DISKUZE K ČLÁNKU Toro Rosso je vylepšením motoru nadšeno. Honda zjišťuje, zda jej bude moci v GP Japonska nasadit

Honda si tento týden opět vyzkouší svou vylepšenou pohonnou jednotku, kterou do vozů Toro Rosso nasadila již minulý týden v pátek během tréninků v Soči. Kvůli potížím ale jejich závodní debut odložila.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Toro Rosso je vylepšením motoru nadšeno. Honda zjišťuje, zda jej bude moci v GP Japonska nasadit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 66, poslední 05.10.2018 07:48 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Adi

    Adi

    95.82.135.XXX
    25 ps je dobra práce. Takže jejich poslední specifikace přidala o 5 ps více než Renault, ale to nasazení je zatím dost diskutabilní. Všichni kromě Ferrari mají letos problem nasadit svoje poslední specifikace. Ale Honda nemá data ze závodu, jsko jediná nedotahla víkend s novým motorem až do konce, což pro ne není pozitivní. Porovnávat, zda mají ICE nyní lepší než Renault je těžké, víme jen ze Honda na Renault stáhla 5 ps. Otázka zní, byl ten rozdíl jen 5 ps či méně před upgrade? To si nemyslím.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Já si to myslím. I nezávislá měření ukazovala, že Honda měla při nejmenším stejný výkon, než "B" Renaultu. Teď budou lepší, ovšem jestli to bude fungovat.
      Tedy pro RB dobrý zpráva. Nejen, že se nemusí bát nějakého propadu, ale budou mít snad i větší šanci konečně bojovat o titul. 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.141.XXX
        Dá se předpokládat že jakmile vyladí chování motoru a součinnost všech jeho částí, výkon specifikace ještě naroste, nárust výkonu je pro další zlepšování zásadní, vše ostatní tedy spolehlivost či kalibrace se dá dotáhnout postupně. Já vnímám jako pozitivní to že Honda běhe mcelé sezony navyšuje jak výkon, tak i spolehlivost.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        81.19.11.XXX
        Věřit, že se zástavba nového motoru nijak na šasi neprojeví a navíc si myslet, že si RB s Hondou polepší hned od prvního závodu je dost ambiciozní představa. Dále nevím, jaká nezávislá měření máš na mysli, ale b spec. R je minimálně o 15 ps lepší než b spec H a v závodě lépe pracuje s energií. Každopádně se shodneme na tom, že když to H zvládne s vibracemi, budou Renaultu nejblíže od konce sezóny 2015. Očekává však, že masivní investice do Enstone a do Viry spolu s lidmi, které Renault nabral povede v příští sezóně k velkému zlepšení jak na straně motoru, tak na straně šasi a o 3. místo v PK bude bojovat R a RB.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kaša

          Kaša

          82.142.123.XXX
          Pokud budou mít Renault a Hodna přibližně srovnatelné motory,
          tak myslím že R na RB nebude stačit.
          To by byl obrovský skok pro renault, který na to myslím ani nepomýšlí.

          Ten McL má ale smůlu, ... ale může si za to částečně sám.
          Tři roky se trápí s Hondou, a ve chvíli kdy se rozejdou, tak Honda udělá slušný motor a pracuje jak měla pracovat od začátku.

          + 4 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Adi

            Adi

            81.19.11.XXX
            Nejde o obrovský skok. Jde o skok, který Renault předvedl mezi lety 2004 a 2005. Případně o skok, které zvládlo Ferrari mezi lety 2016 a 2017. Je potřeba vzít v úvahu, že se každý rok lepšíme o cca 1,5s, takže nikde není napsané, že R na RB nedokáže stáhnout tu cca 1s. Samozřejmě předpokládám, že se jim enormně podaří zima a že automobilka bude investice stále zvyšovat.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          -Nepsal jsem, že i polepší hned od prvního závodu. Nebo jo? Na šasi se to jistě projeví. Ale STR přechod evidentně zvládlo dobře. Jezdí od začátku sezony líp, než na konci té předchozí. Jestli se nemýlím, tak právě ty jsi označil solidní výsledek z Monzy za "úspěch" šasi, které kompenzovalo slabý motor. Tak si to ujasni. Mají slušný motor, nebo slušné šasi? Pokud šasi, tak přestavba proběhla úspěšně ne?
          -Já ti zdroj nezávislého měření uvedl minule. Ty tu pořád uvádíš, kolik na ně Honda ztrácí, ale zdroj neuvedeš nikdy. Tedy hádám, že jde pouze o tvé přání. Podle Auto Motor und Sport už Honda před Renaultem dávno je. Pokud novou specifikaci postaví do závodu, budou před ním o 30k (pokud jsou ty informace pravdivé). Takže nejde o to, jestli budou Renaultu nejblíže, ale že se mu vzdalují.
          -A jo, očekávám i já zlepšení Renaultu. Zdroje na to mají. Ale jednak i Honda do toho valí slušný balík, zadruhé RB má pořád rozpočet větší a zatřetí je 1,5s fakt hrozná ztráta. Ty plány na dotažení RB měli už loni Mclaren. Kde je, ti nemusím říkat. Ale je hodně hluboko. A za čtvrté o dotažení RB nemluví ani u Renaultu, tedy tomu ani oni nevěří. Baví se o rocích 2020 a 2021. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Nechce se mi hledat, jaký skok v ČASECH udělali v roce 2005. Ale dost těžko budou hledat takovou unikátní technickou vychytávku, kterou našli tenkrát. Skok Ferrari v roce 2017 jsi už uváděl a já ti vypočítal, že neudělali pokrok nijak zázračný. Do 1s měli dost daleko. 03

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • uzivatel003302

          uzivatel003302

          109.105.39.XXX
          Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

          + 6 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            Nezávislej zdroj ale uvádí pouze krátkodobý maximální výkon a pouze spalovacího motoru. A renault má nejslabší kvalda mód....

            Ale jasně shodneme se, že Honda Renault +- dohnala. Teď je možné že bude před ním. Otázkou je kolik výkonu bude moci využívat v závodě.To platí o všech....a jak bude umět využívat el. energii.
            Jinde píšou, že Ferrari umělo získat na Mercedes na rovince 0,3-0,5 vteřiny a to mají motory vyrovnané. Takže spalovacím motorem to být nemohlo, je to využívaním ERS.

            Takže jinýmy slovy, maximální výkon o který se tu přeme, fakt není vše.....teda krom kvalifikace.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Adi

            Adi

            81.19.11.XXX
            Tak C spec R má odjelo 2 GP ve dvou závodech, to je rozhodne dost dat. Navíc, není jisté, ze již nebude použita. Jsou k tomu vhodné ještě 3 závody - Japonsko, USA a Abu Dhabí. Poslední specifikaci H posoudime, až něco předvede ;)

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Adi

            Adi

            81.19.11.XXX
            AMuS rozhodne nepatří mezi seriózní zdroje, ale Ok, dejme tomu, ze nějak ví, kolik ps má ICE všech výrobců. Pro me je však zásadní celkový výkon PJ a tam je R před H a nedaleko za M a F. S tím polepsenim si u TR nesouhlasím. Začali lépe než loni skončili (ano, Renault je zariznul, protože nechtěli kalibrovat pro nový zadek TR, které představili loni v létě. Nechtěli jim dat nové díly a samozřejmě se jim to hodilo v PK, o tom žádná), každopádně první půlku sezóny až do teď má TR horší než loni a hlavně v první třetině sezóny byli oproti loňsku tragicti. To je enormní důkaz toho, ze přechod je na sasi velmi poškodil, protože PJ H je přece stejně dobra jako R dle vás (s čímž dosud nesouhlasím). Naopak McLaren si výrazně pomohl i přes fakt, jak mizernou práci na sasi odvádí. Takže když aplikujeme zhoršení TR po změně motoru (z pohledu začátku sezóny) na RB, je velmi pravděpodobné, ze se Renault zlepší více než RB, je jen otázka zda to na ne bude stačit či ne.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              To jo. "C" specifikace Renaultu má odjeto 2 GP během 3 závodních víkendů na možných 6-ti vozech. Neměla by mít odjeto 18 GP? Asi toho moc nepředvedla, když ji nikdo nechce použít.
              Honda to má nachystané až pro Japonsko, s nasazením v Rusku se tuším ani nepočítalo. Tak uvidíme, kolik závodů budou mít obě "C" za sebou na konci sezony. Renault by měl mít zhruba 6-ti násobek, když má 3x tolik aut a 2x tolik závodních víkendů. 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Myslím že motory se přiští rok srovnají. Tedy R a H. Bude to jen o spolehlivosti. Mclaren už nechce delší dobu na šásku nic moc měnit a proto nevzal nové MGU-K. To samé RB, ten by musel dát chladič jinam.

              V závodním tempu motory od sebe extremně nejsou, v kvaldě ano...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              -Proč není seriozní? Protože neuvádí stejné údaje, jako ty? Jaký má důvod potápět Renault, nebo protěžovat Hondu?
              -Jestli jsem to pochopil dobře, tak výpočet byl ze zrychlení vozů. Tam těžko oddělíš spalovací motor od elektrického. Nečetl jsem tam, že by šlo jen o spalovací.
              -To už jsme probírali. Na začátku loňské sezony jezdila jiná, o dost zkušenější a lepší, dvojice. V první třetině jezdci STR podělali každý závod. Doslova každý. Je tedy celkem jasné, že získali míň bodů. Motor Honda dávali do šasi z konce sezony, ne z jejího začátku. Ano, vlivů bylo více, ale je dost evidentní, že je přechod nijak nepoškodil. Není tedy důvod předpokládat, že se to stane RB. Zvlášť, když má na přechod mnohem víc času a zkušenosti od STR. Navíc budou mít teď stejně dat jako Renault a ne už 3x míň.
              -Po Monze jsi tvrdil, že mají šasi skvělé, které jim pomohlo eliminovat ztrátu motoru. Teď zase tvrdíš, že šasi dobré nemají. Hele měl by sis jedno z toho vybrat. Obojí tvrdit je poněkud zvláštní.
              03
              -Mclaren získal mnohem víc bodů, ale jen díky vypadnutím soupeřů. Kdybys aplikoval počet odsoupení z konce loňska na letošní začátek, dostal bys i podobné výsledky. Loni končili jako jeden z nejlepších týmů středu. V posledních 6-ti kvalifikacích se dostali 5x do Q3 a 7x do Q2. Ani jednou ani jeden z nich neskončil v Q1. Srovnej to s letoškem. Loni na konci (posledních 6) ztrácel v průměru 1,798s letos (Fra,Rak, VB, Něm, Ita, Sin) 2,607s. STR je to loni 2,639s a letos 2.512s. Tvrdá čísla o kvalifikačních rychlostech. V těch už to není o tom, kolik soupeřů vypadlo a kolik kdo měl kolizí a špatných strategií. 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Přiblíží, ale nesrovnají. A jsou ještě od sebe daleko. Těch 60k je sakra dost. Ikdyby to byla v závodě polovina, pořád to dělá několik desetin každé kolo a minimálně 10-20s v závodě. A to je fakt hodně znát. Podívej se do výsledků, jak by se pořadí změnilo, kdybys ubral RB každý závod 15s. 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                77.236.218.XXX
                AMuS psal o výkonech spalováku, u zbytku předpokládal že jsou na tom všichni stejně. U kvaldy máš baterky nabité naplno a jedeš a z toho vycházel dle mého názoru AMuS. Takže něco to řekne, ale nevíme stejně nic. 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  77.236.218.XXX
                  Píšu motory R a H. 03

                  Ono by to chtělo rozdělit na kvaldu a závod, tam je R asi na tom nejhůře, zase ale je na tom lépe než H v závodě.
                  Ma F zase o hodně více tlumí motory v závodě, s tím ale že dokaží na rovinkách z motorů a ERS více vytěžit. To jest krátkodobý výkon.

                  Renault si myslel že už letos přijde strop výkonu. Spletl se....rozdíl v kvaldě je moc velký, tam je Renault špatnej. Taky ví, že nemá smysl se časově honit a utrácet prachy za rychlé upgrady. Ví že stejně nemá ideální šasko. Myslím, odhaduji že další motor už bude zase lepší a silnější. Na co to bude stačit je věc druhá. Na Hondu asi ano, na ty dva v kvaldě těžko říci.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • Adi

                Adi

                81.19.11.XXX
                Informaci AMuS o nějakých výkonech opravdu nikdo seriózní nebere vážně a to z jednoduchého pohledu: Renault před začátkem sezóny uvádí u PJ výkon více než 950 ps. Takže už jednoduchým součtem 715 + 160 = 875 ps jsme "jen" necelých 100 ps pod oficiálním vyjádřením výrobce. Data AMuS se hodí tobě, pisálkovi velde a schizofrenikovi El Senorovi, to ,že je to blbost ví každý, kdo umí trochu počítat. Ty máš rád ty přesná čísla a součty (viz průměrná ztráta v kvalifikaci a pod), tak mi tedy vysvětli, proč se AMuS s oficiální infrmací Renaultu oba rozcházejí o téměř 100 ps (v c spec. R je to min. 100 ps). Mimochodem loni byl Renault v druhé polovině sezóny buď stejně rychlý, nebo rychlejší než FI... a koho to dnes zajímá? V PK skončila v 2017 FI 4. a R 6. Takže i když máš samozřejmě částečně pravdu v tom, že piloti a aktuální vyvoj je důležitý, tak opravdu nikoho nezajímá, jestli si Mclaren polepšil po haluzi a jak mu to jezdilo na konci sezóny, protože již nyní je jasné, že přechod na PJ R mu pomohl. Stejně tak je více než pravděpodobné, že TR nebude v PK lepší než loni a to i přes fakt, že na ně od léta Renault totálně kašlal. Tak že čísla ano, ale všechny, né jen ta, která se ti hodí Miku. 03

                + 0 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • Radon

              Radon

              84.242.97.XXX
              No ale ERS přece docela úzce souvisí se spalovacím motorem, takže si myslím, že ten měl v tom taky "prsty".

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                77.236.218.XXX
                Koukám dvojčlenka.

                Chybí ti tam MGU-H a to je pak těžké o tom pokecat....a taky to co uvadí weby výrobců je špičkový výkon na stolici a ne na trati. 04

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  77.236.218.XXX
                  Hondu haním, protože si to zaslouží. Až se předvede, pochvalím. Mám ji jako výrobce rád. Zatím nic nepředvedla......Renault taky ne. Samozřejmě vůči Ferrari a Mercedesu....jinak všechny motory jsou dokonalé konstrukterské dílo. O tom žádná....

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Adi

                  Adi

                  81.19.11.XXX
                  Děkuji za tuto odpověď Grahame, MGU-H jsem chtěl použít jako další argument. Takže díky neomezenému MGU-H je defakto nemožné odhalit, kolik výkonu umí přidat ICE a kolik ERS. AMuS to odhaduje úplně stejně jako my tady. Neočekávám validní odpověď od Mika. Převede konverzaci jinam jako obvykle.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.141.XXX
        PS: ta nezávislá měření prováděl kdo a za jakých podmínek? Nikde jsem nečetl, že by nějaké oficiální měření motorů proběhlo.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Já tvrdím, že až Honda bude silnějši, tak se to dozvíme. 11

          AMuS nějaká data mít bude, úplně bych to nerozporoval. Vodítko to zcela jistě je.Ač hlavně maximálním výkonu.

          Ať hlavně Renault vylepší kvalifikaci. Tam je zakopaný pes....

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          AMuS dostal od jednoho týmu data a výkon jaký má jeho motor a porovnával to s ostatnímy....

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Souhlasím. Ale měřil to podle zrychlení na trati, ne? Tedy změřil maximální výkon (nemůže ze zrychlení poznat, jaká část je elektro a jaká benzín) a odečetl od toho ten "zbytek" a došel k výkonu spalováku. Nemusí to být přesné, ale důležité je, že to počítal u všech stejně. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            176.74.141.XXX
            Tak to mohl čísla tahat s klobouku a bylo by to přesnější. 12 Jednoduchá otázka, o kolik slabší motor má Williams než Mercedes?

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Dobře, podle tebe Amus nebere nikdo vážně (tedy nevím, proč se to celosvětově zveřejňuje, když to berou vážně 3 lidé). Tak mi dej zdroj, který někdo vážně bere. Ale prosím, ne zdroj Adi. Ten nedělá evidentně žádné výpočty, nebo žádné zatím neuvedl. Jen své odhady. Jestli si mám vybrat mezi nezávislým měřením Amusu a tvým čistě subjektivním tipem, asi budu brát spíš Amus. Ale překvap mne, uveď jiný. Slibuju, že ho nebudu ignorovat.
              Ty výpočty nemusí být mimo. Jak se psalo v tom článku, výrobci uvádí maximální výkony na brzdě. Je dost logické, že tyto výkony budou úplně někde jinde, než výkon na trati, kde ten motor by měl vydržet 6-7 celých závodních víkendů. Nebo ne? A tobě se zdá rozdíl 75k jako moc????? nevím jak tobě, ale mně je jasné, že výkon v autě bude o několik desítek koní menší, než na brzdě. A jestli byl Amus nepřesný o nějakou desítku koní je úplně buřt, protože byl nepřesný u všech výrobců stejně. Jestli ztráta není 60k, ale 50k je mně osobně u zádele. Stačí to jako vysvětlení? 03
              Opět řešíš body a ne rychlost aut (o které je řeč). Na počet bodů to jistě vliv má, ale také na to mají vliv různé kolize, poškození vozu, práce s pneumatikami, počasí, strategie, zastávky v boxech a hlavně počet soupeřů, kteří před tebou odstoupí. Když vezmeš v potaz pouze to poslední, hned se ti zlepšení Mclarenu smrskne na minimum, stejně jako zhoršení STR. Ale chápu, pak by ti to nesedělo. V kvaldě jedou všichni jedno kolo na maximum s perfektním nepoškozeným vozem, bez kolizí, bez zdržování za někým, bez strategií, bez degradace gum, bez různě trvajících výměn gum a nikdo nezajede lepší čas, protože soupeř vypadnul. Takže pokud se bavím o rychlosti vozů po změně motoru (a minimálně já se bavím přesně o tomto), budu dávat přednost kvalifikaci. Navzdory tomu, že výkon motoru v kvalifikaci a závodě se bude u různých stájí mírně lišit.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Odpověď máš níž. Pro tebe jistě validní nebude. Pro mne je to zcela logiké. 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Ok, to jsem přehlídl. Otázka je, jestli se po tom srovnání výkonu nebudou od sebe zase vzdalovat. Ale to už je spíš moje přání, než nějaký odborný odhad.
                Jinak víceméně souhlas, ale je to opět ve hvězdách, co bude. 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Jednoduchá odpověď. Máš zrychlení všech vozů a výkon motoru od jednoho. Z toho jednoho uděláš vzorec a dosadíš do měření ostatních. Tomu se říká trojčlenka, prý má oblíbená. 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                77.236.218.XXX
                11 11 11

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Adi

                  Adi

                  81.19.11.XXX
                  Jestli se na to divas apriory takhle, tak ano, čistá rychlost TR a McLarenu je velmi podobná. Ale v kvalifikaci se body nerozdavaji, ty se rozdávají v zavode a určitě si sám vzpomenes, ze závodní rychlost McLarenu byla kromě Bahrajnu lepší než u TR. Problem McLarenu je vývoj ne slabý motor.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    -Nejde jen o Mclaren. Vezmu-li posledních 6 loňských a 6 letošních suchých kvalifikací, pak si pohoršil RB o 0,171s, Renault o 0.204s a Mclaren o 0,370s. STR se naopak zlepšilo o 0,034s. Ano, Mclaren má problém s vývojem šasi a jeho ztráta je nejvyšší. Ale obecně to pro Renault nevypadá dobře. I když se podíváš na továrnu, u které můžeš těžko tvrdit, že si bojkotovala motory.
                    -A souhlas. Za kvaldu se body nedávají. A jistě budou rozdíly ve výkonech motorů mezi kvaldou a závodem. Ale určitě nebudou zcela zásadní a nebudou rozdíly mezi stájemi dělat desítky koní. Myslím to tak, že pokud závodní režim u Ferrari ztrácí na kvalifikační 50k (vařím z vody, jen příklad), tak u Renaultu to bude třeba jen 40k. Nebude to rozdíl jen 10k. Tedy se můžeme bavit o tom, jestli v závodním režimu někde nejsou jiné rozdíly mezi výrobci v řádu 10 nebo 20k. Ale není to tak, že v kvalfikačním má Honda 5k náskok na Renault ("B" proti "B") a v závodním ztrácí 40-50k.
                    Rozdíly v bodech dělají hlavně strategie, odpadnutí soupeřů a piloti samotní. To, co předváděli u STR je dost tristní a jak nemusím zrovna Alonsa, tak si troufám tvrdit, že vyměnit si sedačku s Hartleym by znamenalo i opačný bodový zisk u obou stájí. 03

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Adi

                      Adi

                      81.19.11.XXX
                      Proc beres jen posledních 6 GP? Proč ne od začátku sezóny?! Tam ti to už tolik nevychází? Jezdce do toho úplně netahej, pze Vandorne jezdí velmi podobnou tužku jako Hartly a Gasly je přece ultra rychlý... McLaren si letos přechodem na Renault polepšil a TR si s Hondou pohorsilo. To jdou neoddiskuvatelna fakta, nehledě na tvé průměry, které si beres jak se ti hodí....

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.130.XXX
                        A když se bavíme o posledním vývoji, proč mám brát v úvahu začátek letošní sezony? Bral jsem posledních 6 loňské, tak mi přišlo logické vzít posledních 6 letošní. Nebo v čem je to špatně?
                        A vycházelo by to i tak. Tak vezmu prvních 5 (Monako je dost specifické, ale asi by to nic zásadně neměnilo)
                        RB horší o 0,076s, Renault o 0,006s, Mclaren o 0,439s a STR lepší o 0,093s.
                        Výraznější změna jen u továrny, RB a STR o trochu lepší, Mclaren o trochu horší. Stačí?
                        A jezdci jsou zásadní. Vandoorne jezdí stejnou tužku, jako jezdil o rok dřív. Pomalý, ale bez nehod. Zatímco G a H podělali hlavně v první třetině sezony každý závod. Ukaž mi, kolik podělali závodů o rok dřív Sianz s Kvjatem. Ano, to dělá právě ten bodový rozdíl. 03

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama