DISKUZE K ČLÁNKU Bojí se Pirelli konkurence? "Válka pneumatik by F1 uškodila," tvrdí
Návrat války pneumatikářů do Formule 1 by podle Pirelli přispěl ke zvýšení nákladů a větším rozestupům ve startovním poli, proto si přeje, aby vedení zůstalo u jediného dodavatele.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Bojí se Pirelli konkurence? "Válka pneumatik by F1 uškodila," tvrdí
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
skejpa
11:04 15.01.2018 194.228.59.XXXZavede se konkurence a opět se dostaneme do situace, kdy jedna sada vydrží celý závod. Není problém takovou pneumatiku vyrobit ale opravdu to chceme ?
Navíc slabší týmy by neměly finance na takové věci takže by se ještě více propadly. To taky nikdo nechce. Prostě další výrobce je nesmysl a já pevně doufám, že to neprojde. Nechci se dožít dalších závodů, kde na jedné sadě odstartujou a taky dojedou do cíle a vyhrajou. -
GRAHAM
14:58 14.01.2018 77.236.218.XXXPředstava že jen díky pneumatikám, by třeba Mercedes v roce 2014 byl nekonkurence schopný mě nepřijde ideální.Další ne moc ovlivnitelný faktor...
Ale třeba by se našla cesta, jak to udělat aby tam výrobci mohli být dva a mohli soupeřit. Týmy by ale museli použivat na svých monopostech oba dva dodavatele.-
airwar1939
17:45 15.01.2018 176.74.141.XXXA k čemu by pak takováto konkurence byla?
Nehledě na to, že z technického hlediska bych jeden vůz nechtěl pro jeden závod nastavovat na pneu od dvou výrobců .
-
-
Situs
10:37 13.01.2018 85.70.164.XXXDokud F1 neopustí ve snaze mít více zastávek v boxech na výměnu pneu tak konkurence na poli pneumatik je asi nesmysl. Ovšem fakt že Pirelli v tomto zatím nedokázalo najít řešení které by neublížilo tomu "správnému" závodění, tak je pak otázkou zda není lepší se na to ....... a prostě pneumatiky té konkurenci otevřít. Je to na diskuzi, a otázkou je jak velký zájem by tam vůbec ze strany pneumatikářů byl. Minulej rok se dalo konečně závodit, a jedno vím jistě, ta předešlá éra Pirelli bylo to nejhorší v otázce závodění co si budu dlouho pamatovat. Už doufám nikdy více.-
airwar1939
18:29 13.01.2018 176.74.141.XXXProblém je, že takto to zatím chce FIA. Pirelli jen dělá pneu dle zadání FIA.
-
-
-
-
jumpman
14:43 12.01.2018 178.255.168.XXXpokud by vstoupil další výrobce, tak by se pneu rozhodně náhodně nerozdělovaly, ale stavěli by se na konkrétní auto, což by dle mého názoru bylo v duchu F1, ne jak teď, že pirelli postaví nějakej hadrák a týmy si maj vycucat z prstu jak se to bude chovat na dráze a potom se kouká, kdo se trefil a kdo ne...-
Mike17
15:04 12.01.2018 185.149.130.XXXNo při dnešních předpisech bude dost těžké postavit gumy někomu na míru. Není přece problém to nastavit pro jiné výrobce stejně, jako to má dnes Pirelli. Pokud ve výsledku dostanou všechny týmy každého výrobce gumy stejné, tak snad každý tým může přejít k libivolnému výrobci dle toho, co mu vyhovuje víc.-
tom11
16:12 12.01.2018 77.48.94.XXXproblémem je, že výrobci gum tvrdí, že pro ně není problém vyrobit "rychlou" gumu, která vydrží "celý" závod. když je výrobce jeden, tak je tomuto zamezeno tím, že na základě požadavků od FIA prostě takovou gumu nevyrobí. pokud přijdou další, tak začne souboj a je prakticky jisté, že takové gumy najednou začnou dělat oba ( či všichni tři, čtyři.... ) dodavatelé. pokud by přišel další dodavatel, musely by se technické regule ohledně gum hodně upřesnit a podle mého i změnit pravidla pro využívání jednotlivých směsí v závodě. ale obecně by se mi konkurence líbila.-
Mike17
16:27 12.01.2018 185.149.130.XXXNevím. Mám pocit, že nejde udělat superrychlou gumu co vydrží celý závod. Podle mne jde trvanlivost na úkor měkkosti (rychlosti). Aspoň jsem nic nečetl o tom, že by to neplatilo. Určitě dokáží vyrobit gumu, co nebude odcházet takovým způsobem (tedy téměř ihned ztrácet rychlost), ale nevím nic o tom, že by dokázali udělat něco s maximální přilnavostí a "nekonečnou" životností.-
tom11
16:50 12.01.2018 77.48.94.XXXNepsal jsem nic o superrychlé ani o nekonečné. Píši o rychlé na jeden závod
Předpoklad nepřímé úměrnosti je i podle mě správný, ale již před pár lety se vyjádřil někdo od pirelli, že kdyby měli od FIA volnou ruku, dokázali by zázraky. Jestli se nepletu, tak to byla nějaká reakce na malou trvanlivost jejich produktů.-
Mike17
17:01 12.01.2018 185.149.130.XXXJo, nekonečné jsem myslel na 1 závod. Pořád myslím, že dokáží vyrobit zase o tolik rychlejší gumu, že by se vyplatilo přezout. Určitě by byl rozdíl podle tratí. Ale to už spekuluji. Ale jo, bylo by to komplikovanější, pokud by má druhá věta neplatila.
-
-
-
-
-
-
airwar1939
17:31 12.01.2018 176.74.141.XXXPokud ve Formuli 1 budou dva a více dodavatelů pneu, bude chtít dodavatel dodávat pneu týmu který získá titul, tudíž se zaměří na to, aby měl 1-2 špičkové týmy a těm bude dodávat pneu na míru, ostatní týmy kterým bude dodávat budou na druhé koleji. A pokud bude jeden dodavatel výrazně lepší než ten druhý, budeme zde opět mít jeden dominantní tým díky lepším pneu než má konkurence, podobně jako v letech 2000-2004.-
Mike17
18:15 12.01.2018 185.149.130.XXX1. Je otázka, jestli byl dominantní tým v letech 2000-2004 díky gumám, nebo navzdory gumám. Ona je velká otázka, jestli byl lepší Michelin, nebo Bridgestone. A nejspíš v každém období a na různých površích to bylo jinak.
2. Tehdy mohl Bridgestone dodávat Ferrari lepší gumy, než jiným svým týmům. To dnes nejde.
3. Udělat gumy na míru v době, kdy se nemohou testovat na aktuálních monopostech a testování je omezeno na minimum, bude dost problém.
4. Dnes by se také mohlo říct, že Pirelli někomu dělá (nebo dělalo) gumy na míru. Nebo to aspoň někteří diskutující tvrdí doteď.-
-
-
jumpman
16:03 13.01.2018 178.255.168.XXXtak si to přeber logicky, mělo by smysl dělat jiný produkt pro jednu stáj a jiný pro zbytek odběratelů? Bridge dodávalo stejné pneu všem, ale byli stavěné na míru ferrari a hlavně potřebám MS. A je jasné, že pokud měli novou pneu, tak ji dodali nejdřív ferrari, tam by mohl být jedině rozdíl. Michelin také nedělal jiné pneu pro renault a jiné pro mcl, ale byli vyvinuté pro hmotové tlumiče renaultu a mcl zákonitě nefungovali stejně dobře...
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek