DISKUZE K ČLÁNKU Talentovaný Verstappen nemá rád stará auta a srovnávání - ani s těmi nejlepšími. Proč?

Max Verstappen nemá rád, když se ho někdo snaží srovnávat s jinými piloty, byť by šlo o ty největší velikány Formule 1. Nikterak ho nevzrušuje ani jízda se staršími vozy či motorkami, zálibu má spíše v těch současných.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Talentovaný Verstappen nemá rád stará auta a srovnávání - ani s těmi nejlepšími. Proč?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 02.02.2018 07:45 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • pidro

    pidro

    88.100.206.XXX
    Tuším že se tomu říká sebestřednost,

    + 3 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      já sem si říkal, že ty starý auta nemá rád hlavně proto, že by si mohl ufakčit bebino, kdyby se to pokusil řídit, on potřebuje auto, co udělá 90% věcí samo...

      + 4 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jirka_1

        Jirka_1

        217.30.64.XXX
        Je to mladej sopel a i když mu rychlost nikdo upřít nemůže, je to skutečně jiná generace a navíc byl určitě doma vychováván jinak, než jsme byli my. Nikdy mu nic nechybělo a tak má ego až na půdu...
        Na druhé straně také nic na těch starých autech nevidím za kouzelného, byly to skutečně pojízdné rakve, spíš oceňuji ty, kteří měli odvahu a schopnosti tehdejší monstra zvládat.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          jenže ve své době to byl vrchol techniky a jak řikáš, tehdy to chtělo chlapa z gulama aby to byl schopen dotáhnout na hranu. Proto dokážu pochopit, že i současní piloti se v tom rádi svezou a chápou, co dřív skuteční piloti riskovali. Tenhle "pilot" ale má jiné preference a chápu, že jemu se nic riskovat nechce, protože on je přeci ten nejlepší ve všem a nikomu to nemusí dokazovat a od nikoho se nemůže nic naučit

          + 3 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Sice Maxíka příliš nemusím, ale váš názor (pidry, jumpmana a Jirky 1) nesdílím. Max závodí v současné F1 se současnými vozy. Jakýkoliv vztah k minulým autům je mu, z hlediska jeho výkonnosti, k ničemu. Je sice hezké vědět o historii sportu ve kterém chce být úspěšný maximum, ale i když neví vůbec nic, tak mu to nijak nemůže vadit (a v jistém slova smyslu mu to může i pomáhat). Je to prostě způsob boje "jiné" generace. Takový Senna, nebo Schumacher by také neměli koule na to úmyslně sejmout své soupeře v boji o titul, kdyby seděli v autech šedesátých, či sedmdesátých let. My, kteří pamatujeme každý rok několik mrtvých v řadách pilotů F1, nemíváme pochopení pro takový styl jízdy. Mimochodem Max je jejich nástupce. Protěžovaný ignorant. Tak doufejme, že neskončí, jako tito dva.

            + 6 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Pepan

              Pepan

              83.208.30.XXX
              Asi tak. 01

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              je jasný, že v takovým autě závodit nemusí, ale pokud se snaží prezentovat jako pilot F1, tak by měl mít auta tak nějak v krvi a neříkej, že se ti nelíbí ty starý stroje, které museli skuteční piloti opravdu krotit. Já toho člověka vážně nemusím ale poté co mi tady dal Petr čočku se na něj snažím dívat alespoň trochu nezaujatě, jenže co prohlášení to perla a je pro mě stále složitější brát ho alespoň částečně. Pokud ho chceš srovnávat se shumacherem nebo sennou, tak prosím nezapomeň, že tihle pánové nic nedostali na stříbrném podnose, ale museli se tvrdě prát o své místo na slunci a to že to často nedělali způsobem gentlemanů je věc jiná. Tento panáček je pouze protěžovanej namyšlenec, co si myslí, že v 18 je mistr světa a má na ten titul automatické právo. Možná ho někdy získá, možná ne, ale v 18 letech by měl být schopen přiznat, že se musí pořád něco učit a ne všechny posílat tam, kde slunce nesvítí a za každou svoji chybu svalovat vinu na všechny okolo

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                Podívej, já F1 sleduji fakt hodně dlouho. A stará auta se mi líbí (ne nadarmo se považují sedmdesátá léta za zlatý věk F1. Plně se s tímto názorem stotožňuji. Ale i šedesátky (doutníky) mají pro mne své kouzlo, i když jsem to nezažil. Respektive zažil, ale o F1 se ještě nezajímal.
                Ve své reakci na vás jsem chtěl jen vyjádřit názor, že vnímání pilotů a událostí v F1 je hodně ovlivněno generačními rozdíly. A generační rozdíly hrají roli, jak v přístupu pilotů k závodění, tak ve vnímání F1 fanoušky. Prostě na stejnou "událost" nehledí fanda, který zažil sedmdesátky stejně, jako fanda který fandí až od devadesátých let. A tak to jde dál. Každá generace je "zatížena" generačními zkušenostmi a skrze tyto se na jednotlivé události kouká.
                Já srovnávám Maxíka, Sennu i Schumachera a nevidím moc rozdíly. Všichni těžili a těží z jisté míry protěžování. A i Maxík musí něco umět a musí tvrdě pracovat. Nemysli si, že mu dnes někdo něco dá zadarmo, tedy kromě komisařů a mocných v F1. Ale to dostávali i mnou zmiňovaní. Tak že já rozdíl nevidím. Ono totiž v F1 více jde o Bernieho filozofii podpory kontroverzních pilotů o jejichž (pře)činech se píše, mluví a diskutuje. A za vše Bernie inkasuje. Sport jde stranou. Fanoušchi Senny podobně jako ty koukáš na Maxe, koukali na Schumachera. Fanoušci Schumiho, tak koukají na Maxe. A věřím, že fanoušci Maxíka budou stejně kritičtí k dalšímu kontroverznímu nástupci. 03

                + 3 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  tak já F1 sleduji od 82 roku (tak nějak jak se v té době dalo - naštěstí jsme chytali ORF) tak ty starší moc nepamatuju, ale přečetl jsem v podstatě vše co se dalo o F1 sehnat 14 a obdivuju piloty jako byl jim clark, steward, vileneuve... proto mě celkem vadí tento člověk.Já se totiž nemohu plně srovnat s tím, že ho přirovnáváš k sennovi nebo schumacherovi. Beru, že talent má, ale vystupování má jako pravej vesnickej hulvátskej buran. Sennovi jsem nikdy nefandil, ale dokážu uznat jeho kvality (ikdyž nesouhlasím s jeho glorifikací) a souhlasím, že byl protěžovaným pilotem. Jenže kdy začal být protěžován - po přestupu do mcl! A kolik let už působil v F1 a co do té doby dokázal? Jeho protěžování si vzal na starost denis a tlačil ho na úkor prosta, ale senna dokázal že se dokáža prosadit již v mnohem slabším autě! Stejně tak schumacher. O jeho protěžování může být možná řeč až od roku 95, ikdyž někdo si může myslet, že to bylo již v roce 94, ale ať je to jak je to, tak schumacher v té době závodil již 3 roky a dokázal na mnohem slabším voze zvítězit. I ten titul v 94! Vždyť je to poslední titul motoru cosworth! Ale co verstapen? O co on opírá svoji aroganci? Že ho dokázal tým dotlačit k nějakému vítězství na úkor jeho kolegy? Že dokázal porazit sainze, kterému kupodivu většinu času nefungovalo auto? Já nevím, talent má, ale rozhodně si z něj nemám tendenci sednout na zadel. Je z generace pilotů, která do F1 teprve pomalu míří a až čas ukáže, zda tenhle člověk něco vůbec dokáže, nebo zůstane kecalem jako jeho otec...

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.103.XXX
                    Však z tvých diskuzí (z let minulých) jsem podchopil, že F1 miluješ a že ji máš "načtenou". Každého trošku serióznějšího fanouška zde, si snažím zařadit dle jeho názorů do období kdy začal F1 sledovat. U tebe jsem se trošku sekl, předpokládal jsem tak období okolo 1987-88. 05
                    A i když to lze těžko ověřit (protože se neznáme), tak tvrdím, že lidé pamatující stejné éry F1 mají velmi podobné, ne-li stejné názory na pozdější události. Mám tu okruh lidí se kterými se shoduji. Aniž bych cokoliv napsal, přečtu si jejich názor a dám plus. A věřím, že velká většina těchto diskutérů sleduje F1 +- stejnou dobu jako já. A tak lze "seskupit" i blízké náhledy dalších "generací" (kde slovo generace není zrovna přesné vyjádření oněch skupin). 03
                    Maxíka srovnávám se Sennou a Schumacherem jednoduše proto, že těch srovnatelných, respektive podobných, ne-li shodných věcí vidím spousty. Ty sám jsi nakousl hned některé. Všichni byli(jsou) bezesporu velcí talenti. Všichni vyhráli nějaký ten závod v "průměrném autě". Protože i RedBull současnosti má k TOP autu dost daleko a lze srovnávat jeho výkonnost se Sennovým Lotusem, nebo Schumiho Benettonem. Tým tlačil jak Sennu, tak Schumiho na úkor jeho kolegů. To vidím opět jako shodné s Maxem. Senna dokonce prosadil za svého kolegu Dumfriese, na úkor Warwicka, kterému svým způsobem zmařil postup do lepšího týmu a možná i celou kariéru. Stejně tak Hakkinen by mohl vyprávět. A Schumi? Přečti si názory otce Maxe, jak se u Briatoreho Benettonu zacházelo s ním a jak se Schumacherem. Teď jde o to, čemu chceš věřit a čemu ne. 03
                    Porážku Sainze lze též bezproblémů napasovat na příklady obou těchto pilotů z dob minulých. Každý, kdo chce získat titul, musí nejprve "zlikvidovat" svého stájového kolegu. A že se nejedná o likvidaci ve sportovní rovině ti snad vysvětlovat nemusím.
                    Já jsem neseděl na zadku ani ze Senny, ani z Schumachera a nesedím ani z Maxe.
                    Napíšu to ještě jinak. Ty jsi např. ochoten Schumimu odpustit jeho unfair způsoby, i když uznáš, že byly nefér. Ale už nejsi ochoten odpustit Maxíkovi ani jeho názory, postoje a způsoby. A to ještě opravdovou prasárnu, alá Senna/Schumi, nepředvedl. Což považuji též za vypovídající názor lidí sledující F1 zhruba od půlky osmdesátek, kdy vznikl Senna styl (a nemluvím jen o způsobu závodění). 03

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.103.XXX
                      Ještě dodatek. Opravoval jsem si pár překlepů v tom elaborátu a napadlo mne. Nechci, aby sis myslel, že se nad tebe snažím nějak povyšovat, či tě školit. To vůbec ne. V mnohých tvých názorech ani nevíš, jak ti rozumím.
                      F1 se vyvíjí čím dál více k bezpečnosti, ale též sterilitě. A čím dál víc se zdokonaluje technika a tím pádem ubývá přímý vliv pilotů na výsledky. Tak že názory, jako "bebínko" se staršímy auty v rukou soudobých "namachrovanců", mívám i já, když mě tu občas někdo naštve sým ignoranstvím. 03 Takže tvůj postoj beru, akorát se v lecčems neshodnem. Což ale je zcela normální a není to nic špatného.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • jumpman

                        jumpman

                        178.255.168.XXX
                        tak jasně že má každý nějakého svého oblíbence a ikdyž sennu nemám rád, tak schumachera obdivuju, hlavně za to, kam dokázal dostat ferrari. Já si osobně moc nemyslím, že by byl schumacher zase tak protěžovanej, zvlášť na úkor staršího verstapena, protože ten byl dřevák i ve srovnání s jinejma pilotama a jeho nářky mi přijdou stejný jako irvinovy nebo barikovi a když oba měli možnost řídit auto, se kterým mohli sáhnout na titul, ani jeden to nedokázal (irvine 99, barik 2009). Pokud se ale budeš bavit o letech, kdy si ti piloti vybudovali v týmu nějakou pozici svými výsledky, tak tam už je pochopitelné, že se jim auto šilo na míru a v těch dřívějších dobách to mělo poměrně velký vliv. Jak senna tak schumacher preferovali přetáčivý vůz a tým jim to tak stavěl, ale většina pilotů měla raději nedotáčivé auto a potom se není co divit, že se jim zdálo, že ten druhý má úplně jiné auto...
                        A stím tipováním seš celkem dobrej 03 já beru za dobu, co jsem začal sledovat F1 rok, kdy sem viděl asi 6 závodů a abych byl upřímný, tak si ani nepamatuju, které to byly, ale uchvátil mě vileneuve na ferrari takovým způsobem, že jsem začal F1 sledovat víc a jsem od té doby fanouškem ferrari...

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • odin

                          odin

                          77.240.103.XXX
                          V případě Irvina si myslím, že nářky byly více než oprávněné. V roce 1999 se půl sezóny jelo na Schumachera a Irvin mu měl za úkol pomáhat. V Anglii si Míša zlomil nohu a Ferrari jeho sezónu odepsalo. Až v tento moment dostal Irvine "povolení vyhrávat". A během zbývající půlky sezóny byl v boji o titul, který mu unikl o pouhé dva body. Nezapomeň, že Schumi mu odmítl pomoci v závěru sezóny to za prvé a za druhé, kdoví, jak by to dopadlo, kdyby se jelo celou sezónu na Irvina? Jsem přesvědčen, že by ty potřebné dva body někde našel.
                          To jsou právě ty zaujaté pohledy. Na jednu stranu fans Schumiho považují TR v jeho prospěch za přirozený jev a na druhou stranu nejsou ochotni uznat kvalitu jeho stájových kolegů a sviňárny, které jim Míša působil. 02 Až RedBull začne stavět auto na míru Maxovi a preferovat ho, tak jak byli preferováni Senna se Schumacherem, tak Maxík zašlape každého svého stájového kolegu, včetně Ricciarda, Vettela, nebo Hamiltona. A to k Schumimu byli vybíráni týmoví kolegové, kteří nesměli mít mistrovské ambice.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                    • Jirka_1

                      Jirka_1

                      217.30.64.XXX
                      Nevím, co Jos o podmínkách ve Ferrari psal, ale vím jedno - s Josem by Ferrari nezískalo 6 titulů v PK v řadě a pět v jezdcích. A jestli sis všiml, tak tam, kde se hrálo na demokracii, to k ničemu dobrému nikdy nevedlo a platí to i pro jiné sportovní disciplíny. Vždy platilo a platí, že když se dva bijí, směje se ten třetí - viz třeba Kimiho jediný titul...

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • jumpman

                        jumpman

                        178.255.168.XXX
                        nemůžu s tebou souhlasit. Schumacher že irvinovi nepomohl? Jak chceš teda nazvat závod v malaysii? To že potřeboval v japonsku porazit hakiho a nedokázal se mu ani přiblížit, za to snad schumacher nemůže, nebo ano? A nemyslím si, že pokud by dokázal být kterýkoliv kolega rychlejší, tak že by status jedničky vydržel u schumachera. Jak irvinův tak barikův problém byl v tom, že nedokázali být rychlí na všech tratích, ale pouze na několika vybraných a s tím ten titul vyhrát moc nejde...
                        V dnešní době stavět auto na míru zas až tak moc nedává smysl, protože je dané rozložení hmotnosti pravidly a dalším nastavením jsou schopni inženýři auto velice dobře přizpůsobit všem požadavkům, alespoň u top týmů, pokud teda ten jezdec ví co chce...

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • jumpman

                        jumpman

                        178.255.168.XXX
                        to nebylo o ferrari, jezdil se schumacherem u bennetonu, ale pravidelně dostával 2-3s na kolo, tak všude vykládal, jak on je dobrej, ale to auto co má je vlastně od jinýho výrobce než má schumacher...

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Jirka_1

                          Jirka_1

                          217.30.64.XXX
                          Ohledně Irvineho a roku 99 - Schumi mu závod před koncem pomohl vyhrát, aby Ferrari získalo PK (potřebovali double, při ponechání Irvineho na II. místě by to nemuselo být reálné, Mika na III. místě by ho dal). Když mu nepomáhal, měl Irvine problém udělat výsledek, na druhou stranu je fakt, že Ferrari postavilo skutečně rychlé auto až na rok 2000. Ovšem tato sezóna jasně ukázala, jak je důležitá osobnost Schumiho pro tým, když nezávodil, Rudým jaksi začala scházet rychlost, která se vrátila s jeho návratem. Mimochodem ty slavné dva body - Irvine by si ani nepšoukl, kdyby nezačala mít konkurence, konkrétně McLaren problémy se spolehlivostí a obecně technikou.

                          Pravdou ale je, že Max je skutečně rychlý a limitují ho dvě věci - horší auto a mizerné gumy od Pirelli, kdy je nemůže využívat do krajnosti, jak to měl svého času Schumi. Otázkou je, jestli bude o Maxe v lepších stájích zájem. Může se stát, že bude podobně jako Moss věčně druhý...

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                        • Jirka_1

                          Jirka_1

                          217.30.64.XXX
                          ...a pak po velkém návratu Schumiho dostal auto silně nedotáčivé po Buttonovi a byl zase namydlený Schumi... :-) Ale ten nikde nevykládal, že mu tým hází klacky pod nohy.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            77.240.103.XXX
                            Tak si o tom něco přečtěte, když už jste to účelově zapomněli. Schumi byl zdráv už od GP Belgie, ale odmítal Irvinovi pomáhat a tak nastoupil až o čtyři závody později v Malajsii.
                            Pokud vím, tak Irvine vyhrál v seóně 4x Schumi jen 2x. A Irvine vyhrál vždy, když Schumi nemohl. Pokud byl Schumi v závodě, pak musel Irvine končit za ním. Normální TR. Tak že dehonestace Irvina není na místě. Pokud by se jelo na Irvina celou sezónu, pak stačilo prohodit pořadí v Monaku, ve Španělsku, ve Francii a s body potřebnými pro zisk titulu, neměl problém, případně se mu pokusit pomoci obrat konkurenci (Hakkinena) o nějaký bod v Belgii, Itálii a na Nurburgringu.
                            Po odstoupení Schumiho v Anglii měli s Irvinem stejně bodů a oba byli až za Hakkinenem. Tak tu nepište nesmysly o pomalosti jednoho a úžasné rychlosti druhého. To jsou jen vaše zbožná přání a důkaz jak zkreslujete historii. 02

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Jirka_1

                              Jirka_1

                              217.30.64.XXX
                              Jsi kapánek mimo mísu - v sezóně vyhrál sice 4x, ale jen díky tomu, že v prvním závodě měl Schumi problémy s bouchlou gumou, pak byl zraněný a k poslednímu vítězství mu Schumi musel pomoci, jinak by se nechytal. A pozor - v té době byly stále McLareny rychlejší, než Ferrari! Jinak moje paměť říká, že z hlediska doby hojení kosti byl papírově zdravý na Belgii, lékaři mu doporučili kvůli extrémnímu namáhání nohou důkladnou rehabilitaci, aby opět nedošlo k prasknutí kosti. Teoreticky mohl nastoupit v Belgii, ale rozhodl se řádně doléčit zranění. Toť oficiální zpráva v tisku, myslet a vytvářet konspirační teorie si můžeme jak chceme.
                              Ohledně Irvina - bylo mi jasné hned před Sepangem, že Irvinovi k titulu nepomůže - proč by to dělal? Odmakal si svoje ve Ferrari, přivedl tým tam, kde byl a slíznout smetanu měl někdo jiný? Udělal bys to? Jestli napíšeš ANO, tak ti nevěřím ani jedno z těch písmenek... A ohledně rychlosti v posledním závodě - Schumi dal v poklidu za Kimim Irvinovi 90 sekund s tím, že mu mohl dát ještě víc, kdyby Miku předjel. A podívej se na umístění Irvina v závodech, kde Schumi vyhrál - kolikrát byl za ním druhý? Za celou kariéru získal 6 druhých míst a 4 výhry, ve srovnatelných letech se Shumim u Ferrari kromě roku 1999 82 bodů. V jiných sezónách nevyhrál nic, i když u Jordanu a Jaguáru se to dalo čekat, ale ani ty tři roky u F před 99 nevyhrál jediný závod. abych nezapomněl - ty shodné body v GB nastaly jen díky Schumiho havárii, jinak by se odstup prohloubil. Takže dost dezinformací, jo?

                              Je zajímavé, že všichni odborníci na závodění, tedy lidé, co kdy závodili a uměli rozpoznat talent a schopnosti, nikdy rychlost Schumiho nezpochybnili. Jestli to také nebylo tím, že nebyli, na rozdíl od čecháčků, zaujatí... 04

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • odin

                                odin

                                77.240.103.XXX
                                A jéje. Dost dezinformací,protože my Schumiboys víme přesně jak by všechno dopadlo, kdyby... 02
                                Nepleteš si náhodou neochotu k návratu Schumachera po zranění v Anglii s jeho váháním s návratem při zranění Massy? Tam se totiž vymlouval na nutnost doléčit zranění z pádu na motorce.
                                Ale zase jsi mi nahrál. Opět vidím další důvod k rozdílnému pohledu generací. Já pamatuji návrat Laudy po jeho nehodě v Německu. Tehdá se spekulovalo o tom, že nastoupí v zámořských GP a on všechny překvapil a objevil se už v Itálii. Jó tehdá jezdili opravdoví chlapi a ne slečinky jako v dobách Schumachera. U něho to bylo vždy přesně naopak. Mohl jet, ale odmítal.
                                Co tu zase blábolíš o tom, že Schumi mohl dát Irvinovi více jak 90 sec. v posledním závodě? Proč mu je tedy nedal? Stačilo Hakkinena předjet a Irvine měl titul. Spousta jeho týmových dvojek mu mnohokrát takto pomohla, aby u takových jako jsi ty sklidili jenom posměch a neuznání.
                                To jsou přesně věci o kterých píši výše. Kdy Senna styl přešel do F1 i v podobě zákulisních intrik a podrážení svých kamarádů a kolegů.
                                A nejlepší na tom všem je, že ty z toho vyvodíš závěr o nepřejících čecháčcích, jen proto, že ti někdo připomene horší stránku chování tvého Boha.
                                Zkus se zamyslet a posoudit, zda byl nepřející Schumacher, který odmítl pomoci svému kolegovi k titulu, nebo jsem nepřející já, když na tento fakt upozorňuji. 03

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Jirka_1

                                  Jirka_1

                                  217.30.64.XXX
                                  Koukám, že máš problém s chápáním psaného textu. Lauda a Schumi - dvě naprosto odlišné nehody s odlišnými následky. Lauda trpěl na popáleniny a ne na zlomeniny končetin. Názor na to můžeme mít jaký chceme, ale skutečnost ví jen zúčastnění. Schumi Miku předjet nechtěl už kvůli tomu, aby jeho práce pro Ferrari nezúročil nějaký nýmand. Choval by ses stejně...

                                  Psal jsem to zde už mnohokrát, že Schumi byl jedničkou v týmu a druhý pilot tam byl jen pro získávání podů do PK. To se vědělo, ví a vědět bude bez ohledu na to, co kdo kde napíše. Proto byli vybíráni piloti druhého sledu, kterým bylo jasné, jak to ve Ferrari chodí a byli spokojeni s příjmy a popularitou, které tam měli. A jestli si myslíš, že třeba u Medvědů Bottas je jiné kafe, tak si to mysli dál. Pokud chce mít tým MS v jezdcích, musí se chovat stejně - jasně určit jedničku a dvojku.

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • odin

                                    odin

                                    77.240.103.XXX
                                    Psaný text chápu velmi dobře. Lauda a Schumacher měli opravdu odlišné zranění. Jenom se nemůžu zbavit dojmu, který přerůstá v jistotu, že Laudovo uzdravování vyžadovalo mnohem více času, než Schumacherovo. Zlomeninu máš za pět týdnů vyléčenou plus pár dní rehabilitace. U sportovců trvá rehabilitace kratší dobu, než u nesportovců. Pořád mi vychází, že by měl být v Belgii v plné síle. Tak jaképak kecy o doléčení? V případě Laudy lze spekulovat, zda návrat neuspěchal. Ale rozhodně pro to, aby mohl závodit udělal maximum.
                                    Věř, nebo ne, ale já bych udělal vše pro tým. Tedy i pro zisk titulu pro kolegu.

                                    Situaci u Ferrari mi vysvětlovat nemusíš. Mám dost problémů vysvětlovat Tr Ferrari zdejším ignorantům. Ale pak je otázka, zda Irvine, dle tebe druhořadý nýmand, nebyl srovnatelný s přeceňovaným Schumacherem. Dle této sezóny se o tom dá vážně uvažovat. Do Schumiho nehody na tom byli bodově podobně a i v Anglii, pokud si to vybavuji správně, jeli za sebou. A když Ferrari ztratilo jedničku a začalo upřednostňovat Irvina, ten se okamžitě zapojil do boje o titul. Tak kde vidíš rozdíl mezi nýmandem a superrychlým Schumacherem? Já jenom v tom, že nýmand nesměl "superrychlíka" předjet, případně na něho musel před cílem počkat.

                                    + 0 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • Jirka_1

                                      Jirka_1

                                      217.30.64.XXX
                                      Za pár dní mám 56 let, takže už cosi pamatuji a moje životní zkušenosti říkají jedno - tvrdit o něčem, co jsi nikdy nezažil a nebyl postaven před skutečné řešení, že bys to tak udělal, je nesmysl. Nejsi Schumi ani jsi nebyl na jeho místě a věř tomu, že současné bití v prsa jsou jen zbožným přáním. Doma tě nikdo do ničeho netlačí, takže si připadáš jako geroj, ale jakmile se dostaneš do pozice uvedených lidí, je vše jinak. Je to jedno, že když makáš jako barevnej, tak nakonec dostane větší peníze někdo jiný, který se jen vezl a navíc tě třeba vystrnadí z místa? Nevěřím tomu, že jsi tak svatej.

                                      Pokud by Schumi naskočil na jeho oblíbeném okruhu do seriálu, měl stále možnost získat titul, měl ztrátu 24 bodů a možnost získat 50, což mu dávalo reálnou šanci na titul, protože Mclaren postihl bodový útlum. Takže si nemyslím, že se na to Schumi vykašlal, dávám větší váhu názoru, že za tím byli lékaři. Irvine nebyl looser, ale na rychlost Schumiho skutečně neměl a nedal by ho, ani kdyby byl místo Miky v McLarenu. Znovu - kolik utrpěl druhých míst za Schumim? Jezdil pravidelně v deseti sekundách za Schumim a přinášel pro Rudé double? Nějak si to nevybavuji... K Schumimu se nevybírali piloti, kteří by byli stejně nebo aspoň přibližně stejně rychlí. To by s ním jezdil Alonso nebo třeba Mika, což jaksi nebylo...

                                      P.S.: Schumi nikdy nebyl přeceňovaný, toto tvrdili jen ti, kterým vadily jeho úspěchy na úkor jejich favoritů. Senna byl sice zmetek, ale ve své době byl nejrychlejší a považuji ho za jednoho z nejrychlejší napříč generacemi. A stejně tak Schumi - oko není mindža, oko vidělo, co s tím autem dokázal a jak dokázal zrychlit, když to bylo zapotřebí a auto drželo. A svádět to na auto je irelevazntní, jednak si ho sám pomáhal vyvíjet a poslední dvě sezóny už Ferrari nebylo nejrychlejší, Schumi si na začátku závodu udělal třeba 20 s náskok, ale ten už zůstal konstantní až do konce - ale toho si málokdo všiml...

                                      + 0 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                    • jumpman

                                      jumpman

                                      178.255.168.XXX
                                      už si to taky můžu hůř pamatovat, ale mám pocit, že ten návrat v belgii byl schumacherův nápad, ale do kokpitu ho nepustil doktor + test FIA na rychlost opuštení vozu. Byly obavy, že by ta kost nemusela ještě vydržet sílu nutnou na sešlápnutí brzdového pedálu...

                                      + 0 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                          • jumpman

                            jumpman

                            178.255.168.XXX
                            tak tam to nebylo jen o tom nedotáčivém autě, ale hlavně o pirelkách - schumacher potřeboval hodně využívat zadní pneumatiky, ale když se opřel do pirelek tak byly po dvou kolech na hadry a on byl nahranej...

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Jirka_1

                              Jirka_1

                              217.30.64.XXX
                              Schumi byl zvyklý se opírat o přední gumy, o které zatáčel auto do zatáčky a jelikož to auto takto nebylo postavené, byl pomalý - měl svůj styl, který mu poradiil Fangio a ten po těch letech prostě nezměníš. Pravda, je, že Pirelky byly tehdy šunt a proti Bridgestone, s kterými jezdil předtím, to byl velký rozdíl. Bridgestonku mohl po celou dobu rasovat stejně, nějaké přehřátí a vychlazování u ní neexistovalo, prostě držela konstantní vlastnosti do svého ojetí. Na vodě v "nejdelším" závodě MS v Kanadě ukázal, že je stále rychlý - dokud trať neoschla, pak to šlo opět do hajzlu...

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • odin

                                odin

                                77.240.103.XXX
                                Tak to jsme skoro stejně staří. Přesto tě viním z jednoduchosti tvých argumentů. To si jako představuješ, že Farrai nechtělo po 19cti letech titul jezdců? A že tlačili Schumiho, aby nejezdil? Opak je dle mého pravdou.
                                A těch 50 bodů je opět neskutečně jednoduchý pohled a nesmysl. Ani těch 50 bodů mu totiž nezaručovalo titul. To si laskavě uvědom, než začneš psát své nesmysly. Schumi by musel vyhrát všech pět zbývajících GP a zároveň by nesměl být Hakkinen druhý, respektive Irvine druhý. A to je podle mne kámen úrazu. Ferrari v půlce sezóny vsadilo vše na Irvina, který se úspěšně zapojil do boje o titul s Hakkinenem. A teď by museli vsadit vše znovu na Schumiho, kde byla minimální šance na úspěch a hrozil rozklad týmu. A nebo dál podporovat Irvina. Což podle mne zvolili. Jen potřebovali kvalitnější dvojku, která obere soupeře o nějaké body, což Salo nebyl. A pro tvoji informaci, před Belgií na Miku ztrácel 28b. a na Irvina 24b.
                                Hele nebaví mne tu psát, co jsem mockrát napsal a přesvědčovat fanatiky Schumachera o jeho nebožském původu. Článek je o Maxovi a já jsem k tomu původně napsal názor, že u Maxe vidím spoustu podobností se Schumacherem a Sennou. A diskuze s tebou mi ty podobnosti dále jen potvrdila. Dokonce i ty tvrdíš, že tým tlačil Schumiho, že MS odmítal pomáhat kolegovi. Zkrátka takovej protekční hajzlík. A co jiného jste zde psali o Maxovi? Já jen vnímám rozpor ve vašich názorech na Schumiho a na Maxe. Proto jsem reagoval.

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                              • odin

                                odin

                                77.240.103.XXX
                                Tak Schumacherův nápad si nevybavuji vůbec. Pamatuji si, že se psalo a mluvilo o Schumiho návratu. Pamatuji si na nějaké spekulace o tom, jakou roli Ferrari Schumimu přisoudí a pak už jen "výmluvu" na doktory. Tehdá jsem to ještě "výmluvě" ještě uvěřil. Ale když nenastoupil ani v Itálii a ani na Nurbugringu, zpětně jsem uvěřil, že šlo opravdu o výmluvy. Protože se začaly prosazovat názory, že Schumi nechce Ferrari, ani Irvinovi pomoci. Když už ty řeči začínaly oběma škodit, nastoupil Schumi v Malajsii a opravdu Irvinovi pomohl.
                                Ale máš pravdu v tom, že paměť nás trochu klame a i já si to nemusím pamatovat přesně. 03

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • jumpman

                                  jumpman

                                  178.255.168.XXX
                                  tak já to bral tenkrát tak, že schumacher nechce závodit a byl sem dost "nasranej" protože pokud si to vybavuju dobře, tak pokud by schumacher nastoupil v belgii, tak měl ještě pořád šanci na zisk titulu, ale poté mu to už utíkalo. Irvine byl tenkrát hroznej, i ten salo byl často rychlejší...
                                  ale tenkrát mu ten návrat překazil vážně doktor, protože tehdy byla nutná síla na brzdovej pedál kolem 150kg a to by údajně ta noha nemusela vydržet, tak ho tam nepustili.
                                  Jediný co se potom mluvilo, tak že kdyby se v suzuce víc snažil, tak mohl porazit hakinena a tím přihrát titul irvinovi, ale i v tom závodě byl irvine totálně marnej a schumacher jezdil pár sekund za hakinenem a nejevil snahu o útok, ale největší řeči byly kvůli tomu, že byl ještě v suzuce v motohome mcl oslavovat hakinenuv titul, tak z toho to tenkrát vzešlo...

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                              • jumpman

                                jumpman

                                178.255.168.XXX
                                pleteš se. Podívej se na schumacherův styl nájezdu do zatáčky - brzdí později a i během zatáčení a zadek dostává do smyku - tím trpí především zadní pneu.
                                Ono toho bylo víc - schumacher byl zvyklý hodně testovat aby pochopil auto, to už nemohl, byl zvyklý, že se mu stavělo vše namíru, ale standartizace co proběhla to už neumožňovala, navíc nikdo nemládne a to profesionální nasazení, které schumacher do F1 přinesl se v té době již stalo pro ostatní piloty standartem

                                + 1 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • odin

                                  odin

                                  77.240.103.XXX
                                  Šanci na zisk samozřejmě měl. Ale musel by třikrát zvítězit a Mika třikrát nebodovat, aby se na něho dotáhl. Což se sice stát mohlo, ale bylo to nepravděpodobné. Schumi ten titul tehdá neměl ve svých rukách. To je fakt který nevyvrátí ani Jirka 1 se svým fanatickým přístupem. Lepší rozdané karty měl Irvine a u Ferrari si toho byli dobře vědomi. Schumi se nějak zachoval, aby pak těžil z pomoci týmových dvojek. Irvinův následný odchod od Ferrari byl též důsledek událostí této sezóny. Ale nechci tu diskutovat o Schumacherovi. Téma je Max a já to rozšířil o názor, že je si s oběma eS více než podobný.
                                  Tak by to chtělo pohlížet na něho, buď v intencích, ve kterých pohlížíte na Schumiho, nebo na Schumiho pohlížet stejně kriticky, jako na Maxe. O nic jiného mi nešlo.

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                • odin

                                  odin

                                  77.240.103.XXX
                                  jumpmane, tohle podepisuji. A bylo toho ještě mnohem více i z věcí, kterými se příliš nechlubí. Kdysi jsem napsal, že se Schumacher vrátil do úplně jiné formule 1. A za tím si stojím. 01

                                  + 2 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • jumpman

                                    jumpman

                                    178.255.168.XXX
                                    no a to je to s čím nemohu souhlasit. Ti es jak píšeš, museli nejprve něco dokázat, než se dopracovali ke statusu týmové jedničky a že jim lecos prošlo i u FIA, ale co dokázal tento panáček??? Vždyť ten měl protekci jako hrom už v první sezoně a dál se to jen stupňuje!!!

                                    + 0 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama