DISKUZE K ČLÁNKU Talentovaný Verstappen nemá rád stará auta a srovnávání - ani s těmi nejlepšími. Proč?

Max Verstappen nemá rád, když se ho někdo snaží srovnávat s jinými piloty, byť by šlo o ty největší velikány Formule 1. Nikterak ho nevzrušuje ani jízda se staršími vozy či motorkami, zálibu má spíše v těch současných.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Talentovaný Verstappen nemá rád stará auta a srovnávání - ani s těmi nejlepšími. Proč?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 02.02.2018 07:45 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 6 lidí) 29.01.2018 22:33
Sice Maxíka příliš nemusím, ale váš názor (pidry,… »
» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 29.01.2018 15:21
já sem si říkal, že ty starý auta nemá rád hlavně… »
» pidro (Hlasovali 3 lidé) 29.01.2018 14:08
Tuším že se tomu říká sebestřednost, »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

odin

odin

77.240.103.XXX
Tak si o tom něco přečtěte, když už jste to účelově zapomněli. Schumi byl zdráv už od GP Belgie, ale odmítal Irvinovi pomáhat a tak nastoupil až o čtyři závody později v Malajsii.
Pokud vím, tak Irvine vyhrál v seóně 4x Schumi jen 2x. A Irvine vyhrál vždy, když Schumi nemohl. Pokud byl Schumi v závodě, pak musel Irvine končit za ním. Normální TR. Tak že dehonestace Irvina není na místě. Pokud by se jelo na Irvina celou sezónu, pak stačilo prohodit pořadí v Monaku, ve Španělsku, ve Francii a s body potřebnými pro zisk titulu, neměl problém, případně se mu pokusit pomoci obrat konkurenci (Hakkinena) o nějaký bod v Belgii, Itálii a na Nurburgringu.
Po odstoupení Schumiho v Anglii měli s Irvinem stejně bodů a oba byli až za Hakkinenem. Tak tu nepište nesmysly o pomalosti jednoho a úžasné rychlosti druhého. To jsou jen vaše zbožná přání a důkaz jak zkreslujete historii. 02

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
...a pak po velkém návratu Schumiho dostal auto silně nedotáčivé po Buttonovi a byl zase namydlený Schumi... :-) Ale ten nikde nevykládal, že mu tým hází klacky pod nohy.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Ohledně Irvineho a roku 99 - Schumi mu závod před koncem pomohl vyhrát, aby Ferrari získalo PK (potřebovali double, při ponechání Irvineho na II. místě by to nemuselo být reálné, Mika na III. místě by ho dal). Když mu nepomáhal, měl Irvine problém udělat výsledek, na druhou stranu je fakt, že Ferrari postavilo skutečně rychlé auto až na rok 2000. Ovšem tato sezóna jasně ukázala, jak je důležitá osobnost Schumiho pro tým, když nezávodil, Rudým jaksi začala scházet rychlost, která se vrátila s jeho návratem. Mimochodem ty slavné dva body - Irvine by si ani nepšoukl, kdyby nezačala mít konkurence, konkrétně McLaren problémy se spolehlivostí a obecně technikou.

Pravdou ale je, že Max je skutečně rychlý a limitují ho dvě věci - horší auto a mizerné gumy od Pirelli, kdy je nemůže využívat do krajnosti, jak to měl svého času Schumi. Otázkou je, jestli bude o Maxe v lepších stájích zájem. Může se stát, že bude podobně jako Moss věčně druhý...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
to nebylo o ferrari, jezdil se schumacherem u bennetonu, ale pravidelně dostával 2-3s na kolo, tak všude vykládal, jak on je dobrej, ale to auto co má je vlastně od jinýho výrobce než má schumacher...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
nemůžu s tebou souhlasit. Schumacher že irvinovi nepomohl? Jak chceš teda nazvat závod v malaysii? To že potřeboval v japonsku porazit hakiho a nedokázal se mu ani přiblížit, za to snad schumacher nemůže, nebo ano? A nemyslím si, že pokud by dokázal být kterýkoliv kolega rychlejší, tak že by status jedničky vydržel u schumachera. Jak irvinův tak barikův problém byl v tom, že nedokázali být rychlí na všech tratích, ale pouze na několika vybraných a s tím ten titul vyhrát moc nejde...
V dnešní době stavět auto na míru zas až tak moc nedává smysl, protože je dané rozložení hmotnosti pravidly a dalším nastavením jsou schopni inženýři auto velice dobře přizpůsobit všem požadavkům, alespoň u top týmů, pokud teda ten jezdec ví co chce...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Nevím, co Jos o podmínkách ve Ferrari psal, ale vím jedno - s Josem by Ferrari nezískalo 6 titulů v PK v řadě a pět v jezdcích. A jestli sis všiml, tak tam, kde se hrálo na demokracii, to k ničemu dobrému nikdy nevedlo a platí to i pro jiné sportovní disciplíny. Vždy platilo a platí, že když se dva bijí, směje se ten třetí - viz třeba Kimiho jediný titul...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Libor P.

Libor P.

89.190.61.XXX
Ale Ferrari V10 2004 na poradnych slickach by se mu asi libilo 14

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
V případě Irvina si myslím, že nářky byly více než oprávněné. V roce 1999 se půl sezóny jelo na Schumachera a Irvin mu měl za úkol pomáhat. V Anglii si Míša zlomil nohu a Ferrari jeho sezónu odepsalo. Až v tento moment dostal Irvine "povolení vyhrávat". A během zbývající půlky sezóny byl v boji o titul, který mu unikl o pouhé dva body. Nezapomeň, že Schumi mu odmítl pomoci v závěru sezóny to za prvé a za druhé, kdoví, jak by to dopadlo, kdyby se jelo celou sezónu na Irvina? Jsem přesvědčen, že by ty potřebné dva body někde našel.
To jsou právě ty zaujaté pohledy. Na jednu stranu fans Schumiho považují TR v jeho prospěch za přirozený jev a na druhou stranu nejsou ochotni uznat kvalitu jeho stájových kolegů a sviňárny, které jim Míša působil. 02 Až RedBull začne stavět auto na míru Maxovi a preferovat ho, tak jak byli preferováni Senna se Schumacherem, tak Maxík zašlape každého svého stájového kolegu, včetně Ricciarda, Vettela, nebo Hamiltona. A to k Schumimu byli vybíráni týmoví kolegové, kteří nesměli mít mistrovské ambice.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
tak jasně že má každý nějakého svého oblíbence a ikdyž sennu nemám rád, tak schumachera obdivuju, hlavně za to, kam dokázal dostat ferrari. Já si osobně moc nemyslím, že by byl schumacher zase tak protěžovanej, zvlášť na úkor staršího verstapena, protože ten byl dřevák i ve srovnání s jinejma pilotama a jeho nářky mi přijdou stejný jako irvinovy nebo barikovi a když oba měli možnost řídit auto, se kterým mohli sáhnout na titul, ani jeden to nedokázal (irvine 99, barik 2009). Pokud se ale budeš bavit o letech, kdy si ti piloti vybudovali v týmu nějakou pozici svými výsledky, tak tam už je pochopitelné, že se jim auto šilo na míru a v těch dřívějších dobách to mělo poměrně velký vliv. Jak senna tak schumacher preferovali přetáčivý vůz a tým jim to tak stavěl, ale většina pilotů měla raději nedotáčivé auto a potom se není co divit, že se jim zdálo, že ten druhý má úplně jiné auto...
A stím tipováním seš celkem dobrej 03 já beru za dobu, co jsem začal sledovat F1 rok, kdy sem viděl asi 6 závodů a abych byl upřímný, tak si ani nepamatuju, které to byly, ale uchvátil mě vileneuve na ferrari takovým způsobem, že jsem začal F1 sledovat víc a jsem od té doby fanouškem ferrari...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Ještě dodatek. Opravoval jsem si pár překlepů v tom elaborátu a napadlo mne. Nechci, aby sis myslel, že se nad tebe snažím nějak povyšovat, či tě školit. To vůbec ne. V mnohých tvých názorech ani nevíš, jak ti rozumím.
F1 se vyvíjí čím dál více k bezpečnosti, ale též sterilitě. A čím dál víc se zdokonaluje technika a tím pádem ubývá přímý vliv pilotů na výsledky. Tak že názory, jako "bebínko" se staršímy auty v rukou soudobých "namachrovanců", mívám i já, když mě tu občas někdo naštve sým ignoranstvím. 03 Takže tvůj postoj beru, akorát se v lecčems neshodnem. Což ale je zcela normální a není to nic špatného.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Však z tvých diskuzí (z let minulých) jsem podchopil, že F1 miluješ a že ji máš "načtenou". Každého trošku serióznějšího fanouška zde, si snažím zařadit dle jeho názorů do období kdy začal F1 sledovat. U tebe jsem se trošku sekl, předpokládal jsem tak období okolo 1987-88. 05
A i když to lze těžko ověřit (protože se neznáme), tak tvrdím, že lidé pamatující stejné éry F1 mají velmi podobné, ne-li stejné názory na pozdější události. Mám tu okruh lidí se kterými se shoduji. Aniž bych cokoliv napsal, přečtu si jejich názor a dám plus. A věřím, že velká většina těchto diskutérů sleduje F1 +- stejnou dobu jako já. A tak lze "seskupit" i blízké náhledy dalších "generací" (kde slovo generace není zrovna přesné vyjádření oněch skupin). 03
Maxíka srovnávám se Sennou a Schumacherem jednoduše proto, že těch srovnatelných, respektive podobných, ne-li shodných věcí vidím spousty. Ty sám jsi nakousl hned některé. Všichni byli(jsou) bezesporu velcí talenti. Všichni vyhráli nějaký ten závod v "průměrném autě". Protože i RedBull současnosti má k TOP autu dost daleko a lze srovnávat jeho výkonnost se Sennovým Lotusem, nebo Schumiho Benettonem. Tým tlačil jak Sennu, tak Schumiho na úkor jeho kolegů. To vidím opět jako shodné s Maxem. Senna dokonce prosadil za svého kolegu Dumfriese, na úkor Warwicka, kterému svým způsobem zmařil postup do lepšího týmu a možná i celou kariéru. Stejně tak Hakkinen by mohl vyprávět. A Schumi? Přečti si názory otce Maxe, jak se u Briatoreho Benettonu zacházelo s ním a jak se Schumacherem. Teď jde o to, čemu chceš věřit a čemu ne. 03
Porážku Sainze lze též bezproblémů napasovat na příklady obou těchto pilotů z dob minulých. Každý, kdo chce získat titul, musí nejprve "zlikvidovat" svého stájového kolegu. A že se nejedná o likvidaci ve sportovní rovině ti snad vysvětlovat nemusím.
Já jsem neseděl na zadku ani ze Senny, ani z Schumachera a nesedím ani z Maxe.
Napíšu to ještě jinak. Ty jsi např. ochoten Schumimu odpustit jeho unfair způsoby, i když uznáš, že byly nefér. Ale už nejsi ochoten odpustit Maxíkovi ani jeho názory, postoje a způsoby. A to ještě opravdovou prasárnu, alá Senna/Schumi, nepředvedl. Což považuji též za vypovídající názor lidí sledující F1 zhruba od půlky osmdesátek, kdy vznikl Senna styl (a nemluvím jen o způsobu závodění). 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
hixaxon

hixaxon

86.49.72.XXX
Až jej za nového Ayrtona Sennu označí brazilská média, tak tomu začnu věnovat (vyšší) pozornost.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
tak já F1 sleduji od 82 roku (tak nějak jak se v té době dalo - naštěstí jsme chytali ORF) tak ty starší moc nepamatuju, ale přečetl jsem v podstatě vše co se dalo o F1 sehnat 14 a obdivuju piloty jako byl jim clark, steward, vileneuve... proto mě celkem vadí tento člověk.Já se totiž nemohu plně srovnat s tím, že ho přirovnáváš k sennovi nebo schumacherovi. Beru, že talent má, ale vystupování má jako pravej vesnickej hulvátskej buran. Sennovi jsem nikdy nefandil, ale dokážu uznat jeho kvality (ikdyž nesouhlasím s jeho glorifikací) a souhlasím, že byl protěžovaným pilotem. Jenže kdy začal být protěžován - po přestupu do mcl! A kolik let už působil v F1 a co do té doby dokázal? Jeho protěžování si vzal na starost denis a tlačil ho na úkor prosta, ale senna dokázal že se dokáža prosadit již v mnohem slabším autě! Stejně tak schumacher. O jeho protěžování může být možná řeč až od roku 95, ikdyž někdo si může myslet, že to bylo již v roce 94, ale ať je to jak je to, tak schumacher v té době závodil již 3 roky a dokázal na mnohem slabším voze zvítězit. I ten titul v 94! Vždyť je to poslední titul motoru cosworth! Ale co verstapen? O co on opírá svoji aroganci? Že ho dokázal tým dotlačit k nějakému vítězství na úkor jeho kolegy? Že dokázal porazit sainze, kterému kupodivu většinu času nefungovalo auto? Já nevím, talent má, ale rozhodně si z něj nemám tendenci sednout na zadel. Je z generace pilotů, která do F1 teprve pomalu míří a až čas ukáže, zda tenhle člověk něco vůbec dokáže, nebo zůstane kecalem jako jeho otec...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Podívej, já F1 sleduji fakt hodně dlouho. A stará auta se mi líbí (ne nadarmo se považují sedmdesátá léta za zlatý věk F1. Plně se s tímto názorem stotožňuji. Ale i šedesátky (doutníky) mají pro mne své kouzlo, i když jsem to nezažil. Respektive zažil, ale o F1 se ještě nezajímal.
Ve své reakci na vás jsem chtěl jen vyjádřit názor, že vnímání pilotů a událostí v F1 je hodně ovlivněno generačními rozdíly. A generační rozdíly hrají roli, jak v přístupu pilotů k závodění, tak ve vnímání F1 fanoušky. Prostě na stejnou "událost" nehledí fanda, který zažil sedmdesátky stejně, jako fanda který fandí až od devadesátých let. A tak to jde dál. Každá generace je "zatížena" generačními zkušenostmi a skrze tyto se na jednotlivé události kouká.
Já srovnávám Maxíka, Sennu i Schumachera a nevidím moc rozdíly. Všichni těžili a těží z jisté míry protěžování. A i Maxík musí něco umět a musí tvrdě pracovat. Nemysli si, že mu dnes někdo něco dá zadarmo, tedy kromě komisařů a mocných v F1. Ale to dostávali i mnou zmiňovaní. Tak že já rozdíl nevidím. Ono totiž v F1 více jde o Bernieho filozofii podpory kontroverzních pilotů o jejichž (pře)činech se píše, mluví a diskutuje. A za vše Bernie inkasuje. Sport jde stranou. Fanoušchi Senny podobně jako ty koukáš na Maxe, koukali na Schumachera. Fanoušci Schumiho, tak koukají na Maxe. A věřím, že fanoušci Maxíka budou stejně kritičtí k dalšímu kontroverznímu nástupci. 03

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
je jasný, že v takovým autě závodit nemusí, ale pokud se snaží prezentovat jako pilot F1, tak by měl mít auta tak nějak v krvi a neříkej, že se ti nelíbí ty starý stroje, které museli skuteční piloti opravdu krotit. Já toho člověka vážně nemusím ale poté co mi tady dal Petr čočku se na něj snažím dívat alespoň trochu nezaujatě, jenže co prohlášení to perla a je pro mě stále složitější brát ho alespoň částečně. Pokud ho chceš srovnávat se shumacherem nebo sennou, tak prosím nezapomeň, že tihle pánové nic nedostali na stříbrném podnose, ale museli se tvrdě prát o své místo na slunci a to že to často nedělali způsobem gentlemanů je věc jiná. Tento panáček je pouze protěžovanej namyšlenec, co si myslí, že v 18 je mistr světa a má na ten titul automatické právo. Možná ho někdy získá, možná ne, ale v 18 letech by měl být schopen přiznat, že se musí pořád něco učit a ne všechny posílat tam, kde slunce nesvítí a za každou svoji chybu svalovat vinu na všechny okolo

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

83.208.30.XXX
Asi tak. 01

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Sice Maxíka příliš nemusím, ale váš názor (pidry, jumpmana a Jirky 1) nesdílím. Max závodí v současné F1 se současnými vozy. Jakýkoliv vztah k minulým autům je mu, z hlediska jeho výkonnosti, k ničemu. Je sice hezké vědět o historii sportu ve kterém chce být úspěšný maximum, ale i když neví vůbec nic, tak mu to nijak nemůže vadit (a v jistém slova smyslu mu to může i pomáhat). Je to prostě způsob boje "jiné" generace. Takový Senna, nebo Schumacher by také neměli koule na to úmyslně sejmout své soupeře v boji o titul, kdyby seděli v autech šedesátých, či sedmdesátých let. My, kteří pamatujeme každý rok několik mrtvých v řadách pilotů F1, nemíváme pochopení pro takový styl jízdy. Mimochodem Max je jejich nástupce. Protěžovaný ignorant. Tak doufejme, že neskončí, jako tito dva.

+ 6 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
jenže ve své době to byl vrchol techniky a jak řikáš, tehdy to chtělo chlapa z gulama aby to byl schopen dotáhnout na hranu. Proto dokážu pochopit, že i současní piloti se v tom rádi svezou a chápou, co dřív skuteční piloti riskovali. Tenhle "pilot" ale má jiné preference a chápu, že jemu se nic riskovat nechce, protože on je přeci ten nejlepší ve všem a nikomu to nemusí dokazovat a od nikoho se nemůže nic naučit

+ 3 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Je to mladej sopel a i když mu rychlost nikdo upřít nemůže, je to skutečně jiná generace a navíc byl určitě doma vychováván jinak, než jsme byli my. Nikdy mu nic nechybělo a tak má ego až na půdu...
Na druhé straně také nic na těch starých autech nevidím za kouzelného, byly to skutečně pojízdné rakve, spíš oceňuji ty, kteří měli odvahu a schopnosti tehdejší monstra zvládat.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
já sem si říkal, že ty starý auta nemá rád hlavně proto, že by si mohl ufakčit bebino, kdyby se to pokusil řídit, on potřebuje auto, co udělá 90% věcí samo...

+ 4 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama