnat si finance patří mezi jeden z pilířů stavby týmu. Navíc všichni co melou o stropu jsou loseři, kteří doufají, že pokud by měli ti bohatší míň peněz, tak je budou moct porážet, ale tak to nikdy nebude, protože ti bohatší budou mít těch peněz pořád víc a bude to jenom o účetním aby dokázal, že se vešli do nějakýho stropu. Už teď v těch návrzích je spousta věcí, co by se do toho nepočítalo, např. plat jezdců a když se podíváš, kolik bere vettel, kolik bere hamilton tak zjistíš že se ten rozpočet top týmů rapidně sníží, stejně tak když si uvědomíš, že ty chudáci musejí svoje sedačky prodávat. Navíc provoz vlstních aero tunelů je levnější než pronájem, kdo má vlastní tunely? Ty chudé týmy většinou ne. A takhle můžem pokračovat. Proto si myslím, že je lepším řešením, aby si týmy mohli koupit věci od toho kdo jim to prodá, což je vyjde levněji a můžou víc peněz investovat do výkonnosti...

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              musím tě trošku poopravit. Uvědom si, že značnou část výkonu auta dělá jeho nastavení a pokud si to auto nevyvinul, ale jenom koupil, tak tu výkonnost budeš honit mnohem hůř. Další věc je to, že red bull dávat TR nové díly se spožděním 2-3 závodů, což jim na výkonu taky nepřidalo. A ano, mluvím o období kdy red bull do F1 vstoupil.
              To co provozují poslední dobou je trošku jiná forma spolupráce, ale nemyslím si, že si musí stavět víc věcí než haas. Zkrátka red bull má dvě stáje a bylo by od nich hloupé to nevyužít. Což já neodsuzuji. Mě skutečně pouze přijde divné, že spolupráce red bullu s TR byla v pořádku, ale teď se dělá problém s haasem, přitom je to jediný tým, který dokázal poslední dobou vstoupit do F1 a místo toho, aby se to prezentovalo jako povzbuzení pro případné další zájemce, tak se to démonizuje, ale zase jenom ze závisti, protože nový tým dokáže mít výsledky lepší než zavedené, ale živořící týmy s podobným rozpočtem...

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Tak nevím, o jakém období mluvíš. První 3 roky, co jezdil RB i STR měli obě auta jiný motor. Tedy šlo o úplně odlišná auta a samozřejmě že ani nastavení čehokoliv se nadalo přenést z jednoho na druhé. Máš jiné rozložení hmotnosti, jiné uložení, jinak dělaný zadek a díky tomu jiné řešení proudění od špice vozu po difuzor. Jestli něco vyvinutého pro RB si vzalo STR, tak to pravděpodobně nefungovalo stejně dobře. Mohli převzít jedině věci, které neovlivňovaly aerodynamiku. Což není nic nového, ani nic, co by mělo někomu vadit.
                Tomu odpovídají i naprosto rozdílně výkony na tratích. Na většině byl o dost lepší RB, na některých tratích je STR dokázalo i porazit. Ikdyž se to víceméně povedlo jen Vettelovi. Žádné podobné výkony. Jiný charakter tratě, úplně jiný rozdíl. Promiň, ale nevidím ani zdaleka nic, co by nasvědčovalo stejnému vozu. 03

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  možná by stálo za to, aby jsi se namáhal a našel si nějaké skutečné informace, místo svojich dojmů...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    A co si mám najít? Že měli podobné výsledky? Že v prvních 3 sezonách neměli rozdílné motory? Nebo si mám najít, že jiný motor můžeš dát do identického šasi? Zkus to navrhnout Mclarenu. Zdá se, že to loni nepochopili.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jumpman

                      jumpman

                      178.255.168.XXX
                      že měli stejné vozy... To že měla každá stáj jiný motor v době kdy se používal V8 nebyl zase takový problém jako v současnosti, kde je to o celé zádi...

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.130.XXX
                        Nevím, jestli to byl problém menší nebo větší, ale rozhodně nešlo posadit jiný motor do auta, aniž by se nějak upravila záď. Nakonec o podpoře Renaultu ve "foukání" a stavbě vozu RB přímo k tomu se napsaly celé romány. A to už je o aerodynamice fakt hodně. O tom, jak jezdí STR s jiným přítlakem, než RB se toho napsalo také dost. Stejné vozy by asi fungovaly nejlíp se stejným přítlakem.
                        Promiň, ale pro identické vozy nemáš jediný argument. Rozdílné výsledky, rozdílné přítlaky, rozdílné motory. Vše svědčí o opaku, přestože nějaké stejné díly jistě měli. 03

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • jumpman

                          jumpman

                          178.255.168.XXX
                          prosím tě, zkus si najít, kdy red bull vstoupil do F1, potom si zkus najít, kdy začali používat foukaný difuzor (a co v té době mělo TR za motor)
                          Ty tady pořád argumentuješ pouze výsledky, ale to, že ten tým bude mít shodné auto ještě neznamená, že bude mít i shodný výsledek. A znova opakuju, že to shodné auto používali v době vstupu red bullu do F1 a asi ještě následující 3 sezony. Teď už to takhle nedělají, ale pořád je jejich forma spolupráce a spolu sdílení dílů větší než mezi ferrari a haasem.
                          Tvůj dojem, že pokud měl v té době vůz jinej motor, tak musel mít i komletně jinou aerodynamiku, tak fakt nemusel. V8 byl mnohem menší a jednodušší agregát než současné jednotky a jeho rozměry byly v podstatě dány pravidly, takže byly v podstatě rozměrově shodné a i jejich výkon byl velice podobný.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            185.149.130.XXX
                            Difuzory se používaly už v té době. Foukání se vyvíjelo až do roku 2011, kdy to začali omezovat. Zkus se podívat na RB 2008 a zamyslet se nad tím, pročpak mají asi výfuk nahoře naměrovaný k difuzoru.
                            STR v té době používalo Ferrari. Co to má společné s foukáním Renaultu v RB? Max to, že ho neměli?
                            V době vstupu RB do F1 nemohli mít stejné vozy, protože STR ještě nejezdilo. Od vzniku STR následující 3 sezony měli vždy jiný motor. A opravdu nešlo vyndat Renault a do stejného šasi posadit Ferrari. Ikdyž to bylo snazší než teď.
                            Dál se mi to rozebírat nechce. Je mi to asi celkem jedno. Měj se.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama