DISKUZE K ČLÁNKU Revoluce se nekoná, "současné motory zůstanou zachovány i po roce 2021," připouští šéf F1
Výkonný ředitel Formule 1 Chase Carey připustil, že po sérii jednání s výrobci pohonných jednotek se v této oblasti pravidla od roku 2021 zřejmě měnit nebudou. Vedení soutěže i přes prvotní návrhy začíná preferovat spíše stabilitu, závodění chce vylepšit jinými úpravami.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Revoluce se nekoná, "současné motory zůstanou zachovány i po roce 2021," připouští šéf F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Situs
08:16 19.11.2018 85.70.164.XXXPokud Liberty není schopna jakkoli přilákat nové motoráře, tak mají svázané ruce a rozhodují současní výrobci, to se nedá svítit. Myslím si že Liberty je zaskočena jak o sportu moc nerozhodují, myslím že si to představovali jinak. A to ještě zdaleka není konec, protože všechny trumfy ve vyjednávání vidím na straně současných továrenských týmů.-
GRAHAM
09:28 19.11.2018 77.236.218.XXXProblém je, že teď těžko prosadí, aby motory byli lehce vyměnitelné, pokud by tým přešel třeba od Hondy k Mercedesu. To jest, aby týmy nebyli závisli na jednom motoráři. Plánovali jedno "společné" uchycení.
Myslím že někoho seženou, ono to že se Hondě dlouho nedařilo dát motor dokupy, neznamená, že další by měl ten samej problém. Dneska už se ví, jak se ten motor má postavit a když nakoupiš lidi a připravíš se, tak ten motor zvládneš. Honda v tom byla dost mimo mísu.
Jsem zvědav co s motory udělá zvětšení otáček, více paliva a další věci, to zas půjde výkon nahoru.
-
-
airwar1939
19:43 18.11.2018 176.74.141.XXXJsem rád, že ve Formuli 1 pro jednou zvítězil zdravý rozum.
Jen by možná bylo vhodné upravit nadpis článku na "Revoluce pokračuje...". Současné motory byly nepochybně revolucí, návrat k předpotopním PU jak se zvažovalo, by revolucí rozhodně nebyl. -
Chinadragon
21:44 17.11.2018 178.255.168.XXXJe pravda,že s těmi ůpravami je to na levačku...ale ono je to jedno co by jste chtěli dostat z motoru 1,6 ccm pořád to bude jen 16-stovka...viděl někdo z Vás co postavilo Lamborghini za auto....to je F 1....zlaté staré časy....sice né všechny...ale ten výkon tam byl...představte si ,že by oddělali tu rekuperaci,hypergenerator a co by z toho bylo????? řeknu Vám co....Fabia 1,6.....a ta by se ani nerozjela s těmi koly...ha,ha,ha
přehnali to....F 1 to má být to nej nej co může auto mít....za chvilku vedení F1 z toho udělá motokáry.....zvuk už to má,tak co tomu chybí ????-
Adi
10:45 18.11.2018 83.240.61.XXXZbytečná nostalgie. Postavit Dinosauři motory neni žádný umění. Ale jedno vím celkem jistě, Lamburgini není schpno v současnosti postavit konkurenceschopny F1 motor. Ty 1,6 o kterých píšeš je nejlepší motorarske umění na světě, toto je extraliga a na tu rozhodne nemá každý.
-
daaviid23
14:18 16.11.2018 90.182.169.XXXTeď opravdu nemá cenu měnit koncepci. Samotná koncepce není podle mě totiž takový problém, jako ty pravidla okolo -omezený průtok a omezené počty motorů na sezonu.
Nehledě na to, že za hodně problémů můžou pneumatiky a další jiné věci, které by se daly změnit mnohem lehčeji a hlavně levněji.-
airwar1939
14:53 16.11.2018 176.74.141.XXXJá bych řekl že hlavní problém jsou současné pravidla pro pneumatiky a aerodynamika současných monopostů.
-
-
Mike17
13:45 16.11.2018 185.149.130.XXXDobře dělají. Už to nemá smysl zase předělávat. Ty levnější motory by přišly na takový balík, že by se to nikdy nevrátilo a ještě by jsme se dost možná dočkali dalších 5-ti let něčí dominance.
Za ty dva roky se snad ty motory srovnají tak, že budu mít týmy šanci na titul s kterýmkoliv z nich.-
odin
11:03 17.11.2018 77.240.103.XXXSundej růžové brýle. Továrny budou mít vždy výhodu. Tak že z deseti týmů budou možná čtyři mít šanci na titul.
Jinak celkem souhlasím.
Spíše bych čekal nějaký stimul pro nové motoráře. Což mi po jejich jednání chybí. Tak doufám, že tu nebudu za pár let číst opět nářky nad malou účastí motorářů a nemožností dostat konkurenceschopný motor. Pokud si dobře vzpomínám, byl jsi velkým obhájcem těchto nářků. Tak co se stalo, že jsi obrátil o 180°?-
-
odin
10:09 18.11.2018 77.240.103.XXXvyjasněno, OK.
Otočku vidím v tvých názorech z dob, kdy RBR těžko hledal pohonnou jednotku a kdy buleli, že by vedení F1 mělo přilákat do F1 nezáviské výrobce motorů, nebo změnit motorová pravidla. Ty jsi bulel s nimi, jak bývá tvým zvykem. A nyní, jsi zastánce jakéhosi status quo.
Ač to Hondě nepřeji, ale pokud se jí nepodaří v následujících dvou sezónách smáznout náskok Ferrari a Mercedesu, tak ty nářky tu budou zas. Máš dva roky na to, aby sis promyslel, s jakými názory tu budeš vystupovat.
A nebo taky ne, v případě, že Honda konečně dožene soupeře.-
Mike17
11:18 18.11.2018 185.149.130.XXXAle já pořád říkám to samé. F1 by měla přilákat nové zájemce. Na tom se nic nezměnilo, nebo kde v těch předchozích komentáříš čteš opak???????
Když se změní motory, kdo z výrobců přijde? Nikdo!!! Tedy se nezmění vůbec nic, jen týmy vrazí obrovský balík na změnu jednotek. Zase někdo vymyslí motor, který bude výrazně lepší a zase tu budou týmy, které si budou stěžovat na horší jednotku. A nebude to třeba RB a Mclaren (na který si jistě čistě náhodou zapomněl), ale budou to týmy jiné. Tovární ne, ty si těžko můžou stěžovat na vlastní motor. Tak proč to měnit, když nikdo nový nepřijde?
Nevím, co se podaří nebo ne. Ale už teď je ztráta Hondy menší, než byly ztráty Hondy a Renaultu v předchozích sezonách. Za ty další 2 roky se rozdíly jistě zase o něco zmenší. Asi nesrovnají a dost pravděpodobně na to některým tým poukáže (možná i RB). A já to pořád budu brát tak, že poukázat na nedostatky je přijatelné. Stejně jako jsem to bral celou dobu u RB i Mclarenu.-
odin
19:16 18.11.2018 77.240.103.XXXJak víš, že v případě změny, nikdo nepříjde? Záleželo by o jak velikou změnu by se jednalo. A při tak velké změně pravidel, jaká je avízovaná na rok 2021 by si pravidlotvůrci mohli dovolit udělat razantnější změny i s pohonnými jednotkami, tak aby nalákali další zájemce. Do současného stavu se nikdo nepohrne, to je jasné.
Tak mi nějak to tvé "pořád říkám, že by F1 měla přilíákat nové zájemce" nekoresponduje s tvými dalšími názory. Pokud mi tu napíšeš JAK by měli nové zájemce přilákat, tak uznám, že své názory máš srovnané. Podle mne tu píšeš ve stylu: "mělo by se něco udělat, ale pro Boha jen žádné změny!!!"-
Mike17
19:40 18.11.2018 185.149.130.XXXZ toho, co jsem četl, byly 2 varianty:
1. Stávající stav
2. V podstatě to samé bez MGU-H
Jestli víš o nějaké další, sem s nějakým odkazem. Já o jiné nevím, tedy vycházím z těch dvou.
V ani jedné z těch dvou variant se neozval žádný výrobce, že by do toho chtěl jít. Proto usuzuji, že nikdo další nepřijde. Kdyby tomu tak bylo, měl by ten výrobce už začít s vývojem. Základní paramtery jsou v obou variantách jasné.
Jestli se někdo přihlásí, pak budu všemi 10-ti, aby se mu nějak pomohlo k tomu, aby byl konkurenceschopný dřív, jak za 5 let, jak tomu bylo dosud.
Takže se ptám, kde že jsem otočil o 180°? (citace:Tak co se stalo, že jsi obrátil o 180°? )-
odin
20:42 18.11.2018 77.240.103.XXXVšak ano. Právě proto píši o razantnějších změnách v pravidlech pohonných jednotek.
Pokud vycházíš z těchto dvou variant, kdy jde prakticky o stejný už vivinutý motor, tak mi vysvětli tvůj závěr, že cituji:"... kdo z výrobců přijde? Nikdo!!! Tedy se nezmění vůbec nic, jen týmy vrazí obrovský balík na změnu jednotek..." O jakém obrovském balíku tu píšeš? Vždyť u stávajících výrobců se prakticky nic nemění!!!
Ty totiž opět balancuješ mezi dvěmi variantami a podle potřeby si upravuješ argumenty. Toť k první části tvé reakce.
K druhé části , snad jen to, že už ti bylo odpovězeno o pár reakcí výše. Tak si to přečti a zkus i pochopit.-
Mike17
09:29 19.11.2018 185.149.130.XXXCo chceš vysvětlovat? Nemá smysl se bavit o hypotetických variantách, které nepřijdou. Můžeme se bavit o tom, kolik by přišlo výrobců, kdyby se zavedly řekněme 1,3l turbo motory bez všech elektrických udělátek. Ale proč řešit situaci, která nikdy nenastane. Budu se přece bavit jen o možnostech, které byly zveřejněny a mezi kterými se rozhodovalo. A v obou případech nikdo nový přijít nechtěl. Tak co na tom chceš vysvětlovat? To by snad pochopilo i malé dítě. A s tím balíkem je to jasné také. Kvůli absenci MGU-H by se jistě musely ty motory upravit a celé předělat. To nefunguje tak, že odpojíš konektor a je úprava hotová Celý ten motor pracuje tak, aby MGU-H pracovalo co nejlíp a je podle něj i celá stavba motoru, jeho rozložení. Aby byl zase co nejlepší a nejmenší, celé by se to přestavělo. Přestože to pak bude pořád 1,6l turbo.
Takže ano, balancuji mezi 2 variantami a k nim si upravuju argumenty. To máš pravdu. Nevidím totiž smysl mít argumenty k něčemu, o čem nikdo ani neuvažuje.
K druhé části jsi nevysvětlil nic. Pořád nevidím, kde najednou nové výrobce nechci. Nevidím otočku ani o 10°, natož o 180°. A ty jsi mi ani žádnou citaci, kde něco takového tvrdím neukázal. Tradičně. Takže tradičně si vymýšlíš nějakou změnu názorů proto, že sis nějaký můj názor vymyslel.
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek