DISKUZE K ČLÁNKU Může být F1 zcela zakázána? Jean Todt se toho obává

Nejen Formule 1, ale i další kategorie motorsportu by se mohly dostat do velkých potíží, pokud by při závodech byli těžce zraněni nebo zahynuli piloti při nehodách, jakých jsme byli v minulosti svědky. To si myslí prezident FIA Jean Todt.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Může být F1 zcela zakázána? Jean Todt se toho obává

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 11.09.2018 12:44 Vložte komentář

Nejlepší názory

» airwar1939 (Hlasovali 3 lidé) 07.09.2018 20:02
Toto prohlášení Jeana Todta považuji v situaci,… »
» RoBertino (Hlasovali 2 lidé) 07.09.2018 19:11
To je věčná a nekonečná debata. Několikrát už… »
» jon (Hlasovali 2 lidé) 07.09.2018 21:40
01 Na druhou stranu, je třeba zmínit to, že… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

77.48.94.XXX
tak jasně, že když budou závody samá akce, bude se jezdit kolo na kolo a až do konce každého závodu nebude jasné, kdo zvítězí, tak je nějaké HALO ve vnímání závodu podružné. v tom souhlasím. bohužel závody takové nejsou a člověk pak vnímá i ty další věci kolem, jako je vzhled monopostu, vzhled trati a jejího okolí....
osobně si navíc myslím, že ve Spa měl sice Leclerc odřený a ohnutý HALO, ale k jeho hlavě, schovaný v kokpitu mezi bočnicemi, to ještě nějaký kus bylo... ale to je to věčné kdyby, to se nikdy nikdo nedozvíme, jak by Charles dopadl bez HALO. 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Kdyby tam vedla lanovka, tak jako horolezec poleze na jiný kopec. Vozy s Hallo jsou pořád F1 a pořád tam jde o život. Stejně jako na Everestu, kde přesto, že jde o život, se riziko smrti snížilo a lidé tam lezou pořád víc. Nikdo tam neleze kvůli vyšší šanci umřít, to by lezli jinam a hlavně jinak.
Asi ti připadá F1 s tímto míň atraktivní. Když jsem se podíval na VC Austrálie, vůbec mne Hallo nezarazilo, dokud neukázali záběr z kokpitu. Můj dojem ze závodů do neovlivnilo vůbec nijak. Zato Leclerc bez hlavy ve Spa, by na mne asi zapůsobil dost.
Ale každý to máme jinak. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jan M.

Jan M.

79.170.251.XXX
FIA se stará o zajištění motoristických akcí, o bezpečnost diváků, zajišťuje pojištění účastníků a pořadatelů akcí ... a tím pádem má právo určovat pravidla, aby se bezpečnost trvale zvyšovala. Jeana Todta, coby jednoho z nejúspěšnější bývalých šéfů stáje F1 asi nikdo nebude podezřívat z toho, že by chtěl F1 poškodit.
Že ten seriál už dnes stojí za starou bačkoru je jiná věc. Pár let jsem místo F1 sledoval WRC, které už dneska taky nemá ten náboj, Tak jsem přešel na WRX a IndyCar a objevil jsem kouzlo jiných kategorií, třeba GT3,Endurance, nebo nově zámořský ARX, ten je ale zatím v plenkách, coby horkou jehlou šitá náhrada za umrlé GRC.
A za tento můj obrat patří realizačnímu týmu okolo F1 můj dík, protože to je mnohem větší zábava.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

77.48.94.XXX
ano. vezme si veškeré dostupné věci, aby byl v relativním bezpečí a mohl na ten Everest vylézt. ale nenechá se tam vyvézt lanovkou. přesně tak mě totiž současná situace kolem bezpečnosti připadá. hlavně aby se při svém sedmém výstupu nezřítil z Milešovky... 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Jo Roberte. Možná by se stal horolezcem. Ale stejně jako používal v F1 helmu a pásy (v té době asi maximum možného), tak by jako horolezec nelezl v sandálích na Everest, ale vzal by si s sebou lana, sedák, mačky, cepíny, stany, spacák, péřové oblečení atd. Prostě vše dostupné pro svou bezpečnost. Horolezectví je jistě hodně adrenalinový sport, ale nikdo si nepostaví stan pod lavinovým převisem jen proto, aby zažil "vzrůšo".
Takže to není o odvaze a hrdinství (které jistě potřeba jsou), ale o tom, co jsi schopný obětovat pro svou bezpečnost. V F1: poškozuje Hallo F1 natolik, že obětujeme životy pilotů? Pro každého je odpověď jiná, ikdyž jsou jen 2 možnosti. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Cooper

Cooper

188.120.212.XXX
Pokud vím tak byli i nějaký Fotbalisti a hokejisti který se řešili u civilního soudu. Pokud šlo a záměrnej likvidační faul aniž by hráč chtěl hrát balón (puk) Samozřejmě je to jen pár vyjmek ale taky se to děje.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Ano z principu lze vždy žalovat kohokoli za cokoli, otázkou je jaká je šance na vítězství s danou žalobou. Pokud tě na chodníku srazí nepozorný bruslař a podáš na něj žalobu, nepochybně uspěješ. Ale je otázka zda lze uspět s žalobou jednoho fotbalistu na druhého z důvodu toho, že ho fauloval a způsobil mu zranění? Fotbal není civilní život, jsou v něm dovoleny věci, které v civilním životě povolené nejsou, proto tyto věci nemohou být posuzovány dle civilního práva. A stejně tak je to s hokejem nebo třeba autosportem.

Pokud přistoupí společnost na to, že aplikuje civilní právo do jakýchkoli aktivit které jsou v rozporu s běžným životem (což vrcholový sport nepochybně je) tak bude možné žalovat kohokoli za cokoli. To můžu stejně tak třeba já žalovat FIA že na jejich závodech byl příliš hluk a došlo k poškození mého sluchu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Radon

Radon

84.242.97.XXX
Chlapi prakticky ve všem s vámi souhlasím, ale problém je , podle mého jinde - a to v (přiznané, či nepřiznané) odpovědnosti. Byli jsme přece svědky případů, kdy po zraněná či smrti sportovce při sportu, který si sám vybral, jeho pozůstalí žalovali autoritu, která tento sport zaštiťuje (třeba FIA), že neudělali vše pro to, aby se to nestalo.
Toto bych označil jako jádro pudla... 10

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
ludaf1

ludaf1

185.151.252.XXX
Proboha to je hloupa uvaha.Lidi umiraji i nasledkem sve prace.Tak zakazeme praci.Proc se vubec naslouch hloupim nazorom.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Myslím, že když si každý z nás sáhne do svědomí, najde množství životních momentů, kdy ať už vědomě či nevědomě sám sebe poškodil, ohrozil svoje zdraví či život, a nepochybně potvrdí, že mu to stálo za to.

Celý problém vyvolávání této histerie je v tom, že se jednak nechováme racionálně, a jednak v tom že veřejné prostředky dávají neúměrné množství prostoru právě té histerické menšíně, a nikoli racionálně uvažující většině. Ruku na strdce, v očích té histerické menšiny by neprošel ani Ježíš Kristus.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jiras

jiras

188.75.128.XXX
Především do toho jdou dobrovolně, počítají s tím není to činnost, která nemá alternativu. Ano, na silnici mě můžou zabít, stejně jako když půjdu po chodníku, někdo usne za volantem a srazí mě. Ale k tomu moc na výběr nemám...

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
RoBertino

RoBertino

178.17.4.XXX
Vždycky si vybavím, co řekl v roce 1976 po Laudově nehodě Arturo Merzario: "Je to profese, kterou jsme si dobrovolně vybrali a musíme počítat s rizikem, které přináší". Mnohokrát jsem opakoval, že nikdo nejspíš netouží po něčí smrti v jakékoli oblasti sportu, ale na druhou stranu je současná bezpečnostní hysterie mírně řečeno přehnaná. Pak opravdu nacpěme do kokpitů umělou inteligenci a bude klid. Moc se mi líbilo, jak po smrti Jochena Rindta napsal Heinz Prüller: "Kdyby neměl Rindt možnost dokazovat svou výjimečnost a překonávat výzvy v F1, stal by se určitě horolezcem."
Todt určitě dosáhne svého cíle a bude jednoho dne mít sterilní, absolutně bezpečnou F1. Otázkou ale je, kdo na ni ještě bude koukat. Souhlasím s airwarem1939 - nebezpečí tu je proto, aby se ho odvážní pokoušeli překonávat a dokázali tak, že jsou výjimeční. To je v povaze určitých lidí. A snažit se to uměle měnit znamená jít proti přirozenosti.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

193.86.205.XXX
V tomhle se do posledního písmenka shodneme. Už jsem to tu psal několikrát a mohu to jen a jen opakovat.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jaromír D.

Jaromír D.

188.95.60.XXX
Na F1 jsme se vždy těšili, jako děcka jsme na to s rodiči čučeli na Rakušácích. Tenkrát to byly závody! Dnes krouží a krouží a krouží a dramatičnost závodu žádná. A když si vybavím ten krásný zvuk aut tenkrát, to byla lahoda pro uši. Dneska to vrní jak robertek 03 Dívá se na to méně a méně lidí, když to zruší, nikdo to ani nepozná. Tedy kromě těch, co si na tom mastí kapsu..

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Hrušky z jablky motá už sám Jean Todt, proto to přirovnání, viz vysvětlení výše.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Vrcholový sport a motorsport zvlášť je v přímém rozporu s civilním životem, a ze způsobem, jak se věci řeší v civilním životě. V civilním životě když člověk utrpí nějakou újmu, tak si to může kompenzovat přes pojišťovnu, přes člověka který mu tu újmu způsobil a podobně. Tohle ve vrcholovém sportě nefunguje, tam neplatí zákony civilního života. Když jeden fotbalista při zákroku zraní druhého, nepříjde žaloba a vymáhání škody.

Vrcholový sport je o pohybu na hraně, a tak to prostě bude, a nelze s tím nic moc udělat. Při vrcholovém sportovním výkonu budeme muset vždy akceptovat že se sportovec zraní, vážně zraní či dokonce zemře.

Ano, mělo by se udělat maximum pro bezpečnost sportovců a pro prevenci, ale nesmí to jít proti duchu sportu. Když si vypůjčím myšlenku z Klapzubovi jedenáctky, bylo by například možné ve fotbale obléct fotbalisty do nafukovacích gumových obleků, a jistě by ubylo zranění, ale bylo by to ještě pro fanoušky akceptovatelné?

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Myslím že JT to myslel zhola jinak, než zde diskutujete. On to říkal v kontextu vylepšování bezpečnosti, aby se nestálo na místě a bezpečnost se stále vylepšovala. Dále vyzívá, aby piloti a další to akceptovali a neremcali že by to nejraději "řízli" pilkou, což vykřikoval Wolff.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Jablka a hrušky. Ach jo....

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.152.247.XXX
01 Na druhou stranu, je třeba zmínit to, že žít je největší riziko smrti. Někomu je ale bližší smrt během milované aktivity, než v křesle a papučích stran všech rizik světa.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama