DISKUZE K ČLÁNKU Může být F1 zcela zakázána? Jean Todt se toho obává
Nejen Formule 1, ale i další kategorie motorsportu by se mohly dostat do velkých potíží, pokud by při závodech byli těžce zraněni nebo zahynuli piloti při nehodách, jakých jsme byli v minulosti svědky. To si myslí prezident FIA Jean Todt.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Může být F1 zcela zakázána? Jean Todt se toho obává
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Jan M.
08:25 10.09.2018 79.170.251.XXXFIA se stará o zajištění motoristických akcí, o bezpečnost diváků, zajišťuje pojištění účastníků a pořadatelů akcí ... a tím pádem má právo určovat pravidla, aby se bezpečnost trvale zvyšovala. Jeana Todta, coby jednoho z nejúspěšnější bývalých šéfů stáje F1 asi nikdo nebude podezřívat z toho, že by chtěl F1 poškodit.
Že ten seriál už dnes stojí za starou bačkoru je jiná věc. Pár let jsem místo F1 sledoval WRC, které už dneska taky nemá ten náboj, Tak jsem přešel na WRX a IndyCar a objevil jsem kouzlo jiných kategorií, třeba GT3,Endurance, nebo nově zámořský ARX, ten je ale zatím v plenkách, coby horkou jehlou šitá náhrada za umrlé GRC.
A za tento můj obrat patří realizačnímu týmu okolo F1 můj dík, protože to je mnohem větší zábava. -
Radon
21:16 08.09.2018 84.242.97.XXXChlapi prakticky ve všem s vámi souhlasím, ale problém je , podle mého jinde - a to v (přiznané, či nepřiznané) odpovědnosti. Byli jsme přece svědky případů, kdy po zraněná či smrti sportovce při sportu, který si sám vybral, jeho pozůstalí žalovali autoritu, která tento sport zaštiťuje (třeba FIA), že neudělali vše pro to, aby se to nestalo.
Toto bych označil jako jádro pudla...-
airwar1939
08:05 09.09.2018 176.74.141.XXXAno z principu lze vždy žalovat kohokoli za cokoli, otázkou je jaká je šance na vítězství s danou žalobou. Pokud tě na chodníku srazí nepozorný bruslař a podáš na něj žalobu, nepochybně uspěješ. Ale je otázka zda lze uspět s žalobou jednoho fotbalistu na druhého z důvodu toho, že ho fauloval a způsobil mu zranění? Fotbal není civilní život, jsou v něm dovoleny věci, které v civilním životě povolené nejsou, proto tyto věci nemohou být posuzovány dle civilního práva. A stejně tak je to s hokejem nebo třeba autosportem.
Pokud přistoupí společnost na to, že aplikuje civilní právo do jakýchkoli aktivit které jsou v rozporu s běžným životem (což vrcholový sport nepochybně je) tak bude možné žalovat kohokoli za cokoli. To můžu stejně tak třeba já žalovat FIA že na jejich závodech byl příliš hluk a došlo k poškození mého sluchu.
-
-
Jaromír D.
09:36 08.09.2018 188.95.60.XXXNa F1 jsme se vždy těšili, jako děcka jsme na to s rodiči čučeli na Rakušácích. Tenkrát to byly závody! Dnes krouží a krouží a krouží a dramatičnost závodu žádná. A když si vybavím ten krásný zvuk aut tenkrát, to byla lahoda pro uši. Dneska to vrní jak robertek Dívá se na to méně a méně lidí, když to zruší, nikdo to ani nepozná. Tedy kromě těch, co si na tom mastí kapsu.. -
GRAHAM
08:22 08.09.2018 77.236.218.XXXMyslím že JT to myslel zhola jinak, než zde diskutujete. On to říkal v kontextu vylepšování bezpečnosti, aby se nestálo na místě a bezpečnost se stále vylepšovala. Dále vyzívá, aby piloti a další to akceptovali a neremcali že by to nejraději "řízli" pilkou, což vykřikoval Wolff.-
airwar1939
08:54 08.09.2018 176.74.141.XXXVrcholový sport a motorsport zvlášť je v přímém rozporu s civilním životem, a ze způsobem, jak se věci řeší v civilním životě. V civilním životě když člověk utrpí nějakou újmu, tak si to může kompenzovat přes pojišťovnu, přes člověka který mu tu újmu způsobil a podobně. Tohle ve vrcholovém sportě nefunguje, tam neplatí zákony civilního života. Když jeden fotbalista při zákroku zraní druhého, nepříjde žaloba a vymáhání škody.
Vrcholový sport je o pohybu na hraně, a tak to prostě bude, a nelze s tím nic moc udělat. Při vrcholovém sportovním výkonu budeme muset vždy akceptovat že se sportovec zraní, vážně zraní či dokonce zemře.
Ano, mělo by se udělat maximum pro bezpečnost sportovců a pro prevenci, ale nesmí to jít proti duchu sportu. Když si vypůjčím myšlenku z Klapzubovi jedenáctky, bylo by například možné ve fotbale obléct fotbalisty do nafukovacích gumových obleků, a jistě by ubylo zranění, ale bylo by to ještě pro fanoušky akceptovatelné?-
RoBertino
10:38 08.09.2018 178.17.4.XXXVždycky si vybavím, co řekl v roce 1976 po Laudově nehodě Arturo Merzario: "Je to profese, kterou jsme si dobrovolně vybrali a musíme počítat s rizikem, které přináší". Mnohokrát jsem opakoval, že nikdo nejspíš netouží po něčí smrti v jakékoli oblasti sportu, ale na druhou stranu je současná bezpečnostní hysterie mírně řečeno přehnaná. Pak opravdu nacpěme do kokpitů umělou inteligenci a bude klid. Moc se mi líbilo, jak po smrti Jochena Rindta napsal Heinz Prüller: "Kdyby neměl Rindt možnost dokazovat svou výjimečnost a překonávat výzvy v F1, stal by se určitě horolezcem."
Todt určitě dosáhne svého cíle a bude jednoho dne mít sterilní, absolutně bezpečnou F1. Otázkou ale je, kdo na ni ještě bude koukat. Souhlasím s airwarem1939 - nebezpečí tu je proto, aby se ho odvážní pokoušeli překonávat a dokázali tak, že jsou výjimeční. To je v povaze určitých lidí. A snažit se to uměle měnit znamená jít proti přirozenosti.-
airwar1939
13:17 08.09.2018 176.74.141.XXXMyslím, že když si každý z nás sáhne do svědomí, najde množství životních momentů, kdy ať už vědomě či nevědomě sám sebe poškodil, ohrozil svoje zdraví či život, a nepochybně potvrdí, že mu to stálo za to.
Celý problém vyvolávání této histerie je v tom, že se jednak nechováme racionálně, a jednak v tom že veřejné prostředky dávají neúměrné množství prostoru právě té histerické menšíně, a nikoli racionálně uvažující většině. Ruku na strdce, v očích té histerické menšiny by neprošel ani Ježíš Kristus. -
Mike17
18:38 09.09.2018 185.149.130.XXXJo Roberte. Možná by se stal horolezcem. Ale stejně jako používal v F1 helmu a pásy (v té době asi maximum možného), tak by jako horolezec nelezl v sandálích na Everest, ale vzal by si s sebou lana, sedák, mačky, cepíny, stany, spacák, péřové oblečení atd. Prostě vše dostupné pro svou bezpečnost. Horolezectví je jistě hodně adrenalinový sport, ale nikdo si nepostaví stan pod lavinovým převisem jen proto, aby zažil "vzrůšo".
Takže to není o odvaze a hrdinství (které jistě potřeba jsou), ale o tom, co jsi schopný obětovat pro svou bezpečnost. V F1: poškozuje Hallo F1 natolik, že obětujeme životy pilotů? Pro každého je odpověď jiná, ikdyž jsou jen 2 možnosti.-
tom11
08:17 10.09.2018 77.48.94.XXXano. vezme si veškeré dostupné věci, aby byl v relativním bezpečí a mohl na ten Everest vylézt. ale nenechá se tam vyvézt lanovkou. přesně tak mě totiž současná situace kolem bezpečnosti připadá. hlavně aby se při svém sedmém výstupu nezřítil z Milešovky...-
Mike17
09:35 10.09.2018 185.149.130.XXXKdyby tam vedla lanovka, tak jako horolezec poleze na jiný kopec. Vozy s Hallo jsou pořád F1 a pořád tam jde o život. Stejně jako na Everestu, kde přesto, že jde o život, se riziko smrti snížilo a lidé tam lezou pořád víc. Nikdo tam neleze kvůli vyšší šanci umřít, to by lezli jinam a hlavně jinak.
Asi ti připadá F1 s tímto míň atraktivní. Když jsem se podíval na VC Austrálie, vůbec mne Hallo nezarazilo, dokud neukázali záběr z kokpitu. Můj dojem ze závodů do neovlivnilo vůbec nijak. Zato Leclerc bez hlavy ve Spa, by na mne asi zapůsobil dost.
Ale každý to máme jinak.-
tom11
12:26 11.09.2018 77.48.94.XXXtak jasně, že když budou závody samá akce, bude se jezdit kolo na kolo a až do konce každého závodu nebude jasné, kdo zvítězí, tak je nějaké HALO ve vnímání závodu podružné. v tom souhlasím. bohužel závody takové nejsou a člověk pak vnímá i ty další věci kolem, jako je vzhled monopostu, vzhled trati a jejího okolí....
osobně si navíc myslím, že ve Spa měl sice Leclerc odřený a ohnutý HALO, ale k jeho hlavě, schovaný v kokpitu mezi bočnicemi, to ještě nějaký kus bylo... ale to je to věčné kdyby, to se nikdy nikdo nedozvíme, jak by Charles dopadl bez HALO.
-
-
-
-
-
-
-
airwar1939
20:02 07.09.2018 85.158.196.XXXToto prohlášení Jeana Todta považuji v situaci, kdy každý den v silničním provozu umírají tisíce lidí, za slušně řečeno úsměvné. To nemluvím o dalších tisících lidí kteří se uchlastají či ukouří k smrti... a že by někdo zakazoval chlast, cigarety, nebo auta?-
-
airwar1939
08:55 08.09.2018 176.74.141.XXXHrušky z jablky motá už sám Jean Todt, proto to přirovnání, viz vysvětlení výše.
-
-
-
uzivatel003302
18:49 07.09.2018 109.105.39.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek