DISKUZE K ČLÁNKU U Red Bullu jsou naplnění optimismem, Marko pomýšlí na obrovské úspěchy s Hondou
Helmut Marko se domnívá, že se Red Bull s Hondou může dočkat skvělého vztahu a podpory v Zemi vycházejícího slunce, pokud budou od počátku úspěšní.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: U Red Bullu jsou naplnění optimismem, Marko pomýšlí na obrovské úspěchy s Hondou
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
GRAHAM
11:53 15.10.2018 77.236.218.XXXJurgenbe napsal : K smíchu je vývoj a pokrok Renaultu za poslední dva roky
Dám to kontrolní otázku, je vývoj Mercedesu a Ferrari za poslední dva roky směšný?
Hoši, je zbytečné si tady přeměřovat......
To je takový problém.... popsat ty situaci motorářů reálně jaká je a jaká byla. Vždyť historie nejde změnit.
Z pohledu F a M , jsou tito dva, o které se zde hádate prostě motorový nýmandi. Honda ač to má sve důvody, byla donedávna největší.....teď je srovnáno. Snad to další rok oba dva nakopnou a ten další rok už to bude +- vyrovnané.
Obávám se, že pokud bude změna u motorů, to jest otáčky, více paliva, více energie, nůžky se zase rozevřou.
A když něco píšete, vždy si opakujte, jak funguje F1. Když máš rok vývojovou ztrátu, nelze ji jednoduše dohnat.Někdy to nelze dohnat "vůbec".
Taky proto třeba TR a Mclaren už od Barcelony dělají na novém autě a obětují letošek. To je jedna z možností, ač nemusí vyjít, něco stáhnout a dohnat.
-
Adi
20:50 12.10.2018 83.240.61.XXXJsem velmi zvědavý na příští rok a hlavně jak bude, či nebude šlapat spojení RB a Honda. Je tady od hondařů spousty optimismu a popravdě, nechci vás úplně krotit, ale nikde není napsané, že Honda bude mít lepší motor než Renault. Nemá ho nyní a dle mě je velmi nepravděpodobné, že bude mít příští rok a to i přes fakt, že Ren na tom s vývojem není dobře. Prostě ta všemi (rozuměj manažery TR a RB) vychvalovaná novinka Hondy je zatím spíše k smíchu. Jako kluci nic ve zlým, ale "plácat se po zádech" po haluzní kvaldě a pak vidět jak si je v závodě ten tak strašně slaboučkej Renault maže na chleba opravdu není vizitka dobrého druhého závodu. Předpokládám, že ten první závod s novým motorem asi nemá moc smysl komentovat že?
Popravdě, chápu, že máte absťák, protože poslední motor Hondy, který alespoň za něco stál bude tak možná v době V10 v BAR, ale slintat tady nad tím, že s to konečně nesype (i přes fakt, že Honda má použito v průměru nejvíce komponentů) a jak je to skvělé, to je, řekl bych, dosti ambiciózní. Já samozřejmě fandím Renaultu a popravdě mě dost štve neustále číst ty blbosti od Helmuta a Hornera a brekot spratka, jak za všechno může Renault, už jen 4 závody a bude konečně klid. Ale co mě vadí ještě více je hejtování Renaultu ze strany těch 2 šašků v TV, ti sou již úplně mimo.
Renault má na čem pracovat, ale oproti Hondě opravdu nemá co dokazovat, protože takové ostudě, co Honda předvedla se Renault nkdy ani nepřiblížil. Věřím a doufám, že Renault dostojí svému jménu a společně se skvělými piloty, které má bude schopen náfukyz RB příští rok vypráskat! :)
Na závěr bych rád řekl, že si přeji, aby příští rok byli všichni motoráři opět blíže k sobě a rozhodovali piloti, šasi, strategie, spolehlivost, skvělé souboje a né dominance jednoho týmu, to nechce asi nikdo.-
uzivatel003302
21:51 12.10.2018 109.105.39.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
Adi
00:31 13.10.2018 83.240.61.XXXJestli je vývoj Renaultu k smíchu, tak jak bys nazval vývoj Hondy? Tragikomedie? Tragédie? Nebo třeba komedie? TR je tragické úplně stejně jako na začátku sezóny. Renault se v létě vykašlal na vývoj letošního vozu a nyní za to pyká. FI beru a obdivuji, Haas jsou podvodníci a kopírovači. Hmotové tlumiče byl geniální počin, který nebyl nelegální a i když jim ho zatrhli v 1/3 sezony, stejně titul dali. Renault je 4. v PK a věřím, že to udrží. Jestli ano, budou na tom v PK stejně jako Mercedes ve svém 3. roce v F1 jen s tím rozdílem, že Mercedespřebíral mistrovské auto a v éře primitivních motorů, kdežto Renault přebral vybrakovaný a podfinancovaný Lotus v éře dominantního motoru. Ptám se, kdo je tedy úspěšnější?! Singapur 2008 nebylo rozhodnutí automobilky, ale šéfa F1 týmu a dnešní Renault má s tímto týmem společnou tak maximálně budovu v Enstone.
RB má i díky Renaultu 4 tituly (poslední 2 HLAVNĚ díky speciálním schopnostem motoru Renault) a mohu tě jurge ujistit, že pakliže Honda nebude dokonalá a je velmi pravděpodobné, že nebude, Helmut se s ní párat nebude, celý RB se s Hondou párat nebude. Doufám, že k Hondě poté budeš minimálně tak kritický jako seš k Renaultu. Jo a ještě mi osvětli, co pro tebe znamená, že TR "jaksi vůbec nevyvíjí šasi?" Jako že tam ti inženýři ve vývojovém odd. TR točí prstama a hrajou hry?-
uzivatel003302
08:34 13.10.2018 109.105.39.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
jon
11:55 14.10.2018 90.176.154.XXXAdi, to jsou zase bludy.
1) Hmotové tlumiče - byly zakázány před Tureckou GP. Tedy Renault s nimi odjel 13 závodů a musel se bez nich obejít v posledních 5-ti. To určitě není třetina sezóny.
2) Letošní 4. místo v PK už tady velmi trefně shrnul Jurgen, jen se pod to chci též podepsat.
3) Mercedes přebíral takové mistrovské auto, které svůj poslední významnější vývoj prodělalo pod křídly Hondy v roce 2008.
4) Rok 2008 bych s vozem Renault v avataru úplně vynechal. Jak píše Jurgen, ten rok byl soutěžícím Renault. Ne Briatore. Ten byl zaměstnancem stejně jako Symonds, Alonso, Piquet a ostatní, kteří se na té špíně vědomě a aktivně podíleli. Pokud by Renault chtěl vyjádřil morální nesouhlas s výsledkem závodu, mohl sám podat protest. Nic takového se nestalo, pouze se od té věci tiše distancovali. Jen závěrem, perfektně si vystihl to s tou budovou v Enstone, tu mají opravdu stejnou. Proč? Je to totiž pořád jeden a ten samý soutěžící a jeho jméno je další společný faktor. A s ohledem na nedávné vyjádření (kdybychom podváděli, budeme nejlepší) mám trochu obavy, že tam mají i po Crashgate stále stejné chutě.
4) Srovnávat Mercedes a Renault v jejich sezónách po návratu? To jako vážně? Kolik letos Renault vyhrál závodů? Kolik vítězství se očekává příští rok? V podstatě je to pořád jeden a ten samý důvod, proč odešel RB. Spousta řečí, ale skutek utek ... respektive odplazil se.
5) RB má tituly především díky sobě. Motor Renault jim k tomu pomohl, ale nemám pochyb o tom, že s motory od Mercedesu nebo Ferrari by ta dominance nebyla minimálně stejná. Respektive v letech 2009, 2010 a 2012 bychom možná nemuseli potichu doufat v zázrak.
6) Proč by se Helmut měl nebo neměl párat s Hondou? Budou tovární stáj, Honda jim nasype prachy horem dolem a ještě jim dá gratis motory a možnost se vyjadřovat k vývoji. A tak nějak růst a padat jako partneři. RB začalo s ostrou rétorikou proti Renaultu kdy? V roce 2014, kdy Renault udělal úžasný produkt alá Honda. Ano, zkusme se zamyslet nad tím, proč se McLaren nezachoval v roce 2015 vůči Hondě stejně. Mám takové tušení, že to bude těch cca 100 milionů dolarů ročně (100 mega Honda - 40 Infinity + 20 RB za motory + 20 TR za motory - ať nemusíme dál licitovat ).
7) "Renault se v létě vykašlal na vývoj letošního vozu a nyní za to pyká." - Jako že tam ti inženýři ve vývojovém odd. Renaultu točí prstama a hrajou hry?
8) Určitě jsem za jedno v tom, ať jsou si motory v příštím roce zase o něco blíže, ideálně ať si konkurují svými specifiky a dávají svým týmům výhody na tratích, které budou oněm specifikacím lépe vyhovovat. Proto bych se nechal překvapit, jak to bude vypadat v Austrálii 2019. RB/Honda i tovární Renault se tam mohou vytáhnout a můžeme mít zaděláno na hodně zajímavou sezónu. A Haas tam s letošním Ferrari určitě také něco ukáže.
-
-
-
airwar1939
09:30 13.10.2018 176.74.141.XXXObávám se, že mýcháš jablka a melouny.
Takže za prvé: to jak je na tom Renault a Honda ohledně výkonnosti a možného vývoje dokáže asi málokdo seriozně zhodnotit. Nejvíce informací má ale RedBull který s Renaultem spolupracoval roky a i letos měl dost informací a zkušeností s motorem Renault. A díky TR měl i informace a zkušenosti z Hondou... a rozhodl se pro Hondu, a také tvrdí, že přechod na Hondu bude krokem vpřed. A to je alespoň pro mě jisté vodítko jak si v současnosti Renault a Honda stojí.
Já osobně si myslím že současná specifikace Hondy je minimálně stejně výkonná jako specifikace Renaultu, a velkou výhodou Hondy je, že v dalších čtyřech závodech s tím motorem budou jezdit a budou ho moci testovat a vyvíjet. Oproti tomu C specifikace Renaultu bude ležet ladem a vývoj této specifikace bude díky tomu pomalejší. Prostě závodní kilometry jsou závodní kilometry, tome se žádné testování na stolici nevyrovná.
Za druhé: Honda má výhodu, že i příští rok bude moci u TR nasazovat novinky bez ohledu na případné penalizace. V zájmu Red Bullu je rychlý vývoj výkonnosti Hondy, a věřím tomu, že i příští rok na toto TR obětují, bude li mít tato oběť smysl. Tohle bude pro Renault složitější, protože McLaren se asi dobrovolně nestane testerem, letos C specifikaci odmítnul a dost nepochopitelně C specifikaci odmítnul i tovární Renault. Pokud specifikaci C nevěří ani tovární tým, tak kdo už by měl? Já vím, Renault argumentuje že mu jde o PK, ale jestli bude čtvrtý či pátý v PK je rozdíl pár milionů, a za to zpomalení vývoj PU fakt nestojí.
Za třetí: příští rok nebude mít Renault to, čemu se říká srovnání, RedBull měl nepochybně jedno z nejlepších šasi, takže odstup RB na Mercedes a Ferrari se plus-mínus rovnal ztrátě na poli PU. Ale příští rok se ta ztráta bude dost těžko porovnávat, protože jak Renault tak i McLaren mají při nejlepším jen průměrné šasi. Což opět podle mě nepomůže vývoji.
A za čtvrté: porovnávání počtu využitých komponentů u Hondy a Renaultu letos je nesmysl, Honda a TR jasně deklarovali, že letos budou nasazovat nové PU bez ohledu na počet penalizací, prioritou bylo urychlení vývoje PU.
Za páté: jakou ostudu máš u Hondy na mysli? Honda se sice v letech 2015-2017 trápila, ale jak víme z výkonnosti šasi McLarenu v roce 2014 a z letošního roku, a také z toho, co víme o projektu Zero, tak opravdu ne všechno ohledně výkonnosti a spolehlivosti jde na vrub Hondy. Další věc je, že postavit tým vývoje motoru vozu Formule 1 od nuly nějaký čas zabere, Honda prostě stála na hodně špatné startovací čáře, ale zjevně se už dotahuje... a při jejich zarputilosti a možnostech může být už jen lépe.
-
-
Ferda
14:17 11.10.2018 46.47.176.XXXMě v Japonsku překvapil v kvaldě především Hartley jak vysoko se dokázal dostat. V závodě už ale jel svou a propadal se hned od startu.
Po celou kvaldu bylo viditelné, že jeho motor jel mnohem lépe než ten Gaslyho.
Zkoušela snad Honda rozdílné mapování, když nakonec žádala FIA o vyjímku udělat úpravu mapy v parc fermé?
Škoda, že to nakonec nevyšlo, protože si myslím že Gasly je mnohem lepší jezdec který by nám měl lépe ukázat jak Honda s výkonem pokročila.
V každém případě je pokrok Hondy znát a už teď se dá s trochou schovívavosti odhadnout, že RB s přechodem na Hondu neprohloupil.
-
airwar1939
16:13 11.10.2018 176.74.141.XXXTak z dlouhodobějšího hlediska bude spolupráce Hondy a RB určitě úspěch, ale já osobně si myslím že si RB pomůže už příští rok, že bude výkonnostně mnohem blíže M a F než letos, dost možná, že by mohl přeskočit Ferrari, a být vyzyvatelem Mercedesu.-
Ferda
17:27 11.10.2018 46.47.176.XXXPřiblížit se k Ferrari určitě, ale že by Honda Ferrari začala potážet se mi moc věřit nechce.
Dokonce Honda ještě nemusí porazit ani Renault pokud má něco v rukávu a pořádným vylepšením čeká až se zbaví Red Bullu i když se mi to nechce moc věřit.-
Situs
18:07 11.10.2018 85.70.164.XXXNo tak trochu jsem v tomto s aiwarem a mě by též úplně nepřekvapilo kdyby RB už příští rok to Ferrari atakoval, jestli Honda skutečně vyrovnala Renault pak proč ne. A Abiteboul teď čtu že to potvrdil, ba co víc, trochu mi přijde že pláče že oni do toho prostě tolik sypat nebudou. Navíc RB bude mít zkušenosti s přechodem už od TR, nevylučoval bych to. Ale není to jen o Hondě a RB, je to i o tom jak opět pokročí Ferrko či Mercedes.-
Ferda
18:46 11.10.2018 46.47.176.XXXFerrari se podceňovat nesmí. Tam jsou zdroje neskutečné a nesloží je ani současné rozbroje. Možná nebudou ani tak velké jen třeba zabalili sezónu dříve než Ferrari. Jako slabinu spíše vidím Leclerca, který se bude muset ještě hodně učit a i přes svůj talent nějakou tu chybu určitě spáchá.
Cyrilovo vyjádření jsem taky četl a vypadá to pro Renault dost hrozivě, přesto bych ho ještě neodepisoval. Nikomu by to neprospělo.
-
-
airwar1939
18:37 11.10.2018 176.74.141.XXXJá porovnávám RB s Ferrarim jako tým, už teď je RB hodně blízko a Honda se mě zdá, že má největší potenciál na výkonnostní růst. Minimálně letos Honda předvádí velký vývojový potenciál, a pokud příští rok bude RB jezdit s odladěnou verzí, a TR bude tester nových valepšení, což lze předpokládat, tak se můžeme dočkat dalšího velkého růstu. RB má velkou výhodu v tom, že si z TR může udělat testera novinek.
U Ferrari cítím, že po odchodu Marchioneho se tam příliš bojuje o koryta a kompetence, a příští rok u Ferrari tudíž nevidím moc dobře.
-
-
-
-
-
-
uzivatel003302
08:49 11.10.2018 109.105.39.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
GRAHAM
09:29 11.10.2018 77.236.218.XXXTak že se poučily z chyb..... je snad jasné. Na druhou stranu si nemyslím že to takto přesně bylo.
Šasko nebylo špatné, na to zapomeňte, ne nebylo nejlepší ale špatné nebylo, to by se když to náhodou fungovalo, nekvalifikovali v první desítce a to Honda tehdá prostě nejslabší byla.
Honda vstup do F1 krutě nezvládla a nemá vyřešeno dodnes. To je holý fakt.... -
Rendy
09:12 12.10.2018 91.221.212.XXXAle takhle to nebylo. McLaren dal zadání, aby se pokusili do malého prostoru dát jejich motor Honda. A ta s tím souhlasila, že to nebude problém. Jak všichni víme, tak byl a velký. Proč u Hondy neřekli, sorry jako, tohle nezvládneme a nebude to fungovat? Prostě Honda nebyla dostatečně připravena a navíc nechtěla brát lidi z venku a řešili vše interně. Neříkám, že McLaren je v tom nevině, ale hlavní podíl problémů je prostě na Hondě.
-
-
-
-
uzivatel003302
09:00 11.10.2018 109.105.39.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek