DISKUZE K ČLÁNKU Talentovaný Verstappen nemá rád stará auta a srovnávání - ani s těmi nejlepšími. Proč?

Max Verstappen nemá rád, když se ho někdo snaží srovnávat s jinými piloty, byť by šlo o ty největší velikány Formule 1. Nikterak ho nevzrušuje ani jízda se staršími vozy či motorkami, zálibu má spíše v těch současných.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Talentovaný Verstappen nemá rád stará auta a srovnávání - ani s těmi nejlepšími. Proč?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 02.02.2018 07:45 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Pro jumpmana:
    Ono záleží, jak na to hledíme. Já si nemyslím, že by měl Max nějak výraznou proteci v porovnání s některými ostatními piloty. Hodně náš pohled ovlivňuje jméno a fakt, že je synem člověka, který F1 prošel. Ale já jsem přesvědčen, že kdyby neměl talent, nebyl dostatečně rychlý, tak ho do F1 nedostane ani jméno Ecclestone. Je to prostě zavádějící pohled.
    Myslíš si, že třeba takový Hamilton, nebo Vettel měli menší protekci, než měl Max? Dnes fungují akademie týmů, které si vychovávají nadějné piloty. A pokud na to ten kluk má, tak dostane šanci velmi brzy. Osobně jsem zvědav na Michaelova synka. Tam cítíš též protekci? Nebo bude muset také dokázat, že jezdit umí?
    V dnešní úzkostlivě sterilní F1 si nikdo nelajzne posadit dítě do superrychlého auta a poslat ho závodit, když si není stoprocentně jist, že to dítě na to má. A Max dokázal, že na to má. K dojmu protekce mnohé svádí jeho jméno. Ale odmysli si jméno a zjistíš, že šlo o podobně standardní cestu, jako v případě jiných. Jos Verstappen žádnou stáj nevlastnil, aby tam mohl posadit svého synka na úkor jiných, lepších. Maxíka si vybrali manažeři kvůli potenciálu, který v něm viděli, stejně tak jako Schumiho, či Sennu.
    Tak že opakuji, pokud na to hledím pohledem Verstappen, Senna, Villeneuve, Hill byli protekční spratci svých slavnějších rodičů (strýců), pak vidím protekci. Pokud se ale nad tím trochu více zamyslíš, tak o protekci zas tolik mluvit nelze. (Pro mne je protekce to co jsem popsal výše. Otec, "majitel stáje," vezme svého synka na úkor někoho lepšího.) To, co se stalo v případě Maxe, je srovnatelné s "protekcí" u jiných pilotů včetně Senny a Schumachera.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      89.111.77.XXX
      tak to se lišíme hlavně v tom, jak se díváme na protekci. Pro mě to je odlišný přístup než k týmovému kolegovi v rámci týmu a odlišný přístup k jeho činům než u ostatních pilotů v rámci FIA. V obou případech je "nepochopitelně" protěžován. Když jsme diskutovali o podobnosti se "S" tak mi šlo hlavně o to, že tihle "S" museli nejprve v F1 něco dokázat, než se s nimi takto začalo zacházet, ale maxík má tento přístup od prvního závodu a pokud by měl sainz stejné podmínky (případně štěstí na výdrž auta) jako maxíček, tak si myslím, že ho zadupal do země. Sainz totiž dokáže jet i hlavou - určitě to není tak atraktivní jako Maxův styl buď mě pustí nebo bude rána - ale v konečném důsledku je pro mě sainz lepším pilotem. Stejně tak mě vychází ze srovnání lépe ricci než maxík a přesto je maxík u red bullu protěžován. Nechci popírat, že ten kluk má talent, ale myslím si, že by mu papíček mnohem víc pomohl, kdyby mu občes vlepil záhlavec a přinutil ho poslechnout názor dalších pilotů, než aby mu u FIA vyběhával pardony a na ostatní piloty si se synáčkem jenom mávali prostředníčkem....

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        Ano, tak v tom se lišíme. A ne jenom v tom. Já chápu tvoje pocity z Maxe, protože mám podobné, ne-li stejné pocity. Jenom na rozdíl od tebe, nesdílím přesvědčení, že po určitých "zásluhách" v F1 mají někteří piloti nárok na takovou protekci. Zatímco jiní ten nárok nemají nikdy a někteří si na to ještě musí počkat. Těm, co ten nárok nemají nikdy, ( se pak říká nýmandi, dřeváci a podobně) a mají jen tu smůlu, že se v začátcích dostali k protečňákům a ti už měli svou protekci řádně ošéfovanou. Jakmile tyto protekčňáky začali ohrožovat (nebo se protekčňáci jen cítili ohroženi), byli vykopnuti a najmuti jiní začínající, nebo zkušenější nevýrazní. Já tohle neuznávám a proto tu píšu na plnou hubu nesouhlas. Možná, že Max jen dostal od papínka rady, jak tomuto předejít a začal se chovat stejně jako ostřílení protekčňáci. Já ho neobhajuji, jen srovnávám a vidím podobnosti, které mi vadí jak v případě Maxe, tak v případě Schumachera, nebo Senny, ale i jiných. Aby to nebylo jenom o těchto třech.

        S tvým názorem na Sainze souhlasím. Proto, že mám podobné vnímání Irvina, nebo Barika ve srovnání se Schumacherem. I když mi je jasné, že ani jeden z těchto dvou neměl na to, aby Schumiho porážel. Jen si myslím, že ho mohli porazit (jednou, když by se zadařilo a dostali podporu od týmu). Něco jako v případě Nico Rosberga. Styl "buď Schumacher, (jméno lze nahradit jiným, třeba Senna), nebo nikdo", mi moc fér nepřipadá.
        Sám vnímáš "lepší" kvality Maxových kolegů a přitom tolerance Senna stylu a jisté protěžování Maxe v týmu zapřičinní, jejich horší výsledky. Nemohly tyto skutečnosti mít stejný efekt v případě Schumacherových kolegů? Já vím, že tyhle pitomosti psal Jirka 1. Tak je odemne trochu nefér je vyvracet v diskuzi s tebou, když tvoje argumenty, (na rozdíl od většiny Schumiboys), nejsou povrchní a i když někdy nesouhlasím, tak tvoje názory vnímám. Ale napsal jsem to proto, aby byla evidentní podobnost, protože se pořád vracím ke svému původnímu názoru. 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          Tvůj názor beru, protože si schopný rozumné diskuze 11 Já jsem fanoušek schumachera, o tom žádná, tak tam asi u mě nebude úplně realistický pohled na věc, ale co nadělám.
          Ještě k té protekci - ono když se podíváš zpětně časem, tak v podstatě každý mistr světa nějakou měl a komisaři nad jeho činy přivírali oči a je jen otázkou toho komu fandíš jestli si to přiznáš či nikoliv. Ale to je právě to jádro problému, že z mého pohledu si tu protekci skoro každý musel nejprve zasloužit svým výkonem. Tohle maxík zkrátka neabsolvoval. Mě vadí ten trend, kdy se do F1 dostane smrkáč, který v podstatě nemá řidičák na normální auto a tváří se tak, že mu všichni musí zobat z ruky. On je v podstatě takový i stroll, ikdyž kolem něj ten humbuk není takový jako kolem verstapena. Víš, chápu, že ti ten schumacher leží trošku v žaludku, ale zkus se podívat kolikrát byl v "první kariéře" poražen týmovým kolegou v kvalifikaci. Zjistíš že 8x a to za 12 sezon. Myslíš, že tohle je dáno jenom protekcí? Takovouhle statistiku nemá žádný jiný pilot...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama