DISKUZE K ČLÁNKU McLaren o svých problémech a nadějích: Kdy odhalil, proč není schopen vůz vyvíjet?

Vedoucí představitelé McLarenu v závěru sezóny promluvili o potížích, které tým sužovaly, a o důvodech, které jsou příslibem zlepšení. Co se letos nepovedlo, k jakým změnám uvnitř došlo a kdo nyní vede technický vývoj vozu?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren o svých problémech a nadějích: Kdy odhalil, proč není schopen vůz vyvíjet?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 02.01.2019 11:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» airwar1939 (Hlasovali 5 lidé) 27.11.2018 12:17
Trochu mě McLaren připomíná divadelní dramata… »
» Situs (Hlasovali 4 lidé) 27.11.2018 11:00
01 Dobrá zpověď McLarenu. Věřím že se to na… »
» airwar1939 (Hlasovali 3 lidé) 27.11.2018 14:26
Ocenil bych trochu bližší specifikaci druhu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Tak kde se u Meku stala chyba?
    Snad né u odstranění žraločí ploutve se kterou Mekáč začal mezi prvními a tolik si od toho sliboval.
    Dokonce nemůžeme podezřívat ani přechod ani na motor od Renaultu. Dyť z úst samotného Meku vyznělo, že to byla sranda, kterou v uvozovkách zvládli během pár dnů.
    Nebo snad právě proto, že všechno těžce podcenili a povýšenicky odflákli?

    + 0 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Limbi

      Limbi

      147.228.70.XXX
      Myslím, že ty prohlášení z předsezóny už jsou pryč a teď jsou trochu upřímnější. Otázkou je jak to nové vedení zvládne. Osobně jsem byl vždycky zastáncem Rona Denise, který se vypracoval odspodu a chápala tak aspekty celého týmu. Dnes tam sedí manažeři a težko říct jestli se alespoň snaží ten tým pochopit v každém ohledu. Uvidíme co letos zvládnou. Letošní vůz měl byl hodně odlišný (hlavně záď) od toho předchozího a mluvilo se hodně o tom, že to McLaren nestíhá jak by potřeboval (kvůli novým motorům). Další rok už nebudou mít na co se vymlouvat co se auta týče.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Jako když si přečtete článek tak to do sebe zapadá, a to jestli něco rozporujete tak jim jejich slova prostě nevěříte, ale s tím McLaren teď moc neudělá. Je jasné že konkrétně Vám své problémy nebudou sdělovat, tam čekat detailní vysvětlení je naivní. Minulý rok bylo šasi hodně dobré, letos ne, a přechod na jiný motor se dá očekávat jako hlavní viník. Kompromisy někde udělaly v šasi neplechu kterou odhalit a napravit bylo složitější. Když to zjistili rozhodli se především věnovat nápravě a vývoji pro příští rok, a to by mělo být znát. Záruky pochopitelně nejsou protože jejich auto ještě nevyjelo a o kolik se zlepší ostatní neví nikdo. O tom že šasi minulý rok bylo lepší než letos snad není pochyb ne?

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      91.177.212.XXX
      Formule se během let měnila. A to někdy i dost výrazně. Kde jsou teď třeba doutníkové formule z 60.let (asi nejkrásnější v historii) ?
      Za 10 let zase budeme jinde.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Vzhledem k tomu, že se +- ví kolik Honda ztrácela, tak je to jasný. Dokonalé to šásko taky nebylo a ani díky motoru být nemohlo a samozřejmě výkonost se dle trati lišila.
      Jenže místo vývoje se furt měnily motory, které furt hořeli a nefungovali. No už je to pryč, jede se dál. Jednoduché to nebude.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      No on si tak trochu McLaren rozporuje sám sebe, na jednu stranu tady byla prohlášení o skvělém šasy minulý rok, a na druhé straně máme prohlášení, jak ten tým nefungoval, jak spolu klíčoví lidi špatně komunikovali, jak šel díky tomu vývoj špatným směrem, a jak bylo potřeba udělat změny. A já se logicky ptám od kdy to takto v McLarenu nefungovalo, když ještě loni to fungovat muselo.

      Na mě McLaren posledních nějolik let působí jako tým kde se především bojuje o moc, a ani změny letos mě zatím rozhodně neuklidnili, když k tomu přidám dlouhodobý chaos při strategických rozhodnutích, plus práci konstrukčního týmu, tak to na nic lepšího v příštích několika letech než střed pole nevidím. A to mě u tohoto týmu mrzí.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • achmed-cz

      achmed-cz

      212.24.138.XXX
      Je jasné, že problém nebyl v aerodynamice - to by se v průběhu sezony odstranit dalo. Ale sám McLaren už na začátku sezony říkal, že kvůli jinému uspořádání Renaultu měnili umístění převodovky i zavěšení zadní nápravy. A někde v této oblasti bych hledal hlavní jádro problému - změny v této oblasti způsobily něco, co bylo na daném šasy neopravitelné, a vyžadovalo postavit šasi úplně nové - co už zkrátka v srpnu nešlo stihnout, protože v té době už tato část vývoje pracuje na autě pro příští sezonu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    Trochu mě McLaren připomíná divadelní dramata předního českého myslitele Járy Cimrmana, v nich se rovněž pravidelně střídaly období očekávání a zklamání.

    Přál bych si aby se McLaren už konečně zvednul, ale moc tomu nevněřím, a ani tento článek mě nepřesvědčil... za čtyři měsíce každopádně uvidíme.

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      To by mne zajímalo jaký typ článku by tě přesvědčil o tom, že bude posun. 18 Dle článku to totiž nejde nikdy.
      Ono i když se zlepšíš, tak to nic neznamená, protože musíš počkat, jak se zlepší ( o kolik) soupeři, to jde vždy ruku v ruce.

      Už jen to, že na vývoj měli hodně času, by mělo posun zajistit. Ale zase vždy je to o tom, o kolik se zlepší soupeři.

      Tvrdí se, že Mclaren špatně zvolil převody.

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.159.XXX
        Tak ono se z článku dá vyčíst, že nemají technickýho ředitele. Nový auto bude jako záskok připravovat Pat Fry, kterej má zkušeností dost, ale jeho zlatá éra je už trochu zaprášená, v turboéře toho už moc neudělal, doteď plýtval talentem u Manoru. U McLarenu je teprve od prázdnin. Spolupracovat s ním bude Andrea Stella, kterej (alespoň jak to chápu) doteď nebyl konstruktér, ale spíš ten, co se stará, aby všechno klapalo, když už je auto v kupě.
        Novej technickej ředitel začne fungovat až kdoví kdy, na auto sezóny 2019 nebude mít vliv a navíc je to chlápek, co celou svoji kariéru strávil u low cost týmů. Tým velikosti McLarenu je pro něj novum.

        Tak já nevím. Ve mně informace v tomhle článku moc optimismu pro sezónu 2019 teda nevyvolávají.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Kaša

        Kaša

        82.142.123.XXX
        Ono se ještě zmiňuje, že měli pro toto auto (r.2018) vymyšleno nějakou novinku na které ta kára byla postavena, a když jim to zakázali, tak to nebylo možné už ničím spravit.
        Snad to bude příští rok zase fungovat a s příchodem Keye půjdou zase mezi špičku.
        ... těším se totiž za pár roků na souboje o titul mezi Landem (McL), Russelem a Oconem (M), Maxem (RB) a Ferrari (Leclerc). 01
        Renaultu moc nevěřím ikdyž tam budou mít výborného Riciho.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.141.XXX
        Ocenil bych trochu bližší specifikaci druhu problému a jeho vzniku, pak bychom měli v rece něco hmatatelného, a z toho se dá nějak usuzovat.

        McLaren měl údajně dle svých slov loni super šasi, pak do něj dal motor Renault, a zjistil že to auto je špatné a že nejde vyvíjet. Ale kde vznikla ta chyba nevíme, mohla vzniknout zástavbou motoru, ale hovoří se o problémech s prouděním vzduchu kolem vozu a při testech které to měli odhalit jezdil McLaren se sítí pitotových trubic umístěných za předním kolem, což by naznačovalo na problémy s prouděním kolem předního křídla, tudíž by to nešlo přičítat změně motoru, ale naopak by to nasvědčovalo na dlouhodobý problém který se přenesl z předchozí sezony. Faktem také je že letos McLaren moc změn na aeru nepředvedl, a pokud nějaké, týkaly se právě křídla - zlepšení ale bylo mizivé... tudíž logicky nevěřím tomu optimismu.

        Dále jak článek uvádí, proběhlo za posledních 12 měsíců hodně zásadních změn ve striktuře fungování týmu, a to vyžaduje čas aby si sedlo a začalo vše efektivně fungovat, RB, Mercedes a Ferrari restrukturalizovali tým a také jim trvalo několik sezon než přišli hmatatelné výsledky. Renault a Williams také měnili strukturu týmu a zatím se jim to moc nepovedlo, zvláště příklad Williamsu je alarmující.

        Takže jsem pokud jde o McLaren hodně opatrný, a pokud mám být optimistický, tak bych moc rád věřil že zastaví výkonnostní propad a v průběhu sezony se budou postupně zlepšovat a bojovat o pozici nejlepšího týmu za velkou trojkou. Ale i tam je hodně našlapáno, a opravdu nevím zda lze McLaren v souboji s Renaultem, FI, Haasem a Sauberem považovat za favorita.

        PS: o chybě ve volbě převodů jsem zatím četl jen hodně neoficiálně, a neumím si moc dobře představit, jak by šla takováto triviální chyba při zkušenosti inženýrů udělat.

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kaša

          Kaša

          82.142.123.XXX
          Pár lidí to (tu zamítnutou "vychytávku") zmínilo v diskuzích, ale jestli o tom bylo nějaký článek tak nevím.

          myslím že si to představuješ poměrně jednoduše - obrázek že šoupneš do starého šasi nový motor a jedeš je hodně naivní.
          McL před sezonou ujišťoval že to je v klidu a všechno stíhají (i s tím velký zpožděním začátku vývoje), ale to byly jen PR kecy.
          Je pravda že se McL musí zvednout ze dna, ale myslím že jsou na tom např. lépe než Williams a i mají větší potenciál. Už i Kubica přiznává že od W odcházejí schopní lidi.
          když to vezmu objektivně - nutnost McL příští rok postupovat z Q3 do Q2 až Q1 a pravidelně bodovat a rvát se o post 4. nejlepšího týmu. 04
          Vše ostatní bude zklamání po tomto roce, kdy se mohli vymlouvat na pozdní změnu motoru.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            176.74.141.XXX
            Najivně si to nepředstavuji... ale Brawn GP v lednu 1999 do šasy Honda dal motor Mercerdes a vyhrál s tím šampionát. TorroRosso letos přešlo z Renaultu na Hondu a také to zvládlo dobře, Sáber nasadil o dvě generace nový motor a také si vedl dobře. To jak letos jezdil McLaren, není dle mě o přechodu na Renault.

            Add. nepovolená vychytávka: jak píši výše tvrzení proti tvrzení od McLarenu.

            + 1 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Pleteš si roky, to za prvé a za druhé zástavba motoru tehdy a teď rozhodně není to samé. To seš zhola mimo.
              Torro Rosso na tom je stejně blbě jako Mclaren, neohýbej tady minulost a současnost. Bavím se o šásku, nebo snad Torro Rosso je skvělé?

              To že Mclaren postavil nic moc šasko víme všichni, to samé Torro Rosso, stalo se to i Wiliamsu. Holt málo času na změny a hlavně konkurence byla lepší než se čekalo. Další dílek skládanky. To že to Mclaren uplně nezvládl, je zhola jasné.

              Ty jdeš vždycky proti proudu... 13 Ve všem a se všemi, dodnes nikdo neví komu fandíš, tobě stačí když jseš "proti". 11

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Adi

              Adi

              89.24.32.XXX
              Jak ze prosím zvládlo TR přechod z Renaultu na Hondu? Dobre? 18 18 Aha. Vtip dne. Teď tvrdá data: TR se zhoršilo nejvíce z celého pole, naopak McLaren si i přes bídné sasi polepšilo a mají za sebou nejlepší sezónu od roku 2013. Renault žádnou restrukturalizaci neprochází, jestli sis nevšiml, tak on buduje. A buduje natolik úspěšně, ze za 3 sezóny se posunul z 9. Místa na 4. Místo v PK a aktuálně má komplexně nejlepší jezdeckou dvojci v poli. Jestli odevede RB stejně dobrou práci jako TR při přechodu z R na H, bude příští rok 3. Místo v PK pro Renault velmi realne. Navíc i PJ R jasně koncem sezóny ukázala, ze je na tom hlavně v zavode o dost lépe než PJ H a byla taktéž o mnoho spolehlivější. Příští rok očekávám, ze se všichni 4 výrobci k sobě opět více pritisknou a bude záležet hlavně na jezdících, sasi a práci s pneu. Těším se na příští sezónu moc a McLarenu přeji nejhůře TOP5 v PK, ale bude to mít těžké :/

              + 3 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                77.236.218.XXX
                V závodě je na tom Renault lépe, v kvalifikaci už ne. Tam má Honda prý o cca 15-20 koní více. Renault musí na kvalif. módech zapracovat, to je holý fakt. Tam je zakopaný pes.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Adi

                  Adi

                  90.177.210.XXX
                  Nevěřím, ze Q mód Hondy byl měl více PS než Q mód R. Kromě jakýchsi pofidernich prohlášení pana doktora to nikdo neřekl a hlavně nepotvrdil. Navíc spotřeba dílů je taky u H o mnoho horší. Samozřejmě souhlasím s tím, ze R musí na Q režimu zamakat a věřím ze zamaka, ale v zavode již 2 roky není R vs M a F měřitelný handicap. Propad týmu s motory F a M na úkor motoru R je jen další důkaz, ze R zdaleka není tak mizerný, jak radi lidé z RB uvádějí...

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama