DISKUZE K ČLÁNKU Alonso je ztrátou na Red Bull zklamán: "Pokusíme se je co nejdříve dohnat," slibuje
Fernando Alonso komentuje ztrátu svého McLarenu na Red Bull, který závodí se stejnou pohonnou jednotkou jako oni. Věří ale, že se svému soupeři brzy přiblíží.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Alonso je ztrátou na Red Bull zklamán: "Pokusíme se je co nejdříve dohnat," slibuje
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Situs
20:21 01.06.2018 85.70.164.XXXAle jdi ty Miku, nic jsem neignoroval, to bych nepsal že si na konci můžou polepšit oba. Vždy se najde v mezisezonním porovnání něco co se dá označit za míchání hrušek s jablkama, ale výsledkem je vždy to zda skončí lépe či hůře než dříve. Pořád se oháníš jinými jezdci, no ono se to především podepsalo právě na tom konci roku kdy TR neposbíralo prakticky nic. Několik prvních závodů jsou pro nové jezdce v těchto autech velmi limitující, což si jezdci TR odbyli právě v tebou rádo uváděném období. Stoffel když nastoupil tak prvních nějakých 6 závodů ztrácel na Alonsa v průměru snad sekundu, potom to stáhl do mnohem přijatelnějších vod. Paradoxně nejvíce nevypovídající úsek je díky jezdcům právě závěr sezony u TR, kde nováčci byli velmi limitovaní a odbyli si to nejhorší, při tom ty nám tady závěr TR pořád předhazuješ jako referenci jejich úpadku s Renaultem-
Mike17
20:58 01.06.2018 185.149.130.XXXOn ten závěr je mnohem víc vypovídající. Pořád se gasly a hartley nedají ani zdaleka srovnávat se Sainzem a Kvjatem. Stačí se jen podívat na počet nehod, probrždění co vyžadovaly okamžitou výměnu gum, penalizací, co letos posbírali. A ty letošní okruhy jsou pro ně pořád nové. Od Aus po Monako jeli všechno poprvé. Nováčci. Ne jako Kvjat nebo Sianz. Každému je jasné, že je to jiná liga.
Navíc právě na konci sezony se loučili se starými motory, tedy posuzuju změnu kde končil Renault a kde začíná Honda (a naopak).
Posuzovat začátek je úplně o ničem. Jiní piloti (u STR), a zanedbaný celý vývoj monopostů i motorů během celé loňské sezony. To už můžeme posuzovat první verze motorů Renault a první verzi Hondy. Ani tvůj argument, že se posuzují stejné okruhy je o ničem. Jednak stejné ani nejsou (Baku místo Soči), jednak jsou úplně jiné směsi gum (které každému vozu sedí jinak), jiné počasí, někde jiné povrchy. Prostě se změnami se musí vypořádávat úplně stejně, jako s jinými tratěmi.
Není tedy jediný důvod, brát úvod loňské sezony jako měřítko čehokoliv. Ikdyž dost dobře chápu, že se toho držet budeš. Proti němu Mclaren prostě lepší být musí, ikdyby měl motor z Clia. Ono to s tímto vypadá na mega úspěch (40:0). A výkonnost Sainze s Kvjatem nedožene Hartley nikdy a Gasly možná za nějaký rok, tedy budou rozhodně výsledky STR vypadat letos horší, než by zajela stará dvojice.
Ale já jsem v klidu, ono na těch posledních 6 závodů dojde i letos.
-
Situs
21:17 01.06.2018 85.70.164.XXXTak jestli je loňský závěr u TR dle tebe nejvíce vypovídající po tom co jsem ti napsal o tom jak nováčci jsou ze začátku velmi limitováni a dokážou ztrácet i sekundu na kolo, tak klobouček Akorát si se zase zamotal do své pasti, TR měl minulý rok jezdce v jiné lize, co na tom že současní nováčci si to nejhorší odbyli koncem minulé sezony, to je období kterého se musíme držet a to se musí porovnávat, co na tom že by nejspíše s Williamsem, či s FI, či s McLarenem nedovezli tehdy ani ten bod, prostě končili s motory Renault a to ukazuje jejich skutečnou formu Už jsem tě prokoukl dost na to že chápu proč jsi na závěr TR tak fixován, co na tom že se tam zaučovali nováčci, tam je to prostě rozhodující protože se jim nedařilo a jezdci ukazovali ten správný potenciál-
Mike17
10:24 02.06.2018 185.149.130.XXXAno nováčci se učí. A teď mají více zkušeností něž měli loni. Tedy s autem, ne tratěmi. Ale oni se učí pořád a budou ještě dlouho. Na jejich letošním obrovském množství chyb je to pěkně vidět. Ale ty chyby ti teď hrají do karet, takže tu budeš tvrdit, že loni se učili a teď jsou na úrovni Sainze a Kvjata (nadsázka) a proto se to má srovnávat s nimi a ne se sebou. Jo prokoukl jsi mne, to o tobě říct nemůžu (sarkasmus).
Já ti napíšu, proč se tomu srovnávní z konce bráníš. Se začátkem je to jasné. Proti nule si prostě nemůžeš pohoršit a Hartley nedosáhne kvalit Sainze ani po 100 letech zaučování. Gasly možná, až přestane dělat jednu chybu za druhou.
A srovnání s koncem?
V kvalifikacích si Mclaren pohoršil z průměrně 10,33 místa na startu na 12-té. U lepšího z dvojice (tedy téměř výhradně Alonso) z 8,16 na 10,83. U STR je naopak zlepšení z 16,27 na 14,45, u lepšího z 15 na 12,66. To mluví jasně a nehodí se ti to do krámu.
V časech byl loni Mclaren lepší než STR v průměru o 0,781s, letos jen o 0,276s. Tedy opět se zlepšilo STR o 0,505s
A v závodech jsem čekal pravý opak, díky množství odstoupení soupeřů a spoustě kolizí, penalizací a zbytečných probrždění se zbytečnými pitstopy u STR. Jak to vychází?
Mclaren se zlepšil z průměrného místa 10,6 na 8,7, u lepšího z 9,5 na 8. U STR je kupodivu zlepšení z 13,25 na 11,87 a u lepšího z 12,83 na 11. Tedy na ten chaos dost srovnatelné co?
Počet odstoupení pro poruchu? Mclaren loni 2, letos 1. STR loni 3 nebo 4 letos 1. Zlepšení u obou.
Máš rád fakta ne?
Rozhodně čekám, že jsou zavádějící, ikdyž jsou asi jediná dobře dostupná, která existují. Ale můžeš klidně najít další čísla, co budou svědčit o opaku.
Takže z výše uvedeného je jasné, proč se tomu bráníš a raději budeš tvrdit, že loni byli u STR neschopní nováčci a letos jsou zkušení borci na úrovni Sainze (nadsázka), kteří tak nějak omylem udělají každý závod nějakou chybu. Trochu tě poopravím. Ve 3 z těch loňských závodech nastoupili ještě Sainz (2) a Kvjat (1). Tedy z těch 12-ti čísel jsou 3 čísla pilotů, které snad už mězi úplné nováčky řadit nemůžeš. A kupodivu, ti dva ty nováčky ve všech případech zajezdili.-
Situs
10:46 02.06.2018 85.70.164.XXXMiku já jen tvrdím že to nejhorší si odbyli jezdci TR na konci minulé sezony, což se nedá popřít, a ty tu neustále porovnáváš TR jen s tímto obdobím Já sice uvádím že zatím si McLaren polepšil a TR ne, ovšem tvrdím že po celé sezoně si třeba polepší oba. To jak se držíš toho konce období je po výše uvedeném směšný. Je pochopitelné že teď McLaren lépe boduje než před rokem, a boduje i lépe než TR před rokem, a od TR se to bude čekat hlavně na konci roku, protože loňský debut jezdců si také vzal svou daň na celkové formě TR-
Mike17
11:51 02.06.2018 185.149.130.XXXAle já nepopírám, že nějaká nováčkovská daň tam je. Ale dle mne pořád trvá a v případě hartleyho se obávám, že bude trvat věčně. Prostě se mi zdá, že srovnávat 1-6-tý závod se 7-12-tým stejného pilota a vždy jedoucím danný závod poprvé je rozumnější, než to srovnávat s Kvjatem, jedoucí svůj 59-64 tý závod (na většině okruhů počtvrté) nebo Sainzem, jedoucím svůj 41-46 tý závod (na většině okruhů potřetí).
Nic není jednoznačné, ale asi je zřejmý rozdíl v číslech a zkušenostech. Hlavně pak čekám, že na konci roku zase budeš mít problém s tím, že jezdci STR jsou zkušenější (pojedou svůj 21-26 závod).
Kromě toho jsem uvedl další argumenty (které logicky ignoruješ), proč je rozumnější srovnávat konec a nelpět na prvních závodech.
Nejvážnější důvod, proč počítat začátek je to, že to pro Mlcaren vypadá dobře. Z konce totiž jasně vychází, že se sice Mclaren zlepšil v závodech (velkým důvodem je víc odstoupení soupeřů v průměru o necelou 1 pozici), ale pohoršil v kvalifikacích. Zatímco STR si polepšilo stejnou měrou v obojím.-
Situs
12:14 02.06.2018 85.70.164.XXXNo vzhledem k tomu že skočili oba do té rozjeté sezony tak rychle, tak si myslím že oprávněně lze TR z konce sezony co by reprezentativní vzorek vyloučit. Jakýkoliv nováček měl první závody sekeru na zajetého parťáka velice velkou a pár závodů to trvá. A to neměli jako ostatní předsezonní testy. Stavět jen na tom je směšné, navíc minulý rok to prakticky sám táhl taky jen Sainz, Kvjat to psychycky od RedBullu neustál. Já nepozoruji jen začátek, já pozoruji celou sezonu, ovšem letos se zatím odjelo jen 6 závodů a k porovnání celých sezon se teprve dostanem. Tvá fixace na konec sezony pro TR je cílená protože se ti to hodí, ale klidně se toho drž, jen se nezlob na lidi co si teď z toho nesednou na zadek Zeptám se tě jinak, myslíš si že by vloni Hartley a Gasly co by uplný nováčci co vstoupili do rozjeté sezony bodovali třeba za McLaren? Podle mě ne, zkus se nad tím zamyslet.-
Mike17
12:04 03.06.2018 185.149.130.XXXJasně. Čtvrtý závod Hartleyho nemůžeme srovnávat s jeho pátým, protože je to úplně mimo a přes zimu se všechno naučil. A stejěn tak pátý závod Gaslyho je nserovnatelný s jeho šestým. proto to budeme srovnávat s 41 závodem Sainze a 59 Kvjata.
Tak dáme trochu čísel. V prvním závodě loňska měla dvojice STR za sebou dohromady 100 velkých čísel, ve druhém 102.. v šestém 110. Dohromady za těch 6 závodů 630. Za posledních 6 závodů měli piloti 209 velkých cen. A letošních 6-ti dohromady 96 velkých cen.
Tedy budeme srvnávat radějí 96 se 630-ti než 96 s 209-ti.
Já sice beru v potaz, že loni měli ti 2 o pár velkých cen méně zkušeností, ale ty jsi vyfiltroval, že čtvrtinu závodů odjdela velmi zkušená dvojice, kde je rozdíl nesrovnatelně větší. A ve srovnáních jen nejlepšího z dvojice to dělá celou polovinu. Protože kupodivu ti zkušení ty mladé zajezdili.
Srovnával jsem to s konce už loni, protože srovnávat vozy bez celého loňského vývoje je hloupé a jezdecké složení daleko víc odpovídá konci loňské sezony, než jejímu začátku.
To je prostě fakt. CHápu, že se nelíbí, bude se ti blbě zdůvodňovat prokazatelné zlepšení STR, které faktucky předvádí. A hlavně, na konci sezony nestál Mclaren v garáži a neměl nulu. O to tu jde.-
Situs
12:46 03.06.2018 85.70.164.XXXAle Miku, rozdíl mezi odjetými 60 a 70 závody je skoro prd, ale u prvních je to znát každým závodem, a když jim k tomu dáš i plnohodnotné testy tak je to pochopitelně o dost lepší. Koukni jak se zlepšoval v prvních závodech Vandoorne, či letos Leclerk, prostě je potřeba pár závodů, ne 40, po deseti závodech už ti to tolik nepřidá. První závody jsou ty nejdůležitější, to je prostě nepopíratelný fakt a proto konec loňské sezony za TR, kdy naskočili (a navíc bez testů) Gasly a Hartley, je období velmi netransparentní. Je to jako sledovat progres McLarenu v loňském roce jen dle časů Vandoorneho, jako bude to vypadat pěkně, ale je to spíše o tom jak ze začátku trpěl Vandoorne, kde prostě progres v prvních závodech je mega, a je to pochopitelné .-
Mike17
15:32 03.06.2018 185.149.130.XXXVšak tu taky nikdo netvrdil, že mezi 60 a 70-ti závody je velký rozdíl. Ale velký rozdíl je mezi 10 a 60-ti, pro mne rozhodně větší, než mezi 5-11. O tom se tu bavíme. Ne, nebudu tě obviňovat ze zavádějících informací, to bylo jistě omylem.
A jistě, na Hartleym je ten progres brutálně vidět.
V Aus si zničil gumy v prvním kole a pak pro jistotu ještě jednou a měl "zkušeně" po závodě. V Bahrajnu dostal za své zkušené chování pentli a posunul se ze 13 na 17-té místo. V Číně sundal zkušeně stájového kolegu a zničil závod oboum. V Baku ho zkušeně sundal pouze skoro, ten to ustál a vyjel jen mimo trať a ztratil pozice. Ve Španělsku, pro vělký úspěch zopakoval zkušeně odvařění gum v prvním kole a musel jet do boxů a podělal si celý závod. A v Monaku si zkušeně zničil auto, čímž se opět připravil o rychlost ve většině závodu a k tomu si pro jistotu zkušeně přidal jednu pentli. Jo, trefil jsi to. Hartley předvedl, jaký brutální rozdíl je mezi jeho 4-tým závodem v Abu a následujícími 6-ti. Je z něj přes zimu komplexní jezdec nesrovnatelných kvalit, který zkušeností podělává STR každý závod (pro jistotu nadsázka).
To, že půlku těch loňských závodů, jel jezdec s 50-70 ti závody a vylepšil tedy výrazně statistiky STR za to období se nepočítá, protože Hartley je teď na rozdíl od loňska prvotřídní pilot, kterému Sainz nesahá ani po kotníky. A proto se to nemůže brát vážně.
A Vandoorn? No ten je teď špička. jen čistě omylem dostává od kolegy brutální nářez závod co závod. Tam ten progres z něj přímo tryská.
Ne máš pravdu. Letos Hartley STR svou zkušeností připravuje každý závod o několik pozic, zatímco loni jezdil poslední i bez chyb. Je jasné na první pohled, že je to nesrovnatelné a srovnatelné by to bylo, kdyby se letos připravil o těch pozic minimálně 10.
Hele, necheš zase napsat, že jsem pro tebe nedůstojný soupeř? Dnes by mne to fakt dorazilo. Smíchy už na to skoro nevidím.-
Situs
18:19 03.06.2018 85.70.164.XXXTy vůbec nereaguješ na to co ti píšu Kouknul si se už na to jak se zlepšoval v prvních závodech Vandoorne, či letos Leclerk? Prostě je potřeba pár závodů, ne 40, po deseti závodech už ti to tolik nepřidá. Proto je závěr loňské sezony pro TR zabitej, to dokáže pochopit snad každej. Je to jak jsem ti psal před tím, když budeš sledovat progres McLarenu v loňském roce jen dle časů Vandoorneho, tak to bude vypadat neskutečně super, ale je to o tom začátku nováčka, a to si vezmi že do TR nováčci skočili v rozjeté sezoně a bez testů. To nejhorší maj za sebou, a odbyli si to v tom závěru loňské sezony, proto se toho chytat je zoufalství, mysli trochu-
Mike17
09:12 04.06.2018 185.149.130.XXXCo chceš řešit u Mclarenu? Ti byli loni rádi, když vyjeli a pokud někdo dostal něco funkčního, byl to logicky Nejlepší. A když to po půlce sezony začlo být lepší, tak to připisuješ zlepšení SV???
A Leclerk? Sám sis naběhl na hrot kopí. Už ve třetím závodě měl stejný odstup od kolegy, jako v 6-tém. A u STR tu tvrdíš, že mezi 1-4 a 5-tým je nesrovantelný rozdíl.
Toho Leclerka sis snad dal jako oponenturu, ne?
Bavíme se o STR, tak mi řekni, co ti kluci podělali loni. Já jsem ti vypsal, co podělal Hartley letos. Každý závod!!! A ty mi tu budeš tvrdit, že je letos o třídu lepší a blíž k Sainzovi, než loni k sobě?
To, že půlku těch lepších výsledků STR udělali Sainz s Kvjatem asi filtruješ omylem co? Nějak sis toho po několikáté nevšiml.
No jo, loni měli 209 gp, letos jsou s 96 mnohem zkušenější. Ne mnohem, nesrovnatelně.-
Situs
10:03 04.06.2018 85.70.164.XXXTy si povídáš spíš sám se sebou ne? Ty mi pořád předkládáš věci který jsem ani neřekl Pro mě je celkem nejdůležitější porovnávání jako celek a jako celý balík, snažit se z toho vytáhnout jen co přinesl jezdec, či šasi, či motor, či jen štěstí je velmi spekulativní záležitost. Jestli ty chceš porovnávat formu TR dle motorů z konce loňské sezony a jak na to letos navázalo, tak vzhledem ke zmíněnému debutu nováčků je to opravdu porovnávat hrušky s jablkama. Já si myslím že TR si nakonec klidně může výrazně pomoci, stejně jak McLaren, no porovnávat to jen s koncem loňské sezony po tom co jsem zmínil je od tebe myslím nesprávné. McLaren si přilepšil zatím oproti loňsku o 40 bodů, to je fakt, TR si zatím pohoršilo asi o 10, ale samo důležité bude co bude celkově na konci, a mě ani nebude vadit když TR na posledních 6 závodů posbírá třeba 40 bodů, prostě si celkově polepší, a když si polepší, dělaj lepší práci oproti loňsku než někteří ostatní
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel002995
09:46 01.06.2018 89.111.73.XXXZačátek roku 2017, byl jak pro šasí tak pro motor špatný. Poté motor trochu poskočil a šasí více, k tomu odpadla nějaká konkurence např. TR a auto se vyhouplo na slušné místo. Šasí bylo tak 4.-5.na konci roku.
Letos se pouze pokračuje v loškém trendu, trochu ztráta změnou aera, trochu polepšení s motorem. Auto je tedy opět na 4.-5. místě.
Nemyslím si, že by si s Hondou letos do VC Kanady polepšili, spíše bych to viděl na cca stejné výsledky. To co by neztratili na aeru přechodem na jiný motor0,1-0,3s, by zase ztratili na výkonu.
Po VC Kanadě uvidíme, jestli bys měl Ferdo pravdu, ale očekávání tu jsou velká-
-
uzivatel002995
09:56 01.06.2018 89.111.77.XXXJe to těžké, letošní ztráta a loňská ztráta byla u nejlepšího McL cca stejná, cca 1,3s-1,4s. No když vezmeš rok 201 vs 2018, že se auta zrychlily ve kvaldě VC Monaka o 1,4s, tak se tam nějaká ta desetinka ztratí a to ještě ber v potaz, že tady nešlo tolik o motor. Takže motor skoro vypustme viz. výsledky RB ve kvaldě VC Monaka a na jiných tratích, rozdíl ve kvaldách přes 1s oproti VC Španělska oproti Mercedesu.-
-
uzivatel002995
10:43 01.06.2018 89.111.77.XXXMusím souhlasit, to co McL získal na motoru, ztratil na šasí, kór když se Honda o tolik zlepšila. Možná máš pravdu v tom, že by s tou menší Hondou a lepším aerem mohli být dnes skutečně rychlejší
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek