DISKUZE K ČLÁNKU Sedmý den testů v Barceloně: Ferrari diktovalo tempo, Red Bull tvrdě boural
Ve čtvrtek týmy společně před vypuknutím sezóny sedmý den testovaly se svými novými monoposty. Kromě dlouhých jízd došlo také na simulace kvalifikací a podstatné zrychlení. Jak to ve Španělsku probíhalo?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Sedmý den testů v Barceloně: Ferrari diktovalo tempo, Red Bull tvrdě boural
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Petr
08:05 01.03.2019 109.81.245.XXX
Naprosto předvídatelné by to bylo, tedy alespoň pro týmy, to ti potvrdí většina inženýrů. Kdysi to byly výjimky, kdy někdo zajel o více než +/- 3 kola mimo medián, většinou se lišilo jen to, kdo vezme kolik benzínu na start (Alonso s Renaultem často s lehkým autem). Vzpomínám si, jak jsem před závodem dělal propočty a pravidelně tady zveřejňoval, kdy kdo zajede do boxů - před závodem, všechny jezdce. A kupodivu mi to přesně vycházelo.
V současnosti jsou strategie naopak dost pestré - někdo jeden na 1, někdo na 2, někdo na tři. Podle mě bys strategii jezdce X v závodě Y rozhodně netrefil. Navíc ani teď nezačínají všichni s plnou nádrží (množství benzínu se lišilo i o 15 %).
V současnosti jsou strategie naopak dost pestré - někdo jeden na 1, někdo na 2, někdo na tři. Podle mě bys strategii jezdce X v závodě Y rozhodně netrefil. Navíc ani teď nezačínají všichni s plnou nádrží (množství benzínu se lišilo i o 15 %).
Petr
07:58 01.03.2019 109.81.245.XXX
K té první větě - asi jo. Mě tedy loňská sezóna nudná vůbec nepřišla.
Tankování by toho jinak moc nezměnilo - vozy by byly lehčí, takže by to snáze odjeli na jednu zastávku, v tomto případě ovšem všichni ve stejném kole. Pestrost by zmizela. Hlavu ani patu to podle mě nemá.
Auta otylá jsou, 605 kg to byl rok 2009, ale pamatuji si, že když jsem začal F1 sledovat, tak několik sezón měla jen 500 kg (a kdysi dokonce 450 kg).
Tankování by toho jinak moc nezměnilo - vozy by byly lehčí, takže by to snáze odjeli na jednu zastávku, v tomto případě ovšem všichni ve stejném kole. Pestrost by zmizela. Hlavu ani patu to podle mě nemá.
Auta otylá jsou, 605 kg to byl rok 2009, ale pamatuji si, že když jsem začal F1 sledovat, tak několik sezón měla jen 500 kg (a kdysi dokonce 450 kg).
SergioPÉREZ
07:45 01.03.2019 90.177.20.XXX
Testy, ne testy,..Austrálie už se konečně blíží, a tam to bude trochu jinak,..
airwar1939
07:07 01.03.2019 176.74.141.XXX
Úplně předvídatelné to není, ani v minulosti netankovali všichni stejně, viz třeba Japonsko 2000 kdy více paliva u Michaela při prvním stintu vedlo k předstižení Miky a k zisku titulu.
Podle mě je naopak současná situace značně předvídatelná, když musí mít jezdci plnou nádrž, a do závodu startují na pneu s kvalifikace, tak jim nic jiného než eko jízda nezbývá. Jakákoli jiná strategie logicky povede ke ztrátě pozice.
Podle mě je naopak současná situace značně předvídatelná, když musí mít jezdci plnou nádrž, a do závodu startují na pneu s kvalifikace, tak jim nic jiného než eko jízda nezbývá. Jakákoli jiná strategie logicky povede ke ztrátě pozice.
dannak
23:28 28.02.2019 89.177.48.XXX
Tak to je pak ale otázka, co chceme a co považujeme za nudné.
Na jedné straně, jak píšeš, tankování tu už bylo a vedlo by k předvídatelným strategiím. OK, beru.
Na druhé straně, pokud týmy nenutí palivo v nádrži k více zastávkám, tak si spočítají, že míň zastávek je celkově rychlejší, i když nejedou celou dobu na limitu právě kvůli pneumatikám. Není ale tohle jedna z příčin onoho nudného kroužení, kdy se vedle pneumatik šetří benzín, motory, převodovky... jen aby se z F1 stala trochu sociální soutěž pro týmy? Co tedy vlastně chceme?
To co píše AirWar má hlavu a patu, ty dnešní auta jsou IMHO děsně otylý, kde jsou doby kdy auto mělo 605kg :/
Na jedné straně, jak píšeš, tankování tu už bylo a vedlo by k předvídatelným strategiím. OK, beru.
Na druhé straně, pokud týmy nenutí palivo v nádrži k více zastávkám, tak si spočítají, že míň zastávek je celkově rychlejší, i když nejedou celou dobu na limitu právě kvůli pneumatikám. Není ale tohle jedna z příčin onoho nudného kroužení, kdy se vedle pneumatik šetří benzín, motory, převodovky... jen aby se z F1 stala trochu sociální soutěž pro týmy? Co tedy vlastně chceme?
To co píše AirWar má hlavu a patu, ty dnešní auta jsou IMHO děsně otylý, kde jsou doby kdy auto mělo 605kg :/
lejnach
20:06 28.02.2019 212.5.217.XXX
ono by si Fer. za ten vyvoj v poslednych rokoch uz titul zasluzili. 4 roky RB + 5r. MB uz stacilo, myslim, ze na rade je konecne najuspesnejsi tim historie. Ja im to osobne prajem hoc aj s timovou reziou od zaciatku. V MB sa s tym neparali od zaciatku a Bot robil cernoskovi sluhu az to bolelo, kym vo Fer Rai niekolkokrat "odfajcil" Vet a zobral mu vietor z plachiet a pritom sam nic nedokazal, iba to celemu timu pokazil.
lejnach
20:01 28.02.2019 212.5.217.XXX
a kde je HAAS ? To su vsetko iba hrube odhady a skutocnu silu timov spozname az v Austr. aj to nemusi byt uplny obraz, lebo kazda trat je ina a raz vyhovuje tomu, inokedy inemu... 3-4 VC a budeme trochu v obraze. Ale aj tie testy ciastocne napovedaju, ale radsej velmi opatrne hodnotit kto o kolko je rychlejsi resp. pomalsi.
lejnach
19:44 28.02.2019 212.5.217.XXX
ono by si Fer. za ten vyvoj v poslednych rokoch uz titul zasluzili. 4 roky RB + 5r. MB uz stacilo, myslim, ze na rade je konecne najuspesnejsi tim historie. Ja im to osobne prajem hoc aj s timovou reziou od zaciatku. V MB sa s tym neparali od zaciatku a Bot robil cernoskovi sluhu az to bolelo, kym vo Fer Rai niekolkokrat "odfajcil" Vet a zobral mu vietor z plachiet a pritom sam nic nedokazal, iba to celemu timu pokazil.
airwar1939
19:10 28.02.2019 176.74.141.XXX
Jinak na titul mistra světa u mladého pána je celkem zajímavý kurz, tak jsem neodolal.
airwar1939
18:50 28.02.2019 176.74.141.XXX
Ano, pokud by v současné formě Ferrari jelo závodním tempem celý závod, RedBullu 40 vteřin a Mercedesu kolo.
Jestli FIA chtěla zlepšit závodění, tak myslím, že se jim to nepovedlo, čeká nás opakování sezony 2014. Když si vzpomenu jak blízko k sobě byla nejlepší trojka na konci minulé sezony a vidím teď tohle, tak se mě chce brečet.
Jestli FIA chtěla zlepšit závodění, tak myslím, že se jim to nepovedlo, čeká nás opakování sezony 2014. Když si vzpomenu jak blízko k sobě byla nejlepší trojka na konci minulé sezony a vidím teď tohle, tak se mě chce brečet.
airwar1939
18:21 28.02.2019 176.74.141.XXX
Problém je v nesmyslných pravidlech, pokud neumožní týmům tankovat v závodě, tak se více zastávek nevyplatí, a jezdit volně je jediné tempo jak se současnými těžkými vozy nezničit pneumatiky během pár kol. Pokud by FIA každý rok nezvyšovala váhu vozů, a týmy mohli tankovat v závodě, byly by vozy při dvou zastávkovém systému na startu o 60-70 kg lehčí než dnes, a o 20 kg lehčí než při jednozastávkovém, a závodění by vypadalo úplně jinak.
Aktuálně
Poslední závod 24.3.2024
GP Austrálie58 kol (306.124 km)
Albert Park
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 07.04.2024
GP Japonska 53 kol (307.471 km)
Suzuka International Racingdní | hod | min | sek