DISKUZE K ČLÁNKU Cosworth by se do F1 nejspíše nevrátil ani po zjednodušení motorů

Britský výrobce motorů Cosworth připouští, že by se do Formule 1 nevrátil jako nezávislý dodavatel ani při změně pravidel a zjednodušení současných pohonných jednotek.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Cosworth by se do F1 nejspíše nevrátil ani po zjednodušení motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 50, poslední 18.01.2018 22:45 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 12.01.2018 13:22
a chápej ty, že pokud bude liberty diktovat bez… »
» Pepan (Hlasovali 3 lidé) 13.01.2018 11:58
On ten důvod neúčasti automobilek bude asi někde… »
» Pepan (Hlasovali 2 lidé) 12.01.2018 16:33
Nový majitel by měl ale brát v úvahu i… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Nový majitel by měl ale brát v úvahu i koncepčnost jakéhokoliv řešení. Pokud museli výrobci motorů investovat mnohonásobně více do vývoje nových pohonných jednotek, nemůže majitel F1 čekat, že odepíší tyto investice jenom proto, že nový majitel chce více sportu. Tohle není atletika nebo volejbal, kde se dá změna pravidel vyřešit třeba i v průběhu sezóny. A čím více automobilky investovaly do technologií, tím více času jim majitel F1 musí dát na to, aby se jim ty investice vrátily. Jinak se skutečně může stát, že výrobci motorů z F1 odejdou a z vrcholné motoristické disciplíny se stane provinční série s minimálními náklady a minimální sledovaností. Navíc, celou dobu je filozofie F1 založena na kreativitě konstruktérů. Unifikace řady dílů jde proti duchu filozofie tohoto sportu v předcházejících desetiletích a mohla by být spíše na škodu.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Jo souhlas a to s tou unifikací, tam se musí taky opatrně.Prinipielně jde o to, aby sila automobilek a Liberty byla vyrovnaná a pak to bude fungovat.Holt každej chce mít jistotu bussinesu a tom to je, stabilta jsou pro všechny peníze.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Problém je v tom že Liberty dělá revoluci a vůbec nezohledňuje to, že automobilky nastrkaly do vývoje šílené prachy a nechtějí ty investice odepsat. Když ty motory stály třikrát tolik než předcházející generace, předpokládám že i jejich vývoj byl finančně mnohem náročnější a bude třeba mnohem více času aby se investice do jejich vývoje vrátily. Tohle by měla vzít Liberty v úvahu a ne jednostranně nařizovat, co a jak se bude dělat. Pokud to nezohlední, pokud nezohlední i historické vazby, které pomáhají dělat z F1 ten byznys, který je dneska, může se stát že největší týmy odejdou, založí si vlastní sérii a F1 i s doprovodnými programy jako je F2, F3 a další, postupně zajde na ubytě. Pořád totiž platí že ty doprovodné série se na slávě F1 hodně přiživují.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001639

    uzivatel001639

    89.111.73.XXX
    Od zacatku bylo jasne, ze na to vetsina potencialnich vyrobcu, dodavatelu mit nebude. Ted se jeste ukazuje, ze na to nemaji jak po technicke strance tak ani po financni. Ten kdo na to ma po technicke tak na to ma asi i po financni, takze asi jediny kdo by tedy mozna mohl vstoupit nakonec bude to Porsche. No mozna kdyz to da Cosworth dohromady s Astonem a pak to nekdo vymysli, ze by mohli vstoupit, akorat ta jejich ucast bude spise do poctu nez ze by neco predvedli 03
    Z tohoto duvodu nevidim duvod menit a mrvit pravdila tem, kteri tam jiz jezdi a vyvijeji a strkaji do toho uz nejakou dobu finance, kor kdyz hrozi, ze by mohl nekdo jeste odejit.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • FantomasMan

      FantomasMan

      87.197.124.XXX
      Súhlas s tvojim názorom. Ale stým, že za Astonom stoja peniaze od Red Bullu. Lebo Aston Martin je malá automobilka na vstup do F1. Tam sa hrá na rozloženie vstupných nákladov. Taktiež pochybujem, že samotné Porsche by malo na vstup do F1. Tam sú peniaze koncernu VW.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Já si nemyslím že kterýkoliv člen skupiny VW v dohledné době do formule jedna zamíří. Koncern má díky aféře dieselgate dost velké finanční starosti a dokonce před rokem odtroubil účast ve WRC, kde jsou náklady nesrovnatelně nižší. Sice se v příštím roce do soutěží vrátí díky levnějšímu modelu VW Polo R5, ale pouze prostřednictvím klientských vozů. Účast tohoto koncernu v F1 je proto v současné době vyloučena a platí to i pro dceřinné společnosti.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001639

          uzivatel001639

          89.111.73.XXX
          Je to otazka, ve WRC si plati svuj tym e nikde se to moc nevrati. V F1 muze motory prodavat a pokud by tam nebylo drahe MGU-H, tak by ten vyvoj nebyl az tak drahy. Nerikam ze Porsche je jistota, pokud dojde ke zmenam, ale je to asi jedina rozumna firma. Motory ted delali, penize maji, mohlo by to spolehlive fungovat a i jezdit s nejakym slusnym vykonem.
          Osobne ale take neverim, ze Porsche vstoupi. Neverim ze vubec nekdo vstoupi at dojde ke zmenam nebo ne. Kdyby se Honda nenudila, tak neverim, ze by do F1 vstupovala. A az se rozjede Formoule-E nebo jina eko-formule na vyssi uroven, tak mam pochyby, ze v F1 zustanou 4 vyrobci 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Je to velká neznáma a riziko neúspěchu je mnohem větší než ve WRC. Tam dva roky vyvíjeli auto, rok testovali, načež vstoupili a byli za krále. To ve formuli jedna nehrozí. Investice jsou mnohem větší a faktorů, které mohou ovlivnit neúspěch, je několikanásobně více.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001639

        uzivatel001639

        89.111.77.XXX
        O penezich souhlas, proste tam ale v pozadi jsou. Zato Cosworth nema ani jedno, ani technicke zkusenosti ani penize nikde za sebou 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      To co píšeš si myslím už dlouhou dobu, nezávislí výrobci motorů na to aby ve Formuli 1 dnes uspěli nemají, pomohlo by jim jedině totální zmrvení pravidel, maximum unifikace, zmražení vývoje atd. prostě všechno co do Formule 1 historicky nepatří. A jedin efekt který by to přineslo, by byl za prve pád technické úrovně Formule 1 na úroveň Formule 2/GP2, a za druhé odchod několika současných automobilek z pozice dodavateme motorů a provozovatele týmů.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama