DISKUZE K ČLÁNKU Haas se brání: "Naše auto není kopií loňského Ferrari!" vzkazuje neschopným soupeřům

Šéf stáje Haas Günther Steiner se ostře ohradil proti tvrzení soupeřů, že velký pokrok letos dosáhli díky okopírování loňského Ferrari. Podle něj to není možné, stačí se na auta podívat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Haas se brání: "Naše auto není kopií loňského Ferrari!" vzkazuje neschopným soupeřům

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 35, poslední 01.04.2018 09:32 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pikaso (Hlasovali 3 lidé) 29.03.2018 14:09
Myslím, že by bylo zajímavé porovnat náklady na… »
» odin (Hlasovali 2 lidé) 29.03.2018 11:41
V článku Haas odpovídá na podezření TÝMŮ STŘEDU… »
» Jirka_1 (Hlasovali 2 lidé) 29.03.2018 11:52
A jsme u toho - potvrzuješ to, co jsem ohledně… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    Tohle je pláč na špatném hrobě, Haas loni zabalil sezonu v létě a od té doby vyvíjel vůz na příští sezonu u kterého se snažil odstranit některé zásadní neduhy, především nestabilitu při brždění. Bez tohoto neduhu měl už loni skvělý vůz.

    Pokud jde o Ferrari to mělo loni asi nejlepší auto, takže od něj kopírovali všichni, pokud to Hass udělal lépe, měli by se ostatní spíše stydět. Jinak si vzpomínám že v roce 2014 a 2015 byl na třetím místě v PK Williams, v roce 2016 a 2017 pak na čtvrtém místě FI. Ti okopírovali auto od koho?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jon

    jon

    194.228.59.XXX
    Včera jsem tady o tom psal v diskuzi vedle. Nic na tom nenajdou, protože je potom jedno, jestli jenom něco chytře obšlehnou nebo si to rovnou půjčí jako celek. Dallara musela udělat základ šasí, které je použitelné s komponenty, které mají od Ferrari. Buď to může:
    a) složitě vyvíjet, testovat a ve finále se dobrat výsledku
    b) mohu vše urychlit, když mi někdo dobře "napoví"

    Výsledek práce Dallary není určitě dle technického výkresu Ferrari, ale bude mít vše tak, jak má být. Ferrari jim k tomu prostě jen dalo pár potřebných informací a tím se jim to povedlo udělat na první dobrou. Pravidla to nijak neobchází, je to jen jejich chytrá interpretace. Za mě palec nahoru, takto se dá zrychlit střed pole a je tam větší prostor na to, že problém favoritů někdo využije. Když se budou všichni plácat jako Sauber, tak mohou továrny s RB klidně hromadně kolidovat 2 kola před cílem a stejně to na výsledcích nic nezmění ...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    81.19.11.XXX
    Haas je sympatický tým, snaží se. Udělali pokrok, to bez debat, ale i loni byli v Austrálii silní a nakonec bojovali s TR a Sauberem na chvostu pole. Nemyslím si, že mohou obhájit pozici TOP4 týmu. Renault a Mclaren mají o mnoho větší potenciál. Každopádně když to vezmu kolem a kolem, je trochu úsměvně, když Steiner mluví o neschopnosti druhých a ta jeho parta mechošů přitom byla v Melbourne v smíchu rozhodně nejvíce.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Nehroť to, on se baví o technice a ty do toho taháš lidský faktor. Styď se. 02 03

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        81.19.11.XXX
        K čemu je skvělá technika bez dobrého týmu lidí? Tyto věci jdou ruku v ruce a když někdo někoho nazývá neschopnými, měl by si v první řadě zamést před vlastním prahem. Ale jinak se samozřejmě stydím :)

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Chyba jednotlivce a ty dvě věci nejde porovnat, dávat do poměru. Stydíš se málo. Jablka a Hrušky. Vylepši to.... 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            77.48.94.XXX
            podle mě jim Ferka pomáhaly konstrukcí těch matic a utahováků. proto to taky tak dopadlo. pomohli jim k rychlému autu a když je v závodě HAAS ohrožoval, tak zasáhli 12 navíc mám pocit, že jsem na kombinéze jednoho z mechaniků zahlédl malinkou italskou trikolóru. takže bůh ví, jak to doopravdy je 18

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    Force India měla loni také velmi dobré výsledky, přestože neoplývá velkými penězi, jen jde o to jak s nimi nakládá. Obecně považuji zákaz testování za kontraproduktivní, protože některé věci se prostě na papíře nebo v tunelu nedají stoprocentně vyladit, na tom shořela i Honda, protože nemohla testovat PJ v reálném provozu na trati. A toto netestování nastavilo status quo - kdo je jaký na začátku sezóny, takový je i na konci. Pátky jsou nedostatečné, možná by nebylo od věci testovat už ve čtvrtek. Netestování stejně nárůst nákladů nesnížilo.
    Haas - zase tak rychlé to auto není, podívejte se, jakou ztrátu měli na čelo závodu v momentě nepovedených pit stopů. Akorát byli o facku rychlejší, než zbytek pomalého pole. Zvlášť u Renaultu mě zaráží, jak pomalu jdou nahoru. Letos už měli být čtvrtí.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      81.19.11.XXX
      Pokud vím, tak Renault byl jak v kvalifikační, tak v závodní rychlosti minimálně srovnatelný s Haasem. Bahrain napoví, ale po první aktualizaci motoru Renault společně s vývojem šasi bude Renault TOP4 tým nedaleko za dvojcí RB/Ferrari. Jsou v F1 3. sezónu a nemyslím si, že jejich počínání je ostuda.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Brzo hodnotit, Haas je na tom "zatím" dobře. A Mclaren bude před Renaultem. 03

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          81.19.11.XXX
          Tak, já myslím, že o TOP4 to bude tuhý boj mezi R a Mc a myslím, že rozhodne vyrovnanost výkonů. Takže v PK tipuji na 4. místě Renault, avšak Alonso v PJ klidně oba piloty Ren může porazit. Myslím, že Van není ještě tolik komplexní jezdec jako Sainz a Hulk a to rozhodne :)

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            Tak jasně, to beru, to tak může být....já tak ani moc nekoukám na body jako takové, ale na rychlost monopostu, v baličku včetně jezdce. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      46.135.28.XXX
      V článku Haas odpovídá na podezření TÝMŮ STŘEDU POLE. Čili mi připadá jejich srovnávání a dehonestování se špičkou unfair.
      Zákaz testování měl snížit rozdíly mezi bohatými a chudými stájemi.Kontraproduktivní rozhodně není. Možná to jen tak může připadat, protože ti bihatí jsou v čele stejně. Ovšem na příkladu druhé kariéry M.Schumachera byl jasně vidět, rozdíl ve výsledcích pilota, který neměl omezení a pak když jezdil s omezením. Podle mne je to podobné i v případě týmů. Kdyby bylo neomezené testování, tak ti současní TOP, nakládají ostatním mnohem více na kolo, než nyní. A je otázkou, zda by díky tomu nabylo v F1 ještě méně týmů, než je v současnosti. 17

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jirka_1

        Jirka_1

        217.30.64.XXX
        A jsme u toho - potvrzuješ to, co jsem ohledně testování napsal. Nelze výrazněji změnit auto jen na základě nějakých dat v PC nebo z tunelu, jsou nutné testy, aby se vychytaly věci, které nelze nasimulovat. Takže jak se podaří fáro na začátku sezóny, tak je dobré celý rok. Ostatní mají smůlu, protože díky omezeným penězům a nemožnosti testování nemají šanci dohnat špici. Schumi díky téměř nepřetržitému testování dostal Ferrari tam, kde bylo - bez jeho práce by nikdy nebylo tak dobré. A jelikož Mercedes nevyvíjel auto typicky pro něj, ale dal mu nedotáčivé auto po Buttonovi bez možnosti testování, nemohl nikdy být tak dobrý, jako v dobách rudých... Schumi závodit nezapomněl, jen nedostal techniku odpovídající jeho jezdeckému stylu.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • mi88ki

          mi88ki

          165.72.200.XXX
          Já bych byl pro aby se testovalo v pondělí, třeba po každém druhém závodě, tedy řekněme alespoň tam, kde jsou permanentní okruhy a nejede se hned následující víkend.
          Bylo by to spravedlivé pro všechny. Nikdo by se nemusel obávat, že si v testech zničí auto či díly do závodu. Náklady by se zvýšili jen za ubytování a provoz. Týmy by měli pro porovnání aktuální výkonnost z víkendu. Zároveň by se zakázalo používat aero-tunely během probíhající sezóny. V souhrnu by tak všichni ušetřili a zvláště těm méně bohatým by se to hodilo a nezvýhodňovalo to pouze ty co mohou bezedně utrácet. Na testy by mohli přijít diváci, pro které je vstupné pro celou rodinu na závod příliš. 03

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pikaso

            Pikaso

            77.104.216.XXX
            Myslím, že by bylo zajímavé porovnat náklady na jeden den testování na dráze a jeden den testování v tunelu. Myslím, že by nám z toho vypadla zajímavá čísla.
            Navíc bych ještě doplnil nebo spíše na plnou hubu napsal, že zrušením testů sebrali ten největší kus z tzv. DNA F1. Zcela a úplně vymazali podíl jezdce na tvorbě auta před sezonou a tento parametr pro mě byl vždy jedním z nejdůležitějších. Tam mohl pilot ukázat jakou má zpětnou vazbu, jak dokáže říci mechanikům co je třeba. Testováním v počítači nebo spíše na simulátoru se tak z jezdců opravdu stali hráči PS konzole a to prostě není dobře.
            FIA pořád hledá jak zlepšit F1 a přitom mají jednoduchý návod na těchto stránkách a počítám, že ne jenom zde. Jak píšete, omezme testování v tunelu a vraťme v omezeném počtu testování na tratě, tak aby na tom nebyli bití ti chudší. Super nápad. 13 13 13

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              podle mě, je testování naprosto nejlevnější formou vývoje. Pokud musí tým vybudovat simulační stolici pro celý vůz, tak je to extrémně drahé a má to snad jen ferrari, mercedes a red bull, zbytek má jen částečné stolice, takže malé týmy jsou znevýhodněné tímto více, než kdyby se jezdilo na trati.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pepan

                Pepan

                89.24.157.XXX
                A ještě jeden bonus by to mělo. Pokud by během testování bylo možno pustit do hlediště diváky, zase by to bylo přínosem pro sledovanost této disciplíny.

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              194.228.59.XXX
              Máš naprostou pravdu v tom, že náklady na simulátor + CFD + tunel jsou šílené. Stejně tak provoz serveru, který to množství dat shromažďuje a následně jeho spojení a s výpočetním serverem, který mají týmy na okruhu, aby bylo možné ten obrovský objem dat korelovat s tím, co zjistí při těch pár testovacích kolech.
              Osobně také nevidím problém v tom, že si to každý může dělat tak, jak chce. Když může fungovat omezení CFD + tunel, kdy se obojímu dohromady může věnovat nějaký konkrétní čas, tak proč by se do toho balíčku nemohlo přidat reálné testování. Ať si každý rozhodne podle svého, co mu vyhovuje.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    Celkem drsné prohlášení od Haas, nicméně ale i ta obvinění jsou závažná. Ale myslím, že se nakonec ukáže že je všechno podle pravidel.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama