DISKUZE K ČLÁNKU Sedmý den testů v Barceloně: Ferrari diktovalo tempo, Red Bull tvrdě boural
Ve čtvrtek týmy společně před vypuknutím sezóny sedmý den testovaly se svými novými monoposty. Kromě dlouhých jízd došlo také na simulace kvalifikací a podstatné zrychlení. Jak to ve Španělsku probíhalo?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Sedmý den testů v Barceloně: Ferrari diktovalo tempo, Red Bull tvrdě boural
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
SergioPÉREZ
07:45 01.03.2019 90.177.20.XXXTesty, ne testy,..Austrálie už se konečně blíží, a tam to bude trochu jinak,.. -
lejnach
19:44 28.02.2019 212.5.217.XXXono by si Fer. za ten vyvoj v poslednych rokoch uz titul zasluzili. 4 roky RB + 5r. MB uz stacilo, myslim, ze na rade je konecne najuspesnejsi tim historie. Ja im to osobne prajem hoc aj s timovou reziou od zaciatku. V MB sa s tym neparali od zaciatku a Bot robil cernoskovi sluhu az to bolelo, kym vo Fer Rai niekolkokrat "odfajcil" Vet a zobral mu vietor z plachiet a pritom sam nic nedokazal, iba to celemu timu pokazil. -
-
-
-
lejnach
20:01 28.02.2019 212.5.217.XXXa kde je HAAS ? To su vsetko iba hrube odhady a skutocnu silu timov spozname az v Austr. aj to nemusi byt uplny obraz, lebo kazda trat je ina a raz vyhovuje tomu, inokedy inemu... 3-4 VC a budeme trochu v obraze. Ale aj tie testy ciastocne napovedaju, ale radsej velmi opatrne hodnotit kto o kolko je rychlejsi resp. pomalsi.
-
-
HellHogr
13:45 28.02.2019 37.48.33.XXXPirelli chce donutit stavět týmy víckrát a už jsou zase kritizování za to, že týmy budou pneu šetřit - vždy´t je to směšné, za šetření gum, můžou právě týmy, nemají to šetřit, ale šlapat na to a stavět víckrát, jako Alonso v Barceloně 2013, kde stavěl 4x snad i 5x a stejně vyhrál-
airwar1939
18:21 28.02.2019 176.74.141.XXXProblém je v nesmyslných pravidlech, pokud neumožní týmům tankovat v závodě, tak se více zastávek nevyplatí, a jezdit volně je jediné tempo jak se současnými těžkými vozy nezničit pneumatiky během pár kol. Pokud by FIA každý rok nezvyšovala váhu vozů, a týmy mohli tankovat v závodě, byly by vozy při dvou zastávkovém systému na startu o 60-70 kg lehčí než dnes, a o 20 kg lehčí než při jednozastávkovém, a závodění by vypadalo úplně jinak.-
-
dannak
23:28 28.02.2019 89.177.48.XXXTak to je pak ale otázka, co chceme a co považujeme za nudné.
Na jedné straně, jak píšeš, tankování tu už bylo a vedlo by k předvídatelným strategiím. OK, beru.
Na druhé straně, pokud týmy nenutí palivo v nádrži k více zastávkám, tak si spočítají, že míň zastávek je celkově rychlejší, i když nejedou celou dobu na limitu právě kvůli pneumatikám. Není ale tohle jedna z příčin onoho nudného kroužení, kdy se vedle pneumatik šetří benzín, motory, převodovky... jen aby se z F1 stala trochu sociální soutěž pro týmy? Co tedy vlastně chceme?
To co píše AirWar má hlavu a patu, ty dnešní auta jsou IMHO děsně otylý, kde jsou doby kdy auto mělo 605kg :/-
Petr
07:58 01.03.2019 109.81.245.XXXK té první větě - asi jo. Mě tedy loňská sezóna nudná vůbec nepřišla.
Tankování by toho jinak moc nezměnilo - vozy by byly lehčí, takže by to snáze odjeli na jednu zastávku, v tomto případě ovšem všichni ve stejném kole. Pestrost by zmizela. Hlavu ani patu to podle mě nemá.
Auta otylá jsou, 605 kg to byl rok 2009, ale pamatuji si, že když jsem začal F1 sledovat, tak několik sezón měla jen 500 kg (a kdysi dokonce 450 kg).
-
-
airwar1939
07:07 01.03.2019 176.74.141.XXXÚplně předvídatelné to není, ani v minulosti netankovali všichni stejně, viz třeba Japonsko 2000 kdy více paliva u Michaela při prvním stintu vedlo k předstižení Miky a k zisku titulu.
Podle mě je naopak současná situace značně předvídatelná, když musí mít jezdci plnou nádrž, a do závodu startují na pneu s kvalifikace, tak jim nic jiného než eko jízda nezbývá. Jakákoli jiná strategie logicky povede ke ztrátě pozice.-
Petr
08:05 01.03.2019 109.81.245.XXXNaprosto předvídatelné by to bylo, tedy alespoň pro týmy, to ti potvrdí většina inženýrů. Kdysi to byly výjimky, kdy někdo zajel o více než +/- 3 kola mimo medián, většinou se lišilo jen to, kdo vezme kolik benzínu na start (Alonso s Renaultem často s lehkým autem). Vzpomínám si, jak jsem před závodem dělal propočty a pravidelně tady zveřejňoval, kdy kdo zajede do boxů - před závodem, všechny jezdce. A kupodivu mi to přesně vycházelo.
V současnosti jsou strategie naopak dost pestré - někdo jeden na 1, někdo na 2, někdo na tři. Podle mě bys strategii jezdce X v závodě Y rozhodně netrefil. Navíc ani teď nezačínají všichni s plnou nádrží (množství benzínu se lišilo i o 15 %).
-
-
-
-
-
-
airwar1939
19:10 28.02.2019 176.74.141.XXXJinak na titul mistra světa u mladého pána je celkem zajímavý kurz, tak jsem neodolal.
-
-
airwar1939
10:42 28.02.2019 176.74.141.XXXMě spíše fascinuje to drolení pneumatik, Pirrelli by rádo, aby se závody jezdili na dvě výměny, tedy 305 km na tři sady pneumatik, tedy jedny pneu průměrně na cca. 105 km, když počítám i zahřívací kolo a kolo na konci závodu pro zajetí do boxů.
A jak toho dosáhnout? Vyvinu pneumatiku, která se už po 60-80 km začně doslova rozpadat, viz fotky ze včerejška na vozech Mercedes, RedBull ale i dalších týmů. Ta kvalita pneu mě příjde fakt šílená.
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek