DISKUZE K ČLÁNKU Cosworth by se do F1 nejspíše nevrátil ani po zjednodušení motorů
Britský výrobce motorů Cosworth připouští, že by se do Formule 1 nevrátil jako nezávislý dodavatel ani při změně pravidel a zjednodušení současných pohonných jednotek.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Cosworth by se do F1 nejspíše nevrátil ani po zjednodušení motorů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Pepan
16:33 12.01.2018 89.24.157.XXXNový majitel by měl ale brát v úvahu i koncepčnost jakéhokoliv řešení. Pokud museli výrobci motorů investovat mnohonásobně více do vývoje nových pohonných jednotek, nemůže majitel F1 čekat, že odepíší tyto investice jenom proto, že nový majitel chce více sportu. Tohle není atletika nebo volejbal, kde se dá změna pravidel vyřešit třeba i v průběhu sezóny. A čím více automobilky investovaly do technologií, tím více času jim majitel F1 musí dát na to, aby se jim ty investice vrátily. Jinak se skutečně může stát, že výrobci motorů z F1 odejdou a z vrcholné motoristické disciplíny se stane provinční série s minimálními náklady a minimální sledovaností. Navíc, celou dobu je filozofie F1 založena na kreativitě konstruktérů. Unifikace řady dílů jde proti duchu filozofie tohoto sportu v předcházejících desetiletích a mohla by být spíše na škodu.-
-
Pepan
11:02 14.01.2018 89.24.157.XXXProblém je v tom že Liberty dělá revoluci a vůbec nezohledňuje to, že automobilky nastrkaly do vývoje šílené prachy a nechtějí ty investice odepsat. Když ty motory stály třikrát tolik než předcházející generace, předpokládám že i jejich vývoj byl finančně mnohem náročnější a bude třeba mnohem více času aby se investice do jejich vývoje vrátily. Tohle by měla vzít Liberty v úvahu a ne jednostranně nařizovat, co a jak se bude dělat. Pokud to nezohlední, pokud nezohlední i historické vazby, které pomáhají dělat z F1 ten byznys, který je dneska, může se stát že největší týmy odejdou, založí si vlastní sérii a F1 i s doprovodnými programy jako je F2, F3 a další, postupně zajde na ubytě. Pořád totiž platí že ty doprovodné série se na slávě F1 hodně přiživují.
-
-
-
-
uzivatel001639
08:19 12.01.2018 89.111.73.XXXOd zacatku bylo jasne, ze na to vetsina potencialnich vyrobcu, dodavatelu mit nebude. Ted se jeste ukazuje, ze na to nemaji jak po technicke strance tak ani po financni. Ten kdo na to ma po technicke tak na to ma asi i po financni, takze asi jediny kdo by tedy mozna mohl vstoupit nakonec bude to Porsche. No mozna kdyz to da Cosworth dohromady s Astonem a pak to nekdo vymysli, ze by mohli vstoupit, akorat ta jejich ucast bude spise do poctu nez ze by neco predvedli
Z tohoto duvodu nevidim duvod menit a mrvit pravdila tem, kteri tam jiz jezdi a vyvijeji a strkaji do toho uz nejakou dobu finance, kor kdyz hrozi, ze by mohl nekdo jeste odejit.-
FantomasMan
08:27 12.01.2018 87.197.124.XXXSúhlas s tvojim názorom. Ale stým, že za Astonom stoja peniaze od Red Bullu. Lebo Aston Martin je malá automobilka na vstup do F1. Tam sa hrá na rozloženie vstupných nákladov. Taktiež pochybujem, že samotné Porsche by malo na vstup do F1. Tam sú peniaze koncernu VW.-
Pepan
09:49 12.01.2018 89.24.157.XXXJá si nemyslím že kterýkoliv člen skupiny VW v dohledné době do formule jedna zamíří. Koncern má díky aféře dieselgate dost velké finanční starosti a dokonce před rokem odtroubil účast ve WRC, kde jsou náklady nesrovnatelně nižší. Sice se v příštím roce do soutěží vrátí díky levnějšímu modelu VW Polo R5, ale pouze prostřednictvím klientských vozů. Účast tohoto koncernu v F1 je proto v současné době vyloučena a platí to i pro dceřinné společnosti.-
uzivatel001639
10:05 12.01.2018 89.111.73.XXXJe to otazka, ve WRC si plati svuj tym e nikde se to moc nevrati. V F1 muze motory prodavat a pokud by tam nebylo drahe MGU-H, tak by ten vyvoj nebyl az tak drahy. Nerikam ze Porsche je jistota, pokud dojde ke zmenam, ale je to asi jedina rozumna firma. Motory ted delali, penize maji, mohlo by to spolehlive fungovat a i jezdit s nejakym slusnym vykonem.
Osobne ale take neverim, ze Porsche vstoupi. Neverim ze vubec nekdo vstoupi at dojde ke zmenam nebo ne. Kdyby se Honda nenudila, tak neverim, ze by do F1 vstupovala. A az se rozjede Formoule-E nebo jina eko-formule na vyssi uroven, tak mam pochyby, ze v F1 zustanou 4 vyrobci-
Pepan
11:58 12.01.2018 89.24.157.XXXJe to velká neznáma a riziko neúspěchu je mnohem větší než ve WRC. Tam dva roky vyvíjeli auto, rok testovali, načež vstoupili a byli za krále. To ve formuli jedna nehrozí. Investice jsou mnohem větší a faktorů, které mohou ovlivnit neúspěch, je několikanásobně více.
-
-
-
uzivatel001639
09:59 12.01.2018 89.111.77.XXXO penezich souhlas, proste tam ale v pozadi jsou. Zato Cosworth nema ani jedno, ani technicke zkusenosti ani penize nikde za sebou
-
-
airwar1939
10:56 12.01.2018 176.74.141.XXXTo co píšeš si myslím už dlouhou dobu, nezávislí výrobci motorů na to aby ve Formuli 1 dnes uspěli nemají, pomohlo by jim jedině totální zmrvení pravidel, maximum unifikace, zmražení vývoje atd. prostě všechno co do Formule 1 historicky nepatří. A jedin efekt který by to přineslo, by byl za prve pád technické úrovně Formule 1 na úroveň Formule 2/GP2, a za druhé odchod několika současných automobilek z pozice dodavateme motorů a provozovatele týmů.
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek