DISKUZE K ČLÁNKU Vettel kritizuje načasování výjezdu safety caru, Whiting pro něj má ale jasnou odpověď

Sebastian Vettel po včerejší Velké ceně Číny zkritizoval okamžik, kdy ředitelství závodu vyslalo na trať safety car, který jej znevýhodnil, zatímco jiní piloti získali výhodu. Charlie Whiting má pro něj ale jasnou odpověď.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vettel kritizuje načasování výjezdu safety caru, Whiting pro něj má ale jasnou odpověď

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 80, poslední 22.04.2018 10:52 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovalo 7 lidí) 16.04.2018 12:49
Tady přece nejde o to, že SC je svým způsobem… »
» jumpman (Hlasovali 5 lidé) 16.04.2018 09:54
jenže tady je jinej problém, pokud by byl vyslán… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 16.04.2018 08:58
S těmi obálkami by to nešlo. Týmy přizpůsobují… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • Situs

              Situs

              85.70.164.XXX
              Pokud si myslíte že vypuštění SC bylo záměrné a Charliemu nevěříte že neposuzuje dopady pro ostatní a míru komu to více ublíží, tak to chápu. Jestli teď to kvůli Vettelovi cíleně posunul o 15s, pak to mohl cíleně vypustit už v Austrálii, tam zas tak aby to Hamiltonovi ublížilo. Možná mu to jen vracel 16 No tyhle spekulace teda nechám na ostatních, sám mě nenapadá jak by pak mohl sjednat nápravu, protože každej na to nějakým způsobem vždy doplatí, a jestli to funguje na objednávku, tak potěš koště.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • virtual

                virtual

                193.165.236.XXX
                Nejde o CHW ale o systém. Pokud takové otázky vyvolává, je něco špatně. Zatím co postup kolize aut->trosky na trati->krátká porada->reakce prostor ke spekulacím nedává, tady se musíš ptát, proč to trvalo celá dvě kola? V královně motorsportu...

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              194.228.59.XXX
              Souhlas. Ohánět se bezpečností a nechat tam všechny mezitím 2x projet je nesmysl. Vidím úlomky, zvednu žluto-červené vlajky a začnu připravovat SC, který pošlu čekat na trať, kdy je vedoucí jezdec ve druhém sektoru. Startovní pole pak stráví maximálně o kolo déle za SC a je to v klidu a bezpečné.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Vandal

                Vandal

                89.176.165.XXX
                Hlavne nebyl presne kvuli tomuto zaveden VSC? I z pohledu z televize bylo videt, ze tam lezi pul kridla a ulomky. Nerozporuju to, ze nekomu nekdy proste SC ublizi a jinymu pomuze, ale je me proste divny, ze dve kola pres to jezdili jako by nic, a pak najednou SC. Z myho pohledu bylo proste logicky hned po tom, jak bylo videt, ze tam lezi trosky (a to mohli komisari imho videt hned), zapnout VSC a za to kolo dve (kdy uz bylo jasny, ze se musi odklizet) tak zavolat SC. To by bylo jasne a transparentni, nedelni postup mi prisel... zvlastni.

                + 3 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  194.228.59.XXX
                  Takové řešení mě nejdříve také napadlo. Jenže podle mě s tím má možná co dočinění Austrálie.
                  Vesměs jde o prd, stačilo by za ta dvě kola trochu brát ohledy, tak jak naznačil Vettel. Pokud omezující prvky používají jak nazdárci, Charlie se pak nemůže divit, že už to kritizují i piloti. 04

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Vandal

                    Vandal

                    195.212.29.XXX
                    No prave. Je tam silena nekonzistence (jako ostatne ve vsem). V australii maji VSC a pritom jim tam vesele vedle trati jezdi jerab, v Cine nechaji borce dve kola jezdi po troskach a pak rovnou povolaji SC... a pak se divi, ze je lidi kritizuji.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jon

                      jon

                      194.228.59.XXX
                      V té Číně bych to dejme tomu bral, že by na dvě kola dali VSC a pak stejně povolali SC (jako v Austrálii). Ale že v Austrálii nechají za zatáčkou odklízet jeřábem vůz z trati ... No comment. Při VSC musí čumět do displaye na volantu a hlídat tempo. To jako chtěli vyzkoušet, jestli by onehdá Julesovi pomohla ta pitomá svatozář nad kokpitem? Po dvou kolech se pak někdo probudí a pošle tam radši SC ...
                      Možná je to jen proto, že komisaři prostě potřebují dvě kola na nějaké rozumné řešení. Pomalé činy omlouvané nutností rozumu je jasný příznak stáří ... Nechci Charlieho hnát úplně od válu, ale ať dělá funkci, která bude mít nějaké právo veta a bude dozorovat mladší kolegy při práci.
                      A ať tam stanoví stabilní jury a nedělají z toho frašku. Pokud chce opravdu Liberty restrukturalizovat F1, tohle je další z prvků, který je potřeba co nejdříve změnit. Zkostnatělá FIA se k tomu sama neodhodlá ...

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Ono by stačilo dát do pravidel, že do boxu lze zajiždět, až v druhém kole SC a bylo by to vyřešené....

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Vysvětlení Charlieho je myslím zcela jasné. Důležité je aby se rozhodovalo transparentně a čistě kvůli bezpečnosti, ne kvůli tomu kdo na tom vydělá a kdo prodělá. SC je loterie, vše se dá udělat "férověji", ale VSC v Austrálii také využil na maximum, stěžovat si jen když prodělám je přesně to co nikam nevede 03

    Jinak nevím jak by se chtěl s výměnou gum rozhodovat, Kimi měl času dost a nic 13

    + 3 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      194.228.59.XXX
      To, že tam nebyly gumy pro Kimiho neznamená, že už došly pro všechny u rudých. 12

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Vypadá to tak, ty žluté nové nevyužili zcela zbytečně.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          194.228.59.XXX
          Ještě mě napadla jedna cynická poznámka. 12 Třeba má Kimi po Bahrajnu zákaz jezdit podruhé do boxu. 12

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Tak asi ještě nikdo v historii si na nějaké pravidlo nestěžoval, když na něm vydělal. Je asi celkem logické, že ho budeš kritizovat, když díky němu prohraješ. A jak psal Jon, mohly by se zavřít boxy do průjezdu prvního v pořadí. Není to poprvé, co tím vedoucí pilot přišel o vítězství.
      A nejen u Kimiho se nestihli správně rozhodnout. Třeba i u Hamiltona. A tam kupodivu nikdo nespekuluje o TR. Myslím si, že si stačí přešíst prohlášení Wolfa a člověk pochopí, proč je nepřezuli. 03

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Kdyby byl Ham poslední v tom vláčku tak by ho tam jistě povolali 03 Navíc Kimi mohl přezout i v tom dalším kole po výjezdu SC. No ale jinak každý systém, včetně SC se dá vymyslet "férovějším" způsobem, ale otázkou je zda je to vůbec opravdu žádoucí, neboť tato "náhodná" veličina je vlastně co by loterie vítána.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Hama od Kimiho zas taková brutální propast nedělila. A podle prohlášení Wolfa, by se nejspíš rozhodli stejně, i kdyby měli o kolo víc času. Psal to jasně. Měli pocit, že zachování pozice je důležitější, protože se blbě předjíždělo (viz BotxVet)
          Jo, náhodných prvků je tam víc a zrovna Vettel na jednom vydělal v Aus. Jen je fakt, že pokud si 2 kola promýšlí, jestli vypustit SC, čtvrt kola to počkat mohlo, případně by se mohly na chvíli zavřít boxy. A nemyslím pro Vettela, vyhrál by asi Bottas a Vettela by Max sejmul stejně. 03

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            Jak nedělila, Ham byl před výjezdem SC 4, Kimi až poslední, to je 6, za ním propast na Hulka, Kimi přece na rozdíl od Hama neměl co ztratit, akorát to že bude mít novou lepší žlutou směs místo bílé. Jestli tohle za to nestojí tak už nic 14

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Nevím, jaký byl odstup. Ale jo, Ferrari udělalo chybu, to nikdo nepopírá. Stejně, jako ji evidentně udělal i Mercedes.
              A co? Chceš mi tu tvrdit, že to udělali schválně, protože hlavní prioritou bylo za každou cenu nechat Kimiho za Hamíkem? Nebylo by pro ně o "trošičku" výhodnější, kdyby se Kimi dostal mezi Vettela a Hamíka???
              03
              To je trochu na téma, že TR by měl dávat smysl a být pro někoho výhodná. 03

              + 3 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                85.70.164.XXX
                Chyba je že usoudíš něco špatně, ale ve Ferrari ohledně Kimiho prosím tě zvažovali co? Že bílé staré 4 kola jsou lepší než nové žluté? Kimi měl vlastně nejlepší šanci využít SC z posledního místa mezi nejlepší šesticí, nemohl nic ztratit, Hulk byl za ním nějakých 30s. Po včerejšku jsou jasné 2 věci, Ferrari pracuje jen pro Vettela, a Kimi je prioritně jen dalším pomocným nástrojem jak maximalizovat umístění Vettela. Teď už to nevidí jen ten kdo to nechce vidět, víc k tomu asi nemám.

                + 3 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama