DISKUZE K ČLÁNKU Vettel kritizuje načasování výjezdu safety caru, Whiting pro něj má ale jasnou odpověď
Sebastian Vettel po včerejší Velké ceně Číny zkritizoval okamžik, kdy ředitelství závodu vyslalo na trať safety car, který jej znevýhodnil, zatímco jiní piloti získali výhodu. Charlie Whiting má pro něj ale jasnou odpověď.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vettel kritizuje načasování výjezdu safety caru, Whiting pro něj má ale jasnou odpověď
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
jon
23:46 19.04.2018 194.228.59.XXXBudou to krušné časy. Hlavně víš jak to je. Co McLaren nebo Renault napíše, to je jasná věc. Ještě že máme doma miminko a dostatek plen. Nevím jak u Tebe, ale já jsem na Barcelonu připraven!!!
Ale upřímně, já hlavně doufám, že jim to tam opravdu vyjde a ti parchanti z Mercedesu, Ferrari, RB, Renaultu, Haasu, STR a Force Indie tam nebudou klást odpor a poslušně se všichni semelou v první zatáčce a nedovolí si s sebou vzít Nejlepšího. Kdyby jim hodili do toho plánu takové vidle, jako že by si pak dovolila velká trojka dojet a SC si dovolil zůstat pouze v boxech a taková haluz závodu bez brutální kolize na čele a vyjetí SC by potom měla odsoudit nejlepšího k smutnému 9. místu za troubou Hulkem a ocáskem Magnussenem, to by byl skandál!!!-
-
jon
15:10 21.04.2018 194.228.59.XXXNo právě, už to blíží. Navíc, nikde jsem nečetl, že Mercedes a Ferrari něco dělají se šasí a motorem. RB sice se šasí asi také nic nedělá, jenže ti budou mít ten výkon navíc. Ono to asi brzy přijde a pak ten román jako když najdeš. Já si radši připravím nový avatar Mekáče nebo Nejlepšího, abych nezklamal všechny, co mě doteď podezřívali, že fandím jen vítězům.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
virtual
11:48 16.04.2018 193.165.236.XXXVysvětlení mi jasné vůbec nepřijde. Mohli vyhlásit SC o 10-15 vteřin dřív, BOT a VET by dostali šanci na pit stop a SC by "odchytil" aktuálně vedoucího pilota.
Když se volá SC kvůli nehodě, dělá se to hned, tady ale načasování působí nepřesvědčivě (nejdřív dlouho VSC a když 2 první minou vjezd do boxů tak SC a odchyt za boxy) a výrazně (přitom zbytečně) ovlivnilo závod.-
-
-
Situs
12:15 16.04.2018 85.70.164.XXXAle ne z důvodu že by tím někoho zvýhodnil či poškodil, prostě na to nekoukal a snad ani opravdu nebude. Vždy to někoho poškodí a někoho ne, ještě by taky mohl zvažovat kdy pro férovost nechá boxy otevřené a kdy zavřené. Kde jste byli v Austrálii ptám se já , tam to bylo fér nebo šlo VSC aktivovat férověji?-
-
Situs
12:51 16.04.2018 85.70.164.XXXDali tam dvojtou žlutou a když s autem nehli kvůli zařazené rychlosti dali VSC. Klidně ale mohli chvíli počkat a být férovější, ne? Nebo tam takto neměli smýšlet a Vettelovi mohli pomoci? Kdo tohle bude posuzovat když vždy někdo něco získá to mi teda řekni.-
virtual
13:15 16.04.2018 193.165.236.XXXKdyž kritizuju že v Číně netransparentně "chvíli čekali", tak to mám požadovat v jiných případech? To přece nedává smysl...
Stejně tak podstatou není, že má někdo posuzovat výhodnost pro toho nebo jiného. Měli vyhlásit SC hned, v řádu vteřin, pokud prohlásí "Čekali jsme na dobrou mezeru v provozu", nikdy to nebude jasné a transparentní...-
Situs
14:01 16.04.2018 85.70.164.XXXUž jsem ti psal že jeho odpověď se netýká toho proč SC vyjel kdy vyjel ale o tom že chtěl mezeru pro bezpečné odklizení bordelu z tratě. On tu otázku očividně špatně pochopil. Charlie by měl vysvětlit co přesně předcházelo vypuštění SC v časovém sledu, kdežto on mluví jen o mezeře pro pracovníky. Já žiji v tom že se dozvěděli o problému a svou metodikou zjistili zda je to na SC a pak ho vyslali. Informace o tom jak moc je to nebezpečné a zda je to na SC podle mě nezískali hned.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
jon
08:47 16.04.2018 194.228.59.XXXNa jednu stranu má Charlie pravdu, ale ze sportovního hlediska je to opravdu někdy na prd, protože to prvním může kompletně zničit strategii.
Stačilo by zavřít boxy od začátku SC fáze do sjetí vozů do vláčku. Výjimka (pro ty, kterým by SC vyšel tam, kde měli zastávku plánovanou) se dá ošetřit tím, že Charlie dostane od každé stáje zapečetěné obálky, kde budou přesně uvedeny plány A a B. Pokud tedy nějaký jezdec zajede do boxů před sjetím se do vláčku, protože měl v tom kole plánovanou zastávku, Charlie obálku otevře a ověří. Pokud tomu tak nebude - drive through po SC fázi.-
Petr
08:58 16.04.2018 109.81.245.XXXS těmi obálkami by to nešlo. Týmy přizpůsobují své strategie během závodu nejen dle jeho vývoje, ale taky dle fungování pneumatik (opotřebení, degradace, teploty) atd. Určit předem přesně číslo kola, kdy to pro ně bude optimální zajet do boxů, je tedy i pro ně takřka nemožné (mění i počet zastávek, na které dle původního plánu pojedou - viz třeba Ferrari v Bahrajnu).-
jon
09:05 16.04.2018 194.228.59.XXXVývoj strategie je jasný. To je ve finále i to, že chytře využiji SC, případně reaguji na strategii soupeře. To bych mohl mimo toho prvního kola SC fáze, než se všichni sjedou, dělat nadále. Pokud jedu za SC, výkonnost pneumatik je vedlejší. Pokud by tedy někdo neměl defekt, tam je to pak také jasné.
Příklad Ferrari z Bahrajnu je dobrý, ale tam jeli o zástavku méně. Strategie v obálce by nebyla povinnost. Bylo by to jen pro případ, že by někdo zajel do boxů ve chvíli, kdy by to jinak nebylo možné. Pokud by tam nezajel, nebylo by třeba tu obálku otevírat.-
jumpman
09:54 16.04.2018 178.255.168.XXXjenže tady je jinej problém, pokud by byl vyslán SC okamžitě po nehodě TR tak nemůže vettel ani pípnout, ale pokud se jezdí 2 kola a potom se vedení závodu najednou probudí, že je třeba SC, tak se dá vypustit s ohledem na vývoj závodu a upřímně když se na to člověk podívá zpětně, tak možná vypuštěn byl tak, aby se závod víc zamíchal, což mi nepřijde úplně správné a chápu vettela na co naráží....
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek