DISKUZE K ČLÁNKU Alfa Romeo má "dobré" auto, Haas očekává uprostřed pole intenzivní bitvu
Pilot Alfy Romeo Antonio Giovinazzi si pochvaluje letošní vůz C38, s nímž by se chtěl posunout na špici středu pole, kde to letos podle Kevina Magnussena z Haasu bude velmi těsné.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Alfa Romeo má "dobré" auto, Haas očekává uprostřed pole intenzivní bitvu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času
-
-
Adi
16:01 07.03.2019 81.19.11.XXXRozhodně to není správný směr. Díky otrokům se z toho stává sterilita typu DTM. Máme tady 3 aliance a 2 nezávislé týmy (Renault a Mclaren). Dnes je F1 o 5ti týmech, které jsou schopné navrhnout a vyrobit šasi a to je hodně málo. Tomuto stavu pomůžou pouze 2 věci. Příchod alespoň dalších dvou automobilek (což je spíše utopie), nebo se zakáže sdílení komponent, respektive nastaví maximální % možných sdílených šasi komponent někde na úrovni 30%. Renault již začal vyhrožovat odchodem. Když se obligátně přidá RB a Mercedes to přestane bavit, je velmi pravděpodobné, že s F1 je ámen-
-
-
-
-
Adi
20:55 07.03.2019 83.240.61.XXXNo tak se zase smej dál, pze většinu času měly ty dva týmy jiné motory a převodovky a i jiné filozofie sasi. Propojení Haas vs Ferrari je větší než bylo propojení RB vs TR. Samozřejmě tuto sezónu je již srovnatelné a největší v historii obou týmů.-
jumpman
08:10 08.03.2019 178.255.168.XXXto se směju, protože ferrari s haasem nesdílí v žádném případě celé auto. Podle mě, je haas v současné době na druhé koleji, protože odmítli nechat jeden kokpit pro mladé jezdce ferrari a nahradil je sauber. Tam je vidět, že proběhla podobná fylozofie při stavbě auta, ale pořád to není jako red bull/TR kdy TR mělo kompletní auto od red bullu a když jim to FIA zatrhla, tak pořád sdíleli mnohem víc komponent než ferrari dával haasu. Nevím proč nechceš vidět, že ferrari pouze jde cestou, kterou prošlápl red bull?
-
-
airwar1939
08:51 08.03.2019 176.74.141.XXXJá bych řekl, že jse to vývoj... a také bych připomenul, že to už ve Formuli 1 bylo, dokonce se kupovala od konstruktérů celá auta. To kam to dojde, záleží hodně na tom, jak budou nastavena pravidla po roce 2020. Hlavně je to přirozený vývoj, což mě nevadí, na rozdíl od snah FIA uměle unifikovat vozy.
Osobně si myslím, že na současném stavu má svůj velký podíl i FIA, která každoročně do technických pravidel vkládá změny, a cca. každým třetím rokem provádí radikální změnu technický předpisů... to Formuli 1 jednak strašně prodražuje, a druhak rozevírá to výkonnostní nůžky, díky čemuž jsou velké rozestupy, a týmy z chvostu pole mají velkou ztrátu, která se při nestabilitě pravidel těžko stahuje, a díky tomu se i hůře shánějí sponzoři. Týmy se pak logicky uchylují k nákupu komponent, a navazování koalic se silnými týmy.
-
Adi
09:47 08.03.2019 81.19.11.XXXNeměli stejnou filozofii aut, oba měli až na 2 sezóny (ze 13ti sezón) jiné motory a převodovky. Netvrdím, že sdílení komponent neměli, samozřejmě, že ano, ale ani zdaleka né v takové míře, jako F vs Haas. Mysli na to, že Key měl svůj tým aerodynamiků a inženýrů a i když obě šasi měly Renault, tak RB vždy víc tlačil na agresivní sklon šasi na úkor top speed, kdežto TR mělo konzervativnější šasi a pravidelně dosahovali na stejném motoru vyšších rychlostí. maximální potenciál propojení komponent využili oba Mateschitzovy týmy až při návrhu letošních vozů.-
jumpman
10:05 08.03.2019 178.255.168.XXXach jo, prosím tě, zkus si něco víc zjistit, red bull dával TR v podstatě kompletní auto, jestli měli jinej motor, ok, ale bylo to v době, kdy ty motory byly +/- stejný, jinak jezdily se stejným a převodovku měli také pořád stejnou. Zase si sundej trošku klapky z očí. Netuším, proč s tím máš takovej problém-
Mike17
11:31 08.03.2019 185.149.130.XXXNestává se často, že souhlasím s Adim.
Jak psal, většinu času měli jiný motor. Sice možná podobně výkonný, ale jak ukázal Mclaren loni, jiný motor nemůže přijít do stejného šasi.
A na to, že měli tedy identické auto s RB, tak jsou jejich výkony na tratích nepochopitelné. Za celou tu dobu se k jejich rychlosti přiblížili asi jen 2x na poměrně krátkou dobu.-
jumpman
12:22 08.03.2019 178.255.168.XXXa haas se drží ferrari nebo co? Panebože, ferrari jim dodává díly, ale pořád si musí vyvinout komplet aero sami, monokok sami, dostanou kompletní pohon a nejspíš i nápravy, za což dají ferrari patřičnej bakšiš. U Sauberu netuším, jak moc je to provázaný, ale to že mají podobnej aero koncept, navíc odlišnej od všech ostatních, mi přijde, že je tam ta spolupráce větší, alespoň na úrovni předávání myšlenek.
Jenže ten red bull dával toru kompletní vůz, to je skutečně velkej rozdíl, nemyslíš? Ano, měli jinej motor, ale to bylo v podstatě jediný co museli udělat, zapracovat svůj motor do auta od red bullu, kompletního auta, včetně aerodynamiky! Je to nebetyčnej rozdíl a v podstatě to nikomu nevadilo, protože nechtěli přijít o jeden tým a takto absolvovali snad 5 kompletních sezon. Teď si dělají část věcí sami, ale pořád je tam ta spolupráce mnohem užší než je mezi ferrari a kýmkoliv jiným. Zkrátka toro musí závodit s co nejmenším nákladem, tak drahý věci dostane na výkrese od mateřskýho red bullu. Ferrari to prodá jako díl a má to schválené od FIA, red bull podváděl tak, že to auto údajně vyvíjela jiná firma než red bull a od ní to "kupovali" obě stáje.
Mě jako nevadí, že k tomu dochází, je to přirozeně nejlevnější způsob, jak se může malá stáj účastnit kolotoče GP a v podstatě spousta dalších stájí začínala úplně stejně. Na jiném webu je článek o brekotu renaultu, jak do toho mercedes a ferrari sypou hrozný prachy a jak pomocí svých partnerských stájí můžou mít větší vývoj a jak by tím mohli obcházet rozpočtový strop, ale asi zapoměli, že když oni získali ty alonsovi tituly, tak že měli dvě rovnocené stáje a každá vyvíjela auto na jednu sezonu, takže v podstatě do toho museli nainvestovat za 2 normální stáje. Zkrátka bez peněz nikdo titul za dara nedostane a nějaký komunistický pokusy o rovnosti všech nebudou nikdy fungovat, protože to už potom nebude F1. A ikdyž by docílili toho, že v podstatě budou shodné vozy, tak jak je vidět v nižších seriích, kupodivu vítězí opět ty nejbohatší stáje-
GRAHAM
12:30 08.03.2019 77.236.218.XXXRB a TR ale hodně spolupracovali....než to FIA zatrhla a přestalo to..... V tom má jumpmann pravdu.
Pravdou ale je, že dnes se jede v úplně jiných dimenzích....vliv Ferrari na Alfu je hodně velký. Dokonce tam prý Ferrari poslalo i nějaké své techniky. To urychlí vývoj některých věci oproti konkurenci o hodně. A taky se to zlevní .... -
GRAHAM
13:22 08.03.2019 77.236.218.XXXTak s hořejškem souhlas....
Se spodkem nesouhlasím....chceš jako říci, že ty týmy , co mají rozpčet cca do 120 mil Euro...nedělají monoposty F1 ?
Ano teď bez peněz titul neuděláš....když jich máš více než ostatní, tak seš na tom logicky lépe.
Komunistický kecy o rovnosti to už slyším hodně let a že to nebude fungovat taky , ač důkazy žádné. A fakt nezkoušej na tohle aplikovat socialismus vs kapitalismus. V NHL jsou stropy a není žadný problém.... -
Mike17
13:24 08.03.2019 185.149.130.XXXNetuším, co všechno má Haas od Ferrari. Reagoval jsem na RB.
1. Kdyby měli identické auto, mělo by podávat identické výkony (+- rozdíl v jezdcích). Po většinu doby jsou rozdíly mezi RB a STR brutální (loni v průměru 1,65s, na konci roku 2017 to bylo 2,19s i se stejným motorem).
2. Jiný motor znamená jiný zadek. Jiný zadek znamená změnu proudění už od předního křídla. Tedy se dá říct, že musí být aerodynamicky jiný celý vůz.
3. Jiný motor znamená také jiné rozložení hmotnosti, což se nezbytně musí projevit i na šasi.
4. Už na první pohled najdeš mezi vozy rozdíly. Každý rozdíl má za následek rozdíl další na jiné části.
Ne nechci tvrdit, že od RB nemají vůbec nic. Mají. Ale asi to není nic nelegálního a neobvyklého. Budou to spíš věci uvnitř vozu. I ostatní používají díly jiných. Za mne je to dobře, protože kdyby tyto "béčkové" týmy ztrácely místo 1,5-2s o další 1s víc, asi by to ničemu neprospělo.
-
-
-
-
GRAHAM
13:25 08.03.2019 77.236.218.XXXJo tak nějak souhlas....ale ono dříve to taky bylo dost o tom, že se prodávala starší technika, dva roky staré motory Ferrari, no bylo to hodně. Tak je to i o penezích....
Nic nebude 100% ideální, ale jde o to, aby to bylo udržitelné finančně a aby se závodilo.-
airwar1939
13:59 08.03.2019 176.74.141.XXXDříve se prodávala i celá auta, prodával čo pronajímal je March, Lotus, McLaren či Ferrari ... kupoval je například Hesketch, Williams ale i mnozí další. Ale byla to doba kdy se s dobrým řešením vystačilo i několik sezon, Například McLaren M23 byl super v roce 1972, ale titul získal i v roce 1974, a bojoval o něj ještě v roce 1975, a začátek sezony 1976. A tuším že na něm i debutoval Gilles Vileneuve v roce 1976 .... kde jsou ty doby. Dnes je auto kolikrát zastaralé a to sezona ještě ani nezačala.-
daaviid23
14:04 08.03.2019 91.245.26.XXXVšak se ale nebavíme o letech nedávno minulých ale o době nějakých 10 let zpět. Tehdá TR velmi čerpalo od RB. Pak jim to zatrhli a nyní po vzoru Haas má dojít zase k navýšení spolupráce
Chtěl jsem k tomu najít nějaký články ale nenašel jsem a jsem línej to hledat víc. -
airwar1939
14:11 08.03.2019 176.74.141.XXXNHL a další americké série je především šou, a platové stropy chrání šou aby chudší týmy nezbankrotovali... ale silné týmy i tak ty stropy obcházejí, i když křídla jim to určitým způsobem přistřihlo. -
jumpman
17:46 08.03.2019 178.255.168.XXXale za to v podstatě opět může FIA a neustálá změna pravidel. V době stability pravidel ferrari jelo první 3-4 GP se´starým vozem a byli v pohodě konkurenceschopní a nové auto nasadili až to vyladili. Podívej se na minardi kolem roku 2000 - ti jeli 3 sezony se stejným autem, protože na vývoj holt neměli ale závodili za 20 mega na sezonu a webber s tím dokonce dokázal urvat body. Jenže dneska je na každou sezonu spousta úprav pravidel, když už nejsou kompletně nová a s loňským vozem na start nikoho nepustí...-
jumpman
17:56 08.03.2019 178.255.168.XXXjasně že dělají ale těžko budeš nutit někoho kdo dokáže sehnat 300 mega na sezonu, aby si vystačil se 100 a ten zbytek věnoval chudejm, aby ho mohli porážet. Už eklák tvrdil, že stáje utratí každej dolar, kterej dokáží sehnat. Proto je pro mě rozpočtový strop nesmysl a beru pouze jako komunistický pokus. Nikdy v F1 neplatilo, že na ten titul mají všichni. Zkrátka motorsport je drahá záležitost a sehnat si finance patří mezi jeden z pilířů stavby týmu. Navíc všichni co melou o stropu jsou loseři, kteří doufají, že pokud by měli ti bohatší míň peněz, tak je budou moct porážet, ale tak to nikdy nebude, protože ti bohatší budou mít těch peněz pořád víc a bude to jenom o účetním aby dokázal, že se vešli do nějakýho stropu. Už teď v těch návrzích je spousta věcí, co by se do toho nepočítalo, např. plat jezdců a když se podíváš, kolik bere vettel, kolik bere hamilton tak zjistíš že se ten rozpočet top týmů rapidně sníží, stejně tak když si uvědomíš, že ty chudáci musejí svoje sedačky prodávat. Navíc provoz vlstních aero tunelů je levnější než pronájem, kdo má vlastní tunely? Ty chudé týmy většinou ne. A takhle můžem pokračovat. Proto si myslím, že je lepším řešením, aby si týmy mohli koupit věci od toho kdo jim to prodá, což je vyjde levněji a můžou víc peněz investovat do výkonnosti... -
jumpman
18:03 08.03.2019 178.255.168.XXXmusím tě trošku poopravit. Uvědom si, že značnou část výkonu auta dělá jeho nastavení a pokud si to auto nevyvinul, ale jenom koupil, tak tu výkonnost budeš honit mnohem hůř. Další věc je to, že red bull dávat TR nové díly se spožděním 2-3 závodů, což jim na výkonu taky nepřidalo. A ano, mluvím o období kdy red bull do F1 vstoupil.
To co provozují poslední dobou je trošku jiná forma spolupráce, ale nemyslím si, že si musí stavět víc věcí než haas. Zkrátka red bull má dvě stáje a bylo by od nich hloupé to nevyužít. Což já neodsuzuji. Mě skutečně pouze přijde divné, že spolupráce red bullu s TR byla v pořádku, ale teď se dělá problém s haasem, přitom je to jediný tým, který dokázal poslední dobou vstoupit do F1 a místo toho, aby se to prezentovalo jako povzbuzení pro případné další zájemce, tak se to démonizuje, ale zase jenom ze závisti, protože nový tým dokáže mít výsledky lepší než zavedené, ale živořící týmy s podobným rozpočtem...-
Mike17
13:07 09.03.2019 185.149.130.XXXTak nevím, o jakém období mluvíš. První 3 roky, co jezdil RB i STR měli obě auta jiný motor. Tedy šlo o úplně odlišná auta a samozřejmě že ani nastavení čehokoliv se nadalo přenést z jednoho na druhé. Máš jiné rozložení hmotnosti, jiné uložení, jinak dělaný zadek a díky tomu jiné řešení proudění od špice vozu po difuzor. Jestli něco vyvinutého pro RB si vzalo STR, tak to pravděpodobně nefungovalo stejně dobře. Mohli převzít jedině věci, které neovlivňovaly aerodynamiku. Což není nic nového, ani nic, co by mělo někomu vadit.
Tomu odpovídají i naprosto rozdílně výkony na tratích. Na většině byl o dost lepší RB, na některých tratích je STR dokázalo i porazit. Ikdyž se to víceméně povedlo jen Vettelovi. Žádné podobné výkony. Jiný charakter tratě, úplně jiný rozdíl. Promiň, ale nevidím ani zdaleka nic, co by nasvědčovalo stejnému vozu.-
-
-
-
Mike17
13:38 10.03.2019 185.149.130.XXXNevím, jestli to byl problém menší nebo větší, ale rozhodně nešlo posadit jiný motor do auta, aniž by se nějak upravila záď. Nakonec o podpoře Renaultu ve "foukání" a stavbě vozu RB přímo k tomu se napsaly celé romány. A to už je o aerodynamice fakt hodně. O tom, jak jezdí STR s jiným přítlakem, než RB se toho napsalo také dost. Stejné vozy by asi fungovaly nejlíp se stejným přítlakem.
Promiň, ale pro identické vozy nemáš jediný argument. Rozdílné výsledky, rozdílné přítlaky, rozdílné motory. Vše svědčí o opaku, přestože nějaké stejné díly jistě měli.-
jumpman
08:33 12.03.2019 178.255.168.XXXprosím tě, zkus si najít, kdy red bull vstoupil do F1, potom si zkus najít, kdy začali používat foukaný difuzor (a co v té době mělo TR za motor)
Ty tady pořád argumentuješ pouze výsledky, ale to, že ten tým bude mít shodné auto ještě neznamená, že bude mít i shodný výsledek. A znova opakuju, že to shodné auto používali v době vstupu red bullu do F1 a asi ještě následující 3 sezony. Teď už to takhle nedělají, ale pořád je jejich forma spolupráce a spolu sdílení dílů větší než mezi ferrari a haasem.
Tvůj dojem, že pokud měl v té době vůz jinej motor, tak musel mít i komletně jinou aerodynamiku, tak fakt nemusel. V8 byl mnohem menší a jednodušší agregát než současné jednotky a jeho rozměry byly v podstatě dány pravidly, takže byly v podstatě rozměrově shodné a i jejich výkon byl velice podobný.
-
Mike17
10:56 12.03.2019 185.149.130.XXXDifuzory se používaly už v té době. Foukání se vyvíjelo až do roku 2011, kdy to začali omezovat. Zkus se podívat na RB 2008 a zamyslet se nad tím, pročpak mají asi výfuk nahoře naměrovaný k difuzoru.
STR v té době používalo Ferrari. Co to má společné s foukáním Renaultu v RB? Max to, že ho neměli?
V době vstupu RB do F1 nemohli mít stejné vozy, protože STR ještě nejezdilo. Od vzniku STR následující 3 sezony měli vždy jiný motor. A opravdu nešlo vyndat Renault a do stejného šasi posadit Ferrari. Ikdyž to bylo snazší než teď.
Dál se mi to rozebírat nechce. Je mi to asi celkem jedno. Měj se.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-