DISKUZE K ČLÁNKU Revoluce se nekoná, "současné motory zůstanou zachovány i po roce 2021," připouští šéf F1

Výkonný ředitel Formule 1 Chase Carey připustil, že po sérii jednání s výrobci pohonných jednotek se v této oblasti pravidla od roku 2021 zřejmě měnit nebudou. Vedení soutěže i přes prvotní návrhy začíná preferovat spíše stabilitu, závodění chce vylepšit jinými úpravami.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Revoluce se nekoná, "současné motory zůstanou zachovány i po roce 2021," připouští šéf F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 42, poslední 24.11.2018 17:22 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 6 lidí) 17.11.2018 21:53
Staré turba měly ještě o 100 ccm menší obsah a… »
» Mike17 (Hlasovali 5 lidé) 16.11.2018 13:45
Dobře dělají. Už to nemá smysl zase předělávat.… »
» daaviid23 (Hlasovali 5 lidé) 16.11.2018 14:18
Teď opravdu nemá cenu měnit koncepci. Samotná… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Pokud Liberty není schopna jakkoli přilákat nové motoráře, tak mají svázané ruce a rozhodují současní výrobci, to se nedá svítit. Myslím si že Liberty je zaskočena jak o sportu moc nerozhodují, myslím že si to představovali jinak. A to ještě zdaleka není konec, protože všechny trumfy ve vyjednávání vidím na straně současných továrenských týmů.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Problém je, že teď těžko prosadí, aby motory byli lehce vyměnitelné, pokud by tým přešel třeba od Hondy k Mercedesu. To jest, aby týmy nebyli závisli na jednom motoráři. Plánovali jedno "společné" uchycení.

      Myslím že někoho seženou, ono to že se Hondě dlouho nedařilo dát motor dokupy, neznamená, že další by měl ten samej problém. Dneska už se ví, jak se ten motor má postavit a když nakoupiš lidi a připravíš se, tak ten motor zvládneš. Honda v tom byla dost mimo mísu.

      Jsem zvědav co s motory udělá zvětšení otáček, více paliva a další věci, to zas půjde výkon nahoru.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    Jsem rád, že ve Formuli 1 pro jednou zvítězil zdravý rozum. 01

    Jen by možná bylo vhodné upravit nadpis článku na "Revoluce pokračuje...". Současné motory byly nepochybně revolucí, návrat k předpotopním PU jak se zvažovalo, by revolucí rozhodně nebyl. 03

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Chinadragon

    Chinadragon

    178.255.168.XXX
    Je pravda,že s těmi ůpravami je to na levačku...ale ono je to jedno co by jste chtěli dostat z motoru 1,6 ccm pořád to bude jen 16-stovka...viděl někdo z Vás co postavilo Lamborghini za auto....to je F 1....zlaté staré časy....sice né všechny...ale ten výkon tam byl...představte si ,že by oddělali tu rekuperaci,hypergenerator a co by z toho bylo????? řeknu Vám co....Fabia 1,6.....a ta by se ani nerozjela s těmi koly...ha,ha,ha
    přehnali to....F 1 to má být to nej nej co může auto mít....za chvilku vedení F1 z toho udělá motokáry.....zvuk už to má,tak co tomu chybí ????

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Staré turba měly ještě o 100 ccm menší obsah a jaké to byly motory i bez současných kyselin.

      + 6 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      91.245.26.XXX
      Vysoko objemové atmosféry se už nevrátí, smiřte se s tím. Je to historie.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      83.240.61.XXX
      Zbytečná nostalgie. Postavit Dinosauři motory neni žádný umění. Ale jedno vím celkem jistě, Lamburgini není schpno v současnosti postavit konkurenceschopny F1 motor. Ty 1,6 o kterých píšeš je nejlepší motorarske umění na světě, toto je extraliga a na tu rozhodne nemá každý. 03

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    Teď opravdu nemá cenu měnit koncepci. Samotná koncepce není podle mě totiž takový problém, jako ty pravidla okolo -omezený průtok a omezené počty motorů na sezonu.
    Nehledě na to, že za hodně problémů můžou pneumatiky a další jiné věci, které by se daly změnit mnohem lehčeji a hlavně levněji.

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      Já bych řekl že hlavní problém jsou současné pravidla pro pneumatiky a aerodynamika současných monopostů.

      + 5 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Dobře dělají. Už to nemá smysl zase předělávat. Ty levnější motory by přišly na takový balík, že by se to nikdy nevrátilo a ještě by jsme se dost možná dočkali dalších 5-ti let něčí dominance.
    Za ty dva roky se snad ty motory srovnají tak, že budu mít týmy šanci na titul s kterýmkoliv z nich.

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.103.XXX
      Sundej růžové brýle. Továrny budou mít vždy výhodu. Tak že z deseti týmů budou možná čtyři mít šanci na titul.
      Jinak celkem souhlasím.
      Spíše bych čekal nějaký stimul pro nové motoráře. Což mi po jejich jednání chybí. Tak doufám, že tu nebudu za pár let číst opět nářky nad malou účastí motorářů a nemožností dostat konkurenceschopný motor. Pokud si dobře vzpomínám, byl jsi velkým obhájcem těchto nářků. Tak co se stalo, že jsi obrátil o 180°?

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        -Já nepsal, že bude mít šanci kterýkoliv tým. Psal jsem tým (rozumněj špičkový) s kterýmkoliv motorem. Tovární budou mít vždy výhodu, o tom žádná.
        -Někde píšu, že by se noví motoráři neměli podpořit? Jsem pro. Kde zas vidíš tu otočku? 20

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.103.XXX
          vyjasněno, OK.
          Otočku vidím v tvých názorech z dob, kdy RBR těžko hledal pohonnou jednotku a kdy buleli, že by vedení F1 mělo přilákat do F1 nezáviské výrobce motorů, nebo změnit motorová pravidla. Ty jsi bulel s nimi, jak bývá tvým zvykem. 03 A nyní, jsi zastánce jakéhosi status quo.
          Ač to Hondě nepřeji, ale pokud se jí nepodaří v následujících dvou sezónách smáznout náskok Ferrari a Mercedesu, tak ty nářky tu budou zas. Máš dva roky na to, aby sis promyslel, s jakými názory tu budeš vystupovat. 03 18
          A nebo taky ne, v případě, že Honda konečně dožene soupeře. 14

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Ale já pořád říkám to samé. F1 by měla přilákat nové zájemce. Na tom se nic nezměnilo, nebo kde v těch předchozích komentáříš čteš opak???????
            Když se změní motory, kdo z výrobců přijde? Nikdo!!! Tedy se nezmění vůbec nic, jen týmy vrazí obrovský balík na změnu jednotek. Zase někdo vymyslí motor, který bude výrazně lepší a zase tu budou týmy, které si budou stěžovat na horší jednotku. A nebude to třeba RB a Mclaren (na který si jistě čistě náhodou zapomněl), ale budou to týmy jiné. Tovární ne, ty si těžko můžou stěžovat na vlastní motor. Tak proč to měnit, když nikdo nový nepřijde?
            Nevím, co se podaří nebo ne. Ale už teď je ztráta Hondy menší, než byly ztráty Hondy a Renaultu v předchozích sezonách. Za ty další 2 roky se rozdíly jistě zase o něco zmenší. Asi nesrovnají a dost pravděpodobně na to některým tým poukáže (možná i RB). A já to pořád budu brát tak, že poukázat na nedostatky je přijatelné. Stejně jako jsem to bral celou dobu u RB i Mclarenu. 13

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              Jak víš, že v případě změny, nikdo nepříjde? Záleželo by o jak velikou změnu by se jednalo. A při tak velké změně pravidel, jaká je avízovaná na rok 2021 by si pravidlotvůrci mohli dovolit udělat razantnější změny i s pohonnými jednotkami, tak aby nalákali další zájemce. Do současného stavu se nikdo nepohrne, to je jasné.
              Tak mi nějak to tvé "pořád říkám, že by F1 měla přilíákat nové zájemce" nekoresponduje s tvými dalšími názory. Pokud mi tu napíšeš JAK by měli nové zájemce přilákat, tak uznám, že své názory máš srovnané. Podle mne tu píšeš ve stylu: "mělo by se něco udělat, ale pro Boha jen žádné změny!!!"

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Z toho, co jsem četl, byly 2 varianty:
                1. Stávající stav
                2. V podstatě to samé bez MGU-H
                Jestli víš o nějaké další, sem s nějakým odkazem. Já o jiné nevím, tedy vycházím z těch dvou.
                V ani jedné z těch dvou variant se neozval žádný výrobce, že by do toho chtěl jít. Proto usuzuji, že nikdo další nepřijde. Kdyby tomu tak bylo, měl by ten výrobce už začít s vývojem. Základní paramtery jsou v obou variantách jasné.
                Jestli se někdo přihlásí, pak budu všemi 10-ti, aby se mu nějak pomohlo k tomu, aby byl konkurenceschopný dřív, jak za 5 let, jak tomu bylo dosud.
                Takže se ptám, kde že jsem otočil o 180°? (citace:Tak co se stalo, že jsi obrátil o 180°? )

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.103.XXX
                  Však ano. Právě proto píši o razantnějších změnách v pravidlech pohonných jednotek.
                  Pokud vycházíš z těchto dvou variant, kdy jde prakticky o stejný už vivinutý motor, tak mi vysvětli tvůj závěr, že cituji:"... kdo z výrobců přijde? Nikdo!!! Tedy se nezmění vůbec nic, jen týmy vrazí obrovský balík na změnu jednotek..." O jakém obrovském balíku tu píšeš? Vždyť u stávajících výrobců se prakticky nic nemění!!! 13
                  Ty totiž opět balancuješ mezi dvěmi variantami a podle potřeby si upravuješ argumenty. Toť k první části tvé reakce.
                  K druhé části , snad jen to, že už ti bylo odpovězeno o pár reakcí výše. Tak si to přečti a zkus i pochopit. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    Co chceš vysvětlovat? Nemá smysl se bavit o hypotetických variantách, které nepřijdou. Můžeme se bavit o tom, kolik by přišlo výrobců, kdyby se zavedly řekněme 1,3l turbo motory bez všech elektrických udělátek. Ale proč řešit situaci, která nikdy nenastane. Budu se přece bavit jen o možnostech, které byly zveřejněny a mezi kterými se rozhodovalo. A v obou případech nikdo nový přijít nechtěl. Tak co na tom chceš vysvětlovat? To by snad pochopilo i malé dítě. A s tím balíkem je to jasné také. Kvůli absenci MGU-H by se jistě musely ty motory upravit a celé předělat. To nefunguje tak, že odpojíš konektor a je úprava hotová Celý ten motor pracuje tak, aby MGU-H pracovalo co nejlíp a je podle něj i celá stavba motoru, jeho rozložení. Aby byl zase co nejlepší a nejmenší, celé by se to přestavělo. Přestože to pak bude pořád 1,6l turbo.
                    Takže ano, balancuji mezi 2 variantami a k nim si upravuju argumenty. To máš pravdu. Nevidím totiž smysl mít argumenty k něčemu, o čem nikdo ani neuvažuje.
                    K druhé části jsi nevysvětlil nic. Pořád nevidím, kde najednou nové výrobce nechci. Nevidím otočku ani o 10°, natož o 180°. A ty jsi mi ani žádnou citaci, kde něco takového tvrdím neukázal. Tradičně. Takže tradičně si vymýšlíš nějakou změnu názorů proto, že sis nějaký můj názor vymyslel. 13

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Koukám, nic se nezměnilo. Člověk tě chytí při lži a necháš to vyšumnět. Žádná omluva, třeba za tvůj špatný výklad mých slov....

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama