13:10 17.04.2018
77.104.216.XXX
Docela nechápu proč stále rozporujete to co řekla sama konkurence v loňském roce. Nebyla to přece jenom prohlášení od McL, ale i AN i TV a další samy přiznávali, že šasí Mcl je jedno z nejlepších v poli. Ale ptal ses a tak zkusím odpověď. Konstrukce motoru H a R je dost odlišná v uložení turba a dalších komponent. Proto muselo dojít k jinému uložení motoru, např. značný posun vpřed kvůli převodovce a tím samozřejmě i k jistým úpravám vnějšího aera. Nehledě na to, že se zcela změnilo rozložení hmotnosti a další věci o kterých se ani moc nemluví. Sečteno podtrženo, nejedná se pouze o vlastní vnější aero auta, ale o celek jak všichni rádi říkají balík, tedy právě rozložení hmotnosti, tedy dovažování auta a tedy zcela jinou reakci aera než tomu bylo s motorem H. Různá křidélka, deflektory a prolisy kastle se tak musí upravit, aby to aspoň trochu fungovalo a v tomto směru samozřejmě vyjádření o evoluci bylo myšleno tak, že auto na další sezonu se vždy začíná stavět už někdy touto dobou, tedy bylo stavěno pro H a ne pro R. Díky okolnostem už tedy nebyl čas na vývoj šasí kolem motoru R jako kompaktního celku, ale muselo dojít k úpravám, které samozřejmě a bohužel znamenají určité kompromisy, které nejde v daný okamžik řešit úplně přesně tak jak chceš. Proto tedy evoluce.
Pokud se jim podaří v Barceloně udělat progres směrem vpřed bude to na smeknutí klobouku, protože i tak reálný vývoj auta kolem motoru R urychlí minimálně o 3 měsíce, protože s ním začali na přelomu září a října, kdy už konkurence měla hlavní nástřel aut pro letošní sezonu dávno hotový. Osobně má z Barcelony obrovský strach a budu jenom mile překvapen, když ten progres bude skutečně vidět, protože konkurence už má nové koncepty odzkoušené z testů a v té době bude mít i ze 4 závodů, zatímco McL je o to ochuzen a bude to muset dělat teď. Ale s tím rizikem do toho šli a všichni kdo se o to zajímají tento vývoj očekávali. Jenom blázen čekal, že vyjedou v Austrálii a budou na bedně. No a pokud to sem tam lidé od McL řekli tak je to pochopitelné. Přeci nebudou svým sponzorům hned od října říkat, budete muset čekat další dva roky, než to dáme dohromady.
PS: kdyby přešli na PhJ od M, tak by se asi dalo srovnávat daleko více, protože koncept motoru H a M je stejný, ale takhle, jde prostě o zcela jiné auto.