DISKUZE K ČLÁNKU Renault: Standardizované díly by ukončily obavy z podvádění v F1
Podle šéfa továrního týmu Renault, Cyrila Abiteboula, by Formule 1 potřebovala standardizovat některé elementy hybridních pohonných jednotek, aby si všichni mohli být jistí v otázce dodržování pravidel.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Renault: Standardizované díly by ukončily obavy z podvádění v F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Situs
16:22 19.08.2018 85.70.164.XXXNebo má pravdu a FIA na tohle opravdu nestačí. Je mi jasné že teď když Ferrari svůj motor sakra zvládlo tak takto o tom mluvit bude hodně nepopulární, ale já v těchto složitých PU FIA nevěřím od začátku, a důvěrou mezi týmy to může pořádně zatřást. Nebuď bláhovej, FIA teď tvrdě proti žádnému výrobci nepůjde, a jestli to má být o tom kdo podvede více, tak se nedivím návrhům Renaultu.-
jumpman
16:33 19.08.2018 178.255.168.XXXJe zvláštní, že se renault začíná ozývat v okamžiku, kdy to vypadá, že se reálně může stát, že bude příští rok nejhorší pohonnou jednotkou. Pokud by renault věděl jak podvádět (a že by mu to FIA nepřišla) tak nezaváhají ani vteřinu a podvádět začnou, protože jak už to bylo několikrát zmíněno, pokud podvod nelze dokázat, tak se tým pohybuje v šedé zóně pravidel.
Další věc je ta, že F1 byla vždy pro výrobce laboratoří, kde si zkoušeli svoje technologie. Nevím, proč by se tedy mělo začít standartizovat v oblasti hybridu (kde je renault evidentně bezradný a byl by rád kdyby mu FIA pomohla aby mu soupeři moc neutekli) a spíš se pravidla neuvolní. Když se navrhovala pravidla pro ERS, tak byla navržena tak, aby podle tehdejších technologií byly rekuperátory schopny nabít baterie na dosažitelnou kapacitu během 4 kol. Tuto energii tým smí vyčerpat za 30s během jednoho kola, nebo to rozložit. Pokud v současné době jsou výrobci, kteří jsou schopni tuto energii narekuperovat už během jednoho kola, nebo jak naznačuje renault, tak ferrari dokáže získat energie tolik, že nejen že nabije baterii, ale ještě může (podvodně) tuto energii využívat během toho dobíjecího cyklu, tak jedinou správnou cestou je navýšit kapacitu baterií a umožnit využívat vyšší výkon z ERS během kola, aby se měli výrobci možnost kam dále posouvat a nikoliv zamrazit vývoj jen proto, že renault neví jak dál...-
-
-
-
jumpman
21:54 19.08.2018 178.255.168.XXXnejdřív sem nechtěl vůbec reagovat, protože to co předvádíš není hodno rozumného dospělého jedince, ale rozhodl jsem se, že to ještě zkusím.
Můj argument je v tom, že každý tým se bude snažit získat výhodu ať legálně nebo nelegálně, pokud bude přesvědčen, že mu to projde. To, že je renault jediným usvědčeným týmem, který nechal záměrně havarovat jezdce (neusvědčený je mcl, ale tam to byla ještě větší prasárna než singapur) je jenom jedna perlička kterou si musíš navléknout aby si viděl, že opravdu každý udělá v tomto sportu více méně cokoliv. Navíc, pokud jsi byl schopen přes rudo před očima přečíst celý můj příspěvek na který jenom jedovatě pliveš aniž bys evidentně pochopil co jsem chtěl říct, tak bys musel pochopit, že mi nejde jen o nějaké morální ponaučení z renaultu, ale že mi jde o to, že F1 je o něčem jiném než o standartizaci dílů. To se potom můžeš dívat na F3 a v podstatě neuvidíš rozdíl...-
Adi
11:04 20.08.2018 81.19.11.XXXVždyť ale Renault nemluví o tom, že chce standardizovat. Navíc, není to tak dávno, kdy např. ECU byla standardizovaná jednotka. Volná pravidla v F1 patří a nemyslím si ,že by to někdo chtěl měnit, každopádně určitá drobná standardizace nějakých částí PJ může dost pomoct s nákladama a vyrovnat pole. V historii F1 bylo zakázáno mnoho a vždy na to doplatil nejlepší tým. I nyní Mercedes žehrá na restrikce ve spalování oleje a pod. Já souhlasím s tím, že Renault je/byl celkem dost konzervativní ve vývoji a musí být agresivnější, jinak F a M a nedožene. Ale jejich filozofie není cpát nehorázné peníze do šedé zóny, aby to za rok někdo zakázal, nemyslím si, že tento přístup je laboratorní. Btw. byl to zrovna Renault, který se v zimě mezi sezónami 2008 a 2009 ptal FIA na dvojté difuzory a FIA jim je zakázala,že to nění legální a pak s nimi v klidečku vyrukoval Brawn GP a Toyota a pak se R dožadoval vysvětlení, proč oni mohou a jiné ne. Nikdo neříká, že Renaut jsu parta Mirků Dušínů, ale toto je jasný příklad toho, že být fér se v F1 moc nehodí... doufám ,že C psec. PJ R bude umět papat olej stejně dobře jako ho papají PJ M a F.
-
-
-
Mike17
18:57 19.08.2018 185.149.130.XXXZesměšňuješ se tu jedině ty. Jasně Renault jsou neviňátka, jediný výrobce, který dbá na fair-play. Tedy až na hmotové tlumiče, Singapur 2008 nebo pomoc RB obcházet restrikce difuzorů foukáním. Že? Výpadek paměti?
Jediný výrobce, který dodává náhradní díly pouze za pochvalu. Jinak samej Dušín.
Jde jim jen o to, že nejsou schopni dotáhnout za 4 roky konkurenci a pomalu se stávají dodavatelem nejhoršího motoru. Tak vymýšlí, jak si polepšit.
4 roky tě tu Abiteboul tahá za fusakli slibama o konkurenceschopném motoru a ty mu to furt žereš. Zajímalo by mne, co by se muselo stát, abys mu to žrát přestal.-
Jirka_1
19:14 19.08.2018 217.30.64.XXXHmotové tlumiče byly legální, ale protože je nikdo jiný neuměl, tak je preventivně zakázali. A Rencek si to nechal líbit. Pokud by legální nebyly, byly by jejich výsledky anulovány a případně vyloučeni z MS. Jinak v tom ostatním máš pravdu, i když s foukáním difuzorů je to sporné. -
Adi
19:20 19.08.2018 95.82.135.XXXMají konkurenceschopny motor. Kdyby neměli, nikdy by nemohl RB porazit F a M v Číně a F v Rakousku. A v Kanadě by nebojovali s F a M, ale s FI. Čím víc je R lepší, tím víc tady kvicite a píšete místo faktů vaše přání vycucana z prstu. Co má Singapur 2008 společného s Cyrilem? Hmotove tlumiče a teple foukani nebylo nelegální.-
-
Adi
09:15 20.08.2018 81.19.11.XXXVýkon PJ v RB je velmi pravděpodobně nižší než v továrním Renaultu a Mclarenu díky rozdílnému palivu. Stále ještě nikdo nevysvětlil, jak to bylo s Ricciho MGU-K v Monacu a proč RB odmítl nasadit novou verzi MGU-K? Dále zfušovaná spojka výfuku v Ricciho voze, která mohla za jeho DNF v Rakousku a pod. všichni dělají chyby, i Kimi hořel, oba Mercedesy nedojely v Rakousku, těch DNF kvůli PJ mají letos F, M a R defakto stejně, ale spílá se jen R. Co taková H? Nejslabší, zdaleka nejvíce využitých komponent a jejich práce na PJ je v hybrid éře žalostná. Nechci odvracet pozornost od R, narozdíl od RB a H fans umím uznat, že R má co dohánět, ale tu kritiku, kterou tady od těch "odborníků" dostává je absolutně nezasloužená. Ale to je spíš českou náturou než nějakou realitou, tady je prostě normální hanit francouzské automobilky...
-
-
Mike17
20:43 19.08.2018 185.149.130.XXXKonkurenceschopný motor je takový, který zaručuje možnost zisku titulu. Vítězství v jednotlivých závodech díky nějaké haluzi, či vyjímečným okolnostem není konkurenceschopnost. S jiným motorem by RB bojoval 4 roky o titul a ne paběrkoval občasná vítězství. Tečka.
V Singapuru podváděl Renault. Vždycky se to dá hodit na jednotlivce. A ano, tlumiče a foukání bylo na hraně legality. Tedy to, o čem se tu bavíme. Nebo máš důkaz o něčí nelegálnosti?-
Adi
09:20 20.08.2018 81.19.11.XXXMOnaco nebyla žádná haluz, Malajsie loni taky ne, jaká haluz je, prosím tě, letošní Čína? Zase si cucáš z prstu. Btw, stále mi tady nikdo z vás R haterů neřekl, jak je možný, že to intergalaktický šasi RB dostalo naloženo nejen od M a F, ale i 1,5s od R a co víc, i od TR... V Maďarsku se nedá vyhrát z 12. místa a i když jel Ricci skvěle, dostal minutu... čím to? že by motor? A to, že je RB mimo boj o šampionát je hlavně chyba jejich pilota, né chyba R-
jon
14:08 20.08.2018 194.228.59.XXXPořádně si to přečti. O haluzi se tady mluví proto, že se jedná o dílčí výsledek. A to ještě pouze v šasí RB, která jde po zimě pápá a pak už se nebude za co schovávat.
Proto je toto prohlášení, ze kterého je při západním větru cítit podělanost za ušima až sem do ČR.
Ad Renault co neumí podvádět. Rád zmiňuješ, co je Renault za koncern. Po propuknutí dieselgate se ukázalo, že motory Renault-Nissan mají daleko horší emise než koncernu VW. Jen se nepřiznali a dodnes zatloukají, že fixlovali také a ještě hůř. Takže ať to uvedeme do správné roviny, proč jsi takový hater Mercedesu, Ferrari a Hondy? Co Ti provedli? Hájíš tady stáj, konstruktéra i samotný koncern, který též podvádí, když je to třeba. Ale ostatní jsou ti špatní, protože něco dělají lépe. Díky těmto postojům má dodnes bolševík ve Francii slušné ryto. A i u nás. Ono právě na tomto principu celý komunismus stojí. -
Mike17
16:12 20.08.2018 185.149.130.XXXMonako se Singapurem jsou jediné 2 tratě, kde má RB tradičně navrch. Proč zrovna tyto dvě tratě, obě nejméně náročné na výkon motoru v celém roce? Nevidíš v tom nějakou souvislost? A ano, Monako byla obrovská haluz. Být to jiná trať, tak Ricci ten závod ani nedokončí, natož aby si nechal zdát o vítězství. Jeho obrovská klika byla v tom, že se tam nedá předjet ani o 2s pomalejší auto.
Čína byla další haluz. Už jsi zapomněl na to, že Ricci vyhrál jen a pouze díky tomu, že RB jediný ze špice přezul na nové gumy? Bez tohoto detaiíku neměli nárok ani na bednu. Takže nevyhráli díky motoru, ale díky strategii RB.
A zapomněl jsi na Rakousko. Další haluz, když vypadly oba Mergly a Vettel startoval díky penalizaci ze třetí řady. Řádění Kimiho po startu už je jen malinkatý detail.
Takže co řešíš??? 3 vítězství, 3x po haluzi. Bez nich by neměli ani v jedno z případů ani na bednu. prostě motor Renault dovolí pouze vyjímky při zaváhání konkurence. To fakt není definice konkurenceschopnosti. Okecávej si to jak chceš, ale RB má aspoň na to paběrkování díky šasi. Kde je s výkonností motor se podívej u továrny a Mclarenu.
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel003302
16:53 19.08.2018 109.105.39.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
Situs
17:04 19.08.2018 85.70.164.XXXVylepšovat vymahatelnost pravidel je podle mě v pořádku a tam kde něco prokazovat ani nejde, tak zcela uvolnit či standardizovat, jen tak se dá udržet důvěra na rozumné úrovni. Ne se tvářit že vše je legální jen proto že dozorčí orgán na to nemá ty správné nástroje.
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek