DISKUZE K ČLÁNKU Může být F1 zcela zakázána? Jean Todt se toho obává

Nejen Formule 1, ale i další kategorie motorsportu by se mohly dostat do velkých potíží, pokud by při závodech byli těžce zraněni nebo zahynuli piloti při nehodách, jakých jsme byli v minulosti svědky. To si myslí prezident FIA Jean Todt.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Může být F1 zcela zakázána? Jean Todt se toho obává

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 11.09.2018 12:44 Vložte komentář

Nejlepší názory

» airwar1939 (Hlasovali 3 lidé) 07.09.2018 20:02
Toto prohlášení Jeana Todta považuji v situaci,… »
» RoBertino (Hlasovali 2 lidé) 07.09.2018 19:11
To je věčná a nekonečná debata. Několikrát už… »
» jon (Hlasovali 2 lidé) 07.09.2018 21:40
01 Na druhou stranu, je třeba zmínit to, že… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Jan M.

    Jan M.

    79.170.251.XXX
    FIA se stará o zajištění motoristických akcí, o bezpečnost diváků, zajišťuje pojištění účastníků a pořadatelů akcí ... a tím pádem má právo určovat pravidla, aby se bezpečnost trvale zvyšovala. Jeana Todta, coby jednoho z nejúspěšnější bývalých šéfů stáje F1 asi nikdo nebude podezřívat z toho, že by chtěl F1 poškodit.
    Že ten seriál už dnes stojí za starou bačkoru je jiná věc. Pár let jsem místo F1 sledoval WRC, které už dneska taky nemá ten náboj, Tak jsem přešel na WRX a IndyCar a objevil jsem kouzlo jiných kategorií, třeba GT3,Endurance, nebo nově zámořský ARX, ten je ale zatím v plenkách, coby horkou jehlou šitá náhrada za umrlé GRC.
    A za tento můj obrat patří realizačnímu týmu okolo F1 můj dík, protože to je mnohem větší zábava.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Radon

    Radon

    84.242.97.XXX
    Chlapi prakticky ve všem s vámi souhlasím, ale problém je , podle mého jinde - a to v (přiznané, či nepřiznané) odpovědnosti. Byli jsme přece svědky případů, kdy po zraněná či smrti sportovce při sportu, který si sám vybral, jeho pozůstalí žalovali autoritu, která tento sport zaštiťuje (třeba FIA), že neudělali vše pro to, aby se to nestalo.
    Toto bych označil jako jádro pudla... 10

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      Ano z principu lze vždy žalovat kohokoli za cokoli, otázkou je jaká je šance na vítězství s danou žalobou. Pokud tě na chodníku srazí nepozorný bruslař a podáš na něj žalobu, nepochybně uspěješ. Ale je otázka zda lze uspět s žalobou jednoho fotbalistu na druhého z důvodu toho, že ho fauloval a způsobil mu zranění? Fotbal není civilní život, jsou v něm dovoleny věci, které v civilním životě povolené nejsou, proto tyto věci nemohou být posuzovány dle civilního práva. A stejně tak je to s hokejem nebo třeba autosportem.

      Pokud přistoupí společnost na to, že aplikuje civilní právo do jakýchkoli aktivit které jsou v rozporu s běžným životem (což vrcholový sport nepochybně je) tak bude možné žalovat kohokoli za cokoli. To můžu stejně tak třeba já žalovat FIA že na jejich závodech byl příliš hluk a došlo k poškození mého sluchu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Cooper

        Cooper

        188.120.212.XXX
        Pokud vím tak byli i nějaký Fotbalisti a hokejisti který se řešili u civilního soudu. Pokud šlo a záměrnej likvidační faul aniž by hráč chtěl hrát balón (puk) Samozřejmě je to jen pár vyjmek ale taky se to děje.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • ludaf1

    ludaf1

    185.151.252.XXX
    Proboha to je hloupa uvaha.Lidi umiraji i nasledkem sve prace.Tak zakazeme praci.Proc se vubec naslouch hloupim nazorom.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jaromír D.

    Jaromír D.

    188.95.60.XXX
    Na F1 jsme se vždy těšili, jako děcka jsme na to s rodiči čučeli na Rakušácích. Tenkrát to byly závody! Dnes krouží a krouží a krouží a dramatičnost závodu žádná. A když si vybavím ten krásný zvuk aut tenkrát, to byla lahoda pro uši. Dneska to vrní jak robertek 03 Dívá se na to méně a méně lidí, když to zruší, nikdo to ani nepozná. Tedy kromě těch, co si na tom mastí kapsu..

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Myslím že JT to myslel zhola jinak, než zde diskutujete. On to říkal v kontextu vylepšování bezpečnosti, aby se nestálo na místě a bezpečnost se stále vylepšovala. Dále vyzívá, aby piloti a další to akceptovali a neremcali že by to nejraději "řízli" pilkou, což vykřikoval Wolff.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      Vrcholový sport a motorsport zvlášť je v přímém rozporu s civilním životem, a ze způsobem, jak se věci řeší v civilním životě. V civilním životě když člověk utrpí nějakou újmu, tak si to může kompenzovat přes pojišťovnu, přes člověka který mu tu újmu způsobil a podobně. Tohle ve vrcholovém sportě nefunguje, tam neplatí zákony civilního života. Když jeden fotbalista při zákroku zraní druhého, nepříjde žaloba a vymáhání škody.

      Vrcholový sport je o pohybu na hraně, a tak to prostě bude, a nelze s tím nic moc udělat. Při vrcholovém sportovním výkonu budeme muset vždy akceptovat že se sportovec zraní, vážně zraní či dokonce zemře.

      Ano, mělo by se udělat maximum pro bezpečnost sportovců a pro prevenci, ale nesmí to jít proti duchu sportu. Když si vypůjčím myšlenku z Klapzubovi jedenáctky, bylo by například možné ve fotbale obléct fotbalisty do nafukovacích gumových obleků, a jistě by ubylo zranění, ale bylo by to ještě pro fanoušky akceptovatelné?

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        178.17.4.XXX
        Vždycky si vybavím, co řekl v roce 1976 po Laudově nehodě Arturo Merzario: "Je to profese, kterou jsme si dobrovolně vybrali a musíme počítat s rizikem, které přináší". Mnohokrát jsem opakoval, že nikdo nejspíš netouží po něčí smrti v jakékoli oblasti sportu, ale na druhou stranu je současná bezpečnostní hysterie mírně řečeno přehnaná. Pak opravdu nacpěme do kokpitů umělou inteligenci a bude klid. Moc se mi líbilo, jak po smrti Jochena Rindta napsal Heinz Prüller: "Kdyby neměl Rindt možnost dokazovat svou výjimečnost a překonávat výzvy v F1, stal by se určitě horolezcem."
        Todt určitě dosáhne svého cíle a bude jednoho dne mít sterilní, absolutně bezpečnou F1. Otázkou ale je, kdo na ni ještě bude koukat. Souhlasím s airwarem1939 - nebezpečí tu je proto, aby se ho odvážní pokoušeli překonávat a dokázali tak, že jsou výjimeční. To je v povaze určitých lidí. A snažit se to uměle měnit znamená jít proti přirozenosti.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.141.XXX
          Myslím, že když si každý z nás sáhne do svědomí, najde množství životních momentů, kdy ať už vědomě či nevědomě sám sebe poškodil, ohrozil svoje zdraví či život, a nepochybně potvrdí, že mu to stálo za to.

          Celý problém vyvolávání této histerie je v tom, že se jednak nechováme racionálně, a jednak v tom že veřejné prostředky dávají neúměrné množství prostoru právě té histerické menšíně, a nikoli racionálně uvažující většině. Ruku na strdce, v očích té histerické menšiny by neprošel ani Ježíš Kristus.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Jo Roberte. Možná by se stal horolezcem. Ale stejně jako používal v F1 helmu a pásy (v té době asi maximum možného), tak by jako horolezec nelezl v sandálích na Everest, ale vzal by si s sebou lana, sedák, mačky, cepíny, stany, spacák, péřové oblečení atd. Prostě vše dostupné pro svou bezpečnost. Horolezectví je jistě hodně adrenalinový sport, ale nikdo si nepostaví stan pod lavinovým převisem jen proto, aby zažil "vzrůšo".
          Takže to není o odvaze a hrdinství (které jistě potřeba jsou), ale o tom, co jsi schopný obětovat pro svou bezpečnost. V F1: poškozuje Hallo F1 natolik, že obětujeme životy pilotů? Pro každého je odpověď jiná, ikdyž jsou jen 2 možnosti. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            77.48.94.XXX
            ano. vezme si veškeré dostupné věci, aby byl v relativním bezpečí a mohl na ten Everest vylézt. ale nenechá se tam vyvézt lanovkou. přesně tak mě totiž současná situace kolem bezpečnosti připadá. hlavně aby se při svém sedmém výstupu nezřítil z Milešovky... 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Kdyby tam vedla lanovka, tak jako horolezec poleze na jiný kopec. Vozy s Hallo jsou pořád F1 a pořád tam jde o život. Stejně jako na Everestu, kde přesto, že jde o život, se riziko smrti snížilo a lidé tam lezou pořád víc. Nikdo tam neleze kvůli vyšší šanci umřít, to by lezli jinam a hlavně jinak.
              Asi ti připadá F1 s tímto míň atraktivní. Když jsem se podíval na VC Austrálie, vůbec mne Hallo nezarazilo, dokud neukázali záběr z kokpitu. Můj dojem ze závodů do neovlivnilo vůbec nijak. Zato Leclerc bez hlavy ve Spa, by na mne asi zapůsobil dost.
              Ale každý to máme jinak. 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • tom11

                tom11

                77.48.94.XXX
                tak jasně, že když budou závody samá akce, bude se jezdit kolo na kolo a až do konce každého závodu nebude jasné, kdo zvítězí, tak je nějaké HALO ve vnímání závodu podružné. v tom souhlasím. bohužel závody takové nejsou a člověk pak vnímá i ty další věci kolem, jako je vzhled monopostu, vzhled trati a jejího okolí....
                osobně si navíc myslím, že ve Spa měl sice Leclerc odřený a ohnutý HALO, ale k jeho hlavě, schovaný v kokpitu mezi bočnicemi, to ještě nějaký kus bylo... ale to je to věčné kdyby, to se nikdy nikdo nedozvíme, jak by Charles dopadl bez HALO. 03

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    85.158.196.XXX
    Toto prohlášení Jeana Todta považuji v situaci, kdy každý den v silničním provozu umírají tisíce lidí, za slušně řečeno úsměvné. To nemluvím o dalších tisících lidí kteří se uchlastají či ukouří k smrti... a že by někdo zakazoval chlast, cigarety, nebo auta?

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    91.245.26.XXX
    ? 16

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel003302

    uzivatel003302

    109.105.39.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama