DISKUZE K ČLÁNKU Vettel kritizuje načasování výjezdu safety caru, Whiting pro něj má ale jasnou odpověď

Sebastian Vettel po včerejší Velké ceně Číny zkritizoval okamžik, kdy ředitelství závodu vyslalo na trať safety car, který jej znevýhodnil, zatímco jiní piloti získali výhodu. Charlie Whiting má pro něj ale jasnou odpověď.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vettel kritizuje načasování výjezdu safety caru, Whiting pro něj má ale jasnou odpověď

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 80, poslední 22.04.2018 10:52 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovalo 7 lidí) 16.04.2018 12:49
Tady přece nejde o to, že SC je svým způsobem… »
» jumpman (Hlasovali 5 lidé) 16.04.2018 09:54
jenže tady je jinej problém, pokud by byl vyslán… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 16.04.2018 08:58
S těmi obálkami by to nešlo. Týmy přizpůsobují… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                                    • Mike17

                                      Mike17

                                      185.149.130.XXX
                                      No podle toho, co teď píšou, budou zase od Španělska vyhrávat. Mclaren konečně přiveze nové šasi, co měli přivézt na testy. Renault o třídu lepší motor. ostatní asi spinkají nebo chlastají a nám nezbyde, než se tu kolegům klanět a omlouvat. 12

                                      + 0 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • jon

                                        jon

                                        194.228.59.XXX
                                        Budou to krušné časy. 12 Hlavně víš jak to je. Co McLaren nebo Renault napíše, to je jasná věc. 12 12 Ještě že máme doma miminko a dostatek plen. Nevím jak u Tebe, ale já jsem na Barcelonu připraven!!! 12 12 11
                                        Ale upřímně, já hlavně doufám, že jim to tam opravdu vyjde a ti parchanti z Mercedesu, Ferrari, RB, Renaultu, Haasu, STR a Force Indie tam nebudou klást odpor a poslušně se všichni semelou v první zatáčce a nedovolí si s sebou vzít Nejlepšího. Kdyby jim hodili do toho plánu takové vidle, jako že by si pak dovolila velká trojka dojet a SC si dovolil zůstat pouze v boxech a taková haluz závodu bez brutální kolize na čele a vyjetí SC by potom měla odsoudit nejlepšího k smutnému 9. místu za troubou Hulkem a ocáskem Magnussenem, to by byl skandál!!! 12

                                        + 0 / − 0

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
                                        • Mike17

                                          Mike17

                                          185.149.130.XXX
                                          Tak já na to připraven nejsem. Musím si předepsat nějaký omluvný román, jak jsem jim křivdil. Až vypadnou všechny RB, M, F, R a Haasy, bude se hodit. 12

                                          + 0 / − 0

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit
                                          • jon

                                            jon

                                            194.228.59.XXX
                                            No právě, už to blíží. 12 Navíc, nikde jsem nečetl, že Mercedes a Ferrari něco dělají se šasí a motorem. RB sice se šasí asi také nic nedělá, jenže ti budou mít ten výkon navíc. 12 Ono to asi brzy přijde a pak ten román jako když najdeš. 12 Já si radši připravím nový avatar Mekáče nebo Nejlepšího, abych nezklamal všechny, co mě doteď podezřívali, že fandím jen vítězům. 12 12

                                            + 0 / − 0

                                            ohodnotit kladně záporně

                                            Reagovat Nahlásit
    • virtual

      virtual

      193.165.236.XXX
      Vysvětlení mi jasné vůbec nepřijde. Mohli vyhlásit SC o 10-15 vteřin dřív, BOT a VET by dostali šanci na pit stop a SC by "odchytil" aktuálně vedoucího pilota.
      Když se volá SC kvůli nehodě, dělá se to hned, tady ale načasování působí nepřesvědčivě (nejdřív dlouho VSC a když 2 první minou vjezd do boxů tak SC a odchyt za boxy) a výrazně (přitom zbytečně) ovlivnilo závod.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Nebyl žádný VSC, pokud vím byl rovnou SC a hotovo.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Rovnou SC 2 kola po nehodě. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            Ale ne z důvodu že by tím někoho zvýhodnil či poškodil, prostě na to nekoukal a snad ani opravdu nebude. Vždy to někoho poškodí a někoho ne, ještě by taky mohl zvažovat kdy pro férovost nechá boxy otevřené a kdy zavřené. Kde jste byli v Austrálii ptám se já 03, tam to bylo fér nebo šlo VSC aktivovat férověji?

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • virtual

              virtual

              193.165.236.XXX
              V Austrálii odstavil Haas auto u kraje dráhy a vyhlásili VSC, nebo tam někdo taky podle vlastních slov "Čekali jsme na dobrou mezeru v provozu"?

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                85.70.164.XXX
                Dali tam dvojtou žlutou a když s autem nehli kvůli zařazené rychlosti dali VSC. Klidně ale mohli chvíli počkat a být férovější, ne? Nebo tam takto neměli smýšlet a Vettelovi mohli pomoci? Kdo tohle bude posuzovat když vždy někdo něco získá to mi teda řekni.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • virtual

                  virtual

                  193.165.236.XXX
                  Když kritizuju že v Číně netransparentně "chvíli čekali", tak to mám požadovat v jiných případech? To přece nedává smysl...
                  Stejně tak podstatou není, že má někdo posuzovat výhodnost pro toho nebo jiného. Měli vyhlásit SC hned, v řádu vteřin, pokud prohlásí "Čekali jsme na dobrou mezeru v provozu", nikdy to nebude jasné a transparentní...

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Situs

                    Situs

                    85.70.164.XXX
                    Už jsem ti psal že jeho odpověď se netýká toho proč SC vyjel kdy vyjel ale o tom že chtěl mezeru pro bezpečné odklizení bordelu z tratě. On tu otázku očividně špatně pochopil. Charlie by měl vysvětlit co přesně předcházelo vypuštění SC v časovém sledu, kdežto on mluví jen o mezeře pro pracovníky. Já žiji v tom že se dozvěděli o problému a svou metodikou zjistili zda je to na SC a pak ho vyslali. Informace o tom jak moc je to nebezpečné a zda je to na SC podle mě nezískali hned.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • virtual

                      virtual

                      193.165.236.XXX
                      To ale přece věděl prakticky hned, ve světě F1 jejich metodikou něco vyhodnocovali 4 minuty, to tam někdo z boxů běžel osobně? Když se jim může zrakvit celé pole za 2 minuty? To je slabá konstrukce...

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
  • jon

    jon

    194.228.59.XXX
    Na jednu stranu má Charlie pravdu, ale ze sportovního hlediska je to opravdu někdy na prd, protože to prvním může kompletně zničit strategii.
    Stačilo by zavřít boxy od začátku SC fáze do sjetí vozů do vláčku. Výjimka (pro ty, kterým by SC vyšel tam, kde měli zastávku plánovanou) se dá ošetřit tím, že Charlie dostane od každé stáje zapečetěné obálky, kde budou přesně uvedeny plány A a B. Pokud tedy nějaký jezdec zajede do boxů před sjetím se do vláčku, protože měl v tom kole plánovanou zastávku, Charlie obálku otevře a ověří. Pokud tomu tak nebude - drive through po SC fázi.

    + 1 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      S těmi obálkami by to nešlo. Týmy přizpůsobují své strategie během závodu nejen dle jeho vývoje, ale taky dle fungování pneumatik (opotřebení, degradace, teploty) atd. Určit předem přesně číslo kola, kdy to pro ně bude optimální zajet do boxů, je tedy i pro ně takřka nemožné (mění i počet zastávek, na které dle původního plánu pojedou - viz třeba Ferrari v Bahrajnu).

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        194.228.59.XXX
        Vývoj strategie je jasný. To je ve finále i to, že chytře využiji SC, případně reaguji na strategii soupeře. To bych mohl mimo toho prvního kola SC fáze, než se všichni sjedou, dělat nadále. Pokud jedu za SC, výkonnost pneumatik je vedlejší. Pokud by tedy někdo neměl defekt, tam je to pak také jasné.
        Příklad Ferrari z Bahrajnu je dobrý, ale tam jeli o zástavku méně. Strategie v obálce by nebyla povinnost. Bylo by to jen pro případ, že by někdo zajel do boxů ve chvíli, kdy by to jinak nebylo možné. Pokud by tam nezajel, nebylo by třeba tu obálku otevírat.

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          jenže tady je jinej problém, pokud by byl vyslán SC okamžitě po nehodě TR tak nemůže vettel ani pípnout, ale pokud se jezdí 2 kola a potom se vedení závodu najednou probudí, že je třeba SC, tak se dá vypustit s ohledem na vývoj závodu a upřímně když se na to člověk podívá zpětně, tak možná vypuštěn byl tak, aby se závod víc zamíchal, což mi nepřijde úplně správné a chápu vettela na co naráží....

          + 5 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            Potřebuješ jasné informace co je na trati a k tomu záběry a to chvilku trvá....holt to tak vyšlo. Tam spravedlnost nikdy nenajdeš....

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            194.228.59.XXX
            V tomto případě to tak samozřejmě bylo. Ale jsou i případy jindy, kdy to poskytuje nesmyslně výhodu pouze někomu. A i potom je to špatně. Jak píše výš Miki, první je po zásluze potrestán za to, že si dovolil vést.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama