DISKUZE K ČLÁNKU Samotný motor Renault zrychlí nový vůz McLarenu o sekundu, uvádí Boullier
Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier potvrzuje, že jen samotná výměna motoru jejich monopost zrychlí o 1 sekundu na kolo. Když k tomu přičteme další zlepšení šasi, můžou se ve Wokingu těšit na mnohem lepší sezónu než minulý rok, kdy je poháněla Honda.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Samotný motor Renault zrychlí nový vůz McLarenu o sekundu, uvádí Boullier
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
jon
21:23 09.02.2018 194.228.59.XXXAdi 14:16 09.02.2018
To není o sebevědomí, ale přišlo mi to tak. Ze začátku sezóny se prali s teplotním rámcem pneu, který to trochu zdramatizoval. Jestli Ti po vyřešení tohoto detailu přišlo, že Mercedes nezačínal mít ve svých rukách, tak jsi na omylu Ty. Ferrari jim to jen zjednodušilo, ale nedopadlo by to nijak jinak. Vettel byl stejně na štíru s komponenty, tak by to stejně asi nebyl schopen dojet bez penalizace. Nehledě na fakt, že Mercedes v posledních dvou závodech ukázal, že jim to umí jet výrazně lépe, než Ferrari.
Souhlasím s tím, že sezóna byla konečně trochu dramatická, ale určitě Ferrari stejně hrálo stafáž. Asi by to mohlo být dramatické, kdyby Kimi nejel takovou tužku a Lewis měl problémy dva. Respektive kdyby se probudil dříve Red Bull. Max přestal mít potíže hodně pozdě. To už bylo vymalováno a Lewis i Vettel se akorát pokrývali navzájem.
Jinak k dodávkám motorů Mercedes Red Bullu. Tam by to Zetsche zařízl tak jako tak. Mercedes by jim nikdy nedal plnou palbu a dost možná ani aktuální specifikaci. Což by stejně Red Bull neakceptoval. Nebo akceptoval, ale Marko by na tom nenechal niť suchou a to by se Mercedesu také nelíbilo. Mercedes i Ferrari se chovají pragmaticky. Dodávají tam, kde není riziko. Ve vší úctě k Force Indii a utrápenému Williamsu, respektive ufňukanému Haasovi a s financemi bojujícímu Sauberu - tam to opravdu není hrozba ani omylem, i kdyby nastal zázrak a prasata létala. Mercedes sice nikdy nemusel ukazovat temnou tvář, protože McLaren se v letech 2013 a 2014 trápil s nepovedenými šasí a nebylo třeba je nějakým způsobem omezit. Ale kdyby měli ambice vodit tovární stáj, nemám pochyb o tom, že by je odstavili. Potažmo McLaren si toho byl moc dobře vědom a proto odešel a začal projekt McLaren - Honda.
Předpokládám, že brzy si začne záda hlídat i tovární Renault. Mají již solidně poskládaný tým a již brzy se určitě dotáhnou na dostřel k Ferrari a Mercedesu, pokud v tom Liberty neudělá zase bordel a nějakým neuváženým tahem to celé nerozhází.
Jinak co se týká Maxe a Lewise. Max je velice rychlý, ale na Lewise, Vettela ani na Alonsa by to zatím nestačilo. Určitě by udělal pár dílčích úspěchů v kvaldě, ale všichni tři by ho rozprášili. V F1 neuděláš úspěch nahodilým úspěchem. Teď má Max výhodu toho, že nebojuje s Riccim o titul, takže Red Bull táhne za jeden provaz. Max nemá zkušenosti s vývojem a těžko říct, jak daleko si umí vyladit monopost bez "pomoci" dat kolegy. A jestli musí "opisovat", tak na tom by ho všichni dostali. Lewis to předváděl často s Nicem, kdy obětoval tréninky a jel pochybné nastavení a doladil to až v poslední tréninku, aby to Nico nestihl analyzovat. V Maxovi je nepochybně obrovský talent, ale F1 nejsou motokáry ani pohárová disciplína a ještě mu to chvilku dá, než bude schopen držet dlouhodobou výkonnost a konzistenci jako špička. Lewis se to také naučil až vedle Nica ... :-) -
Mike17
17:59 09.02.2018 185.149.130.XXXAdi 14:16 09.02.2018
Bottase z toho vynech. Ty čísla co uvádím jsou vždy časy lepšího v obou týmech. V RB je to na střídačku, u Mercedesu v drtivé většině Hamík. Bottas s nimi nemá co dělat (až na vyjímku tuším v Monaku). Jestli si Myslíš, že Max je v průměru o 0,2-0,3s na kolo rychlejší, pak bych to neříkal moc nahlas, protože tě asi fandové LH ukamenujou. Totiž 0,2-0,3s je rozdíl třídy. Asi jako mezi Vettel a Kimim letos.
Ale ano, pak OK a tvé teorie se stávají pochopitelnějšími. Ale 1,5s progres šasi RB nebo ztrátu motoru pouze 0,2-0,3s v závodech, kde i ty tvrdíš, že měl RB šasi nejlepší a přesto dostali půlkolovou nakládačku prostě neuhraješ. -
Mike17
17:54 09.02.2018 185.149.130.XXXGRAHAM 01:03 09.02.2018
Zpochybňoval jsem předně 1,5s zlepšení šasi RB. Jestli ty máš pocit, že dělají pro závod a kvalifikaci 2 různé šasi, pak se nad tím zkus zamyslet. Podle mne výkony v kvaldě odpovídají kvalitě ŠASI víc, než výkony v závodech plných SC, nehod, předjíždění, technických problémů. Nebo máš pocit, že je to naopak?
Ale OK, chceš závody, pak závody.
prvních 5 závodů: průměrný odstup 44,59s
5 Asijských závodů: průměrný odstup -1,99s (ve prospěch RB)
poslední 2 závody: průměrný odstup 38,22s
Tvl, ono to vypadá podobně jako v kvaldách. Bože to jsem fakt nečekal!!! (pro jistotu, sarkasmus)
Tedy mi ukažte tu ztrátu motoru 0,2-0,3s na kolo mimo těch 5 asijských experimentálních závodů a zlepšení šasi v průběhu sezony o 1,5s.
No honem, sem s tím, kde je to vidět??? Spočítej si počet kol, vyděl tím ty čísla a řeš toto. A bude lépe. Jen si nejsem jistý, že pro Renault. -
Adi
14:16 09.02.2018 81.19.11.XXXTo Mike, ano, myslím, že Max v čisté rychlosti Hamiltona porazí, komplexně je lepší Ham. Každopádně jezdecká sestava je u RB o něco lepší než v Merglu a ve Ferrari, kde to "kazí" Bottas potažmo Kimi. A ano, myslím, si, že šasi Mercedesu nebylo tak variabilní jako RB, ale na některých tratích prostě bylo lepší než to od RB.
To Jon: Z tebe ta sebejistota vůči Mercedesu úplně stříká, jestli si myslíš, že loňská sezóna byl hra kočky s myší ze strany Mercedesu, tak si blázen (nechci se tě dotknout, ale nenapadá mě bližší přirovnání). Pokud vím, tak 2/3 sezóny vedlo Ferrari a kdyby se sami neodpálili, tak Hamilton a celý slavný Mercedes o titul tvrdě bojovali do posledního závodu. Co se týče spekulací dodávek Mercedesu RB, ano, jednali i tom a RB dělal vše pro to, aby od Renaultu odešel a pevně doufám, že se mu to konečně od roku 2019 podaří a vypadne k Hondě, do té doby ještě budeme muset od pana doktora číst kecy o tom, jak je Renault brzdí a jak oni jsou nejlepší... každopádně určitě dobře víš, kdo to jednání mezi Mercedesem a RB zasekl. Ano, byl to osobně předceda představenstva Daimleru po té, co seo tom pobavil s Ghosenem, což je CEO aliance Renault - Nissan. -
jon
22:34 08.02.2018 194.228.59.XXXMike17 19:00 08.02.2018
Tak tak ... Je pravda, že jim hodně pomohl Helmut svojí rétorikou vůči Renaultu. Ono by to totiž dopadlo stejně, protože Mercedes by jim prostě nikdy nedal to stejné, jako má tovární stáj. Force India a Williams jsou malí páni. Ti jsou rádi, že mají za rozumný peníz nejlepší možný motor pro zákazníka a šoupou nohama a drží hubu. To by u RB nehrozilo. Čehož si byl Toto vědom a proto to bagatelizovali.
Já jsem se k tomu tématu kdysi vyjadřoval také dost vyhraněně, protože mi bylo jasné, že Mercedes si schválil program, kdy si prostě za "pár" miliard dolarů udělá úspěch v F1 a ty peníze na to prostě odepsali. Kdyby se na tom RB podílel 50% investicí, tak by s nimi asi šli do férové soutěže, ale dost možná ani pak ne. Představenstva koncernů jsou prostě zahleděná jen do image automobilky, která chce být jako vítěz, ne charita. Vedle F1 pošlou pár milionů dolarů na bezďáky, dají pár aut potřebným a samaritánskou image mají vyřešenou za pár "drobných".
Každopádně máš naprostou pravdu v tom, že by jim to dodalo impulz. Akorát se obávám, že by se potom o bednu závodilo o 2 vteřiny na kolo před zbytkem pole, kdy by čas od času dělalo stafáž Ferrari. Protože jak my dva moc dobře víme, poslední dva závody loňské sezóny - motor Mercedes v plném race modu + šasí na úrovni RB ... Asi bychom si částečně připomněli sezónu 2014 ... -
jon
22:21 08.02.2018 194.228.59.XXXGRAHAM 17:25 08.02.2018
Však já toto nikde nepopíral. Mercedes ale ten zvýšený výkon uměl používat při maximální spolehlivosti. Renault vloni neměl motor, který by na tyto kejkle byl stabilizovaný. Což je známka toho, že Mercedes je prostě s tím motorem stále jinde, jen si z toho dělal šoufky.
Osobně jsem měl občas pocit, že i přes jejich handycap šasí to místy přehrávali, aby byl šampionát zajímavý, ale měli to chladnokrevně vypočítané, že to stejně dopadne tak, jako je od roku 2014 běžné.
Jinak samozřejmě souhlas, je to o hodně proměnných. -
Mike17
18:55 08.02.2018 185.149.130.XXXGRAHAM 17:25 08.02.2018
-Jaký má vypínání kvalda módu Mercedesu vliv na vývoj šasi RB, o kterém se tu bavíme. To někteří, včetně mne, fakt ne a ne pochopit.
-Ano, je to včetně jezdce. Tak tu veřejně prohlašte, že jsou piloti RB o několik desetin rychlejší jak Hamilton a nemáme se o čem bavit? Je to jednoduché. -
Mike17
18:51 08.02.2018 185.149.130.XXXAdi 12:57 08.02.2018
Reálný boj Renaultu s RB? No jestli někde vyštrachají přes zimu tu vteřinu na kolo, co jim na ně chyběla a ktomu ještě přidají to, o co se zlepší RB... No zázraky se dějí. Spíš to vidím tak, že budou RB chybět náhradní díly, nebo nebudou dostávat stejné specifikace, pak je tvá úvaha reálná.
A kde beru tu jistotu, že 3/4 sezony měl RB lepší šasi? No jestliže měl od Monaka na technických tratích podobné časy na kolo, motor měl evidentně minimálně 25k ztrátu (na většině evidentně víc), tak v něčem asi lepší musel být? Nebo co na té rovnici pořád nechápeš? Nebo řekni rovnou, že Hamilton je břídil a jezdci RB jsou o několik desetin na kolo rychlejší. Pak to bude OK, a to co říkáš může dávat smysl. Jen nevím, jak tu obstojí názor, že 4-násobný mistr světa je jezdcem druhé kategorie.
Když je to hrozná blbost, tak mi proboha vysvětli, jak může být při stejných časech a horším motoru horší i šasi. Doteď jsi mi tento paradox nedokázal objasnit. -
GRAHAM
17:25 08.02.2018 77.236.218.XXXMercedes dokázal vykouzlit pokud zapnul kvalda mód klidně 0,5 sekundy/kolo. Někde více někde méně, záleží na tom, jak je okruh dlouhý. Renault kvalda mód téměř žádný neměl... Někteří ne a ne to pochopit. Hoši to nejde řešit jako dvojčlenku či trojčlenku. Proměnných více a to včetně jezdce. -
jon
15:28 08.02.2018 194.228.59.XXXAdi 12:59 08.02.2018
RB mělo určitě výrazně lepší šasí než Mercedes. Mělo daleko lepší trakci, nejlepší aero v poli, které luxusně fungovalo i závěsu za jiným monopostem. Mercedes nebyl schopen jet chvíli ve větru. Kdeloli se vloni jelo a byla tam potřeba spíš trakce a nešlo zúročit motorovou výhodu kvůli nutnosti maximální rychlosti, tam Red Bull v technických pasážích dominoval.
Rád bych to viděl růžověji, ale bylo to tak. Jako fanda Mercedesu samozřejmě doufám, že Mercedes na šasí hodně zapracuje a ostatní vylepší motor více, než Mercedes. Čímž by se mohlo vše srovnat v rámci vyrovnání rozdílů tam, kde mají všichni jistý deficit. Jenže nalijme si čistého vína, zajímavou sezónu udělalo pouze to, že Mercedes tu šasí fakt hodně pohnojil. S šasí RB nebo Ferrari by boj o titul zdramatizoval tak maximálně nějaký Lewisův kiks nebo takový ten jeho den blbec, kdy nemá motivaci a nebaví ho to.
Jinak Renault jsem nezmínil proto, že bych chtěl zdůrazňovat tu ztrátu. Ale jestli měli mizernou šasí, tak při jejich kapacitách měli určitě větší potenciál na zlepšení, než RB, Ferrari a Mercedes a přesto se ve vzájemném srovnání napříč sezónou zlepšil pouze RB. Mercedes měl sice také solidní potenciál na zlepšení, ale s šasí se trápil celou sezónu. Ferrari to šlapalo jedna báseň pořád, ale trochu stagnovali s motorem. Podle situace na konci sezóny mi to přišlo tak, že rozdíl Mercedes a Renault (motory) zůstal +- stejný po celou sezónu. Ferrari ke konci sezóny na Mercedes něco málo ztratilo a to na něj získal Renault. Proto se i RB stabilně dotáhl na Ferrari. Mezi nimi byl ke konci rozdíl výkonu těch cca 25 koní, které RB hravě nahradil svým šasí. -
jon
14:51 08.02.2018 194.228.59.XXXMike17 12:25 08.02.2018
Souhlas. Jen si nejsem jist, zda by s motorem Mercedesu brali titul, pokud by měli soupeřit pouze s továrnou. Ale pokud by měli plnou specifikaci, tak RB mělo šasí určitě jinde, než Mercedes, což jsem jako fanda Mercedesu a Lewise ochoten uznat i po 10-ti pivech. :-)))
Protože i jako jejich fanda cítím tu politiku, která tam je. Ten motor je bez pochyb nejvýkonnější a nejspolehlivější v poli. Ale převelice si hlídají, aby si tu výhodu ponechala pouze továrna. Pomocí paliva a softwaru, který určitě nedávají stejný zákazníkům. Čímž je stejně odříznou, protože když někdo nemá možnost ten motor brzdit, tak určitě nebude mapovat motor podle pár dat, která má z testů.
Ale jak jsme viděli ke konci sezóny, Mercedes dle mého celou sezónu zakrýval karty. Jeli to celou dobu na veliký kalkul. Věděli, že prostě nesmí odstoupit kvůli technice a věděli, kde i s tou mizernou šasí povolí uzdu motoru a vyhrají. Uzdu vždy povolili tak, aby dojeli těsně před a šetřili se na konec sezóny. Kde potom bylo v Brazílii (Lewis) a v Emirátech (již oba) vidět, že ten motor jede jinou ligu i v porovnání s Ferrari.
Určitě bych také rád sdílel optimismus fandů Renaultu, ale příští sezóna bude zajímavá jen pokud se Ferrari povede zázrak. Případně pokud Mercedes něco kardinálně podělá. Jinak s jedním motorem na 7 závodů bude one man show. Nechci Valteriho odepisovat, ale jeho šance porazit Lewise je asi taková, jako že Toro Rosso bude v Austrálii bojovat o bednu. :-) -
Adi
12:59 08.02.2018 81.19.11.XXXUrčitě by to nebylo lepší Jone, nelze porovnávat zavedené týmy a tým který je v seriálnu 2 roky a převzal vybrakovaný a podfinancovaný Lotus... letos a hlavně příští rok by však již Renault měl být nejlepší tým s PJ Renault. RB letos rozhodně nemělo lepší šasi než Mercedes... -
Adi
12:57 08.02.2018 81.19.11.XXXSouhlas, továrna Renault je tady 2 roky a sbírají se z těžce podfinancovanýho a vybrakovanýho Lotusu. Letos jim však dle mě hájení skončilo a je na čase ukázat sílu. Boj s RB je reálný. Porazit Mclaren je těžké, ale měli by to dát. Každopádně kde proboha bereš tu jistotu, že RB mělo 3/4 sezóny lepší saši než Mercedes proboha?! To je hrozná blbost... -
Mike17
12:25 08.02.2018 185.149.130.XXXjon 11:13 08.02.2018
Továrnu Renault bych fakt neporovnával. Ti se zatím jen hledají. Ale jinak souhlas. RB by s Hondou bojoval o body bez pódií a s Mercedesem by téměř jistě bral titul. Továrně Mercedesu se šasi moc nepovedlo a 3/4 sezony měl RB šasi výrazně lepší. K tomu by nebyly téměř žádné poruchy motoru. Nebylo by co řešit. -
Mike17
12:18 08.02.2018 185.149.130.XXXAdi 20:09 07.02.2018
-Předně. Že RB neměl na začátku roku i v některých jiných sezonách nejlepší šasi jsem osobně psal. Tedy nevím kde jsi přišel na to, že to popírám.
-Kvalifikaci jsem bral záměrně, protože to neovliňují nehody, postavení na startu, penalizace atd. Bavíme-li se o šasi, pak je to jedno ne? Nebo máš pocit, že na závod vyvíjejí speciální šasi? O tom, že v závodě ztrácel Renault o něco méně, nepochybuji. Na rozdíly během sezony to ovšem vliv nemá.
-Rakousko: Co chceš hodnotit? Hamilton startoval zezadu. Nebýt toho, dostal by RB opět skoro půl kola. V kvalifikaci ztratil 0,645s. Tedy závod v půlce sezony odpovídá zlepšení mezi začátkem a koncem.
-USA a Malajsie: Ano, tam použil Renault svůl experimentální mód, který dovolil vyniknout nejlepšímu šasi v poli. O tom píšu pořád. Tam chybělo pouze těch 25k.
-Singapur: Promiň, to je nějaký specifický druh humoru? Co tam chceš u RB srovnávat? Před první zatáčkou skončili obě Ferrari a 1 RB. Druhý jel skoro celý závod s porouchaným vozem. A tobě připadá divné, že vyhrál Mercedes? Ricci měl poškozené auto, které v tu dobu ztrácelo dle něj 0,5s na kolo a dojel 4,5s za Hamíkem. To je propadák šasi RB? Koukni kde byl Mercedes v kvalifikaci a pak srovnávej šasi. A pak si to ještě srovnej s tím v USA a Malajsií. Rozdíl mezi SIngapurem a těmi 2 (pro tebe vzorovými) tratěmi je 0,8s na kolo!!!!! To je rozdíl co?
-Ty vaše "okna pro vítězství" jsou k smíchu. Každá ztráta motoru znamená, že o stejnou hodnotu musí mít stáj lepší šasi, aby to dorovnala. Je hezký, že viníte RB z toho, že nemělo nejlepší šasi po celou sezonu a je tedy jejich vina nezisk titulu. Ale jak jde o Mclaren, tak tam je vina jedině na straně motoru. A ona je, ale v obou případech. Honda je na tom nesporně hůř, ale ztráta Renaultu na špici byla, s vyjímkou těch 5-ti závodů, hodně přes půl sekundy. A s tím se prostě titul vyhrát nedá. RB měl minimálně od Monaka lepší šasi než Mercedes a těch 5 prvních závodů by mu titul nezískalo, ikdyby tam měli to o 0,5s rychlejší šasi z konce sezony. Stačí se podívat na ztráty a spočítá si to i malé děcko.
-25k měli po celou sezonu? To jsi četl kde? Já nic takového nečetl. A jak jsi k tomu došel? Na začátku ztráceli 1s, v Asii téměř nic a na konci 0,5s. To jako RB s šasi hýbal nahoru dolů? Ne, přesně to odpovídá prohlášením Renaultu o experimentech. Opravdu přesně. A pokud chceš hodnotit šasi mezi rychlými a pomalými tratěmi, srovnávej tedy stejná období. Monako třeba s Bahrajnem a Čínou, Rakousko nebo Británii s Maďarskem, Singapur se Suzukou či Malajsií. Ono by ti to došlo, kdybys to ignorovat nechtěl. A neber u toho odpadnutí kvůli nehodě za důkaz špatnosti šasi. -
jon
11:13 08.02.2018 194.228.59.XXXSafra, tady je to zase v ohni. :-))) A to už jsem měl za to, že to je dávno vyřešené. :-))
Adi, nebylo by lepší brát jako referenci tovární týmy Mercedesu, Ferrari a Renaultu? RB je soukromník, který jel s motory Tag Heuer, tak berme jako referenci nejlepší týmy s motory jednotlivých výrobců. Nehledě na fakt, že Mercedes během sezóny opakovaně přiznal, že šasí hodně podělali. Renault oproti tomu hlásil, že udělali obrovský pokrok v šasí. Tím mi vychází, že s kapacitami obou továren mohli být s úrovní šasí někde +- stejně. Ferrari neříkalo nic, ale zároveň ani nebrečeli. Beru to v jejich případě tak, že se jim povedlo něco extra, čímž pokryli mírný deficit výkonu motoru a dokázali Mercedes porážet v soubojích kolo na kolo. Renault se ke konci vzchopil a dokázal být 4. nejrychlejším týmem i s utlumeným motorem (pokud dojeli), to máš pravdu. Ale na druhou stranu to nezastíní fakt, že pokud nevyjel SC, dostali většinou kolo nebo tomu o pár vteřin unikli. Což je v podstatě stejná situace, jako byla na začátku sezóny. Předpokládáme tedy, že Renault vyvíjel šasí stejně usilovně jako obě zbylé fabriky. Z toho potom opravdu vychází to, že motor Renault měl po celou sezónu stejnou ztrátu na Mercedes a Ferrari. V tom má tedy pravdu Mike. Stejně jako s tím, že Red Bull odvedl letos nejlepší práci. Na začátku sezóny se trápil, napravil chyby a dokázal i s deficitem výkonu vyhrát 2 velké ceny bez velké dávky štěstěny (což v Baku opravdu přišlo a v Mexiku bych to bral jako satisfakci štěstěny za Singapur, kde Max měl na to bojovat o vítězství). Podíl Renaultu bych v těch případech nesrážel (s Hondou za zády by to byl asi boj o zajímavé body - myšleno jako krvelačný boj o šesté místo), ale asi bych to nepřeceňoval - s motorem Mercedes nebo Ferrari by asi nebylo o čem o půlky sezóny (pokud by si tovární stáje neudělali pořádek ve startovním poli "po svém"). ;-) -
Adi
20:09 07.02.2018 212.96.178.XXXMike. Už jen to, ze vyrahujes čísla z kvalifikaci i přes to, ze já vůbec o kvalifikacích nemluvím svědčí o mnohém, ale to není můj problem. Nikdy jsem nepopíral, ze Renault stáhl výkon na poslední 2 závody. Jen ty si pořad myslíš, ze RB vždy mělo, má a vždy bude mít geniální super sasi... i přes fakt, ze sám Horner přiznal v letech 2015 a 2017 velké chyby v sasi vinou špatné kolerace dat mezi CFD a tunelem a tedy chybnými simulacemi. Když toto odhalís měsíc před startem sezóny, mas defakto 4 měsíce ztrátu v sasi. Na začátku sezóny mělo prikazatelne lepší sasi Ferrari, samozřejmě Meecedes a možná i McLaren. 25 ps není můj výmysl, toto je několikrát opakované číslo dávno před asijskou částí sezóny. Kdyby byla důležitost PJ pro celkový výkon vozu tak důležitá, jak ty veris, nikdy by nemohl Williams a hlavně Haas skončit tak hluboko v poli. Zvláštní, ze umíš reagovat pouze Max na Monzu a na průměrné kvalifikační rozdíly (o kterých tady vůbec není řec), ale reagovat na závody v Rakousku, či v USA nemluvis. A co Malajsie, kde byl Meecedes na hlavu poražen? To je málo motorová trať ze? A copak mi reknes na Maďarsko, kde to “božské” sasi RB mělo rozdrtit konkurenci? A co Singapur? Jak je možné, v tomto “Monacu Asie”, kde byly Mercedesů jeho kvalifikační módy k ničemu a dostali nálož os RB a Ferrari?! Jak je možné, ze je Meecedes s delším rozvorem porazilo? A vůbec, jak mi obhajis Monaco? Kde je ta dominance božského RB sasi? Já umím uznat, ze Renault ještě svoji PJ nevyladil tak dobře jako Ferrari a Meecedes a musí se dotuknout, což de jim, pevne doufám, letos podaří. Avsak RB měl loni PJ nejblíže Mercedesu od začátku hybrid éry a byl od prvního závodu v okně pro vítězství. Což ty samozřejmě neuznavas a stále dokola jedes pohádku o bozskem RB sasi výsledkům navzdory... v tom je mezi nama ten hlavní rozdíl. -
Mike17
19:15 07.02.2018 185.149.130.XXXAdi 18:04 07.02.2018
1. Jo, jedu kolovrátek podložený stále stejnými reálnými čísly. Chápu, že se ti to nelíbí a argument na ty čísla nemáš. Protože prostě není. Šasi RB se nemohlo zlepšit o 1,5s, když se celý RB zlepšil o 0,5s. Pokud nepřipustíš větší zaostání Renaultu (což těžko připustíš). Stejně tak jako propad RB v posledních 2 závodech jasně vypovídá o snížení výkonu motoru. On to potvrdil i samotný Renault, ale to vidět nechceš, protože z toho vyplývá, že z těch "jen 25k" museli ustoupit na větší ztrátu. Mnohem větší ztrátu, když to dělalo 0,5s na kolo.
2. Jo, přesně to jsem si myslel. Ono něco vždycky platí, kromě Mclarenu. To je vždy ta jediná vyjímka. Rb si zavinil nezisk titulu sám, když nedohnal šasim ztrátu motoru, ale za neúspěch Mclarenu je odpovědná pouze Honda. To je ten stejný metr.
Mimochodem mám bod třetí: Když měl RB šasi až v top4, kdo měl lepší? A když si za neúśpěch mohl sám, Mercedes měl lepší šasi? Na to asi odpověď taky dohromady nedáš.
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek