DISKUZE K ČLÁNKU Renault: Standardizované díly by ukončily obavy z podvádění v F1

Podle šéfa továrního týmu Renault, Cyrila Abiteboula, by Formule 1 potřebovala standardizovat některé elementy hybridních pohonných jednotek, aby si všichni mohli být jistí v otázce dodržování pravidel.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault: Standardizované díly by ukončily obavy z podvádění v F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 72, poslední 21.08.2018 07:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovalo 7 lidí) 19.08.2018 16:33
Je zvláštní, že se renault začíná ozývat v… »
» daaviid23 (Hlasovalo 6 lidí) 19.08.2018 18:40
Tým, který stojí za Singapůrem 2008, říká něco o… »
» Mike17 (Hlasovalo 6 lidí) 19.08.2018 18:57
Zesměšňuješ se tu jedině ty. Jasně Renault jsou… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

              • Situs

                Situs

                85.70.164.XXX
                Bavíme se o podvádění a neschopnosti to dokázat. Ne každý chce podvádět jen poroto že FIA by na to nejspíše nepřišla, chtěj mít jistotu že motor každého bude opravdu legální a že se to bude dát ohlídat. Mercedes řekl to samé co Renault, že jsou přesvědčení že kdyby oni podváděli, což nedělají, tak by na to FIA jen s těží mohla přijít. Ne každému tento stav vyhovuje, proto se snaží s tím něco udělat aby to neztratilo důvěru.

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  tak proč jim teda nevadilo když podváděli (údajně) v době kdy měl jezdit schumacher s kontrolou trakce? Ten soft musel být jejich. Nebo se svými hmotovými tlumiči? Ono jde o to, na co je FIA schopná přijít a co je v podstatě fyzikálně možné. Já si nemyslím, že by ferrari podvádělo, ale evidentně přišli na efektivnější systém řízení rekuperace na což mají ostatní zatím problém přijít, ale jako vždy, když se jedná o ferrari, tak místo práce se řve o podvodu a FIA okamžitě zkoumá všemi možnostmi. Proč to nezkoumali, když bylo podezření, že mercedes spaluje olej? To se postupnými kroky začalo jenom omezovat, ale FIA mohla úplně stejně nasadit na motor mercedesu nadstartní měření (jako na ERS ferrari) protože spalovat olej bylo proti pravidlům hned od začátku, jen na to FIA nemyslela. Víš, ony řeči o tom, jak oni by mohli podvádět, ale nedělají to, jsou hezký, ale historie hovoří o naprosto odlišném chování. Pokud jsou si jisti, že se na to nepřijde, tak každý tým využije jakoukoliv možnou výhodu proti soupeři.
                  Já nechci říct, že má někdo podvádět, ale nemyslím si, že renault říká pravdu a pokud byl hybrid zaveden hlavně proto, aby si výrobci (renault především) mohli provádět výzkum hybridních technologií, tak pokud byly dosaženy a překonány limity předpokládané v době projekce pravidel pro současné jednotky, měla by tedy FIA spíš posunout hranice možného využití rekuperované energie dál, než se snažit utlouct někoho, komu se povedlo přijít na něco, co funguje lépe než konkurenci. Třeba příští vychytávku může nasadit renault, ale to by potom určitě nevykřikovali aby jim to bylo standartizací zakázáno...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Jirka_1

                    Jirka_1

                    217.30.64.XXX
                    Hmotové tlumiče nebyly ilegální, žádný předpis je nezakazoval. Kontrola trakce v době Schumiho byla legální a používali ji všichni, akorát Ferrari ji mělo nejvymakanější. Rencek je v hajzlu a tímto prohlášením to jen potvrdil.

                    + 0 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • Situs

                    Situs

                    85.70.164.XXX
                    Zkus se vžít do role Renaultu v tom co říká, když dokážeš připustit že na tom něco může být, tak se nemůžeš jeho nátlaku na FIA divit. Já nevím co přesně navrhují a co chtějí přesně standardizovat, bylo by fajn zveřejnit co konkrétně je ve hře a proč nebo co tím chtějí zamezit, ta debata přece je krok správným směrem.

                    + 0 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jumpman

                      jumpman

                      178.255.168.XXX
                      ano, rozumný názor, ale musíš připustit, že renault říká to co říká jen proto, že není v pozici, kdy by on měl "tajemství" které by mu zaručovalo náskok.
                      Jde hlavně o to, že jakákoliv standartizace je krokem co pohřbívá pravou F1 do hrobu průměru motorsportu a stane se v podstatě nezajímavou. To co dělá z F1 královnu je vývoj a historie a pokud se toho dobrovolně zbaví, stanou se ničím...

                      + 4 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
      • Jirka_1

        Jirka_1

        217.30.64.XXX
        Vidím to stejně.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      91.245.26.XXX
      Palce mluvijou jasně 14

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel003302

    uzivatel003302

    109.105.39.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 8 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      89.24.55.XXX
      Nesmysl. Renault nepotřebuje nic zakrývat a Cyril jen v tom článku mluví o tom, ze určitá standardizace některých části by pomohla zahnat jakékoliv spekulace o podvodech. F1 je hodně o balancovani na hraně pravidel, ale i o cílených podvodech. Viz McLaren, Bridgestone, Ferrari, Red Bull, Renault, Williams, atd atd. Defakto není velký a úspěšný tým, který nemá žádný škraloup v minulosti. Je klidně možné, ze jednou bude Ferrari usvedčeno z toho, ze jejich aktuální PJ je nelegální. Stejně tak muže byt zcela legální...

      + 0 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        pokud FIA není schopna dokázat opak, tak je legální a myslet si můžeš co chceš. Stejným způsobem by se dalo poukázat na to, že měl mercedes nelegální jednotku celou dobu od zavedení hybridu...

        + 5 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel003302

          uzivatel003302

          109.105.39.XXX
          Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

          + 5 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            194.228.59.XXX
            Apropo, když to tedy budeme nípat až k jádru. Pokud tedy Renault ví, jak na to a nedělá to, tak předpokládám, že přesně toto nahlásil FIA a ta právě toto kontrolovala. Čímž mi trochu přijde, že Renault asi moc dobře ví, proč to nedělá, protože by to dost možná dělal stejně špatně, jako dělá doposud motory a dost možná by to prasklo. Jestli to Ferrari umí nějak rafinovaně maskovat (což pochybuji, protože pochybuji, že i Mercedes by neměl páru, jak by se to dalo očůrat), tak dobře pro ně. Ale pochybuji, že FIA nedostala hned několik "tipů", co a jak hlídat. Respektive co je u ostatních stále možné a kde podle nich je Ferrari na jiné úrovni.
            Za mě je to prohlášení typu ostatní umí pracovat s lepšími výsledky a já bych to uměl taky, kdybych podváděl. To, že pracuji hůře není tím, že bych byl lempl, ale logicky ostatní prostě podvádí. 04

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama