DISKUZE K ČLÁNKU Cosworth by se do F1 nejspíše nevrátil ani po zjednodušení motorů
Britský výrobce motorů Cosworth připouští, že by se do Formule 1 nevrátil jako nezávislý dodavatel ani při změně pravidel a zjednodušení současných pohonných jednotek.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Cosworth by se do F1 nejspíše nevrátil ani po zjednodušení motorů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
airwar1939
18:22 13.01.2018 176.74.141.XXXTechnologicky zjednodušit se dají, otázkou zůstává zda pak bude Formule 1 pro automobilky atraktivní. Ohledně zlevnění si iluze nedělám, pokud automobilka ty peníze mít bude a bude je ochotna utratit, tak je utratí. A i za jednodušší technologie se dá utratit majlant, abys získal výkonnostní výhodu.-
-
GRAHAM
23:17 14.01.2018 77.236.218.XXXApropo kde Ferrari používá "elektriku" ?
Hele já netvrdím že je tento motor nesmysl, to špatně chápeš.Já jen se snažím vysvětlit proč Liberty se snaží udělat opak.I mě je jasné, že investice do toho dané, by se měli klidně do roku 2025 využívat a nic neměnit.Změna jsou zase velké investice. Prostě Liberty nechce být na automobilkách závislá, to je celé.Pokud je tento typ motoru, tak je problém.Do toho nikdo novej nepůjde.Liberty potřebuje aby automobilky mohli být lehce nahraditelní, jinak bude "vydíračka". síly musí být vyrovnané.-
jumpman
09:17 15.01.2018 178.255.168.XXXřešení by bylo, stačilo by, aby FIA za určitých podmínek poskytla dokumentaci všech účastněných motorů tomu co chce vstoupit, např. rok stará, aby zase nedostal úplnou výhodu a za peníze, které by rozdělila mezi výrobce, aby se jim částečně splatily náklady na vývoj. Tím by se neměla opakovat blamáž Hondy a zároveň by nováček těžko dokázal postavit lepší motor než účastněné automobilky
Navíc pokud se podíváš, tak motory se varovnávají, ferrari ztrácí minimum a renaul je také na dostřel, takže se blíží doba, kdy budou mít všichni cca stejně výkonný motor a liberty to chce zase rozstřelit? To je nesmysl, vždyť vždy fungovalo, že ty slabší stáje se začaly dotahovat v době stability pravidel, ale při změně nejvíc ztrácí, takže pokud chtějí vyrovnanější F1 a za méně peněz tak musí hlavně udržet stabilní pravidla!
apropo ferrari má hybrid la ferrari a chystá další - i na ferrari padá euro eko terorismus, tak musí něco dělat s emisema...
-
-
-
-
-
-
-
airwar1939
18:24 12.01.2018 176.74.141.XXXObecně si myslím že šance garážových dodavatelů PU padla někdy na přelomu let 1979-1982, už tehdy se jasně ukázalo že když začne dodávat PU profesionální automobilka a vloží do vývoje PU více finančních prostředků a technologií, nedokáží ji drobný výrobci konkurovat. Od roku 1983 až do dnes vždy vyhrál motor od špičkového dodavatele (automobilky), "garážisti" hráli druhé housle, a to v od roku 1988 až do roku 2008 byly motory triviálně jednoduché.
Takže Formule 1 dle mě nestojí před rozhodnutím jestli současné motory, nebo jednodušší motory, protože z hlediska konkurence budou i nadále kralovat automobilky, ale zda zachovat konkurenci na poli motorů, a nebo přejít na model jeden dodavatel motorů pro všechny, což znamená konec Formule 1.-
-
airwar1939
10:02 14.01.2018 176.74.141.XXXDříve bylo znašné množství neprobádaných uliček a pravidla byly značně benevolentní, takže se dalo lehce přijít ze zlepšením, které auto zrychlilo v řádu sekund na kolo. Dnes se hraje o setiny a desetiny.
-
-
-
uzivatel001639
14:13 12.01.2018 89.111.77.XXXJa osobne jen doufam, ze vubec zustanou dlouho nejaci vyrobci typu Ferrari plus dalsi aspon tri vyrobci, Mercedes, Renault, Honda, plus by tomu slusel jeste tak jeden, ale to by byl uz luxus. Kdyz se podivame kamkoli je skoro luxus kdyz tam jsou 3 vyrobci. Takze kdyz vydrzi soucasny stav tak 10 let meli by si u Liberty mnout ruce.
Myslim, ze v tomto tady panuje vyborna schoda, ted jen uz aby zacali testy a jezdilo se Teda doufam, ze nebudeme stat v boxech
Peknej vikend -
GRAHAM
12:10 12.01.2018 77.236.218.XXXBerte kluci v potaz, že novej majitel nechce a logicky, aby si týmy mohli "neomezeně" diktovat.Mám na mysli "některé" týmy.Oni vlastní tu značku a pořádají závody.Musí to být vyvážené, pak to funguje a je potřeba aby občas někdo další přišel či měl možnost přijít.Což dnes díky motorů nejde. Kapku nechápu proč je problém, když pár těch elektrických a složitých věcí "vyndaj". Jasně , je to zase další nový motor, vše odznovu, ale pokud má být F1 závislá na 3-4 dodavatelích,(do tohoto nikdo už investovat nebude) je to pro budoucnost F1 problém z pozice vlastníka značky. Chápu že nechtějí být závislý na automobilkách.....a systém vždy uplatím Ferrari a zbytek se přidá by nemusel v budoucnu fungovat.-
jumpman
13:22 12.01.2018 178.255.168.XXXa chápej ty, že pokud bude liberty diktovat bez ohledu na stávající dodavate, tak se naděje akorát toho, že budou mít serii bez motoru a pokud něco seženou tak max na úrovni GP2, takže mi ukaž hlupáka, co se na to potom bude dívat.
Uvědom si, že cena vývoje motorů je šílená - mercedes dal jenom za první rok miliardu éček a ferrari na tom nebylo o nic lépe v další sezoně a teď tyhle motory musí dodávat třetím stranám za ceny, za které to sotva vyrobí. Myslíš si, že se jim chce ostatní stáje takhle dotovat? Rozhodně ne, takže chtějí aby se jim alespoň něco vrátilo a aby mohli říct, že jejich motory jsou vrcholem co je v motorsportu.
Kecy od ostatních rádoby výrobců, jak by chtěli vstoupit jsou směšné - aston jenom mele, sám nemá ani finance ani kapacitu postavit konkurenceschopnou jednotkua red bull mu peníze nedá, cosworth nebyl schopen postavit konkurenceschopnou ani tu jednoduchou V8, takže tihle výrobci se pouze snaží na F1 zviditelnit, ale nikdy nevstoupí do prostředí, kde bude někdo jako mercedes a ferrari-
rock
17:05 12.01.2018 37.188.186.XXX"...cena vývoje motorů je šílená - mercedes dal jenom za první rok miliardu éček..."
No a tobě tohle přijde jako OK?
Motory o technologické úrovni (a ceně) GP2, ale s výkonem o 50 % větším není problém postavit, to je jenom otázka restrikcí. Je jenom otázka pravidel, abys dostal formuli s jednoduchým turbomotorem v pohodě atakujícím 1000 k, ale bez hybridních udělátek. Byla by to F1? Já říkám, proč by neměla být?
btw Cosworth měl V8 konkurenceschopnou naprosto dostatečně. Žádnej z týmů, který pak z Cossie přešel na jiné pohonné jednotky, se dlouhodobě nezlepšil.-
jumpman
18:12 12.01.2018 178.255.168.XXXkdyž už ta investice byla udělaná, tak se nediv že to nechtějí jen tak spláchnout do haj*lu. Původní dohoda byla, že se zachová jednotka jak je, jenom MGU-H bude jednotné, ale liberty přišla s úplně novým motorem, takže se nikdo nemůže divit, že se výrobci tohoto nechtějí účastnit
motor od cosworthu byl velice těžký a abnormálně velký a výkonostně byl také nejhorší v poli, takže nevím co myslíš tím, že se nikdo kdo od cosworthu odešel nezlepšil - možná by jsi se mohl podívat na rozpočty týmů co to používali a zjistíš, že to asi nebylo motorem, ale rozpočtem, ale to nic nemění na tom, že motor cosworthu nebyl konkurenceschopný
evidentně výrobci nemají zájem stavět něco na úrovni gp2... -
airwar1939
18:14 12.01.2018 176.74.141.XXXJistě takový motor není problém postavit, ale pokud ho postaví automobilka, s větším rozpočtem, tak stejně malé dodavatele jako Cosworth či AstonMartin převálcuje.
Cosworth jako V8 v letech 2009-2013 nic extra nebyl, i když tvrdí opak, špičkové týmy o něj neměly zájem, a menší soukromníci od něj nakonec stejně utekli. A to že byl trochu konkurenceschopnej, bylo díky omezení pravidel plus zmražení vývoje a umělé dorovnání rozdílů, nikoli díky schopnostem Cosworthu.
Já pokud si mám vybrat, tak preferuji Formuli 1 s účastí špičkových automobilek jako je Ferrari a Mercedes, než Formuli 1 plná druhořadých dodavatelů PU.-
rock
22:04 12.01.2018 82.117.159.XXXad první odstavec:
převálcuje, nepochybně, ale ne s takovým rozdílem jako dneska. Bylo by to třeba v takovým poměru, jako jsou Mercedes, Ferrari nebo Renault vůči Hondě. A s tím by míň ambiciózní soukromník mohl klidně existovat.
ad druhý odstavec:
já nepsal, že byl něco extra. Ale dokázal soukromej tým s nikterak hvězdným rozpočtem dovézt na 6. místo v šampionátu, před týmy se srovnatelným (možná nižším, ale ne o řád) rozpočtem a motorem Mercedes či Ferrari.
ad poslední věta:
jasně, špičkový automobilky tomu dodávají lesk. Ale závislost na nich je nezdravá a faktická nemožnost příchodu někoho nového ještě víc. Chtělo by to nějaký kompromisnější stav.-
airwar1939
10:18 13.01.2018 176.74.141.XXXadd první odstavec: myslíš??? v sezoně 1984 válcovalo TAG Porsche konkurenci o sekundy, v roce 1987 podobně Honda, stejně v roce 1988 kdy se vrátili atmosféry, a podobně by člověk mohl pokračovat... a tehdy byly motory proti dnešním mnohem jednodušší. Technologický náskok znalosti automobilek jako Ferrari či Mercedes nejsou o MGU-H ale o drobnostech, jako je vnitřní tření, spalování a podobně. Na tomto poli nemají malí výrobci jako Cosworth či Aston Martin dnes šanci.
add. 3 : současná situace (technologické a finanční možnosti) kompromisní stav neumožňuje.-
GRAHAM
12:02 13.01.2018 77.236.218.XXXVšak jasně, ty drobnosti.....dělají rozdíl. Bernie říkal že Mercedes Ferrari poradil a to si tady slíznu.
Na kompromisní stav je potřeba se dostávat postupnými kroky, to je jasné a bude to trvat déle.Ony ty investované miliardy mohli zůstat v zisku a šou by byla podobná a i tam Liberta míří.
-
rock
13:12 13.01.2018 82.117.159.XXXad 1:
ale jo, myslím. Teda ne že by malý výrobce mohl postavit lepší nebo stejně dobrý motor, ale že by mohl postavit přijatelný.
ad 3:
s tím souhlasím. Taky si myslím, že se současný koncept F1 díky tomu buď vyčerpal, nebo k té hranici spěje a je potřeba ráznější reset a zamyšlení nad pravidly. A když už to nepůjde na straně motorářů nebo technických pravidel obecně, tak na straně sportovních pravidel. Jinak má F1 nakročeno, aby dopadla jak Le Mans.-
airwar1939
18:26 13.01.2018 176.74.141.XXXadd. jedna, dobře postaví motor který bude stačit na chvost pole... a kdo ho bude chtít? Podle mě jen totálně tragický tým z chvostu pole, a to pouze tehdy pokud bude zadarmo. Pokud za takovýto motor bude muset platit, je lepší kupovat výkonnější motory od automobilek.
Začarovanej kruh je v tom, že pokud se i změní pravidla, ale zůstanou automobilky, tak žádný tým nebude volný pro nového dodavatele motorů. Nebo myslíš že Williams či FI sáhnou po Coswortu, když mohou mít TOP motor Mercedes, nebo Haas či Sauber se vzdají výhod motorů Ferrari v prospěch Cosworthu?
Všichni jsem viděli jak si nabila hubu Honda, takže příchod nezávislého dodavatele motorů je možný jen když nebude jiný dodavatel motorů. Všechny týmy si umí spočítat že M, F a R mají technologický náskok, aby riskovali blamáž z malovýrobcem PU.
-
-
-
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek