DISKUZE K ČLÁNKU Kdo v první kvalifikaci sezóny zrychlil nejvíce? McLaren a Toro Rosso na opačných koncích
Po první kvalifikaci sezóny 2018 jsme konečně mohli porovnat vzájemnou výkonnost týmů Formule 1. Jak se zlepšily proti minulému roku? Kdo udělal největší a kdo naopak nejmenší pokrok?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Kdo v první kvalifikaci sezóny zrychlil nejvíce? McLaren a Toro Rosso na opačných koncích
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
jon
17:18 26.03.2018 194.228.59.XXXNedalo mi to a nakoukl jsem i sem.
Tentokrát jsem nic nepočítal a jen si to zkusil trochu porovnat od pasu. Když vezmu v potaz jednoduché srovnání STR a McL loni a letos a porovnám zisky stabilizovaných stájí (Mercedes, Ferrari, Haas), tak mi z toho u toho McLarenu opravdu čpí ta cca vteřina z motoru. Už ať je po pár závodech a mám v tom jasno. To je asi jediná věc, která mi letos nedá spát.-
GRAHAM
20:49 26.03.2018 77.236.218.XXXTak tohle bych ti hodně rád odkejval. Ale neudělám to, historicky vím, že Australie není dostatečně reprezentativní. Na druhou stranu Mclaren tam "možná" příští závod dá velké úpravy a zase to bude jinak, tedy myslím že to nebude jen motorem.Myslím si, že závod od závodu bude težší to relevantně posoudit.
To bude snad jednodušší , když Petr napíše email dotaz do Mclarenu a budeme to vědět s největší možnou přesností teď hned
Sám jsem zvědav o kolik stáhne Mclaren RB v nejbližších závodech.. Ono je i možné, že v race módu budou nejrychlejším týmem, ač ne asi na všech okruzích a bude to o prsa čínské atletky.
Kdyby byla nějaká předpověď odhadu od Petra o kolik je posune upgrade, neboli co odhadují, vůbec bych se nezlobil. Alonso vyhlásil útok na RB v ramci chystaných vylepšení, takže s něčím, pokud bude fungovat počítají, (je mi jasné že i motivuje tým aprko je taky potřeba)
PS : Ona ta motorová vteřina nebude jen o výkonu, ale i o spotřebě. Že Honda použila minuloroční ač vylepšenou jednotku mne nepřekvapilo, spíše mě překvapilo, že opět nefungovala. Ono vyvíjet když nefunguje současné skoro nejde.-
Petr
21:42 26.03.2018 78.157.167.XXXMluvil jsem o tom včera s lidma z McLarenu. Ale raději to nebudu sepisovat do článku, to by zase tady zase byla zbytečná obvinění z propagandy atd. Eric mě ujišťoval, že Austrálie je pouze počátek.. a Fernando necílí jen na Red Bull, ale podle něj teď můžou usilovat o to, aby se dotáhli na Ferrari i Mercedes. Potřebují vyřešit pár věcí, vědí co dělat a ve vývoji mají zajímavé novinky. V Bahrajnu by to tedy mělo být lepší (zejména v kvalifikaci).-
GRAHAM
07:19 27.03.2018 77.236.218.XXXDíky za info.Super dobré zprávy a klidně bych to do článku dával. Klidně napiš samostatný..... Vždyť to že je tahle možnost, by mohl každý kvitovat, ať fandí komukoli. Hlupák to sice neocení, ale to nám všem může být jedno.
Opisovat nějaké vyhlášení týmů, tiskovky, přepis rozhovorů, přeci umí každý web, ale tyhle specialitky, směle do toho.
Nechci radit , ale udělám to. Naopak články typu jako je tento, či specialitky kdo jak v jaké zatáčce jel, komu to nejede a proč,(to co se jinde nepiše a nelze se dozvědět) je gró, co tento web posouvá. Já bych se na to naopak zaměřil, ač je mi jasné, že té prace máš určitě více.
Když to nenapíšeš ty , nedozvíme se to nikde a nikdy. A to je přece špatně. Kdyby byla možnost tahle infa získat od Ferrari, Mercedesu, tak by bylo taky špatně kdyby jsi je nezveřejnil. Piš, piš a čím více tím lépe. Kritizovat se bude vždycky, na to vůbec nekoukej. Vědět a nenapsat je velký hřích.
-
jon
21:49 26.03.2018 194.228.59.XXXJe mi jasné, že tam bude více faktorů, ale jen tak od boku mi to opravdu tak přijde. Naschvál jsem se v tom nepitval více, než je třeba. Ale ten skok je tam opravdu markantní. Vyšel jsem jen z úvahy, že asi neudělali tak zásadní skok se šasí jako RB nebo továrna. Přirovnal jsem je k Mercedesu a Ferrari. Na křídlech těch 6-7 desetin prostě získat museli. Zas takový spolek to není a určitě se to povedlo i Sauberu. Pak vezmi propad STR a skok McLarenu a ona tam ta cca vteřina (a možná i trochu více) je.
Kvůli té Austrálii jsem psal, že radši chci ještě pár závodů, ať to není jen výjimka potvrzující pravidlo. Ale v tom race modu to tam bude. Austrálie je sice taková napůl haluz, ale hodně se tam akceleruje a je tam docela dost rovin nebo úseků, kde se jede fullgas. -
-
GRAHAM
07:23 27.03.2018 77.236.218.XXXPočkal bych pár závodů, pak můžeme hodnotit.Snad mají připraveno vylepšení s dalším motorem. Jenže je tu problém,jak chtějí vylepšovat, když nefunguje to současné.(snad to byla náhoda)
Je vidět že na vylepšení PJ je potřeba hodně času a to je i problém Hondy. Čas....-
Kaša
07:47 27.03.2018 82.142.123.XXXNeřekl bych že problém Hondy je "jen" čas. Tam jsou problémy určitě i jinde.
Kdy byly ty PJ zavedeny? ... v r.2014, ne? Kdy přišla Honda? - v roce 2015, ne? To je teoreticky jen jeden rok ztráty.
Je problém Hondy že to nedali prakticky až doposud dohromady, že začali s vývojem
pozdě, že to už dávno netestovali, a že si třeba v komunikaci s McL nedupli a neřekli svoje (údajně). -
-
-
-
-
-
TomRocek
16:07 26.03.2018 90.178.28.XXXZdá se, že nejvíce získali týmy s motory Renaul (to bude tím, že před rokem mel jejich motor velké potíže a byl hodně uškrcen), takže konečně mají motor na slušné úrovni. Nejméně získalo Ferrari a Mercedes co se týče motoru (již nemají kam jít), u Mercedesu to vypadá, že loni dokonce poslední sektor vypustili. Dále hodně získal Sauber (loni měli rok starý motor a letos mají aktuální). Nejhůře TR, které zdá se opravdu doplácí na slabý motor a minimální pokrok v šasí (možná kvůli zástavbě Hondy neměli kapacitu na další vývoj a pokrok. -
Situs
16:05 26.03.2018 85.70.164.XXXSkvělá práce.
Jinak když třeba porovnávám tu relativní ztrátu v kvalifikaci a v závodě, fakt zajímavé. Vyčtu z toho že motory Mercedes a jeho kvalifikační režim je neskutečná darda, a třeba pro motory Renault je relativní ztráta na motory Mercedes v závodě přes procento menší. Pro takový McLaren to dělá rozdíl neuvěřitelných 1,5%. V závodě si jsou všichni mnohem více blíže, včetně Ferrari, i když tam je to oproti Renaultu trochu méně.
A jinak vzhledem k těm maximálním rychlostem s jednotlivých sektorech, jde vidět že všichni tak nějak maj menší maximálky kvůli vyššímu přítlaku a větší váze a nejspíše i většímu odporu kvůli Haloo, přesto časy klesají, takže by mě zajímalo jak je to s minimálními rychlostmi při zajetých v těch kolech jako když zajeli to maximum. Tento údaj asi nebude jen tak k nalezení, ale je logické předpokládat že minimální rychlost v těchto kolech bude zase o dost vyšší. Nemusej brzdit třeba ke 100 tam kde tak brzdili dříve, ale ke 120, jestli mi rozumíte, snad jsem se do toho nezamotal-
Pikaso
16:27 26.03.2018 77.104.216.XXXSkoro rozumíme. Je to jednoduché. Díky vysokému přítlaku ztratili trochu max. rychlosti na rovinkách, ale daleko více získali v rychlých zatáčkách. Tedy pro mě česky napsáno co jsi se pokusil vyjádřit, jestli jedou pomaleji na rovince viz. max. rychlosti v článku, pak v rychlých zatáčkách museli zákonitě jet o dost rychleji, aby stlačili celkový čas o takový ranec dolu. tedy třeba mezi zatáčkama 10 a 11 musela být max. rychlost vyšší, stejně jako v ostatních rychlých zatáčkách.-
-
uzivatel002995
17:30 26.03.2018 178.255.168.XXXA koukali jste na ty rychlosti v toblouku před zatáčkou 11? Nejsou to náhodou cca rychlosti z 2. sectoru? Z toho by se nedalo vyčíst jak velký přítlak kdo má? Je to dlouhá zatáčka, kde přítlak hraje dle mého největší roli.-
-
uzivatel002995
17:51 26.03.2018 178.255.168.XXXNevím, ale přijde mi, že kdo má dost přítlaku může projet ten dlouhý oblouk vyšší rychlostí. Nebo se pletu? Asi je to ale fakt dlouhé a mnohem lepší je zatáčka 8. Tam je to jasně o přítlaku. Kdo ho má, jede mnohem vyšší rychlostí. Takže teď jen sehnat rychlosti celého pole
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek