DISKUZE K ČLÁNKU "Konečně jsme našli ten správný směr, teď můžeme vývoj urychlit," tvrdí Honda
Honda prohlašuje, že se ji ve vývoji pohonné jednotky podařilo najít tu správnou cestu, která ji pomůže akcelerovat tempo vývoje a dotáhnout se na špičku Formule 1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Konečně jsme našli ten správný směr, teď můžeme vývoj urychlit," tvrdí Honda
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» airwar1939
(Hlasovali 3 lidé)
21.01.2019 20:37
Myslím že přechod RB k Hondě byl logickým krokem,… »
» airwar1939
(Hlasovali 2 lidé)
21.01.2019 20:39
A pokud jde o ty posměšky, tak u Renaultu se dají… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Adi
16:04 21.01.2019 81.19.11.XXXStále čekám na ty posměvačné příspěvky hondařů, které se pravidelně objevují u podobných článku ohledně Renaultu.
Za sebe jen podotknu, že Honda musí letos předvést to nejlepší v jejím dosavadním účinkování, jinak ji RB sežere zaživa. Držím jim pěsti, ale popravdě nevěřím, že budou 3. nejlepší výrobce a už vůbec nevěřím, že během letošní sezóny doženou M a F. Ale třeba se mýlím. Na F1 je krásné, že nikdo nic nemá jisté a určitě existuje jakási malá šance, že všichni 4 výrobci budou stejně výkonní a spolehliví. Uvidíme, již se to blíží-
Mike17
18:43 21.01.2019 185.149.130.XXX...a pak během sezóny se POKUSILI dohnat ty vpředu,"
Zdroj: https://f1news.autoroad.cz/novinky/95213-konecne-jsme-nasli-ten-spravny-smer-ted-muzeme-vyvoj-urychlit-tvrdi-honda
Ano, tomu pokusu nedávám velké šance a připadá mi zbytečné, opakovat to pořád do kola. A pokud jde o RB, myslím, že bude spokojen i za stav z loňské sezony. Znamenal by, že to nebyla chyba.-
GRAHAM
22:58 21.01.2019 77.236.218.XXXNo rozdělil bych to na dvě věci.
RB (pokud) bude mít stále dobré šásko, nepotřebuje nejsilnější motor. Honda klidně může ztrácet "podobně" jako Renault v závodním tempu a to by pro ně mělo být v pohodě.
Osobně si myslím, že na Hondu tlačily, aby měla konkurence schopný párty mód. Myslím že na tom hodně pracovali, tam měli problém. Kam až to jsou schopni vyšponovat teprve uvidíme. Bohužel šáska budou zcela jiná, takže porovnávat moc nepůjde.
V každém případě, výkon na stolici našly, jen jim to asi osciluje a to je problém, ale třeba ho vyřeší. Dále je otázkou, jak jsou na tom v závodním tempu s ERS, co jsem četl také kapku všeobecně ztráceli. A pak spolehlivost. Marko byl hodně optimistický, v zásadě i prozradil, co našli na stolici, což si nemyslím že lhal. Jenže je otázkou , zda to budou schopni dostat z motoru na trati a když, jak dlouho to vydrží motor. Tam mají odhaduji prozatím problém, kdyby neměli, vyjadření by bylo určitě jiné.
Můj odhad je ten, že Honda ve finále bude spokojená, když bude s Renaultem v závodním tempu nastejno. Ono ve finalé, tohle důležité zase tak nebude. Mnohem důležitější bude, aby tito dva ztracely co nejméně na Mercedes a Ferrari. A spolehlivost.... ..
Marko už se někde nechal slyšet, že pojedou na 5 motorů...asi tlačí na výkon, s tím že si myslí, že následně spolehlivost doladí. Tak počkejme a uvidíme co se stane-
-
-
airwar1939
20:37 21.01.2019 176.74.141.XXXMyslím že přechod RB k Hondě byl logickým krokem, Honda dá RedBullu tovární podporu, kterou by u Renaultu neměli. A pokud je pravda, že si Renault od roku 2014 do konce 2018 drží na Mercedes +- podobný opstup (tudíž že ho pokud jde o víkon PU nestahuje), a přitom budou současné motory pokračovat i po roce 2020, tak setrvávání u Renaultu a čekat na zázrak fakt nedává smysl.
Prostě to RB dva roky zkusí z Hondou a pak to třeba zabalí, smlouvy na roky 2021 a další ještě nejsou podepsány, zatím se ani neví co po roce 2020 bude a jak bude Formule 1 vypadat.-
Adi
01:14 22.01.2019 83.240.61.XXXNetuším, kdo tvrdí, ze ztráta R na M je stejná jako v r. 2014. Takovou blbost jsem už dlouho nečetl. Renault stáhl v race módu tak 80% své ztráty na M. V Q módu méně a tam to za určitých okolnosti bylo i 50 ps rozdíl, ale určitě to není to same co v prvních letech hybrid éry. Navíc % ztráta R na M byla loni již defakto stejná jako v atmo éře. Tedy do 4%. To je až zarážející jaké hlouposti kolují o PJ R a její ztrátě na špici.-
airwar1939
06:41 22.01.2019 176.74.141.XXXMě to nevysvětluj, zkus to vysvětlit RedBullu. V článcích z roku 2014 jsem našel pár rozhovorů z Markem, stěžoval si že v kvalifikaci ztrácí 70 koní a v závodě 50 koní, v letošním roce v podobném článku se oháněl v kvalifikaci 45 kw (to je 60 koní) a v závodě 25 kw (cca. 38 koní).
Já těm číslům obecně nevěřím, ale pokud jim věří Marko, tak by to znamenalo, že mají pocit že Renault nic neztáhnul... plus často mizerná spolehlivost.-
GRAHAM
11:42 22.01.2019 77.236.218.XXXCA říkal jiná čísla , takže to máš imho špatně.
"Cituji" :
V závodě máme o 15 až 20 kilowattů (20 až 27 koňských sil) méně, ale v kvalifikaci to odhadujeme na 40 kilowattů (53 koňských sil), což už je hodně," přiznává generální ředitel Renaultu Sport. "Na základě toho si myslíme, že s motorem Mercedesu nebo Ferrari bychom se v Abú Zabí kvalifikovali na sedmé místo (reálně obsadili desáté a jedenácté místo, pozn. red.). Takže jsme měli lepší vůz než naši soupeři ze středu pole, ačkoli ne na úrovni špičkových týmů. Proto je nyní prioritou vývoj motoru.
-
Adi
11:47 22.01.2019 81.19.11.XXXOno si stačí připomenout trápení RB v letech 2014 a 2015 hlavně na motorových tratích, kde si je díky výkonu mazal skoro každý na chleba a tvrdě to doháněli v zatáčkách. Jaký to konstrast oproti hlavně loňskému roku, kdy RB byl schopen bojovat o bedny na čistě motorých tratích jako je Monza, Spa, USA. I motorvě náročná Kanada, Interlagos. Paradoxně přišli o dominanci v Singapuru a nic moc nepředváděli ani v Maďarsku. Ale víš jak, kdo chce psa bít, hůl si najde vždy...-
airwar1939
06:25 23.01.2019 176.74.141.XXXNa prstech jedné ruky si umím spočítat, že dominance RB v zatáčkách musí být vyvážena nižší rychlostí na rovinkách. A stejně tak vidím že RB byl v roce 2018 konkurenceschopný na rovinkách.
Ale o tom můj příspěvek nebyl, psal jsem že RB tvrdí, že Renault pokud jde o výkon soupeře nestahuje, a dal jsem tam čísla uváděná Markem, kteá mohou být blízko realitě, stejně tak ale totálně nesmyslná.
-
-
airwar1939
14:19 22.01.2019 176.74.141.XXXPřehlédl jsi se, já mluvím o čísledh které zmiňuje Helmut Marko a nikoli Cyril Abiteboul. Ale i když vezmu čísla od CA a čísla od Marka jen z roku 2014, tak to stažení náskoku je pořád strašně malé.
Pakliže tedy budeme těm číslům věřit, že jsou správné.-
GRAHAM
14:24 22.01.2019 77.236.218.XXXJasně, souhlas....ztráta zůstala, taky to CA přiznal. Nikdo netušil, kam až to půjde zvedat.... a proč to tak je, jsem vysvětlil dole a ber v potaz horší ERS. Ono pozor, i Honda byla tehdá na chvilku před Renaultem. (2016) Pak R udělal upgrade a bylo vše jinak.
-
-
-
Adi
11:55 22.01.2019 81.19.11.XXXLoni to bylo 20 - 25 ps v závodě a max 50 ps v kvalifikaci, navíc při jiných výkonec než v letech 2014 - 2016. Je rozdíl ztrácet 50 ps když jeden má 800 ps a druhý 750 ps (6,6%) a když jeden má 980 ps a druhý 930 ps (5,4%). Navíc nevím o jaké mizené splehlivosti mluvíš? Nejvíce nespolehlivý byl RB (MAX 1x porucha kvůli PJ R, Ricci 2x porucha kvůli PJ R). Ostatní byly buď taktické penalizace nebo porucha jiné části auta (převodovka, spojka, spojka výfuku, brzdy). Např. Kimi 2x porucha PJ F, Sauber taky měl min. 3 poruchy PJ F. Nejspolehlivější byl Mercedes, v závěsu F a R. Honda byla velká neznáma, protože i když jim to v závodech drželo (2x porucha PJ H za celou sezónu), tak točili skoro 2x tolik dílů, takže je otázka, zda to byla taktika, nebo výkon na úkor životnosti (což si myslím já). Jedno je jisté M,F i R umí odjet s jedním motorem 7 závodů, H tohoto zatím nikdy nedosáhla.-
GRAHAM
12:07 22.01.2019 77.236.218.XXXMyslím že je potřeba taky dodat, že špičkový výkon tehdá a vlastně i teď, není vše, co dělá čas na kolo. ERS měl každý kapku jiné, co se kvality rekuperace týká a ne každý z toho dostával to co Mercedes. Holt účinnost...
A taky ne vždy měl RB nejlepší šásko. Vždyť se musel AN do RB "vrátit" a pomoci mnohem více než chtěl, aby to šásko dali dokupy, bó nefungovalo. Bez něj by byl RB poloviční. Tuším rok 2016 přelom 2017.-
Adi
13:09 22.01.2019 81.19.11.XXXJe to tak. ERS, respektive hlavně schopnost využití energie z MGU-H taky dělá své. Šasi RB nebylo vždy špičkové, psal jsem to sem opakovaně, že minimálně první třetina sezóny 2015 a 2017 nebyla v podání RB žádná sláva. V r. 2017 defakto museli dělat nové auto během sezóny.-
GRAHAM
13:36 22.01.2019 77.236.218.XXXNa druhou stranu lze pochopit jejich frustraci a i to že Renault nechtěl a je to otázka zda to mělo smysl, tlačit více na vývoj motoru.
Je ale jasné že mód když RB uspěl, tak to bylo kvůli šásku a když se nedařilo tak za vše mohl motor a bylo to křičeno do světa a do TV kamer nemohl fungovat. Zapeklitá situace.
-
-
-
-
-
-
-
airwar1939
20:39 21.01.2019 176.74.141.XXXA pokud jde o ty posměšky, tak u Renaultu se dají pochopit. Renault je pokud jde o dodávání PU v F1 nepřetržitě dvě dekády, takže to, že posledních pět let nestíhá a soupeře nestahuje, je na takový automobilový koncern celkem ostuda.-
GRAHAM
22:37 21.01.2019 77.236.218.XXXTak to se musím kapku (hodně) ohradit. To je značně zjednodušené a neférově napsané, ač chápu co chceš říci.
Podotýkám že nejsem příznivcem Renault a nikdy jsem nebyl.
Za prvé, Renault podporuje hooodně dlouho F1 motory za což mu patří dík a spíše by se to mělo ocenit, než to kritizovat. Ale věřím , že jsi to tak nemyslel.
Za druhé, určitě NELZE srovnávat motory co byly a co jsou teď, takže dvě dekády o kterých píšeš, jsou ta nějak k ničemu. Tohle je zcela jiná technologie, za mne nelze dávat do poměru. Srovnávat technologicky nelze, Nebylo se zpětně o co opřít.
Je zcela jasné, že Renault to na začátku nezvládl. To je slovy právníka nesporné.
Myslím, že by ale bylo fér říci, jak vše bylo v časové ose, pak je zcela jasné, když už dnes se tak nějak ví, jak vše bylo a proč to bylo.Vše má své důvody. Kdysi tady vyšel článek, kdy Boulier nabádal redaktora, že by měl svým čtenářům vysvětlit, jak funguje F1. Škoda že se to nedělá, to není kritika, jen konstatovaní.
Mercedes udělal na začátku výborný motor, prý na něm určitá skupina lidí pracovala už od roku 2008. Bylo to mimo Mercedes, šušká se že to byl Cosworth.
Pak tato skupina lidí (jedna část) přešla do Mercedesu a druhá, světe div se, do v polední době propíraného AVL.
Takže stručně řečeno , Mercedes měl technologický náskok , lidově řečeno jako prase. Ale to není nic proti ničemu.To je F1, není to kritika či skuhrání.
V prvním roce měl Mercedes neskutečný náskok a tvrdí se, že jak v prvním, tak v druhém roce, nemusel jezdit úplně naplno, to jest motory nemusel vůbec šponovat.
Ferrari, Renault , následně Honda byly za nezdárky. Logicky. Nemohlo to být zpětně vzato jinak. Začali se vším značně později.
Pak se začalo postupně zlepšovat Ferrari. Tohle sice nevím přesně, ale tuším že ukořistily někoho od Mercedesu, pak začali taky spolupracovat s AVL, naimplementovaly TJI systém, který měl Mercedes, aspoň se to tvrdí od začátku.Samozřejmě vše dejme tomu s dvouletým spožděním.Renult 2,5 letým zpožděním. Je potřeba říci, že kdyby jsi vzal v potaz investice Ferrari a Renault + co si Ferrari nechalo udělat bokem, je jasné, proč ten rozdíl, Ferrari dotáhlo a Renault ne.
Následně to samé začala dělat Honda, opět velký časový skluz a dohánět je těžké, když je málo času a je tlak na zlepšovaní, obzvlášť, když udělaly s Mclarenem minel (stejně jako Ferrari s prvním motorem), že ho udělali malej. Neměli holt zkušenosti.Slepá ulička. Stane se a ještě nebyli na F1 vůbec připraveni.
Takže se můžeme vrátit skoro na začátek, jak funguje F1. Pokud máš skluz, není jednoduché ho dohnat.To není jen o šikovnosti, ale i penězích, zdrojích (ber v potaz rozpočty, počet lidí v jednotlivých organizacích, možné investice) ale také o času !!!
Takže pokud máš roční, či dvouletou ztrátu ve vývoji, tak to z 90% nejde dohnat, pokud není strop výkonosti. A to se opět nabavím o možnostech viz zdroje, peníze atd.
Takže když se na to podíváš férově a z jiného úhlu pohledu, tak Renault se zlepšoval stejně jako ostatní. Krom Ferrari motorově 2018, to byla pro všechny včetně Mercedesu jiná liga, ty udělaly dodnes z neznamých důvodů dvouletý skok v přidaní výkonu. (asi ta šedá zóna- nic proti, nevím spekuluji )
Takže pokud se na to kouknu tímto úhlem pohledu, tak po dlouhou dobu Renault odváděl stejně dobrou práci jako ostatní.Bohužel pořád měl tu ztrátu, kterou nedohnal, protože to z logiky věci nešlo.(zdroje, čas atd) Jasně spolehlivost byla horší, holt jiní jsou zatím lepší, ale myslím to co jsem napsal logiku F1 má. Jasně, v F 1 jde o to , kdo je nejlepší, na tohle se z pohledu zvenčí nehraje, ale myslím si že by bylo dobré , se na věci aspoň "občas" koukat i touto optikou. Samozřejmě tam patří i Honda, ač tam je ten příběh složitější, ale není vůbec nepodobný, ač dle mého názoru, je čeká více práce než Renault. (spolehlivost)
-
airwar1939
14:25 22.01.2019 176.74.141.XXXZbytečná reakce, protože já se jednak Renaultu nevysmívám, pouze vysvětluji, proč se jim někdo vysmívá.
A pak většina argumentů co píšeš mě příjdou nějak mimo. Zareaguji jen na jednu vec, ano nelze srovnávat různé generace motorů, ale Renault je ve Formuli 1 jako dodavatel něpřetržitě minimálně ty dvě dekády, podobně jako Mercedes, má tedy podobně jako Mercedes podobně ostřílené lidi... ale odvádí posledních pět let podstatně horší práci.
Další věci z tvého příspěvku nebudu komentovat, nerad reaguji na argumenty jedna paní povídala . Ale pokud by tvá argumentace byla správná, a Mercedes dnes vycházel ze super motoru z roku 2008, tak to znamená že Renault marně honí Mercedes už deset let?
Takže v tom co jsem si od tebe přečetl vidím jednu zajímavou věc, a to že Renault pořádně zaspal na startu, a že už několik let to marně dohání... což není v rozporu s tím co jsem napsal.-
GRAHAM
14:41 22.01.2019 77.236.218.XXXTo není jedna paní povídala.
Žádný super motor.... 2008 začal vývoj.....tohoto motoru, řešily princip fungování, dělo se to prý mimo Mercedes a až v roce 2010 tam přešli , čát k Mercedesu a část do AVL.
Nakonec i Lauda to Montezemolovi přiznal. Nečteš, nevíš.
-
airwar1939
06:08 23.01.2019 176.74.141.XXX
To není o tom že bych nečetl, naopak toho čtu hodně, ale jsem obezřetný tomu čemu věřit... Marko je kecal, Lauda je kecal, novináři jsou schopni napsat cokoli co zvedne prodej.
Posloupnosti jsou mě známé, 2006 - hospodářská krize, odchod několika automobilek, požadavek na motory F1 která budou v duchu doby - od roky 2009 atmosféry s KERSem, od roku 2013 přeplňované hybridy.
Naprosto věřím tomu že v této změně uviděl Mercedes velkou šanci a začal se okamžitě maximálně pečlivě připravovat, využil všech dostupných znalostí a začal s vývojem. Věděl že chce do F1 bstoupit jako tým, a tudíž začal kupovat schopné lidi atd.
Teď odbočím, stejně tak mě nepřekvapuje jak například Volkswagen ovládnul rallye - prostě německá důslednost.
A stejně tak mě nepřekvapuje, že francouzi (Renault) a italové (Ferrari) byly tradičně nepřipraveni, oba národy to mají v povaze (a podobnost s první a druhou světovou válkou se přímo nabízí).
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 3.11.2024
GP Brazílie71 kol (305.879km)
Autodromo Carlos Pace
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek