DISKUZE K ČLÁNKU McLaren o svých problémech a nadějích: Kdy odhalil, proč není schopen vůz vyvíjet?

Vedoucí představitelé McLarenu v závěru sezóny promluvili o potížích, které tým sužovaly, a o důvodech, které jsou příslibem zlepšení. Co se letos nepovedlo, k jakým změnám uvnitř došlo a kdo nyní vede technický vývoj vozu?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren o svých problémech a nadějích: Kdy odhalil, proč není schopen vůz vyvíjet?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 02.01.2019 11:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» airwar1939 (Hlasovali 5 lidé) 27.11.2018 12:17
Trochu mě McLaren připomíná divadelní dramata… »
» Situs (Hlasovali 4 lidé) 27.11.2018 11:00
01 Dobrá zpověď McLarenu. Věřím že se to na… »
» airwar1939 (Hlasovali 3 lidé) 27.11.2018 14:26
Ocenil bych trochu bližší specifikaci druhu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Tak kde se u Meku stala chyba?
    Snad né u odstranění žraločí ploutve se kterou Mekáč začal mezi prvními a tolik si od toho sliboval.
    Dokonce nemůžeme podezřívat ani přechod ani na motor od Renaultu. Dyť z úst samotného Meku vyznělo, že to byla sranda, kterou v uvozovkách zvládli během pár dnů.
    Nebo snad právě proto, že všechno těžce podcenili a povýšenicky odflákli?

    + 0 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Limbi

      Limbi

      147.228.70.XXX
      Myslím, že ty prohlášení z předsezóny už jsou pryč a teď jsou trochu upřímnější. Otázkou je jak to nové vedení zvládne. Osobně jsem byl vždycky zastáncem Rona Denise, který se vypracoval odspodu a chápala tak aspekty celého týmu. Dnes tam sedí manažeři a težko říct jestli se alespoň snaží ten tým pochopit v každém ohledu. Uvidíme co letos zvládnou. Letošní vůz měl byl hodně odlišný (hlavně záď) od toho předchozího a mluvilo se hodně o tom, že to McLaren nestíhá jak by potřeboval (kvůli novým motorům). Další rok už nebudou mít na co se vymlouvat co se auta týče.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Jako když si přečtete článek tak to do sebe zapadá, a to jestli něco rozporujete tak jim jejich slova prostě nevěříte, ale s tím McLaren teď moc neudělá. Je jasné že konkrétně Vám své problémy nebudou sdělovat, tam čekat detailní vysvětlení je naivní. Minulý rok bylo šasi hodně dobré, letos ne, a přechod na jiný motor se dá očekávat jako hlavní viník. Kompromisy někde udělaly v šasi neplechu kterou odhalit a napravit bylo složitější. Když to zjistili rozhodli se především věnovat nápravě a vývoji pro příští rok, a to by mělo být znát. Záruky pochopitelně nejsou protože jejich auto ještě nevyjelo a o kolik se zlepší ostatní neví nikdo. O tom že šasi minulý rok bylo lepší než letos snad není pochyb ne?

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      91.177.212.XXX
      Formule se během let měnila. A to někdy i dost výrazně. Kde jsou teď třeba doutníkové formule z 60.let (asi nejkrásnější v historii) ?
      Za 10 let zase budeme jinde.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Vzhledem k tomu, že se +- ví kolik Honda ztrácela, tak je to jasný. Dokonalé to šásko taky nebylo a ani díky motoru být nemohlo a samozřejmě výkonost se dle trati lišila.
      Jenže místo vývoje se furt měnily motory, které furt hořeli a nefungovali. No už je to pryč, jede se dál. Jednoduché to nebude.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      No on si tak trochu McLaren rozporuje sám sebe, na jednu stranu tady byla prohlášení o skvělém šasy minulý rok, a na druhé straně máme prohlášení, jak ten tým nefungoval, jak spolu klíčoví lidi špatně komunikovali, jak šel díky tomu vývoj špatným směrem, a jak bylo potřeba udělat změny. A já se logicky ptám od kdy to takto v McLarenu nefungovalo, když ještě loni to fungovat muselo.

      Na mě McLaren posledních nějolik let působí jako tým kde se především bojuje o moc, a ani změny letos mě zatím rozhodně neuklidnili, když k tomu přidám dlouhodobý chaos při strategických rozhodnutích, plus práci konstrukčního týmu, tak to na nic lepšího v příštích několika letech než střed pole nevidím. A to mě u tohoto týmu mrzí.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • achmed-cz

      achmed-cz

      212.24.138.XXX
      Je jasné, že problém nebyl v aerodynamice - to by se v průběhu sezony odstranit dalo. Ale sám McLaren už na začátku sezony říkal, že kvůli jinému uspořádání Renaultu měnili umístění převodovky i zavěšení zadní nápravy. A někde v této oblasti bych hledal hlavní jádro problému - změny v této oblasti způsobily něco, co bylo na daném šasy neopravitelné, a vyžadovalo postavit šasi úplně nové - co už zkrátka v srpnu nešlo stihnout, protože v té době už tato část vývoje pracuje na autě pro příští sezonu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    Trochu mě McLaren připomíná divadelní dramata předního českého myslitele Járy Cimrmana, v nich se rovněž pravidelně střídaly období očekávání a zklamání.

    Přál bych si aby se McLaren už konečně zvednul, ale moc tomu nevněřím, a ani tento článek mě nepřesvědčil... za čtyři měsíce každopádně uvidíme.

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      To by mne zajímalo jaký typ článku by tě přesvědčil o tom, že bude posun. 18 Dle článku to totiž nejde nikdy.
      Ono i když se zlepšíš, tak to nic neznamená, protože musíš počkat, jak se zlepší ( o kolik) soupeři, to jde vždy ruku v ruce.

      Už jen to, že na vývoj měli hodně času, by mělo posun zajistit. Ale zase vždy je to o tom, o kolik se zlepší soupeři.

      Tvrdí se, že Mclaren špatně zvolil převody.

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.159.XXX
        Tak ono se z článku dá vyčíst, že nemají technickýho ředitele. Nový auto bude jako záskok připravovat Pat Fry, kterej má zkušeností dost, ale jeho zlatá éra je už trochu zaprášená, v turboéře toho už moc neudělal, doteď plýtval talentem u Manoru. U McLarenu je teprve od prázdnin. Spolupracovat s ním bude Andrea Stella, kterej (alespoň jak to chápu) doteď nebyl konstruktér, ale spíš ten, co se stará, aby všechno klapalo, když už je auto v kupě.
        Novej technickej ředitel začne fungovat až kdoví kdy, na auto sezóny 2019 nebude mít vliv a navíc je to chlápek, co celou svoji kariéru strávil u low cost týmů. Tým velikosti McLarenu je pro něj novum.

        Tak já nevím. Ve mně informace v tomhle článku moc optimismu pro sezónu 2019 teda nevyvolávají.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Kaša

        Kaša

        82.142.123.XXX
        Ono se ještě zmiňuje, že měli pro toto auto (r.2018) vymyšleno nějakou novinku na které ta kára byla postavena, a když jim to zakázali, tak to nebylo možné už ničím spravit.
        Snad to bude příští rok zase fungovat a s příchodem Keye půjdou zase mezi špičku.
        ... těším se totiž za pár roků na souboje o titul mezi Landem (McL), Russelem a Oconem (M), Maxem (RB) a Ferrari (Leclerc). 01
        Renaultu moc nevěřím ikdyž tam budou mít výborného Riciho.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.141.XXX
        Ocenil bych trochu bližší specifikaci druhu problému a jeho vzniku, pak bychom měli v rece něco hmatatelného, a z toho se dá nějak usuzovat.

        McLaren měl údajně dle svých slov loni super šasi, pak do něj dal motor Renault, a zjistil že to auto je špatné a že nejde vyvíjet. Ale kde vznikla ta chyba nevíme, mohla vzniknout zástavbou motoru, ale hovoří se o problémech s prouděním vzduchu kolem vozu a při testech které to měli odhalit jezdil McLaren se sítí pitotových trubic umístěných za předním kolem, což by naznačovalo na problémy s prouděním kolem předního křídla, tudíž by to nešlo přičítat změně motoru, ale naopak by to nasvědčovalo na dlouhodobý problém který se přenesl z předchozí sezony. Faktem také je že letos McLaren moc změn na aeru nepředvedl, a pokud nějaké, týkaly se právě křídla - zlepšení ale bylo mizivé... tudíž logicky nevěřím tomu optimismu.

        Dále jak článek uvádí, proběhlo za posledních 12 měsíců hodně zásadních změn ve striktuře fungování týmu, a to vyžaduje čas aby si sedlo a začalo vše efektivně fungovat, RB, Mercedes a Ferrari restrukturalizovali tým a také jim trvalo několik sezon než přišli hmatatelné výsledky. Renault a Williams také měnili strukturu týmu a zatím se jim to moc nepovedlo, zvláště příklad Williamsu je alarmující.

        Takže jsem pokud jde o McLaren hodně opatrný, a pokud mám být optimistický, tak bych moc rád věřil že zastaví výkonnostní propad a v průběhu sezony se budou postupně zlepšovat a bojovat o pozici nejlepšího týmu za velkou trojkou. Ale i tam je hodně našlapáno, a opravdu nevím zda lze McLaren v souboji s Renaultem, FI, Haasem a Sauberem považovat za favorita.

        PS: o chybě ve volbě převodů jsem zatím četl jen hodně neoficiálně, a neumím si moc dobře představit, jak by šla takováto triviální chyba při zkušenosti inženýrů udělat.

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kaša

          Kaša

          82.142.123.XXX
          Pár lidí to (tu zamítnutou "vychytávku") zmínilo v diskuzích, ale jestli o tom bylo nějaký článek tak nevím.

          myslím že si to představuješ poměrně jednoduše - obrázek že šoupneš do starého šasi nový motor a jedeš je hodně naivní.
          McL před sezonou ujišťoval že to je v klidu a všechno stíhají (i s tím velký zpožděním začátku vývoje), ale to byly jen PR kecy.
          Je pravda že se McL musí zvednout ze dna, ale myslím že jsou na tom např. lépe než Williams a i mají větší potenciál. Už i Kubica přiznává že od W odcházejí schopní lidi.
          když to vezmu objektivně - nutnost McL příští rok postupovat z Q3 do Q2 až Q1 a pravidelně bodovat a rvát se o post 4. nejlepšího týmu. 04
          Vše ostatní bude zklamání po tomto roce, kdy se mohli vymlouvat na pozdní změnu motoru.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            176.74.141.XXX
            Najivně si to nepředstavuji... ale Brawn GP v lednu 1999 do šasy Honda dal motor Mercerdes a vyhrál s tím šampionát. TorroRosso letos přešlo z Renaultu na Hondu a také to zvládlo dobře, Sáber nasadil o dvě generace nový motor a také si vedl dobře. To jak letos jezdil McLaren, není dle mě o přechodu na Renault.

            Add. nepovolená vychytávka: jak píši výše tvrzení proti tvrzení od McLarenu.

            + 1 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Pleteš si roky, to za prvé a za druhé zástavba motoru tehdy a teď rozhodně není to samé. To seš zhola mimo.
              Torro Rosso na tom je stejně blbě jako Mclaren, neohýbej tady minulost a současnost. Bavím se o šásku, nebo snad Torro Rosso je skvělé?

              To že Mclaren postavil nic moc šasko víme všichni, to samé Torro Rosso, stalo se to i Wiliamsu. Holt málo času na změny a hlavně konkurence byla lepší než se čekalo. Další dílek skládanky. To že to Mclaren uplně nezvládl, je zhola jasné.

              Ty jdeš vždycky proti proudu... 13 Ve všem a se všemi, dodnes nikdo neví komu fandíš, tobě stačí když jseš "proti". 11

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Adi

              Adi

              89.24.32.XXX
              Jak ze prosím zvládlo TR přechod z Renaultu na Hondu? Dobre? 18 18 Aha. Vtip dne. Teď tvrdá data: TR se zhoršilo nejvíce z celého pole, naopak McLaren si i přes bídné sasi polepšilo a mají za sebou nejlepší sezónu od roku 2013. Renault žádnou restrukturalizaci neprochází, jestli sis nevšiml, tak on buduje. A buduje natolik úspěšně, ze za 3 sezóny se posunul z 9. Místa na 4. Místo v PK a aktuálně má komplexně nejlepší jezdeckou dvojci v poli. Jestli odevede RB stejně dobrou práci jako TR při přechodu z R na H, bude příští rok 3. Místo v PK pro Renault velmi realne. Navíc i PJ R jasně koncem sezóny ukázala, ze je na tom hlavně v zavode o dost lépe než PJ H a byla taktéž o mnoho spolehlivější. Příští rok očekávám, ze se všichni 4 výrobci k sobě opět více pritisknou a bude záležet hlavně na jezdících, sasi a práci s pneu. Těším se na příští sezónu moc a McLarenu přeji nejhůře TOP5 v PK, ale bude to mít těžké :/

              + 3 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                77.236.218.XXX
                V závodě je na tom Renault lépe, v kvalifikaci už ne. Tam má Honda prý o cca 15-20 koní více. Renault musí na kvalif. módech zapracovat, to je holý fakt. Tam je zakopaný pes.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Adi

                  Adi

                  90.177.210.XXX
                  Nevěřím, ze Q mód Hondy byl měl více PS než Q mód R. Kromě jakýchsi pofidernich prohlášení pana doktora to nikdo neřekl a hlavně nepotvrdil. Navíc spotřeba dílů je taky u H o mnoho horší. Samozřejmě souhlasím s tím, ze R musí na Q režimu zamakat a věřím ze zamaka, ale v zavode již 2 roky není R vs M a F měřitelný handicap. Propad týmu s motory F a M na úkor motoru R je jen další důkaz, ze R zdaleka není tak mizerný, jak radi lidé z RB uvádějí...

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama