DISKUZE K ČLÁNKU "Konečně jsme našli ten správný směr, teď můžeme vývoj urychlit," tvrdí Honda

Honda prohlašuje, že se ji ve vývoji pohonné jednotky podařilo najít tu správnou cestu, která ji pomůže akcelerovat tempo vývoje a dotáhnout se na špičku Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Konečně jsme našli ten správný směr, teď můžeme vývoj urychlit," tvrdí Honda

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 27.01.2019 18:21 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Adi (Hlasovali 3 lidé) 21.01.2019 16:04
Stále čekám na ty posměvačné příspěvky hondařů,… »
» airwar1939 (Hlasovali 3 lidé) 21.01.2019 20:37
Myslím že přechod RB k Hondě byl logickým krokem,… »
» airwar1939 (Hlasovali 2 lidé) 21.01.2019 20:39
A pokud jde o ty posměšky, tak u Renaultu se dají… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Adi

    Adi

    81.19.11.XXX
    Stále čekám na ty posměvačné příspěvky hondařů, které se pravidelně objevují u podobných článku ohledně Renaultu.
    Za sebe jen podotknu, že Honda musí letos předvést to nejlepší v jejím dosavadním účinkování, jinak ji RB sežere zaživa. Držím jim pěsti, ale popravdě nevěřím, že budou 3. nejlepší výrobce a už vůbec nevěřím, že během letošní sezóny doženou M a F. Ale třeba se mýlím. Na F1 je krásné, že nikdo nic nemá jisté a určitě existuje jakási malá šance, že všichni 4 výrobci budou stejně výkonní a spolehliví. Uvidíme, již se to blíží 11

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      ...a pak během sezóny se POKUSILI dohnat ty vpředu,"

      Zdroj: https://f1news.autoroad.cz/novinky/95213-konecne-jsme-nasli-ten-spravny-smer-ted-muzeme-vyvoj-urychlit-tvrdi-honda
      Ano, tomu pokusu nedávám velké šance a připadá mi zbytečné, opakovat to pořád do kola. A pokud jde o RB, myslím, že bude spokojen i za stav z loňské sezony. Znamenal by, že to nebyla chyba. 04

      + 0 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        No rozdělil bych to na dvě věci.
        RB (pokud) bude mít stále dobré šásko, nepotřebuje nejsilnější motor. Honda klidně může ztrácet "podobně" jako Renault v závodním tempu a to by pro ně mělo být v pohodě.
        Osobně si myslím, že na Hondu tlačily, aby měla konkurence schopný párty mód. Myslím že na tom hodně pracovali, tam měli problém. Kam až to jsou schopni vyšponovat teprve uvidíme. Bohužel šáska budou zcela jiná, takže porovnávat moc nepůjde.
        V každém případě, výkon na stolici našly, jen jim to asi osciluje a to je problém, ale třeba ho vyřeší. Dále je otázkou, jak jsou na tom v závodním tempu s ERS, co jsem četl také kapku všeobecně ztráceli. A pak spolehlivost. Marko byl hodně optimistický, v zásadě i prozradil, co našli na stolici, což si nemyslím že lhal. Jenže je otázkou , zda to budou schopni dostat z motoru na trati a když, jak dlouho to vydrží motor. Tam mají odhaduji prozatím problém, kdyby neměli, vyjadření by bylo určitě jiné.
        Můj odhad je ten, že Honda ve finále bude spokojená, když bude s Renaultem v závodním tempu nastejno. Ono ve finalé, tohle důležité zase tak nebude. Mnohem důležitější bude, aby tito dva ztracely co nejméně na Mercedes a Ferrari. A spolehlivost.... ..
        Marko už se někde nechal slyšet, že pojedou na 5 motorů...asi tlačí na výkon, s tím že si myslí, že následně spolehlivost doladí. Tak počkejme a uvidíme co se stane-

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      Myslím že přechod RB k Hondě byl logickým krokem, Honda dá RedBullu tovární podporu, kterou by u Renaultu neměli. A pokud je pravda, že si Renault od roku 2014 do konce 2018 drží na Mercedes +- podobný opstup (tudíž že ho pokud jde o víkon PU nestahuje), a přitom budou současné motory pokračovat i po roce 2020, tak setrvávání u Renaultu a čekat na zázrak fakt nedává smysl.

      Prostě to RB dva roky zkusí z Hondou a pak to třeba zabalí, smlouvy na roky 2021 a další ještě nejsou podepsány, zatím se ani neví co po roce 2020 bude a jak bude Formule 1 vypadat.

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        83.240.61.XXX
        Netuším, kdo tvrdí, ze ztráta R na M je stejná jako v r. 2014. Takovou blbost jsem už dlouho nečetl. Renault stáhl v race módu tak 80% své ztráty na M. V Q módu méně a tam to za určitých okolnosti bylo i 50 ps rozdíl, ale určitě to není to same co v prvních letech hybrid éry. Navíc % ztráta R na M byla loni již defakto stejná jako v atmo éře. Tedy do 4%. To je až zarážející jaké hlouposti kolují o PJ R a její ztrátě na špici.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.141.XXX
          Mě to nevysvětluj, zkus to vysvětlit RedBullu. V článcích z roku 2014 jsem našel pár rozhovorů z Markem, stěžoval si že v kvalifikaci ztrácí 70 koní a v závodě 50 koní, v letošním roce v podobném článku se oháněl v kvalifikaci 45 kw (to je 60 koní) a v závodě 25 kw (cca. 38 koní).

          Já těm číslům obecně nevěřím, ale pokud jim věří Marko, tak by to znamenalo, že mají pocit že Renault nic neztáhnul... plus často mizerná spolehlivost.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            CA říkal jiná čísla , takže to máš imho špatně.
            "Cituji" :
            V závodě máme o 15 až 20 kilowattů (20 až 27 koňských sil) méně, ale v kvalifikaci to odhadujeme na 40 kilowattů (53 koňských sil), což už je hodně," přiznává generální ředitel Renaultu Sport. "Na základě toho si myslíme, že s motorem Mercedesu nebo Ferrari bychom se v Abú Zabí kvalifikovali na sedmé místo (reálně obsadili desáté a jedenácté místo, pozn. red.). Takže jsme měli lepší vůz než naši soupeři ze středu pole, ačkoli ne na úrovni špičkových týmů. Proto je nyní prioritou vývoj motoru.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Adi

              Adi

              81.19.11.XXX
              Ono si stačí připomenout trápení RB v letech 2014 a 2015 hlavně na motorových tratích, kde si je díky výkonu mazal skoro každý na chleba a tvrdě to doháněli v zatáčkách. Jaký to konstrast oproti hlavně loňskému roku, kdy RB byl schopen bojovat o bedny na čistě motorých tratích jako je Monza, Spa, USA. I motorvě náročná Kanada, Interlagos. Paradoxně přišli o dominanci v Singapuru a nic moc nepředváděli ani v Maďarsku. Ale víš jak, kdo chce psa bít, hůl si najde vždy...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • airwar1939

                airwar1939

                176.74.141.XXX
                Na prstech jedné ruky si umím spočítat, že dominance RB v zatáčkách musí být vyvážena nižší rychlostí na rovinkách. A stejně tak vidím že RB byl v roce 2018 konkurenceschopný na rovinkách.

                Ale o tom můj příspěvek nebyl, psal jsem že RB tvrdí, že Renault pokud jde o výkon soupeře nestahuje, a dal jsem tam čísla uváděná Markem, kteá mohou být blízko realitě, stejně tak ale totálně nesmyslná.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              176.74.141.XXX
              Přehlédl jsi se, já mluvím o čísledh které zmiňuje Helmut Marko a nikoli Cyril Abiteboul. Ale i když vezmu čísla od CA a čísla od Marka jen z roku 2014, tak to stažení náskoku je pořád strašně malé.

              Pakliže tedy budeme těm číslům věřit, že jsou správné.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                77.236.218.XXX
                Jasně, souhlas....ztráta zůstala, taky to CA přiznal. Nikdo netušil, kam až to půjde zvedat.... a proč to tak je, jsem vysvětlil dole a ber v potaz horší ERS. Ono pozor, i Honda byla tehdá na chvilku před Renaultem. (2016) Pak R udělal upgrade a bylo vše jinak.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • Adi

            Adi

            81.19.11.XXX
            Loni to bylo 20 - 25 ps v závodě a max 50 ps v kvalifikaci, navíc při jiných výkonec než v letech 2014 - 2016. Je rozdíl ztrácet 50 ps když jeden má 800 ps a druhý 750 ps (6,6%) a když jeden má 980 ps a druhý 930 ps (5,4%). Navíc nevím o jaké mizené splehlivosti mluvíš? Nejvíce nespolehlivý byl RB (MAX 1x porucha kvůli PJ R, Ricci 2x porucha kvůli PJ R). Ostatní byly buď taktické penalizace nebo porucha jiné části auta (převodovka, spojka, spojka výfuku, brzdy). Např. Kimi 2x porucha PJ F, Sauber taky měl min. 3 poruchy PJ F. Nejspolehlivější byl Mercedes, v závěsu F a R. Honda byla velká neznáma, protože i když jim to v závodech drželo (2x porucha PJ H za celou sezónu), tak točili skoro 2x tolik dílů, takže je otázka, zda to byla taktika, nebo výkon na úkor životnosti (což si myslím já). Jedno je jisté M,F i R umí odjet s jedním motorem 7 závodů, H tohoto zatím nikdy nedosáhla.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Myslím že je potřeba taky dodat, že špičkový výkon tehdá a vlastně i teď, není vše, co dělá čas na kolo. ERS měl každý kapku jiné, co se kvality rekuperace týká a ne každý z toho dostával to co Mercedes. Holt účinnost...
              A taky ne vždy měl RB nejlepší šásko. Vždyť se musel AN do RB "vrátit" a pomoci mnohem více než chtěl, aby to šásko dali dokupy, bó nefungovalo. Bez něj by byl RB poloviční. Tuším rok 2016 přelom 2017.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Adi

                Adi

                81.19.11.XXX
                Je to tak. ERS, respektive hlavně schopnost využití energie z MGU-H taky dělá své. Šasi RB nebylo vždy špičkové, psal jsem to sem opakovaně, že minimálně první třetina sezóny 2015 a 2017 nebyla v podání RB žádná sláva. V r. 2017 defakto museli dělat nové auto během sezóny.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  77.236.218.XXX
                  Na druhou stranu lze pochopit jejich frustraci a i to že Renault nechtěl a je to otázka zda to mělo smysl, tlačit více na vývoj motoru.
                  Je ale jasné že mód když RB uspěl, tak to bylo kvůli šásku a když se nedařilo tak za vše mohl motor a bylo to křičeno do světa a do TV kamer nemohl fungovat. Zapeklitá situace.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      A pokud jde o ty posměšky, tak u Renaultu se dají pochopit. Renault je pokud jde o dodávání PU v F1 nepřetržitě dvě dekády, takže to, že posledních pět let nestíhá a soupeře nestahuje, je na takový automobilový koncern celkem ostuda.

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Tak to se musím kapku (hodně) ohradit. To je značně zjednodušené a neférově napsané, ač chápu co chceš říci.
        Podotýkám že nejsem příznivcem Renault a nikdy jsem nebyl.
        Za prvé, Renault podporuje hooodně dlouho F1 motory za což mu patří dík a spíše by se to mělo ocenit, než to kritizovat. Ale věřím , že jsi to tak nemyslel.
        Za druhé, určitě NELZE srovnávat motory co byly a co jsou teď, takže dvě dekády o kterých píšeš, jsou ta nějak k ničemu. Tohle je zcela jiná technologie, za mne nelze dávat do poměru. Srovnávat technologicky nelze, Nebylo se zpětně o co opřít.
        Je zcela jasné, že Renault to na začátku nezvládl. To je slovy právníka nesporné.
        Myslím, že by ale bylo fér říci, jak vše bylo v časové ose, pak je zcela jasné, když už dnes se tak nějak ví, jak vše bylo a proč to bylo.Vše má své důvody. Kdysi tady vyšel článek, kdy Boulier nabádal redaktora, že by měl svým čtenářům vysvětlit, jak funguje F1. Škoda že se to nedělá, to není kritika, jen konstatovaní.
        Mercedes udělal na začátku výborný motor, prý na něm určitá skupina lidí pracovala už od roku 2008. Bylo to mimo Mercedes, šušká se že to byl Cosworth.
        Pak tato skupina lidí (jedna část) přešla do Mercedesu a druhá, světe div se, do v polední době propíraného AVL.
        Takže stručně řečeno , Mercedes měl technologický náskok , lidově řečeno jako prase. Ale to není nic proti ničemu.To je F1, není to kritika či skuhrání.
        V prvním roce měl Mercedes neskutečný náskok a tvrdí se, že jak v prvním, tak v druhém roce, nemusel jezdit úplně naplno, to jest motory nemusel vůbec šponovat.
        Ferrari, Renault , následně Honda byly za nezdárky. Logicky. Nemohlo to být zpětně vzato jinak. Začali se vším značně později.
        Pak se začalo postupně zlepšovat Ferrari. Tohle sice nevím přesně, ale tuším že ukořistily někoho od Mercedesu, pak začali taky spolupracovat s AVL, naimplementovaly TJI systém, který měl Mercedes, aspoň se to tvrdí od začátku.Samozřejmě vše dejme tomu s dvouletým spožděním.Renult 2,5 letým zpožděním. Je potřeba říci, že kdyby jsi vzal v potaz investice Ferrari a Renault + co si Ferrari nechalo udělat bokem, je jasné, proč ten rozdíl, Ferrari dotáhlo a Renault ne.
        Následně to samé začala dělat Honda, opět velký časový skluz a dohánět je těžké, když je málo času a je tlak na zlepšovaní, obzvlášť, když udělaly s Mclarenem minel (stejně jako Ferrari s prvním motorem), že ho udělali malej. Neměli holt zkušenosti.Slepá ulička. Stane se a ještě nebyli na F1 vůbec připraveni.
        Takže se můžeme vrátit skoro na začátek, jak funguje F1. Pokud máš skluz, není jednoduché ho dohnat.To není jen o šikovnosti, ale i penězích, zdrojích (ber v potaz rozpočty, počet lidí v jednotlivých organizacích, možné investice) ale také o času !!!
        Takže pokud máš roční, či dvouletou ztrátu ve vývoji, tak to z 90% nejde dohnat, pokud není strop výkonosti. A to se opět nabavím o možnostech viz zdroje, peníze atd.
        Takže když se na to podíváš férově a z jiného úhlu pohledu, tak Renault se zlepšoval stejně jako ostatní. Krom Ferrari motorově 2018, to byla pro všechny včetně Mercedesu jiná liga, ty udělaly dodnes z neznamých důvodů dvouletý skok v přidaní výkonu. (asi ta šedá zóna- nic proti, nevím spekuluji )
        Takže pokud se na to kouknu tímto úhlem pohledu, tak po dlouhou dobu Renault odváděl stejně dobrou práci jako ostatní.Bohužel pořád měl tu ztrátu, kterou nedohnal, protože to z logiky věci nešlo.(zdroje, čas atd) Jasně spolehlivost byla horší, holt jiní jsou zatím lepší, ale myslím to co jsem napsal logiku F1 má. Jasně, v F 1 jde o to , kdo je nejlepší, na tohle se z pohledu zvenčí nehraje, ale myslím si že by bylo dobré , se na věci aspoň "občas" koukat i touto optikou. Samozřejmě tam patří i Honda, ač tam je ten příběh složitější, ale není vůbec nepodobný, ač dle mého názoru, je čeká více práce než Renault. (spolehlivost)



        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.141.XXX
          Zbytečná reakce, protože já se jednak Renaultu nevysmívám, pouze vysvětluji, proč se jim někdo vysmívá.

          A pak většina argumentů co píšeš mě příjdou nějak mimo. Zareaguji jen na jednu vec, ano nelze srovnávat různé generace motorů, ale Renault je ve Formuli 1 jako dodavatel něpřetržitě minimálně ty dvě dekády, podobně jako Mercedes, má tedy podobně jako Mercedes podobně ostřílené lidi... ale odvádí posledních pět let podstatně horší práci.

          Další věci z tvého příspěvku nebudu komentovat, nerad reaguji na argumenty jedna paní povídala 12. Ale pokud by tvá argumentace byla správná, a Mercedes dnes vycházel ze super motoru z roku 2008, tak to znamená že Renault marně honí Mercedes už deset let?

          Takže v tom co jsem si od tebe přečetl vidím jednu zajímavou věc, a to že Renault pořádně zaspal na startu, a že už několik let to marně dohání... což není v rozporu s tím co jsem napsal.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            To není jedna paní povídala.
            Žádný super motor.... 2008 začal vývoj.....tohoto motoru, řešily princip fungování, dělo se to prý mimo Mercedes a až v roce 2010 tam přešli , čát k Mercedesu a část do AVL.
            Nakonec i Lauda to Montezemolovi přiznal. Nečteš, nevíš.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              176.74.141.XXX
              12 12 12

              To není o tom že bych nečetl, naopak toho čtu hodně, ale jsem obezřetný tomu čemu věřit... Marko je kecal, Lauda je kecal, novináři jsou schopni napsat cokoli co zvedne prodej.

              Posloupnosti jsou mě známé, 2006 - hospodářská krize, odchod několika automobilek, požadavek na motory F1 která budou v duchu doby - od roky 2009 atmosféry s KERSem, od roku 2013 přeplňované hybridy.

              Naprosto věřím tomu že v této změně uviděl Mercedes velkou šanci a začal se okamžitě maximálně pečlivě připravovat, využil všech dostupných znalostí a začal s vývojem. Věděl že chce do F1 bstoupit jako tým, a tudíž začal kupovat schopné lidi atd.

              Teď odbočím, stejně tak mě nepřekvapuje jak například Volkswagen ovládnul rallye - prostě německá důslednost.

              A stejně tak mě nepřekvapuje, že francouzi (Renault) a italové (Ferrari) byly tradičně nepřipraveni, oba národy to mají v povaze (a podobnost s první a druhou světovou válkou se přímo nabízí).

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama