DISKUZE K ČLÁNKU Cosworth by se do F1 nejspíše nevrátil ani po zjednodušení motorů

Britský výrobce motorů Cosworth připouští, že by se do Formule 1 nevrátil jako nezávislý dodavatel ani při změně pravidel a zjednodušení současných pohonných jednotek.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Cosworth by se do F1 nejspíše nevrátil ani po zjednodušení motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 50, poslední 18.01.2018 22:45 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 12.01.2018 13:22
a chápej ty, že pokud bude liberty diktovat bez… »
» Pepan (Hlasovali 3 lidé) 13.01.2018 11:58
On ten důvod neúčasti automobilek bude asi někde… »
» Pepan (Hlasovali 2 lidé) 12.01.2018 16:33
Nový majitel by měl ale brát v úvahu i… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • jon

    jon

    194.228.59.XXX
    Tak to je úžasná zpráva pro Liberty. 12 Asi nejpovolanější motorář (když vyloučím velké automobilky) pro F1 nemá zájem se vracet. Aby Brawn svoji rétorikou nezadělal na ještě větší problém, než si Liberty media umí představit a ve finále tam neměli plombované motory od jednoho výrobce a nepromovali skutečně GP1. 04

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Myslím že ten článek může mít i jiný důvod že nechtějí, ale že někoho schánějí.Důvodů tisíce.Pamatuješ na smršt od Hondy kdy a jak předeženou Renault.
      12 12
      Ale třeba je fakt že nechtějí,Všude je tolik politiky a vymyslů, že je složité to rozklíčovat.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.141.XXX
        Shánějí koho?

        Prvně musí sehnat alespoň jeden tým, který se 100% zaváže (a necukne), že od nich v sezoně 2021 bude motory odebírat. Bez toho se nedá takový projekt nastartovat, a to bez ohledu na to, kolik by nové motory měli stát.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        194.228.59.XXX
        No, to mě ani nenapadlo, vidíš to. 12 Ale nalijme si čistého vína. Jestli není fabrika o velikosti a zkušeností Hondy (při všech jejich možnostech) dotáhnout špičku a topit se v takových problémech celé 3 roky se stále vzdáleným světlem na konci tunelu, potom by Cosworthu nepomohl ani zázrak. Atmosferické motory měli v malíku, tam se dokázali dostat na jakš takš úroveň. Ale tohle pro ně není ani vyšší dívčí, to je doktorát z motorářství, jenže řešený na západočeské univerzitě (svého času, nikoho tím nechci urazit). 04 ICE dají dokupy, ale ty rekuperační systémy, moderní dmychadlo a ladění paliva ... To už je asi lepší jet s nějakou starou jednotkou (klidně Renault 2014 nebo Honda 2015), která by teoreticky taky mohla být za lidovku, akorát by to proti aktuálním jednotkám nejelo. I tak by to bylo dost možná o 100 koní jinde, než Cosworth. 07
        Mám Cosworth moc rád, už jen za jejich počiny s Fordem a i jejich sympatický comeback v éře V8. Ale tohle je a bude pro ně nestravitelné sousto ... Bohužel. 05

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Honda je sice velká, ale začala s lidmi, co vlastně tak nějak začínali a učili se. Věřím že tady v Evropě by to Cosworth zvládl značně lépe, protože by prostě jen ty borce co vědí co a jak "nakoupil".Takže motor by zcela jistě fungoval lépe než, než ten Hondy, která až pozdě pochopila, že bez nakoupení Know-how jsou 5 let pozadu a nemají šanci.

          Jinak vězte že příslib Liberty že tam tyhle týmy bude chtít protlačit tam nějaký je.Liberty je potřebuje, oni narozdíl od automobilek budou značně levnější (celkově) a loajálnější a nebudou toliko vydírat.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            194.228.59.XXX
            S tím, že je Liberty potřebuje je pravda. Jde o to, jestli oni potřebují být v F1. Respektive pokud tam mají být, tak jim to musí někdo zaplatit. Na což si bude muset ve finále sáhnout Liberty do kapsy, protože malé týmy určitě nebudou mít plonkových 500 milionů, které pošlou Cosworthu na rozjezd projektu. Případně je tu stále možnost se vrátit do motorového pravěku a dát do F1 stařičké V8. To bude mít za následek jedině to, že se kompletně všechny automobilky zvednou a nazdar. Protože tohle by bylo silné kafe i na Renault a Hondu.
            Co se týká šance Cosworthu, tam se neshodneme. Pokud nemají za zády někoho s miliardou dolarů, mohou kupovat koho chtějí, ale dokupy to nedají. Nemají na to ani zázemí, ani lidi. Pokud budou chtít přetáhnout experty, budou muset koukat u Renaultu, Mercedesu a Ferrari. A na to skutečně nemají. Nechci je zbytečně podceňovat, ale osobně by mě hodně překvapilo, zda by vůbec uměli udělat moderní turbo a poradit si se softwarem. Nepochybně by zvládli spalovák, ale s tím by se nikam moc nepohnuli. Honda sice začínala "z nuly", ale jako automobilka se zabývá hybridy s Toyotou nejdéle. Takže tam už solidní knowhow bylo. Mercedes, Ferrari a Renault na vývoj těch uměleckých děl alokovali také inženýry z vývoje pro automobilový průmysl. Ve finále i ti umějí udělat ostrý motor, jen jdou trochu jinam s kompromisy a mají omezený rozpočet na finální produkt. Když jim povolíš uzdu, umí se taky rozparádit. Nikoho takového ale Cosworth nemá.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    193.86.205.XXX
    v tomhle jsem takový trošku rozpolcený. jednak je zrovna Cosworth pro mě symbolem celé jedné éry F1 a to éry, kterou považuji za skvělou a přál bych si jeho ( a nejen jeho ) návrat. na druhou stranu F1 byla ( nebo se o to alespoň snažila ) vždycky na technologické špičce a měla by být výstavní skříní současných možností - což ztělesňují současné motory. za další naprosto rozumím majitelům, že si nechtějí nechat od kohokoliv diktovat, jak má jejich produkt vypadat, naproti tomu jsou současní výrobci s obecně velmi dobrými motory, kteří logicky chtějí svoje produkty uplatňovat co možná nejdéle.
    a my - fanoušci - chceme skvělé vyrovnané a napínavé závody s předem neodhadnutelným výsledkem. a teď babo raď, jak z toho ven, dvěstě...., třista.... !

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Hoši já teda nevím, ale jsem si skoro jist, že většina fanoušků co F1 sleduje, by nepoznala, jestli ty formule jezdí na současné motory a nebo na nějaký V10, nebo nějakou turbenou bestii bez elektriky. Ty složité fičury nemají pro závod jako takový vůbec žadnou přidanou hodnotu, Tak to prostě je.A je to drahé.
    Kecy o následném GP2 jsou směšné. Berte v potaz že i další automobilky by mohli vstoupit, nebo nějaká konsorcia, ale to ten motor nesmí stát prostě tolik peněz, když závodění to prostě nezlepšilo.Cena není pro zavodění obhajitelná.
    Chápu ale že to nechtějí vyhodit z okna. Jinak ten paradox, vývoj za miliardy a pak se vyrobí vlastně jen 3 motory/rok/ monopost.
    PS : taky berte v potaz, že Ferrari a Mercedes nechtějí konkurenci a to žádnou, když timto mohou dodávat týmům a tím si vyvoj motorů nechat "zaplatit" a nebo raději jinak mohutně zlevnit. Jasně je to bussines jako každý jiný....

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      On ten důvod neúčasti automobilek bude asi někde jinde. Předcházející generace motorů stály zhruba třetinu a přes to se automobilky do F1 nehrnuly, ale spíše odcházely.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Pepíku byla celosvětová krize.... 14
        A taky , nejde přeci Liberty o to, aby tam někdo chodil, ale aby byla možnost tam "levně" přijít, pak si nemohou ty automobilky co tam jsou toliko diktovat a vydírat F1 jako celek. Ano tvoje Ferrari bude kvičet nejvíce.
        03

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Přečti si příspěvek Jirky_1. Až na ten konec dní F1 s ním plně souhlasím. F1 totiž není jenom sport, ale je to v prvé řadě byznys. O sport jde až asi na třetím místě.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            Ano, souhlas, teď jde o to, kolik z toho kdo bude mít a jak se ten bussines bude dlouhodobě chovat a jak bude dlouhodobě udržitelný. To fungovalo kdysi, nemusí fungovat v budoucnu.
            Je potřeba si upřesnit čí je to bussines!! (system uplatíme Farrari už imho nenastane)

            + 0 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Pepan

              Pepan

              89.24.157.XXX
              Tady jde jenom o to, aby systém fungoval jako celek. Bernie to nasměřoval nějakým směrem. Netvrdím, že ten směr byl správný, ale majitel to udělal tak, aby z toho měl co nejvíce a celý systém byl jedna velká šou. A čím větší peníze v tomto systému lítají, tím horší bude ten systém změnit. Navíc, F1 byla vždy hnacím motorem vývoje technologií. Tím, že se celá řada dílů ve vozech unifikuje, bude postupovat Liberty proti duchu F1. Výsledkem může být odchod velkých hráčů a nakonec i velký úpadek F1, protože pokud odejdou výrobci motorů, startovní pole se bude sestávat z bezvýznamných týmů, jejichž jména spoustě diváků nic neřeknou. Přibude sportu, ale ubude divadla zvaného F1 a tomuto odvětví to neprospěje. Zmizí velké peníze, odejde spousta diváků a F1 bude na okraji zájmu. A pokud si myslíš pravý opak, tak se podívej na kteroukoliv z nižších sérií. Je tam více sportu, ale mnohem menší sledovanost. A zkus se zeptat v hledišti, kolik z těch diváků zná poslední dva nebo tři mistry z F3. Nebudou znát ani jednoho, byť je tam hodně sportu. A ještě jedna věc, když ses navezl do Ferrari. Tento tým není jediným, kdo loni bral nějaký bonus. Brali nejvíce - 68 miliónů, jenže Mercedes a Red Bull brali bonus po 35 mega a dokonce i Williams bral bonus ve výši deset miliónů eur. A jak se vyrovnáš s tímhle?

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.141.XXX
          V roce 2006 byla světová ekonomika na vrcholu a ve formuli 1 bylo 7 dodavatelů motorů, z nichž mnozí byly i majiteli týmů. Ale prim hráli stejně jako dnes Mercedes, Ferrari a Renault. Další čtyři - BMW, Honda, Toyota a Cosworth hráli druhé housle. Z hlediska sportovního to tedy rozhodně ku prospěchu nebylo, protože tehdy měli špičkový motor jen 3-4 týmy, dnes ho má 6 týmů a další 3 mají pořád ještě konkurenceschopný motor.

          Ale je zde jeden zásadní rozdíl, v roce 2006 nikdo neztrašil ekologií a atmosferické motory se dávali do běžně produkovaných aut. Dnes máme po dieselgate, každý výrobce musí hrát na eko notu a účast v seriálu levných motorů bez eko technologií by si výrobci před akcionáři neobhájili.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      Předchozí V8 stáli 12 milionů na sezonu, a to v době kdy byl zmražený vývoj. Současné motory stojí cca 15-18 milionů na sezonu, a vývoj jede plným proudem, takže týmy to o tolik víc nestojí.

      Problém není dát do Formule 1 staré atmosféry, diváci to opravdu nepoznají. Ale automobilky o to ztratí zájem, protože staré atmosféry zvláště po dieselgate nejsou cool. A ztráta zájmu automobilek sníží razantně obchodní hodnotu F1. Automobilky se vloží do jiné série, třeba Formule E, a ta přitáhne pozornost. Formule 1 pak v lepším případě bude jen další tuctovou sérií, pokud vůbec přežije.

      Mercedes dal do vývoje současného motoru cca. miliardu, aniž motor odjel první závod. To co jim platí zákaznické týmy, jsou drobné.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Ty motory stojí mnohem více si myslím, když započteš vývoj...se zeptej v Hondě.*12

        Ty V8 vyděl počtem použitých a je vše jinak.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.141.XXX
          Píši udávané zákaznické ceny za jednu sezonu. Mercedes tvrdí, že jeho motory V8 včetně technické podpory stály tým ročně cca. 12 milionů, v prvních sezonách nových V6 hybrid se pak hovořilo o 18 milionech na sezonu.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.225.XXX
        Předchozí V8 dokázali srazit až na úroveň 8-10 mil/sezónu. Současné V6T se první rok dodávaly za ceny až 35 mil., než FIA (nebo FOM nebo kdo to byl, to je fuk) direktivně stanovil cenový strop na 20 mega.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    Všechna snaha Liberty něco udělat s F1 naráží na jednu základní věc - F1 není sport, ale velmi drahý bysznys a show, které z ní udělal Bernie. A jelikož byl u vesla skutečně hodně dlouho, uzpůsobil si F1 k obrazu svému, který prakticky nelze bez velkých změn, které těm hlavním ze současných zúčastněných týmů nevoní.
    Já říkám, že F1 je na konci svých dnů, protože co chcete ještě dalšího vymyslet, aniž byste se vrátili roky zpět tam, kde už jednou F1 byla. Automobilky, které vládnou F1, to nechtějí a nikdo jiný na to nemá sílu a prostředky.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      Ono se hlavně už nejde vrátit tam kde Formule 1 už byla, technologie a možnosti týmů jsou mnohem dál než v 70 a 80 letech.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama