DISKUZE K ČLÁNKU Toro Rosso je ochotno se obětovat, aby pomohlo Red Bullu s Hondou

Šéf Toro Rosso Franz Tost uvedl, že jsou i v sezóně 2019 ochotni přijímat penalizace na roštu, jen aby pomohli ke zlepšení Red Bullu a jejich dodavateli motorů, Hondě.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Toro Rosso je ochotno se obětovat, aby pomohlo Red Bullu s Hondou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 67, poslední 18.01.2019 09:01 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Adi

    Adi

    83.240.61.XXX
    Otroci. Ale nechápu, proč mluví o obětování, když přece dle TR v motoru není a nebyl problem...

    + 1 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Možná by sis mohl přečíst ten článek. Přestože není s motorem problém, bude se vyvíjet. A na kom asi budou zkoušet novinky? Kdo bude testovat hranice, co je s motorem možné provádět? Už ti to začíná docházet?
      Neboj, z toho budeš mít radost. Představ si to množství motorů a součástek, které se budou testovat a měnit a které budeš moc brát za porouchané a odvozovat z toho jejich nespolehlivost. Letos budeš mít ráj na zemi. 12

      + 5 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Kde zkouší novinky druzí motoráří ? Jako ok, ať si Honda ještě tento rok testuje, ale ten příští, ať už to zatrhnou. Závodění v F1 je závodění a ne aby někdo předtestovával druhému v závodech a ten z toho těžil. To nemá logiku. Kdo tohle udělá třeba pro Renault? Nikdo....

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jako

          jako

          46.135.4.XXX
          Mercedes u Williamsu a Racing Pointu.. Ferrari u Alfy a Haasu.... 03.. Ne samozrejme to je nadsazka..Ale Vzdyt kdokoli si muze poridit dalsi tym, aby bral soupeřům body a zároveň díky němu testoval co je potreba... samozřejmě v ramci pravidel...Ale to je zacarovanej kruh financí.. Tovarny a RB jsou v pohode.. Ale Chápu ze v soucasnosti muzou male týmy diky pravidlům kopirovat nebo dostávat neco od lepsich tymu a nestoji je to rakety, za vyvoj.. Ale to je zas likvidace klasických týmu jako Will a McLaren(ten aspon vyrabi superauta)Sauber, ktery musel jit pod Alfu(a Ferrari) .. ale pak muze byt námitka, ze Will a Mcl,si to taky muzou kupovat a nevyvijet... Proste je to blbe a neni z toho lehká cesta.. Kdyz se pravidla upraví tak Haas to zabali a TR bude treba prodano. Suber je snad na chvili v pohodě, kdyz je zastitenej Alfou. A RP ted budou asi taky celkem fungovat bez problémů. A pak prijde rozpoctovy strop, vyhruzky od tymu(Mercedes, Ferrari, RB) a bitvy ne jen na tratích... 12

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          No jestli si dobře pamatuju, tak RB testoval 3-tí verzi jejich loňského motoru a také kvůli tomu podstoupil penalizaci a továrna s Mclarenem se na tom "svezli". Nikomu to nevadilo. Tak proč vadí, když STR bude zkoušet nové verze Hondy?
          To je problém Renaultu, že nevlastní svůj B-tým. Nikdo mu v tom nebrání. A celou dobu to takto funguje. Někdo testuje součástky, někdo vychovává piloty.... Jsou nějaká pravidla a pokud je dodržují, tak je to v pořádku ne?

          + 5 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        81.19.11.XXX
        Takže otevřeně priznavas, ze Honda neumí otestovat své komponenty a musí na to obětovat tým. Panecku, to bych do tebe neřekl ;)

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          No vidíš. A půjdu dál. Nejen Honda. Renault obětoval 3 sezony Red Bullu na své testování. 12

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            Nepsal jsem, že to porušuje pravidla.
            RB nic netestoval, ač data byla zcela jistě vyhodnocena,to platí vždy... využil silnějšiho motoru, kterým jim dal 20 koní navrh a měl možnost vyhrát.
            Myslíš si že by RB něco pro Renault testoval ? Majku majku.... 11 Naivní pokus....
            Pokud chceš F1, kde jedni budou testovat a vyvíjet pro druhé, chtěj to.
            Já to nechci a nevšiml jsem že by někdo testoval tak hodně jako testuje TR pro RB potažmo pro Hondu.To kecáš....
            F1 by měla fungovat a tak si to představuji na bázi konstrukterské. Vždyť vy fanoušci Ferrari to zde vykřikujte pořád, že chcete aby monoposty nebyli stejné. Tak se toho držte.... když někdo nic nekonstruuje, nevím proč by měl jezdit o pohár konstruktérů a pokud bude k vítězství potřeba B-tým, tak co to bude za soutěž ? To chcete? Myslím že povinnost většinu věcí konstruovat by měl mít většina týmů a něměla by využívat nikoho dalšího ke svému posunu. Můžete tady 100 x tvrdit, co se dělo v minulosti, jak se vše kupovalo, ale to s tím nic nemá. Dost často to byl vyběhlej model, dva roky starej motor Ferrari a další věci. Pro doplnění startovního roštu určitě dobrý model....nemyslím si ale že by v tom mělo pokračovat a mělo by se to nastavit jinak. Můj názor.
            Pokud bude potřeba k vítězství v F1 B-tým, je to dle mého názoru špatně. Vy tomu klidně fanděte. Já jsem proti.

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            Zapoměl jsi napsat , že na tom ještě Renault vydělal. Honda to dělá správně, ta za testování platí. 12 Ohňostroj za milony.... 03

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Promiň, ale tu specifikaci tuším nikdo jiný nepoužil (možná na konci???). Jestli si dobře vzpomínám, RB byl varován, že bude specifikace nespolehlivá. RB si prostě jen řekl, že do toho rizika půjde. Nikdo je do toho jistě nenutil, ale na své vlastní riziko otestoval tu specifikaci pro Renault i Mclaren. Evidentně na tom nic nezískal, když ji zase opustil a ostatní ji nepoužili. Kdyby Renault ten motor otestovat v závodě nechtěl, tak by ho RB nedal. Ne? 03
              Ne, nikde nepíšu, že někdo testuje pro jiného tak moc, jako STR. Vozy stejné nejsou. Je v pravidlech napsáno, co můžeš převzít a co si musíš vyvinout sám. A Tost o tom píše dost jasně. Stejně tak využívá dílů Ferrari Sauber a Haas a u "Mercedesů" je to podobné. Bylo by sice hezké, kdyby si všichni dělali všechno ve své "garáži", jako za starých dob, ale reálné to není. To co dělá STR je stejné, jako dělají ostatní "garážníci". A oni musí. Kdyby si měli všechno vyvíjet sami, zaostávali by mnohem víc a mezi prvními 3-mi týmy a zbytkem by nebyla minuta, ale třeba 2 kola. To by jistě pro F1 přínosem nebylo. Cílem je naopak stažení. A když tomu pomůže prodej části šasi... 03

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                77.236.218.XXX
                Mclaren a Renault specifikaci C nikdy nepoužily a nikdy nepoužíjí a nikdy to neměli v úmyslu, protože se včas vědělo, že nevydrží a je nespolehlivá.......motor byl uvolněn jen na jeden dva závody, kde by vyšší výkon motoru mohl RB pomoci. Oni neměli co ztratit, nikdo je nemohl bodově zespodu ohrozit. Proto do toho šli a věděli že ten motor je cca o 0,3 vteřiny zrychlí....ano motor byl nespolehlivej, vědělo se to a proto nebyl jinde použit. Źe ho použil RB byla vlastně "náhodná" konštelace možností, jak být krátkodobě rychlejší.

                Vzhledem k tomu, co o specifikaci C píšeš, je vidět že si cucáš z prstu.....vůbec netušíš jak to bylo a o co šlo. Doštuduj to.... 03

                + 1 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • Adi

            Adi

            81.19.11.XXX
            Jo? Myslis těch 12 vítězství a nespočet pódií? To je slušné testování ;) Ne vážně Miku, nikdo netvrdí, ze Renault neměl hlavně v prvních dvou sezonách problémy a s RB velmi intenzivně dělali na tom, aby to dali do kupy, ale opravdu nelze srovnávat přístup TR k Hondě a RB k Renaultu. A vis co je zvláštní, proč nikdy RB Renaultu nenabídl TR jako testovacího otroka? Byl to tovární tým a mohlo jim to pomoct... ne oni jen plivali, to jim slo skvěle...

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Ale však nepíšu nic jiného. Někdo (RB) jim to otestoval, aby věděli, že to nefunguje. Věděli, že nebude nejspolehlivější, ale nevěděli jak moc. Kdyby to předem věděli, vůbec by ho nepustili ven. Sorry, prostě to byl test. Naprosto stejně teď bude Honda testovat na STR, co všechno snesou nové specifikace a jak spolehlivé budou.
              Proč to na straně Renaultu obhajuješ a u Hondy ti to připadá nefér?
              Jestli mi něco zásadního uniklo, tak to napiš. Slibuji, že to unesu a nespáchám sebevraždu. 03

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Poky

              Poky

              46.254.64.XXX
              "Je to trochu snazší ten koncept přenést, jelikož detaily řešíte při instalaci auta. Toro Rosso a Red Bull komunikují a pro Red Bull je to usnadněno tím, že Toro Rosso naši pohonnou jednotku zná. Můžou spolu hovořit o problému či nějaké obavě z pohledu šasi a obrátit se na nás. Když máte zcela nový, podstatně inovované řešení, tak to vyžaduje více práce," hodnotí Tanab

              Zdroj: https://f1news.autoroad.cz/novinky/95119-honda-vetsi-zmeny-motoru-nechysta-zustava-u-konceptu-z-roku-2017-dobra-zprava-pro-red-bull

              Kdo jiný dá jinému týmu data o používání motoru a jeho umístění v šasi? B tými by se měli zakázat a stejně tak by měli omezit nákup věcí od jiných týmů.

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              V prvních 3 sezonách turboéry měli 12 vítězství? Vím o 5-ti a všechny do jednoho byly dílem kočkování LH s NR, nebo technickým problémům Mercedesu. Těch 5 by získali i s motorem od Trabantu (nadsázka).
              Když už se tu opět chlubíš umem týmu Red Bull, zkus mi připomenout, kolik podií vyjezdily týmy s Renaultem, když Red Bull vynecháš. No povídej. Počítat to nebude složité. 12
              Slyším 0? Jak to? S tak skvělým motorem??? Mnoho podií získal Williams, i Force India, dokonce jedno i Lotus, jenže s Mercedesem pod kapotou. To je ten tým, co údajně převzal Renault v katastrofálním stavu právě po této sezoně. Jen nějak už tento "úspěch" zopakovat nedokázal. 12

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Píšou doslova, že není tak spolehlivá. Nic o tom, že nevydrží. Jak moc není spolehlivá zjistili díky RB.
                Přesně jak jsem psal. Takže pořád nevím, co se mám doučit. 03

                + 3 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Kdo jiný? Třeba Ferrari Sauberu a Haasu? Nebo Mercedes FI?
                Jo, zakázat to můžeš. Jediné, co tím dokážeš, bude 6 vozů předjíždějících zbytek o několik kol. Ty malé týmy jsou rády, že si něco můžou koupit několikrát levněji, než by to ve stejné kvalitě sami vyvíjeli. 03

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  77.236.218.XXX
                  Tady nelze dávat jiné odkazy....a hádat se nebudu. Prostě věděli, že motor nevydrží více závodů. A předem , ne od RB. Je toho plný NET.....pro mne uzavřeno.

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Poky

                  Poky

                  46.254.64.XXX
                  Ferrari jako výrobce motoru musí podat potřebné informace svému zákazníkovi. Stejně tak i Mercedes. Ale TR je poze uživatel . Žádnej jinej uživatel nebude radit svému soupeři.
                  Ty ten rozdíl prostě nechceš vidět co. 11

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • Adi

                Adi

                81.19.11.XXX
                Takže odpověď na mou otázku nenapíšeš. Ok, jsem u tebe již zvyklý.
                To podium Lotusu byla jak dobře víš slušná haluz a na to, jaký právě měli motor jezdili v r. 2014 dost solidní tužku. A kdo jiný by podia měl dělat? Nový Renault, který musel lepit dluhy Lotusu a stavět nový tým? TR, který bylo naposledy schopné v r. 2007? Nikdo ti Miku neupíra fakt, že Mercedes v letech 2014 - 2016 dominoval hlavně motorově. K tomu tvýmu vysmívání bych se rád zeptal, kolik podií udělaly týmy Ferrari, které loni a hlavně letos měli minimálně stejně schopný motor jako Mercedes? O Hondě se raději bavit nebudeme ne? 03 Je jisté, že s Hondou by RB nemělo v hybrid éře ani jedno vítězství a dost možná ani jedno podium ty "trabante" 11 Jinak samozřejmě RB umí dělat šasi skvělá, ale i špatná. Třeba roky 2015 a 2017.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  ok 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Ale vždyť už tu bylo napsáno hodně o tom, co všechno Sauber a Haas od Ferrari "okopírovalo". Nejde jen o to, že jim strčili motor, ale týkalo se to i šasi.
                  Je pak těžký hodnotit, kdo co chce nebo nechce vidět. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • GRAHAM

                    GRAHAM

                    77.236.218.XXX
                    Spíše řešme, jak to chceme. Nastavit to jde všelijak a pak je někdo sportovně, výkonostně zvýhodněn, což bychom jako fanoušci snad chtít neměli a měli bychom se na tom schodnout.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Na otázku jsem ti odpověděl. Nebylo jich 12, ale 5. Myslíš na tu druhou o STR? Jak bys nazval konec roku 2017? Kéž by bylo STR pro Renault jen otrokem. ten s nimi zametl mnohem horším způsobem. Stačí odpověď?
                  Proč to byla u Lotusu haluz? Oba Mercedesy dojely, jeden RB skončil za nimi a druhý nedojel, nějak kvůli motoru. Tohle je haluz a vítězství RB ve chvíli, kdy oba Mercedesy měly problém haluz není?
                  Ale naprosto souhlasím. V roce 2014 jezdil Lotus hroznou tužku. Hádej co měl v tom roce pod kapotou? Začíná to na R. Na rozdíl od roku 2015, kdy udělal to podium a skončil celkově 6-tý, 109b za RB a před ostatnímii týmy Renaultu. Nechápu, proč si vždycky nacházích argumenty proti sobě.
                  12
                  Ferrai? Loni a letos? Nevím, několik vítězství a hodně podií? Proti stejně továrnímu Renaultu o "trošičku" lepší ne? 03
                  To, že by RB nezískal s Hondou ani jedno vítězství je opět jen tvá víra v Renault. STR bylo na konci sezony rychlejší než bylo o rok dřív. Jestli by RB vyhrál míň, nebo víc závodů s Hondou, je čistá spekulace, nezaložená na ničem racionálním. 13

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  77.236.218.XXX
                  Já by jsem "chtěl" zažít Marka, kdyby on s Hondou začínal v roce 2015.
                  Nikdo zpětně nepopírá, že malej motor, bylo špatné rozhodnutí, na kterém se Honda a Mclaren zřejmě domluvily, nakonec Ferrari šlo to samou cestou.
                  Je jasné, že každý využije každé skulinky co dovolují pravidla. Je jen otázkou zda je to dobré pro budoucnost F1, aby byly Btýmy. Více jak půlka týmů přestane umět konstruovat a to si nemyslím že je cesta. Ač samozřejmě bussinesově to jde....

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    Vždycky je někdo zvýhodněn. Třeba odměnami. Měli bychom se dohodnout na tom, jestli chceme férový náskok továren nad garážníky, nebo neférově vyrovnanější závody. 03

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
            • rock

              rock

              37.188.148.XXX
              "Pokud bude potřeba k vítězství v F1 B-tým, je to dle mého názoru špatně."
              Pokud jsou potřeba k vítězství v F1 peníze, je to dle mého názoru špatně.

              Ty dva výroky jsou z velké části ekvivalentní a přitom nad tím druhým se nikdo nepozastavuje - všichni jsou smíření s tím, že se s tím stejně nedá nic moc dělat.

              B-tým je jenom další forma investice. Velké týmy jsou různými způsoby omezovány v utrácení (respektive utrácet mohou, ale pravidla se průběžně nastavují tak, aby to pokud možno nebylo efektivní). Teď našel Red Bull způsob, jak utratit, aby to efektivní bylo -získá testovací platformu- a tak to zrealizoval.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                77.236.218.XXX
                V pořadku a nic proti, je to v rámci pravidel, tak jdou až na dřeň.
                Otázkou je, zda je tohle dlouhodobě dobře. A jak jsem psal, ať ještě Honda klidně rok testuje, když jí to pomůže dotáhnout špičku. Pak se to ale musí změnit...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  77.236.218.XXX
                  V roce 2016 neměl Renault v Rb šásku krom toho že byl "slabší" žádný problém. (to už jsem zapoměl, nevěřil bych tomu...)

                  [odkaz na stránku]

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Jo, Marko a Honda v roce 2015 a 2016, to by byla zajímavá kombinace. 12
                  JInak na tu otázku je celkem snadné odpovědět. Podívej se, kde byl Sauber a Haas v roce 2017. Je dobře nebo špatně, že se dotáhli na špici zbytku světa? A existovali by bez podpory Ferrari vůbec? To samé u STR, FI a Wilíků.
                  Když se tak dívám na výsledky, pak by to vypadalo takto:
                  Mercedes, za nimi Ferrari, za nimi s odstupem RB, pak vteřina nic, Renault, pak vteřina nic, Mclaren, pak za nimi zbytek, pokud by vůbec jezdil. Zdá se mi to mnohem horší, než jak to vypadá teď. 03

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • GRAHAM

                    GRAHAM

                    77.236.218.XXX
                    Williams je soběstačný tým. Sleduješ tu F1 nebo ne ? Někdy mám pocit že moc ne..... 03

                    Já řeším princip, že jsou rozdíly je jasné a určitě větší, než by bylo ideální. ty budou vždycky ale mělo by se to snížit.
                    A když někdo investuje 500 mil a někdo jen 100 mil, je vlastně ten se ztrátou "rychlejší". 03 03 03 Snad to také vyřeší....netvrdím že to musí být natvrdo hned, ale když bude strop od 2021 200 mil, bude to lepší.

                    + 0 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Jé, já nemyslel to, že by Williams byl přímo finančně závislý na Mercedesu. Ale bez jejich motorů by na tom byl tak bídně, že pochybuju, že by přežil.
                      Jestli mají od nich ještě nějaké díly, nebo čistě motor nevím (to se přiznám). Ale podle posledních výsledků bych řekl, že moc toho asi nemají.
                      Jenře ty rozdíly nezmenšíš tím, že zakážeš těm malým kupovat technologie od továren. Ať už budou stropy nebo ne, těm malým se vyplatí technologii koupit, než vyvíjet. A čím míň utratí za koupené díly, tím víc jim zůstane na vývoj tam, kde kupování povolené není. 03

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                • Adi

                  Adi

                  83.240.61.XXX
                  Nepochopil si přirovnání týmy s motorem Ferrari vs týmy s motorem Renault. Šanci na podium měl u obou výrobců pouze 1 tým. Lotus v r. 2015 byl na bídném 6. místě s dominantním motorem. Renault v r. 2018 byl na 4. místě s horším motorem. Jedno je jisté, kdyby šla Honda a RB dohromady v roce 2015, ani jeden by tady už nebyl. Líbí se mi jak furt haníš Renault, svědčí to o tom, že tě štve jak se zlepšuje. 01 Myslíš, že Honda předvede alespoň polovinu toho co Renault? Moc lidí jim po těch letech nevěří a mají k tomu dobrý důvod 03

                  + 2 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    Mně stačí srovnat továrny. Ferrari bojuje o titul, Renault o 4-místo, většinou někde kolo za nimi. Renault dodával motory dvěma špičkovým týmům a Ferrari dvěma garážníkům, kteří byli v roce 2017 na úplném chvostu pole (jen Mclaren jim to na začátku sezony narušoval). Co drží Renault nad vodou je RB. Bez nich by byli továrna a špičkový tým na úrovni prostých garážníků a jednoho B-týmu. Sorry, to je fakt.
                    Jo, Renault určitě zvedl úroveň šasi. A je fajn, že sis všiml, že to co kazilo výsledky Lotusu před prodejem, nebyl motor. 03 Tedy jen potvrzuješ to, o čem se bavíme. 04
                    Renault se zlepšuje, o tom žádná. A je to dobře. Ta díra za Red Bullem je brutální a kazí závody. Jen je úsměvná tvá představa, že najednou přes zimu doženou 1s ztráty, když doteď zlepšují šasi tak o 0,1-0,2s za rok.
                    Stejně tak představa, že týmy s Renaultem budou porážet RB. STR přechodem neztratilo na rychlosti vůbec nic, posledních 5 závodů prokazuje pravý opak. Není tedy nejmenší důvod čekat něco jiného od RB. Zvlášť, když už mají zkušenosti s přechodem. Přesto porážet STR bude pro Renault i Mclaren povinnost. Kdyby STR neporáželi, bude čas aktivity v F1 zabalit. 03

                    + 2 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Adi

                      Adi

                      83.240.61.XXX
                      Je velmi pravděpodobné, ze RB jako balík nebude silnejsi než R. Ale uznávám, ze RB je zatím větší tým a mají silnější progres než Renault. Souboj o 3. Místo v PK rozhodne o kolik slabší a o kolik horší ve spolehlivosti bude Honda oproti Renaultu.

                      + 2 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        46.135.84.XXX
                        Naopak. Ten náskok je tak brutální, že i kdyby Hondě chybělo 50k, stejně to Renaultu nebude stačit. Ale ono ji nechybí +- nic. Všichni se shodují, že Renault dohnala. A spolehlivost? Jestli jim to klekne zase 2× za sezonu, tak to jistě přežijí. Neznám pilota, který by loni dojel všechny závody. 04 A tuším, že i Abiteboul čeká dotažení špice až v dalších sezónách. Takže jsi asi jediný, kdo má dotažení RB LETOS za pravděpodobné.

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • GRAHAM

                        GRAHAM

                        77.236.218.XXX
                        Williams je s motorem Mercedes poslední. Takže by přežil s jakýmkoli motorem. Horší být nemůže. Odmítl i převodovky od Mercedesu. Dělá si je sám , je toho schopen a je soběstačný uplně stejně jako RB, Mclaren, TR.

                        Rozdíly půjdou zmenšit, stropy a stabilita pravidel.Nějaké rozdily však budou vždy.
                        Nákup technologií je problém, buď jsou starší ( závodně k ničemu) a nebo mohou ovlivnit výkonost.
                        Prostě je to o tom co jak má F1 fungovat.
                        BE chtěl křoví, tak to takto pokroutil a vůči konstruktérům to není spravedlivé.
                        Malý tým nikdy nebude moc vyhrávat a defacto jede v módu že se jen účastní.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • GRAHAM

                        GRAHAM

                        77.236.218.XXX
                        RB má AN, kdyby ho neměl, vůbec by nebyl tak úspěšný....ač dobrá stáj by to byla stále.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • GRAHAM

                          GRAHAM

                          77.236.218.XXX
                          Musíte si stanovit, zda se bavíte o počtu bodů a nebo o nějaké čisté rychlosti. Určitě to nebude to samé.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          Je soběstačný? V podstatě sis odpověděl první větou. A teď si představ, že by měl pod kapotou Renault (nebo Hondu, ať někoho neurazím). Ono je rozdíl skončit poslední v PK se 7-mi body nebo jezdit pokaždé s odstupem poslední a zůstat bez bodu. V předchozích letech jezdili díky motoru hned za špicí, dokonce byli před Ferrari nebo RB. Díky tomu měli sponzory, z čehož těží doteď. Jestli budou dál soběstační jako loni, dlouhou budoucnost jim nevěštím.
                          Křoví bylo vždy. teď mají nějakou šanci na titul celkem 3 týmy, což není v historii moc běžné. A rozdíly proti slabým byly kdysi mnohem větší. Pamatuješ na pravidlo o 107%? Teď je zbytečné. Jediné, co je trochu špatně je to, že se momentálně jedou 2 ligy, které se ani trochu nemísí. Prostě 6 vozů je o vteřinu jinde. Na druhou stranu, když řádil Mclaren s Ferrari na přelomu století, taky se jim do toho nikdo moc nepletl.
                          Ty technologie právě už moc starší nejsou. Motory jsou identické a i zbytek je většinou pořád lepší než to, co by si byli schopní vyvinout sami. Jinak by to přece nekupovali. Stačí podívat na ten Wilík. Kdyby to měli všechno dělat v garážích, pravidlo o 107% by se zase muselo používat. Tomu věř. 03

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            185.149.130.XXX
                            Já se bavím o rychlosti. Co s tím pak dokáží udělat piloti bylo krásně vidět na začátku loňské sezony. Někdo získal skoro všechny body, díky odstupováním soupeřů, jiní jim to právě ulehčovali bouráním a odstupováním.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          Jeho angažování byl geniální tah. Bez toho by byli asi někde úplně jinde. Možná by se splnil Adiho sen, že by jezdil Renault před nimi. 12

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • airwar1939

                            airwar1939

                            176.74.141.XXX
                            Obávám se že máš ohledně Williamsu naprostou pravdu, pokud letos nesníží ztrátu na čelo a nebudou občasně bodovat a reálně bojovat alespoň ve středu pole tak to podle mě bude poslední sezona pro tento tým... odešlo jim Martini, odešel "papá" Stroll, mají jen jednoho placeného pilota (no možná jim Mercedes trochu pomůže ?) - mě to letos vychází hodně na hraně.

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama