DISKUZE K ČLÁNKU Renault: Standardizované díly by ukončily obavy z podvádění v F1
Podle šéfa továrního týmu Renault, Cyrila Abiteboula, by Formule 1 potřebovala standardizovat některé elementy hybridních pohonných jednotek, aby si všichni mohli být jistí v otázce dodržování pravidel.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Renault: Standardizované díly by ukončily obavy z podvádění v F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
Situs
17:17 19.08.2018 85.70.164.XXXBavíme se o podvádění a neschopnosti to dokázat. Ne každý chce podvádět jen poroto že FIA by na to nejspíše nepřišla, chtěj mít jistotu že motor každého bude opravdu legální a že se to bude dát ohlídat. Mercedes řekl to samé co Renault, že jsou přesvědčení že kdyby oni podváděli, což nedělají, tak by na to FIA jen s těží mohla přijít. Ne každému tento stav vyhovuje, proto se snaží s tím něco udělat aby to neztratilo důvěru.-
jumpman
18:14 19.08.2018 178.255.168.XXXtak proč jim teda nevadilo když podváděli (údajně) v době kdy měl jezdit schumacher s kontrolou trakce? Ten soft musel být jejich. Nebo se svými hmotovými tlumiči? Ono jde o to, na co je FIA schopná přijít a co je v podstatě fyzikálně možné. Já si nemyslím, že by ferrari podvádělo, ale evidentně přišli na efektivnější systém řízení rekuperace na což mají ostatní zatím problém přijít, ale jako vždy, když se jedná o ferrari, tak místo práce se řve o podvodu a FIA okamžitě zkoumá všemi možnostmi. Proč to nezkoumali, když bylo podezření, že mercedes spaluje olej? To se postupnými kroky začalo jenom omezovat, ale FIA mohla úplně stejně nasadit na motor mercedesu nadstartní měření (jako na ERS ferrari) protože spalovat olej bylo proti pravidlům hned od začátku, jen na to FIA nemyslela. Víš, ony řeči o tom, jak oni by mohli podvádět, ale nedělají to, jsou hezký, ale historie hovoří o naprosto odlišném chování. Pokud jsou si jisti, že se na to nepřijde, tak každý tým využije jakoukoliv možnou výhodu proti soupeři.
Já nechci říct, že má někdo podvádět, ale nemyslím si, že renault říká pravdu a pokud byl hybrid zaveden hlavně proto, aby si výrobci (renault především) mohli provádět výzkum hybridních technologií, tak pokud byly dosaženy a překonány limity předpokládané v době projekce pravidel pro současné jednotky, měla by tedy FIA spíš posunout hranice možného využití rekuperované energie dál, než se snažit utlouct někoho, komu se povedlo přijít na něco, co funguje lépe než konkurenci. Třeba příští vychytávku může nasadit renault, ale to by potom určitě nevykřikovali aby jim to bylo standartizací zakázáno...-
Situs
19:14 19.08.2018 85.70.164.XXXZkus se vžít do role Renaultu v tom co říká, když dokážeš připustit že na tom něco může být, tak se nemůžeš jeho nátlaku na FIA divit. Já nevím co přesně navrhují a co chtějí přesně standardizovat, bylo by fajn zveřejnit co konkrétně je ve hře a proč nebo co tím chtějí zamezit, ta debata přece je krok správným směrem.-
jumpman
21:46 19.08.2018 178.255.168.XXXano, rozumný názor, ale musíš připustit, že renault říká to co říká jen proto, že není v pozici, kdy by on měl "tajemství" které by mu zaručovalo náskok.
Jde hlavně o to, že jakákoliv standartizace je krokem co pohřbívá pravou F1 do hrobu průměru motorsportu a stane se v podstatě nezajímavou. To co dělá z F1 královnu je vývoj a historie a pokud se toho dobrovolně zbaví, stanou se ničím...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel003302
15:19 19.08.2018 109.105.39.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
Adi
16:28 19.08.2018 89.24.55.XXXNesmysl. Renault nepotřebuje nic zakrývat a Cyril jen v tom článku mluví o tom, ze určitá standardizace některých části by pomohla zahnat jakékoliv spekulace o podvodech. F1 je hodně o balancovani na hraně pravidel, ale i o cílených podvodech. Viz McLaren, Bridgestone, Ferrari, Red Bull, Renault, Williams, atd atd. Defakto není velký a úspěšný tým, který nemá žádný škraloup v minulosti. Je klidně možné, ze jednou bude Ferrari usvedčeno z toho, ze jejich aktuální PJ je nelegální. Stejně tak muže byt zcela legální...-
-
uzivatel003302
16:55 19.08.2018 109.105.39.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
jon
14:14 20.08.2018 194.228.59.XXXApropo, když to tedy budeme nípat až k jádru. Pokud tedy Renault ví, jak na to a nedělá to, tak předpokládám, že přesně toto nahlásil FIA a ta právě toto kontrolovala. Čímž mi trochu přijde, že Renault asi moc dobře ví, proč to nedělá, protože by to dost možná dělal stejně špatně, jako dělá doposud motory a dost možná by to prasklo. Jestli to Ferrari umí nějak rafinovaně maskovat (což pochybuji, protože pochybuji, že i Mercedes by neměl páru, jak by se to dalo očůrat), tak dobře pro ně. Ale pochybuji, že FIA nedostala hned několik "tipů", co a jak hlídat. Respektive co je u ostatních stále možné a kde podle nich je Ferrari na jiné úrovni.
Za mě je to prohlášení typu ostatní umí pracovat s lepšími výsledky a já bych to uměl taky, kdybych podváděl. To, že pracuji hůře není tím, že bych byl lempl, ale logicky ostatní prostě podvádí.
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek