DISKUZE K ČLÁNKU "Letos to byla pouze příprava," reagoval šéf stáje Toro Rosso na spolupráci s Hondou
V životě je někdy zapotřebí odvahy k uskutečnění kroku, který se může zdát na první pohled zcela jdoucí proti proudu. V týmu Toro Rosso se po skončení loňské sezóny rozhodli opustit agregáty Renaultu a po rozchodu Hondy a McLarenu se postavili do role jediného klienta japonského dodavatele motorů. Mnozí nad tímto jen kroutili nechápavě hlavou...
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Letos to byla pouze příprava," reagoval šéf stáje Toro Rosso na spolupráci s Hondou
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Situs
15:40 27.12.2018 85.70.164.XXXŘekl jsem 'ano, budeme mít slušnou sezónu, uvidíte, budeme před vámi'.
.... asi to teda říkal lidem od Williamsu že to takto vytahuje, před jiným týmem totiž nakonec neskončili Ale myslím že Williams skončil poslední především vlastním propadem, takže by si za to TR zásluhy dávat nemělo. -
Adi
11:31 26.12.2018 83.240.61.XXXTak si to shrňme. Ztratili jsme skoro polovinu bodu oproti roku 2017. Spadli jsme má chvost pole, ze kterého se příští rok budou dost blbě zvedat. Spotrebovali jsme nejvíce komponent z celého startovního pole a z toho, co jsem mohli vidět hlavně v poslední třetině sezóny opravdu nemám pocit progresu. PJ Hondy tak tak vydržela 3 víkendy v radě a ze to umí pustit v Q o par kW nad Renault je sice fajn, ale za jakou cenu ;) Od GP Spa bodovali chabě a jen díky odstoupení soupeřům. Ne Toste, ti lidé, co vás nazývají blázny tak daleko od pravdy nebyli. A jestli si někdo mysli, ze mělo letos TR horší sasi než McLaren, tak to samozřejmě vůbec není pravda. TR bude příští rok poslední. Kde jsou ty časy, kdy TR před par lety jezdilo skvěle a občas umělo i RB zatopit.-
Mike17
13:41 26.12.2018 185.149.130.XXXJo máš pravdu. S nováčky, co každou chvíli byli mimo trať nebo se zničenými auty, vyjezlil polovinu bodů co loni se zkušenými piloty a body získávali jako Mclaren díky odstoupením soupeřů. A ano, měli podobně špatné šasi, jako Mclaren. Nebo jak chceš vysvětlit, že nejlepší umístění měli na motorové trati (Bahrajn)? Mít skvělé šasi, excelovali by v Monaku, Maďarsku, Singapuru. Místo toho bodovali v Bahrajnu. V monaku i Singapuru jezdili za Mclareny. Tak kdo z nich měl lepší šasi?
Když se podívám, s čím končili loni a s čím končil Mclaren, tak vidím, že zrychlili o 0,351s na kolo, zatímco Mclaren zpomalil o 0,752s. To je dost podivné, když Mclaren měl zrychlit o 1s a STR zpomalit ne? Čímpak to asi bude? Tedy ty tvoje body jsou jen o tom, kolik letos v některých závodech vypadlo soupeřů. Realita je jiná. Máš to v číslech. Jsou teď prokazatelně rychlejší a s prokazatelně spolehlivějším motorem, než loni.-
Adi
18:51 26.12.2018 83.240.61.XXXKazdej, kdo trochu rozumí F1 a sleduje ji, tak moc dobre ví, ze loni měl McLaren o dost lepší sasi než letos a hlavně měli o dost lepší sezonní vývoj než letos. Pokud si pamatuji dobre, tak TR loni jelo poslední 1/3 sezóny se stejnými piloty jako letos a defakto bez jakékoliv podpory ze strany Renaultu, naopak museli velmi tlumit výkon a nebyli horší než letos v poslední 1/3 sezóny, kdy jezdci byli o rok zkušenější a měli za zady plnou podporu Hondy a jejich peněz. To je mi panecku progres! Sleduj a hodnot porovnatelné a buď tak laskav a nepřekrucuj si fakta jak se ti hodí.-
Mike17
20:00 26.12.2018 185.149.130.XXXJo asi ho letos měl Mclaren horší, než loni. Ale asi to nebyl tak velký rozdíl, evidentně na tom byli letos podobně, jako STR. A vývoj loni také nic moc, když na konci sezony přecházeli na jiný motor, šasi museli předělávat a dělat na tom začli hodně před koncem sezony.
Tak si dáme jednu citaci: "...kdy (loni) McLaren žil bohužel v iluzích a když tyto skončily, tak to zabolelo."
Zdroj: https://f1news.autoroad.cz/novinky/94949-renault-dle-slov-sveho-sefa-rozchodu-s-red-bullem-nelituje-citi-se-ted-svobodnejsi
Možná ten pán tomu vůbec nerozumí, jak říkáš. Jmenuje se Abiteboul, abys věděl, kdo F1 vůbec nerozumí. To bude mít Renault asi dost těžký, mít za šéfa někoho takového.
Když chceš, podíváme se tedy na tu poslední třetinu závodů:
STR 2018:
oba dnf (oba brzdy),11+13,9+12,10+14,11+12,12+dnf (motor), tedy průměr 11,555 a 3 dnf (pouze jednou motor). Startující měli odjeto 276 GP (průměr 23)
2017: 14+dnf,13+dnf,10 (kvjat)+13,13+dnf, 12+dnf (oni oba nedojeli, jen jednomu odešel motor v posledním kole),15+16 tedy průměr 13,25 a 5x nedojeli do cíle z toho minimálně 3x pro motor.
Startující měli odjeto 208 GP (průměr 17,33)
Takže??? Zase jsi se nepodíval na čísla. V průměru skoro o 2 pozice letos lepší. A 3x méně odstoupení kvůli motoru. Přestože (jak sám píšeš) stáhli loni kvůli poruchovosti výkon. Jo, progres tam vidím. Je fajn, když oponent utluče argumenty sám sebe.
Koukneme se na Mclaren? tedy nevím, jestli je to srovnání fér, oni piloti Mclarenu byli o rok zkušenější, těkže neměli odjeto v průměru o 6 GP víc (STR), ale o rovných 21.
2018:
14+16,14+15,11+dnf,8+dnf,14+17,11+14 = průměr 13,4 a 2x dnf (tuším oba motor)
2017: 7+11,11+14,12+dnf,10+12,8+dnf,9+12 = průměr 10,6 a 2 dnf (tuším oba pro motor)
Výsledek? Skoro o 3 místa horší jak loni a stejná poruchovost. Přestože přešli na ten super vychytaný, spolehlivý a výkonný motor. To je panečku progres.
To jsou milý kolego čísla, tedy fakta. STR zlepšení jak výkonově tak hlavně ve spolehlivosti, u Mclarenu propad výkonově a stagnace ve spolehlivosti. Jak se ti fakta líbí? Tuším, že asi moc ne, když sis sám naběhl na hrot kopí.
-
Adi
21:24 26.12.2018 83.240.61.XXXJak proboha můžeš brát v potaz pozici v cíli? Ty ses úplně mimo! Je hezky, ze sis dal práci sečíst nevýznamná čísla. Gratuluji. Me zajímají ta důležitá čísla, ne teoretická rychlost. Takže body TR poslední třetina sezony loni: 13b, letos 3b. Líbí se mi, jak každý DNF u týmu s Renaultem u tebe automaticky znamena vina PJ Renault. Ještě než přejdeme k McLarenu, který si užíval nejlepší spolehlivost od r. 2014, začneme s RB. Kolik si myslis, ze mel letos DNF kvůli komponentu PJ Renault?-
Mike17
12:33 27.12.2018 185.149.130.XXXA co mám brát v potaz? Body? Stačil Vettelův billiard v Singapuru a odstoupení Hulka a Sainz získal místo 2 bodů 12. Bez toho kulečníku bys byl v zádeli i s bodama. Když už sis tam ten Singapur přidal. Bez něj by to bylo 3:1 pro letošek a to ještě všechny loňské body získali Sainz s Kvjatem. Letošní dvojice si loni ani neškrtla. Umístění vypovídají o stavu samozřejmě mnohem víc. Ale i tak je to jasné. STR na konci této sezony je o dost lepší, než to loňské.
Jak všechny dnf znamenají problém motoru? Doslova tam máš napsáno, že loni to bylo 3x z 5-ti dnf. Nevím, jak moc ti jde matika, ale 3 z 5-ti fakt nejsou všechny. Jestli některý z údajů nesedí, tak ho oprav.
A letos? Nechce se mi to hledat, ale tuším to bylo kolem 5-ti. -
Mike17
12:56 27.12.2018 185.149.130.XXXJaký je to nesmysl srovnávat to přes body sis ukázal sám. Bez jednoho závodu je to 1:3 se závodem navíc 13:3. Takže je to o výkonnosti jen v jednom závodě, tedy o náhodě, jestli proběhne kulečník nebo ne. Když sečteš všechny výsledky, je to o výkonnosti ve všech závodech, kde to jeden kulečník ovlivní jen málo. Schválně si k mým výpočtům přidej Singapur a uvidíš, že ti to vyjde skoro stejně. A stejně tak ti přibydou loni bodíky u Mclarenu, což se ti asi zas tak moc líbit nebude.
-
-
GRAHAM
01:05 27.12.2018 77.236.218.XXXMajku, Mclaren měl vloni zcela jistě mnohem lepší šásko, než letos. Jak dobré , je věc druhá, ale špatné zcela jistě nebylo, když vezmeš v potaz kolik Honda na začátku roku ztrácela a trvalo hodně dlouhou, než ten motor vylepšila, dala dokupy.Ztrácela zcela jistě na začátku kolem 120 koní a hlavně a to povětšinou nikdo tady neřešíte, neskutečně se trápila i s ERS a to dělalo hodně velký čas na kolo. ( v závodě) Nejdříve motor pouze záplatovala, protože to nešlo vyřešit jednoduše a měla velké problémy s mapováním a protože neměla vůbec zvládnuté HCCI, motor vibroval,byli velké problémy s mazaním MGU-H, v zatačkách, přidíralo se to... prostě nefungovalo správně v zásadě nic.
Přesto po určité době, dokázal Mclaren v kvalifikaci udělat nějaké výsledky. Kvalifikace má jednu výhodu, vůz jede na okruh s kompletně nabitým ERS, takže jsou na tom v tomto všichni skoro stejně.( Vyjma spalováku) V závodě už s tím ale byl problém, protože Honda neměla rozhodně tak účinný a naladěný ERS. PJ je komplexní záležitost, takže nejde uplně jednoduše spočítat tak, že rozdíl v chybějících konich vynasobíš časem pro danou trať.
Samozřejmě, letos to bylo špatné, moc špatné, musí se ale hlavně pochválit soupeři, kteří se opravdu o hodně zlepšily oproti minulému roku.
Tvoje čísla nerozporuji, ač jsem je nekontroloval a ani nebudu, ale dle mého názoru, je ty čísla potřeba dát i do kontextu doby, v kterých vznikla, kdy +- vykon kdo jaký měl zpětné už se ví + problémy který dané motory měly. Proto já dodnes ,samozřejmě s nějakou odchylkou dle trati věřím, že by Mclaren mohl být průměrně v roce 2017 o vteřinu v závodě rychlejší. To v průměru zdůrazňuji. Chybějící kW na začátku sezóny do toho hodně promlouvají. Ke konci sezóny, kdy už byl výkon lepší a motor dán do nějakého rozumnějšího funkčního módu s ním zajížděli samozřejmě relativně velice slušné výsledky. Výkonu ale pořád chybělo hodně.
Ona Honda začala někdy v dubnu 2016 pracovat na nové variantě motoru a bohužel před sezónou 2017 měla jen jeden měsíc nově postaveného motoru na vyladění na dýnu a proto z toho byl průšvih, který jsem všichni viděli. Nedívím se , že ho vlastně po dva roky museli testovat a ladit. Mclaren s Hondou zpětně vzato neměl šanci v F1 uspět. Honda přišla do F1 zcela nepřipravená a nezkušená. Bohužel...
-
Mike17
13:09 27.12.2018 185.149.130.XXXAle já s tím, co jsi napsal v celku souhlasím. Jen se tu bavíme o konci loňské a letošní sezony. To už Honda problémy v závodech moc neměla a nejen, že pravidelně byli v Q2 a někdy v Q3, ale i pravidelně sbírali body.
Jo, loni to šasi vypadalo o něco líp, než letošní. Ale sám Abiteboul napsal, že žili v iluzi, že jejich šasi je TOP. Bylo slušné, ale do špičky měli daleko. Stejně tak loňské šasi STR na technických okruzích zářilo a letos získali nejvíc bodů v Bahrajnu. Loni byli 6-tí v Monaku, 7-mí v Maďarsku a 4-tí v Singapuru. V Bahrajnu 12-tí. Sedmé místo zvládli udělat už jen v Číně. Letos? V Monaku 7-mí, v Maďarsku 6-tí a v Singapuru 13-tí. Zato 4-tí v Bahrajnu. Z toho se mi jeví, že šasi bylo také o něco horší, než to loňské. Spíš to tam bylo jako na houpačce, podle toho, jak jim sedly gumy a podle toho, jestli si jejich piloti hráli na kulečník. -
-
GRAHAM
16:14 27.12.2018 77.236.218.XXXVíš ono imho tohle není jednoduché takhle zhodnotit.Samozřejmě že to něco řekne, ale určitě ne všechno. Uvědom si, jak hodně se všichni ohledně šáska meziročně zlepšily. Ti co nakupují od Ferrari zcela určitě, pak motoráři vylezly s dalšímy módy do kvaldy, je toho hodně, co se meziročně změnilo.
Tost imho říká jediné, motor šel dopředu mnohem více než šásko. Je zklamán z TR. Taky nebyli schopni po změně, stejně jako Mclaren udělat dobré šásko a to se snažili. Nikdo nezpochybňuje že Honda motor vylepšila. Otázkou je , jak na tom Honda doopravdy celkově, aby to bylo použitelné i do závodů v módu 3 motory na 7 závodů a to se teprve dozvíme. Pro Hondu je RB spása, protože ten ji pomůže, donutí, se zlepšit a nastavit se do módu formule 1, nastavit tam proces. Toho Mclaren nebyl schopen a byla chyba, že šel k Hondě tak brzo, místo toho aby ji nechal na sobě makat , připravit zázemí a další věci. Ona je vůbec otázka, zda by to Honda zvládla i v jiném módu, dělá se z ní špičkový motorář a najednou z toho vylezlo, že přípravy motorů byli jak za cara klacka. Holt velké poučení do budoucna pro všechy. Nic není tak jak dřív....-
Mike17
17:07 27.12.2018 185.149.130.XXXTak ona je to spojená nádoba. O co víc se zhoršilo šasi, o tom víc se zlepšil motor. A ten měřitelný pokrok tam prostě je, ať už si Adi říká co chce. To co Tost říká se projevilo i na dráze. Na tratích, kde exceloval RB si oni moc dobře nevedli. Takže je celkem jasné, kde se vzalo i zrychlení. A trochu nesouhlasím s těmi tými s motory Ferrari. Jejich zlepšení není moc o šasi, ale o motoru. Všichni 3 se zlepšili. A nejvíc Sauber, který přešel od tragického motoru z roku 2016 na dobrou jednotku 2018, která je srovnatelná s Mercedesem. Tam rozhodně vidím posun z konce roštu kde byli před rokem s STR na dnešní pozice jednoho z nejlepší týmů středu. Samozřejmě i šasi bylo asi lepší a LeClerc také předčil loňské obsazení.
STR jistě nedostalo tolik koní navíc. Přechod na Hondu jim nedal o tolik víc koní navíc, než bylo mezi Ferrari 2016 a 2018 a nepředvedlo takový posun. Ale daleko za nimi rozhodně nejsou.
-
-
-
-
-
-
-
GRAHAM
17:45 26.12.2018 77.236.218.XXXNo ADi, sice taky "doufám" že Mclaren by měl mít lepší šásko než TR, v přištím roce, ale ruku do ohně za to nedám. Proč? Protože RB a TR budou mít všechno co je možné dle "nových" pravidel stejné, to jest využíjí všech možných komponetů RB a "koupí" je od nich. Takže TR bude základově stejné jako nový RB. To samé využívají další týmy ve spolupráci s Ferrari, ač tam je vše o rok zpožděné. Takže v tomto bych byl velmi opatrný.
Hondu nepodceňuj, už mají dva roky "testů" za sebou, takže to tak nějak v kupě mají.O dva roky více zkušeností, to se projeví. Na co to bude stačit uvidíme, ale nepodceňuj je. Že to nejspíše na F a M stačit nebude, se dá předpokládat, ale nepodceňoval bych je.-
-
Mike17
20:11 26.12.2018 185.149.130.XXXOba týmy by STR porazit rozhodně měly. Mají dvojnásobný rozpočet a kvalitní piloty. To by bylo hodně velký trapas, kdyby ne.
Ale že Renault porazí RB, to je hodně, hodně, tedy opravdu hodně divoký sen. Za poslední rok je stáhli o 0,15s. Přes zimu by měli udělat dalších 1,09s.-
-
Mike17
13:17 27.12.2018 185.149.130.XXXJo, to jsem četl už loni, jak motor Renault udělá sekundu k dobru.
Místo toho Mclaren o tři čtvrtiny sekundy přišel, ztratili i ostatní týmy s Renaultem (0,04s R a 0,19s RB) a STR místo ztráty jedné sekundy 0,35s získalo. Jestli se to bude opakovat, tak se RB dotáhne na špici, uteče Renaultu a ten bude bojovat s STR daleko před Mclarenem.
Jo pravda. Max není tam kde Hulk a Ricci. Jsem zvědav, jak si povede Ricci proti Hulkovi, ale od Maxe dostal krutou nakládačku. Takže potvrzuji. Max rozhodně není tam, kde Ricci, je o ligu výš. Od Gaslyho nic moc nečekám, ale to je úplně buřt. Všichni řeší jen pohár jezdců.
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek